{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af 1:18 {{forumTopicSubject}}

Jeg tænker lidt på at købe en 1:18 til lidt hygge nu når 1:8 banen snart lukker..

Bilen skal kun bruges til sjov en gang imellem på en indedørs offroad bane.. Jeg gider ikke bruge en formue på det da el ikke siger mig ret meget og kun skal prøves for sjovt.
Dog skal den være rimelig stabil, altså den skal kunne holde til at blive brugt uden jeg skal skifte div sliddele konstant, men hverken mere eller mindre. Så kan den billigste version holde rimelig så er det den jeg går efter..

Hvad skal jeg købe af bil servo batterier osv hvis det ikke følger med. Sender osv har jeg...

Skulle der være en der har noget af det til salg som bliver anbefalet er de da velkommen til at smde det op her, HVIS det er i ordenlig stand...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af 1:18
  • #1   4. okt 2009 Team associated eller X-ray's 1:18 biler holder godt. Jeg har også hørt meget godt om anderson.

• #2   4. okt 2009 Har selv haft en Team Associated RC18MT og den kunne bare holde til alt ! Det eneste jeg smadrede på den på et år var en skrue. Har også haft en LRP Shark og den kørte rigtig godt men er mere beregnet til bane brug.

Men hvad med den ''nye'' Traxxas E-revo VXL ?

• #3   4. okt 2009 Anderson eller shark

• #4   4. okt 2009 Hvilke modeller snakker i så om? der er både en"pro" og en RTR versioner LRP.. Holder RTR versionen oki? og det er bane kørsel den skal bruges på, men kun for lige at pudse formen af inden næste års nitro 1:8 løb, og ikke noget jeg tager seriøst, så det skal være nemt.

Så vinter pause skal ikke gå med at skrue konstant i en 1:18 den skal bare tages frem og virke 1 gang om uden på banen :O)

Den nye Traxxas ser jeg ikke som en mulighed, Men jeg kan da tage fejl, men jeg ser mere Traxxas som noget sjovt legetøj og ikke så meget noget man tager med hen i klubben og køre lidt race med...

Er der forskel rent køre messigt på de små truggyer og buggyer?

• #5   4. okt 2009 Jeg ved ikke, hvordan traxxas bilerne klarer sig på bane, men jeg har haft en del 1/18 biler.. Mini lst, mini inferno, Shark buggy og truggy samt Xray truggy... Og af alle dem, så er mini revoen klart den fedeste og sjoveste, men hvordan den klarer sig på bane det skal jeg ikke kunne sige smiley

• #6   4. okt 2009 Kan sige at Traxxas' nye 1:16 biler er samme str som 1:18.
    Men ang bane og køreegenskaber. Så køre de begge (E-revo og Slash), super godt på bane. Både baner med løst jord/sand, tæppe og On-road baner.
    Og alt er justerbart på dem så de er faktisk "PRO".
    Har selv E-revo'en, og den har klaret meget indtil videre. Og så er de jo std med kuglelejer, metal gearkase med lejer, m.m smiley

• #7   4. okt 2009
    morten K

helt sikkert anderson mb4 cpt den er næsten bullet profe fra starten det er den hvor du får mest for pengene. læs event den anmeldelse jeg har lavet af den. cpt modellen kan bøbes i ic com for ca 1700 kr incl esc og bl motor

http://www.rcgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=59774

du kan se en fuldt bane tunet mb4 cpt unde min profil

• #8   5. okt 2009 Kant76 tak :O)

Er der noget man bør opgradere på den?
    og hvilken servo og batterier bruger sådan en lille sag?

• #9   5. okt 2009 hej morten

alt efter hvor meget du vil smide efter den så er der en del ting der kan opgraderes med performance som mål.
    af elektronik bruger jeg en futabe s9051 servo(ved godt at det er et over kill) mamba micro pro esc og std anderson bl motor 1800 mah 7,4 v vtech 25c lipo pakker og nogle 1500 sunhigh 7.4 v lipo.
    motoren er gearet ned på pinionen til 11t fra 16t (det gav en rimelig motor temp på den ban vi kører på ca 60' c . og en topfart på 33 kmt smiley

af performance dele har jeg installeret følgende

alu afstands stykker til dæmper
    alu uprights bag
    alu styrer tøj m kuglelejer
    alu dæmper
    alu center aksel (udskifter til 15g letter carbon aksel)
    alu rear hingel ball
    anderson fjedere sæt hvid gul og grøn
    stål driv aksler med gevind aksel til hjul montering
    carbon front shock towe
    carbon rear shock tower
    carbon center aksel
    carbon tie rod( styrrertøjs link)
    kugle differ for og bag
    PBS styrrertøj( pivo ball system)(har erstatter alu uprights)
    3' toe in rear pin holder
    ned drejet Grp skumdæk shore 42 55mm i dia.
    modificerede stempler i dæmperne

-4' camper for -6'camber bag
    toe in front 0' toe in bag -3'
    hide fight front 12mm rear 15mm

med disse "få" ændringer får du en bil der kører meget lig en rigtig 1/8 når først du får lavet det rigtige setup

• #10   6. okt 2009 Kan man bruge så store servoer i den uden at skulle lave noget om ??

Jeg har set på en brugt XRAY truck hvordan er den sammenlignet med anderson er der lejer osv i den standart og holdbarhed køre ejenskaber osv?

Og tak for den hjælp jeg allerede har fået..

• #11   6. okt 2009 morten K servoen kan sagtens være der dog måtte ørene klippes af i den ene side.

har selv kørt xray m18t og det er en god bil skal den konkurere om mod en anderson skal det være m18t pro og tror stadig ikke på at den er helt lige så god da anderson er mere holdbar, har lukket pinion/spur. anderson er med fuld kuglejer det samme er xray. men vil anbefale dig anderson da xrayen har en tendens til at være for let og dæk valt til den er rimlig begrænste sammenlignet med anderson der tager normale1/10 12mm hex hjul std

• #12   6. okt 2009 oki. se det viste jeg så ikke :O)

Hvordan er sådan en anderson så at køre med? Jeg snakkede lige med en der køre 1:10 i klubben og spurgte om der var andre 1:18er nææ de døjede med at de veltede alt for meget? Gør de det? eller skyldes det opsætning osv?

• #13   7. okt 2009 morten K hvis den er sat forkert op så vælter den meget nemt, men med det rigtige setup så vælter den ikke mere end andre offroad biler

Kommentér på:
Hjælp til valg af 1:18

Annonce