{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.472 visninger | Oprettet:

1:10 offroad baner på Sjælland {{forumTopicSubject}}

Spørgsmålet har vist været stillet før. Men kunne ikke finde noget ved at søge. Men er der nogen 1:10 offroad baner på Sjælland? Gerne egnede til 1:10 buggy. Om ikke andet, så bare til 1:10 trucks og evt. short course trucks.
Syntes at have hørt at der skulle være noget i Fakse...?
Men hvis folk kunne henvise til nogle 1:10 baner, eller baner der bare er så vel prepererede at en 1:10 offroader kan køre der, uden at køre alt for meget fast, så ville det være lækkert.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1:10 offroad baner på Sjælland
  • #1   18. sep 2009 kan sige at der er en i fakse, men vi er så småt ved at lukke ned til winteren, og skal derefter have pløjet det hele op for at få bugt med ukrudt.

steven

• #2   18. sep 2009 Greve, der kan du kører med det meste.

• #3   18. sep 2009 GRCC.dk .. Greve er som Henrik skrive til det meste. Dog må der ikke køres med fg'er på off-road banen. Men 1:8 og 1:10 er yderst velkommen. Dog er banen bygget til størelsen 1:8 .

• #4   18. sep 2009 Hillerød, så længedet varer

• #5   18. sep 2009 Har haft kigget på banen i Greve. Men syntes dog den så temmelig "bumpy" ud til en lille bil som en 1:10 buggy. Men det kommer måske også an på hvornår man kommer. For overfladen vil jo selvfølgelig ændre sig. Men de gange jeg ha været i Greve, så banen lidt hård ud til 1:10 smiley

Nu vil jeg jo ikke lyde som en forkælet lille unge.... smiley Men syntes også Hillerød banen så lidt hård ud i overfladen til en 1:10´er.

Mht. Fakse banen, så må jeg få luret på den. Og ellers bare vente til den er klar igen.

• #6   18. sep 2009 Hvis du "kun" kører med 1:10 så er der jo ingen der siger du skal flyve over alle hop, du kan jo vælge at kører over de største og så flyve på de mindre. Jeg selv er ikke en ørn på off-roadbanen så jeg kører også forsigtigt over nogle af de største hop.....
    Og hvis du lander rigtigt så er der ingen fare for din bil. Den er bygget på en sådan måde at bundpladen er beregnet til at tage skraldet, men hvis du lander på snuden eller på taget så er det sikkert op med pungen til reservedele....Men det er jo gældende for alle... også størelse på bil.

• #7   18. sep 2009 Nu var det ikke pga. hoppene eg var bange. smiley Det var mere ujævnhederne jeg tænkte på. Huller og store sten osv. Hjulene og frihøjden på en 1:10 buggy er jo ikke så stor. Så var bange for at bilen ville hoppe og danse mere, end hvad godt er. Altså så det mere eller mindre er umuligt at få bilen til at køre i en bare nogenlunde lige linie. smiley Men altså, det er også kun noget jeg tror, ud fra hvad jeg har set, de gange jeg har været på banen. Men hvis andre faktisk kører 1:10 der, så må det jo selvfølgelig betyde at det kan lade sig gøre.

• #8   18. sep 2009 Der bliver kørt med 1:10 der men største parten kører med 1:8

• #9   18. sep 2009 Men er der dage hvor man kan komme, uden at irritere alt for mange? Lige pt. har jeg kun min Rustler, som jo er en basher. Men uanset hvad, kunne det være fedt at få den prøvet på en bane.

• #10   18. sep 2009 ....egentlig vil jeg op og køre med en 1:8´er igen. Men da jeg vil køre el, koster det en sjat at få den op og køre som jeg vil ha den. Så derfor tænkte jeg at holde det til 1:10 i starten. Om ikke andet, så bare med min Rustler, til jeg havde tryllet lidt mønt frem til en 1:8´er.

• #11   18. sep 2009 Det bliver svært at komme til at køre der uden at genere nogen, men det må de finde sig i. Du skal købe et gæstekort til 100 kr. pr. dag og et sådanne kan købes hvis der den pågældende dag er en fra bestyrelsen. Det er bedst en onsdag eftermiddag/aften da der er klubaften.
    Prøv evt. at skrive til bestyrelsen om hvilken mulighed der ellers er for at købe et gæstekort.

• #12   18. sep 2009 Okay, tak. Det vil jeg lure på.

• #13   18. sep 2009 Banerne på sjælland er lavet til 1:8. Og er ikke særlig sjovt at køre på med mindre biler.

1:10 baner er stort set kun i jylland, hvor de så køre på tæppe i stedet for.

• #14   18. sep 2009 Det er jo også en bane i Bjæverskov, ikke ret langt fra køge af.

• #15   18. sep 2009 Jeps. Nok også en af de 1:8 baner der umiddelbart har set mest egnet ud til 1:10. De gange jeg har set den, har den i hvertfald set ret "plan" ud. Uden for mange sten og huller.

• #16   20. sep 2009 Ja, det er nok den mest velholdte bane.

Men der er også indendørs banen hvor man kan køre 1:10 el på

• #17   21. sep 2009 Hmm, jaa, kunne egentlig være meget sjovt at prøve, selvom man nok ville få temmelig meget baghjul af 1:18´erne smiley

• #18   21. sep 2009 hehe tja. og så er 1:10 noget dyre at køre smiley
    Men udendørs kan 1:10 normalt heller aldrig følge med 1:8 :-s

Kommentér på:
1:10 offroad baner på Sjælland

Annonce