1.914 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Ak ja Post Danmark Ak ja Post Danmark

Skal sgu lige lukke lidt Vomitus ud ...

Bestilte lidt "sukker godter" ved rcmart.com den 10/8 ... Jævnfør nedenstående er det så gået således:
Dato Kl. Registrering
13. august 2009 15:32 Registreret i udlandet
14. august 2009 20:54 Afsendt til DANMARK
15. august 2009 14:06 Ankommet til DANMARK

Bare to dage tager der for en pakke at komme fra Hongkong til lille DK ... MEN her den 18 er pakken jo blot stadigt registreret som ankommen ... Så kommer sikkert 5 dage til told behandling, 1 dag for afsendelse fra grænse kontor, 1 dag på Taulov ... Så kommer pakken til nærmeste posthus hvorefter der går endnu 1-2 dage inden man endeligt får en brev med "der ligger en pakke til dig". - og der er kun hvis det går godt - de skal garanteret have kvittering for handel osv. osv. ... suuk

Det er sgu da lidt uhyggeligt at det danske monopol kan "snøle" sådan og være en bremse for effektiv handel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.
  • Samling af skoskab 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ak ja Post Danmark
  • #1   18. aug 2009 ja men sådan er det jo i dette dejlige land.. hvor ordet monopol jo ikke findes... eller gør det ? smiley

men har også oplevet at når pakken bliver taget i tolden, så er det som om det ikke rigtig bliver regi. af posten, før de skal have kvit... hvilket er ret dårligt.. men man kan ikke rigtig gøre så meget ved det..

• #2   18. aug 2009 Det har intet med monopol at gøre, men alt med skatte tyranni, sådan er det at være slave i et børnediktatur

• #3   18. aug 2009 Har egentligt ikke ondt bag i over jeg skal betale told om moms osv.

Ok har lidt ondt over at skal betale 124 + moms for de behandler min "lille pakke" MEN bliver ærligt talt lidt harm over at Post DK skal være sådan en bremse i at få noget leveret hurtigt og effektivt. Tilsyneladende har de nu snart brugt to hverdage på INTET. Det er mere end det taget at få en vare frem fra den anden side af jorden. Nu er jeg bare spændt på hvad Rcmart har angivet på pakken af værdi osv. Nogen der ved hvad normal er for dem?

• #4   18. aug 2009 her i ferien havde de min pakke i 16 dage inden den kom hjem til mig, det tog 5 dage fra hong kong, og 16 dage at få den fra post danmark , så du har ikke noget at brokke dig over endnu smiley de skriver vel den værdi pakken har medmindre du har angivet andet, vil også sige at det er sjældent de hopper på en lavere værdi så kræver de bare en kvitering også tager det endnu længere tid:)

• #5   18. aug 2009 Ja de kunne fandme godt få fingrene ud. Sidst jeg bestilte derfra forlod varerne hongkong samme dag som jeg bestilte, men det tog yderligere 8 arbejdsdage før jeg fik pakken af postdanmark... Og det er simpelthen for langsomt.

Lars D - det har netop noget med monopolet at gøre. Skat og told har intet med det at gøre. - Alle lande har sku told og moms-regler - det er Danmark ikke ene om. - hvis du spørger told og skat vil de jo bare sige du kan købe varerne indenfor EU - det er det vi har det til!

• #6   18. aug 2009 Fik i ferien en Hotshot fra andet sted i Hongkong ... Den havde posten dog kun i 4 dage ... Bestilte forrige mandag et sæt kuglelejer til min Shot ved stellamodels.net ... Det kom i lørdags .. En sjælden gang lykkedes det - men værdien af kuglelejerne var jo også næsten "intet".

Hvad gik galt siden de havde den i 16 dage?

• #7   18. aug 2009 jeg tror det var fordi det var ferie, så skule de have kopi af kvitering og der gik omkring en uge før jeg kunne hente pakken, efter de fik den

• #8   18. aug 2009 sjovt nok den sidste pakke jeg fik som indeholdt næsten alt elektronik til min heli, motor, esc, servoer , og havde en større værdi end den anden gik lige igennem, tror det har noget med størrelsen af pakken hvad de går efter

• #9   18. aug 2009 Tja i min pakke er en motor, et Futaba anlæg samt 4 fælge + dæk ...
    Der kommer nok meget ant på hvad det ligner der er i pakken ... Jeg venter spændt på at Posten får deres TT opdateret. Men brok over posten eller ej ... Har ikke oplevet at GLS, DPD osv. skulle fungere bedre ... Jow UPS engang .. Havde bestilt nogen Carbon Stumper til min Aprilia Mille fra tyskland. Pludseligt blev jeg ringet op af en UPS mand der spurgte om jeg var på hjemme adressen og om jeg havde XXX i kontanter da pakken skulle betales ved levering ... Æh nej jeg var på job ... Nå så kunne han komme derud ,,, Æhh nej havde jo ikke kontanter ... Så aftalte vi blot at mødes ved Føtex i Aalborg 10 min. efter der var en fin DK automat samt en god parkerings plads. Det var sgu imponerende service. UPS manden forklarede at han altid gjorde sådan, og at der sparede ham for uendeligt meget tid ikke at skulle køre forgæves.

Fik for nyligt noget fra Morfars leveret med GLS til en pakke shop, efter at have modtaget beskeden som sms om pakken var leveret troppede jeg op i shoppen - fik pakken udleveret uden at skulle vise legimation eller kvittere for modtagelse ! Puha det er der ikke meget sikkerhed i.

• #10   18. aug 2009 Ikke for at være flabet, men det er da klart at det nogen gange tager lidt tid, du kunne jo evt selv lave dit eget fragt firma, og se om du kan få alle pakker afsted under 3-4 dage:)

• #11   18. aug 2009 Det som er hele hemskoen i Danmark er og bliver toldinspektionen. Desværre kan de jo ikke bare lade visse pakker gå uden om dette, men kunne de det så ville det gøre en hel del ved transporttider.

Det som gør mig harm er at man ska betale told for HELE værdien af forsendelsen inklusiv fragten... Det er også svineri at man ska straffes for at købe vare uden for EU da der i flere tilfælle IKKE findes en forhandler af de specifikke vare inden for EU.

• #12   18. aug 2009 For at stå lidt i forsvar hos post dk, så har de altså ekstremt travlt på internationalt postcenter, som din pakke højest tænkeligt er havnet hos. Og grundet tidligere hændelser, er sikkerheden meget større derinde, og mange flere pakker bliver scannet osv osv. Det er derfor det tager sin tid smiley

på en 6 timers vagt derinde, kommer der gerne 25+ fly ind, stoppet med postsække smiley det er MANGE pakker. og det kører sådan 24 timer i døgnet, hver dag.

Tror man skal have arbejdet derinde (Som jeg har gjort), for at kunne forstå hvor travlt de rent faktisk har, og for at forstå at ens pakke godt kan komme til at ligge stille i lidt tid, inden den kommer videre i systemet.

• #13   18. aug 2009 michael S

Har fuld forståelse for at de folk der arbejder i centeret har travlt ... MEN har ikke forståelse for at dette skal lede til en langsom behandlig. Så har de et såkaldt logistik problem og må udvide medarbejder staben eller det agrigat det håndterer pakkerne. Man kan betale i dyre domme for at få sendt noget express .. Men alligevel skal det toldcenter være en kæmpe bremseklods hver gang. Udbud og efterspørgsel skal hænge sammen uanset hvor vi er. At de så ydermere tager sig betalt 124 + moms for at behandle en pakke leder mig da kun til at ... Få fingrene ud !

• #14   18. aug 2009 Jeg tror at vi skal have startet en klub, for jeg har også en pakke liggende til toldbehandling, og der har den været i tre dage nu..

• #15   18. aug 2009 Du har også fået den express jan smiley express, betyder ikke at det kommer til at gå hurtigere med at få den frem i dk, men at den bliver sendt med fly fra hongkong til dk, istedet for med skib smiley

• #16   18. aug 2009 I kan da bare vælge at bestille express. Så for i jeres pakke med det sammen inden 2 dage.
    2-4 uger sener kommer der så en efter regning på toldgebyr og momsen.
    Men så for man tingene med det samme.

Vælger man billigste løsning, må man jo bare forvente at det tager længer tid, og man først for tingene, efter man har betalt diverse ekstre regninger.

• #17   18. aug 2009 kim P er bestilt sådan ... men det hjælper jo åbenbart ikke på de røde hunde til posten ha ha

• #18   18. aug 2009 Vælg den dyreste fragt. Så ryger den lige igennem, men man for en efter regning sener.

• #19   18. aug 2009 Jeg er ked af og må indformere at dette kan gøres ringere end PostDanmark.

Dato Tid Haendelse Beskrivelse
    10-07-2009 22:18 Videresendt fra postcenter Registreringssted: Taulov Pakkecenter
    11-07-2009 02:59 Afgået Fra: DK, København INC Pakker Til: GL, 3952 Ilulissat
    11-07-2009 04:07 Videresendt fra postcenter Registreringssted: Københavns Pakkecenter
    14-07-2009 11:54 Ankommet Til: GL, 3952 Ilulissat Fra: DK, Fredericia Pakker
    12-08-2009 09:56 Udleveret - privat

Først 12/08 da modtager rykker posthuset får han pakken.. Sørgeligt..

//Dan

• #20   19. aug 2009 Altid spændende men i dag er det så den 19 ...

Dato Kl. Registrering
    13. august 2009 15:32 Registreret i udlandet
    14. august 2009 20:54 Afsendt til DANMARK
    15. august 2009 14:06 Ankommet til DANMARK

Så Pesten har har 15,16,17,18,19 til behandle en lille pakke - men der sker åbenbart ikke ret meget ..

• #21   19. aug 2009 Suuuuuuk

• #23   19. aug 2009 de gange jeg har bestilt i usa har jeg det på en uge så ved ikke hvorfor told fra rcmart sku gå så langsomt

• #24   19. aug 2009 Martin L det er skam ikke toldbehandlingen der går langsomt ......... Se der er pakken slet ikke nået til endnu ! Her kan nok også forventes 2-14 dage

• #25   20. aug 2009 Se se se seeeeeeeee så skete der noget !

Efterlyste pakken og fik oplyst at den var på vej ... men nu pludseligt med et andet pakke nummer...

Men så så lige hvor "lyn hurtige" posten er blevet ...

19. august 2009 00:00 Data til forsendelse modtaget
    19. august 2009 13:17 Afgang fra grænsepostkontor
    20. august 2009 00:21 Ankommet til 705 Taulov Pakkecenter

Kommentér på:
Ak ja Post Danmark

Annonce