{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Novak. Vs. Mamba.
  • #1   21. sep 2009 om det er volt eller ampere der bliver lagt sammen kommer an på om det er serie eller parallel forbindelse...
    Hvis ESCen har 2 stik monteret ab-fabrik så er det 99% af tilfældene serie forbindelse, hvilket vil sige du ligger volt/spænding sammen.

2200KV motoren er herlig, masser af kraft, ikke ret meget varme, men MMM esc'en er noget bras...

Novak systemet har jeg desværre aldrig haft mellem fingrene, så kan ik udtale mig om det.

• #2   21. sep 2009 Jeg viste godt alt det der med serie og paralel smiley
    Men kan bare aldrig huske hvad er hvad.

Det vil så sige, At i novak, ligger den volt sammen, Så jeg køre med 14,8 Volt smiley

Det er jeg glad for at høre, Så kan jeg nok godt køre lang tid hos mamba´'en også.

Gøre mamba lang tid på 2 x 7,4 V 5000 mAp ?

Og hvad gearing, Tror i er en god start, Så den stadvik river `?

• #3   21. sep 2009 Ja, Det giver nok det samme.

2 x 7,4 V 5000 mAp 20 - 30 C

Det må så give

14.8 V 500 mAp 20 - 30 C, ?

Så kan jeg køre ca 30 min ?

• #4   21. sep 2009 Jeg har haft begge systemer i min tidligere E-maxx, og på 4s lipo var der ikke den store forskel i farten. Mamba systemet kører noget køligere, og giver også mulighed for at køre med 5s eller 6s lipo, hvilket var grunden til at jeg skiftede.

Men Novak systemet var et supersystem, og mindst ligeså pålideligt som Mamba systemet.

Mit Novak system er nu solgt, og Mamba systemet sidder i min Aftershock, hvor det netop har smadret hex og hjul med 5s ilpo :o(

• #5   21. sep 2009 Så du vil andbefale mamba ?

• #6   21. sep 2009 Det afhænger af hvad du vil køre med. Personligt mener jeg hv6,5 på 4s lipo er fint nok, men hvis du vil køre med5s eller 6s vil jeg vælge Mamba sættet.

Jeg har dog i dag bestilt et Tekin RX8 sæt, så om en 14 dages tid, kan jeg give min mening om dette, som absolut også er en mulighed til en E-revo.

• #7   21. sep 2009 Ja, Men jeg kan godt lide mamba.
    Da det ikke er så dyrt igen, Du kan få en holder til den, Også carstle link, Mums smiley

• #8   21. sep 2009 SKAL det absolut være Novak eller Mamba?

Men kan i hvertfald sige god for Mamba (Neu/Castle) motoren. Som de andre skriver, kører den køligt. Og jeg fik relativ lang køretid med den motor, i min eRevo. Men MMM ESC´en ville jeg bestemt ikke turde satse på. Nogen er heldige at den bare kører altid. Men ca. lige så mange er uheldige at den futter af.
    Personligt ville jeg gå efter enten Ezrun 150A ESC´en. Eller Tekin RX8. Og som motor, enten Mamba 2200 kv eller Ezrun 2000 kv (På 14.8 volt) Eller måske endda en motor med lidt færre kv, og så 18.5 eller 22.2 volt.

• #9   21. sep 2009 Jeg har hørt om mange som har haft gode ting med mamba, Og ikke så mange som har haft dålige.

Men er der nogle som ved hvornå der kommer en ny smiley

• #10   21. sep 2009 Næh, men procentuelt er det nok meget begrænset hvor mange Mambaer der reelt er dårlige. Min fungerer perfekt, og det er der rigtig mange andre der også gør. Men ja der har været nogle dårlige, især version 1 og 2. 3´eren der er nu har også haft dårlige, men ikke i samme omfang.

Eneste grund til jeg ikke købt et Mamba sæt mere til min RC8Te, er fordi jeg ville prøve noget andet med Tekin systemet.

• #11   21. sep 2009 Så er det noget med at blæsern slå til remeligt sendt, Kan man lave om på det inde på carstle link, Eller købe en ny blæser

• #12   21. sep 2009 Nej det kan ikke ændres og det er også lige meget.

• #13   21. sep 2009 Mamba´en er også super fed når den virker. Men det er ikke en jeg selv turde satse på. Har haft en. Og har læst så meget skidt om den, at jeg ikke turde satse på den. Bl.a. at den uden videre kan båle af. Dvs. selvom man ikke presser den væsentligt.
    Men som sagt, det er jo fint når den så virker. Det er bare vildt at vi er oppe på en V3´er og der stadig er problemer. (Dog ikke nær så mange som ved V1 og V2)
    Og en anden fed ting ved Tekin og Ezrun, det er jo så der er mulighed for at køre sensorstyret, hvis man skulle ha´ de lyster. smiley

• #14   22. sep 2009 Er helt nig med Claus, MMM esc'en er fed når den virker, og påtrods af at den er i version 3 lige nu, og de er gået fra en rating der hed "more than u can handle", til 120 amp, og nu er nede på 100 amp er der bare for mange fejl. Det indrømmer Castle Creation i øvrigt os selv smiley
    Det helt store problem er at de har en tendens til at tage batterierne med i faldet. Det kan blive en meget dyr affaire.

Bevares, man skal ikke tro blindt på andres udtalelser, og det glæder mig da at der er nogle der har gode erfaringer med den, det er bare supert. Men derfor køber jeg nu stadigt en EZ-run 150a næste gang igen :o)

• #15   22. sep 2009 150 A fra hobbywing, er bare STOR.

Men det er en bilig pris, Vis mamba dør, Så kan jeg godt leve med det, Men jeg tror jeg venter til den nye version kommer af mamba monster, Og prøver den.

• #16   22. sep 2009 Ja, Ezrun 150A har lidt størrelsen imod sig. Dog passer monteringshullerne man bruger på MMM, faktisk med dem som sidder på 150A´eren. Så voldsomt meget større er den ikke. Den er bare meget firkantet. Og det kan selvfølgelig give lidt problemer, hvis den ikke kan sidde helt lige.

Kommentér på:
Novak. Vs. Mamba.

Annonce