{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HPI E-Firestorm
  • #1   30. aug 2009 Det er ikke bare at smide den vildeste motor og de største batterier i. Det handler også om at du kan holde bilen nede under acceleration. Det er egentlig der den største udfordring ligger.
    Men ellers er det vel bare at kigge på hvad de forskellige speedrunnere bruger. Men du skal nok regne med at der skal laves lidt om på din Firestorm så den kan tage nogle andre spur gear (og pinion på motoren), da mange af de heftigere motorer kører med 5 mm aksel.
    Men der er en grund til folk bruger Rustler. Netop fordi du har så mange muligheder med den og at det er til at få de nødvendige dele til den.


  • #2   30. aug 2009 ....uden der skal ændres noget.

  • #3   30. aug 2009 Alt det med set-up er jeg godt klar over.
    Men nu siger morfars at de har fået en op på 102kmh. Det burde man kunne gøre noget ved og prøve og starte med de 100kmh og se hva den siger.

    Men grunden er jeg vil slå rustlerne. ! smiley

    Martin tak for det :). Den er dog byttet uden el. Så har et 9T ezrun til den. Men tor jeg skal havde fat i noget andet motor


  • #4   30. aug 2009 Jeg vil prøve at få nogle andre spur gears på den

  • #5   30. aug 2009 Jeg mener at en Mamba ESC kan tage 6 celler lipo og nogle psycho motorer, så den kan du da muligvis bruge

  • #6   30. aug 2009 De ca 100 er jo umiddelbart ikke det store problem smiley Det kan de fleste RTR 2WD 1:10 trucks jo mere eller mindre (Speed T, Rustler VXL og sikkert også Flux´en)

    Men hvis det er de 100 du vil nå, er det jo bare at tage udgangspunkt i hvad de ovennævnte kører med. Men vil du væsentlig højere, skal du nok vælge nogle lidt kraftigere motorer.
    Men hvad der er plads til af de større motorer på en Firestorm, skal jeg ikke kunne sige nøjagtigt. Men få KV og mange volt er en god ting, hvis du vil have overskud, lang køretid og lav varme. (Så du ikke er tvunget til at hold epauser hele tiden)
    Beklager den lidt overfladiske info. Men ved som sagt ikke hvad der rent faktisk kan være i en Firestorm.


  • #7   30. aug 2009 Har en ven. Der lige har fået en 1800kv turnigy motor i hans. Men da Akslen er 5mm leder vi efter pinion til den på 48pitch...
    Vil højere med den firestorm. Men 100kmh er mit start punkt


  • #8   30. aug 2009 1800 kv motoren fra Turnigy er en fed motor. Havde den selv i min Slash som kørte på 4S. Den rendte ca 55 km/t. Så du skal nok ha en god sjat celler på, hvis du vil op over de 100 km/t med den. Alternativt kunne du overveje 2600 kv´eren fra Turnigy. Ud fra Kristian L´s fortællinger, skulle 80 km/t med 3S ikke være helt umuligt. Så de 100 km/t burde nok også være til at nå med 4S og den rette gearing. Men man skal selvfølgelig stadig holde godt øje med varmen. (Skal man jo egentlig altid) hehe.
    Mht. ESC har Kristian L haft anbefalet en fly ESC som vist tager 8S. Og den koster ikke det store.

    Men mht. pinion/spur, så ville det bedste nok enten være at få slebet akslen ned, så den passer 48 pitch. Eller også få moddet et 32 eller 24 pitch spur på din Firestorm. Men hvor nemt det sidste er, det ved jeg ikke.


  • #9   30. aug 2009 Har tænkt på 1:8 ezrun motor'en. Den ser lovende ud.

  • #10   30. aug 2009 Ja, så har du i hvertfald overskud. Men snupper du 2350 kv´eren, skal du vist bare ikke gå over 4S. Ved ikke om man kan presse den med 5S. Den anden 2000 kv´er, den er nok for stor fysisk.

  • #11   30. aug 2009 Morten. Hvis du havde læst mit emne så kan du måske forstå hvorfor jeg vil bruge denne bil til det smiley

  • #12   31. aug 2009 I forstår intet. I ved ikke hva min plan er smiley

Kommentér på:
HPI E-Firestorm

Annonce