summit eller ej? {{forumTopicSubject}}
står og må muligvis få en summit i julegave ( ingen julegaver 2 år frem ) men ved ikke helt alligevel? altså kan den godt flyve = bashe? er der nok power til den kan komme op og flyve? med lipo 7,4 volt x2? er nemlig lidt i tvivl :S en e-revo er jo også nice, men den kan sq ikke crawle vi har mange trapper, skove, og fede steder og køre med crawl, ikke det vilde til bash ud over nogle græs arealer med skråninger osv.
vil tro der er sådan ca 50/50 til bash og crawl. den skal bare kunne klare vand.
Derfor er jeg mest til traxxas, kan jo evt. være at jeg selv kan spare sammen til en anden efter vinter? hvis jeg nu valgte summit.
hvordan er det med summit vedr. reservedele kan de fås?
nogle ulymper ved summit?
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.751
topfart på 4s lipo ~30 kmt.
VILDT fed RC, men det er ikke en fartdjævle. Så kan man selvfølgelig smide brushless på den, men det holder trækaksler og gearkasse ikke til i det lange løb når der er tale om bashing.
Et godt alternativ er derfor et par brushed motorer fra kershaw, så får du en god crawler med godt basher potentiale, uden den store risiko for skader på drivlinien
Jeg solgte min af den simple årsag at der ikke var områder med tilstrækkelig udfordring til bilen i nærheden. gider ik køre 20 km for at køre med rc.
Det er min mening
apr 2007
apr 2007
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 25
apr 2007
Husk at langt de fleste lipos ikke er vandtæt.
jul 2009
Følger: 13 Følgere: 13 RC-enheder: 8 Emner: 31 Svar: 453
Summit er super sej - men den tordner altså ikke afsted som en E-revo på ingen måde ... men bashe kan man sgu altid
Jeg er tosset med min Summit - efter min baja 5T er det den fedetse RC jeg har ejet nogensinde ! ... (har ikke prøvet e-revo skal lige siges)
Kan varmt anbefale den til ekstrem terran, bashing - men nok mest til crawlagtigt kørsel.
Mvh
Henrik
dec 2007
dec 2007
apr 2007
Det er absolut en af de sjoveste biler til pengene, 3800 kr er efter min mening spotpris.
dec 2007
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 17 RC-enheder: 10 Emner: 19 Svar: 680
Det er nøjagtigt samme bil den ene har bare fået nye differ og er blevet hævet en smule.
Gearkassen er den samme, og er utrolig slidstærk.
Men ja, hvis du absolut vil kører i vand så køb en summit og når du en gang bliver træt af hastigheden findes der jo vxl brushless, to af dem og så er du godt kørende.
apr 2007
apr 2007
Har du overhovedet nogensinde skilt sådan en summit ad??? lyder ikke sådan.
mar 2007
Gearkassen er den samme, bare med den lille pakke der gør den til en to-gears, hvilket jo ikke svækker den, da det kun er lav gearing der bliver tilføjet, som korrekt er lavet af plast, men den høje gearing er jo den samme, og lige så kraftige.
Der er nye aksler
Nye bulkhead, som jo kræves af de nye diffs
Og rockers er monteret på bulkhead en smule længere ude som øger frihøjden.
Der udover er det virkelig begrænset hvad der er af forskelle.
apr 2007
det er ikke for sjovt at traxxas IKKE skriver brushless ready på summiten..
e-revoen har metal gear (eller lignende, ved ikke hvilket metal det er)
Og jo, jeg har somænd haft en revo imellem fingrene en del gange.
Men det er ganske korrekt at 2 speed conversion består af et low-range lavet af plastik.
mar 2007
apr 2007
summit eller ej?