{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.407 visninger | Oprettet:

nitro vs. benzin {{forumTopicSubject}}

hvorfor er det at så mange herinde synes benzin er bedre end nitro, for på de videoer jeg har set af benzin biler ser de slet ik lige så vilde ud/hurtige som nitro biler. jeg ved godt der jævnligt skal skrues/justeres på nitro biler, men synes da også det er en stor del af hobbyen at få sin bil til at gå godt..og det ka vel heller ik undgåes at der skal skrues på benzinbiler..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nitro vs. benzin
  • #1   28. nov 2009 Fordi benzin bilerene er størrer så ligner det de er langsommere....

• #2   28. nov 2009 Tjae - jeg tror det har noget med både størrelse og med "lyden" og power'en at gøre

Personligt kørte jeg med nitro ganske kort - faktisk kun 1 måned da jeg gik over til Benzin hovedsaglig på grund af størrelsen og på grund af jeg syntes at nitro virkede sådan lidt (undskyld udtrykket) tæppe-tisser-agtigt i forhold til benziner.

Nitro var bare ikke så tiltalende som en stor 1m lang benziner som en Baja 5T nu engang er.

Jeg tror det har meget med temperament at gøre. Men jeg er 100% sikker på at dem som kører nitro er dem som ikke har prøvet benziner ordenligt smiley (joke hihihi)

For mig var det størrelsen, lyden, lugten også at jeg syntes der er meget mere power i benziner !

Lidt ligesom med hunde - vil du have en stor bidsk rotweiler, eller en lille hidsig sindsyg terrier ... de knækker begge 2 knogler - bare på hver deres måde smiley

Mvh
    Henrik

• #3   28. nov 2009 Nice Henrik smiley Godt skrevet:)

• #4   28. nov 2009 Der er også en del som mener at benzin er nemmere fordi der ikke ska skrues så meget på en benzin motor som en nitro motor jeg vil nu sige jeg har begge dele og det er nu ganske lidt jeg stiller på mine nitro motore.

• #5   28. nov 2009 jeg kørte selv nitro i et par år.. men her sidste år købte jeg en FG..

bare første gang jeg var ude og køre med den ( helt std)
    synes jeg allerede det var meget sjovere at køre med..
    de er meget mere agressive i den måde de trækker af på og så lyder de jo også klart bedere end nitro...
    det er bare sjovere at ligge og køre rundt med et 5 hk's monster med en enorm størrelse.. alle de venner jeg ligger og køre rundt med har også kørt nitro .. men da en fik en FG skulle alle bare have en benziner når man virkelig har set hvordan det er:D

• #6   28. nov 2009 Okay tak for svarende....så må jeg hellere vente lidt med at se en benzin, for det lyder til det bliver dyrt....he he

• #7   28. nov 2009 Har selv haft et par benzin biler.
    Men de er alt for store og dovne. Vende radios er stor og få køre egenskaber som bedst samlignes med en mursten på 4 hjul smiley

Alt respekt for dem der helst ville køre benzin.
    Jeg syntes bare personligt at de er kedelige, langsome, for store, for høj vægt og koster alt for meget.

1:8 nitro offroad med kvalitets motor på. Så skal man stort set aldrig juster motor, og ydelsen er i top.

• #8   29. nov 2009 tja el biler er hurtigere end nitro og benzin..
    folk vælger sq da det de selv synes der passer til dem.. nogle er til benzin... andre nitro...
    jeg er selv landet på benzin efter at have kørt med nitro og EL.. men det kan også være det ændre sig om 2 år hvem ved smiley bare man har det sjovt!

• Cattle 5
    Cattle 5 Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 148
    #9   29. nov 2009 Jeg forstår ikke argumentet, at EL er hurtigere, så derfor kører jeg EL. Eller Nitro er hurtigere end benzin, så derfor kører jeg nitro. For mig handler det sådan set ikke om fart. Selvfølgelig skal motoren kunne yde godt, men så længe man kører i ens klasser, så er farten pludselig uinteressant. Så handler det om opsætning og kørerens formåen. Så hjælper det ikke at motoren kan rende 177 km/t. Derfor kan du slet ikke sammenligne benzin og nitro. Det er helt op til den enkeltes temperament hvad de foretrækker, og jeg hælder så bare mest til benzin. Det er f.eks. væsentlig mere brutalt når et par trucks på onroad banen tørner sammen. Jeg ville nødigt være imellem. Knap den samme brutalitet med nitro. Som man siger: Smag og behag!

• #10   29. nov 2009 Jeg vil gi Jawret i det han siger der desuden vil jeg jo vove at påstå at de 3 typer som findes som standard alle har hver deres styrke og svagheder.

Mit næste RC projekt bliver noget EL bil. Så har jeg nemlig alle 3 typer.

i min verden vil det de forskellige typer blive brugt til forskelligt.

Benzin til tider hvor jeg ska hygge mig med lange køretider og imponere familie og naboer med dens størrelse.

Nitro til når jeg bare vil ha lidt sjov i gaden uden de lange køretider er nødvendige.

EL når jeg vil more mig indendøre og steder hvor larm er uacceptabelt (som feks. nede hvor min søster og svorger bor) der er de fandme så pisse sure i det nabolag hvis man bar slår en prut i haven kommer naboerne rendne og beder en om at putte en prop i hullet. Ja okay det er måske lige groft nok men det er sq tæt på. jeg kan huske en gang i sommers hvor jeg havde min MCD med ned til min søster der var en af naboerne som ved ved at flejne fuldstændig ud over vi kørte med MCD'en inde i søster og svorgers have og idioten havde sq lige selv gået og slået græs og der larmede mindst lige så meget. Så fik han også bare at vide han kunne bare pisse over til sig selv og gøre hans plæneklipper ren for vi var igang med at lege og det skulle han ikke blande sig i... Så gik han over til sig selv skide sur hehe sådan en narhat.
    Så for lige at være lidt provo kørte jeg lige forbi hans hus en 3-4 gange med huld høvl og hans knægts øjne var ved at trille ud af hovedet af bare beundring over bæstet LOL!!!!

Nå nok om det men når jeg engang får anskaffet mig en EL bil kan han sq ikke sende sure miner over hækken hehe.

Kommentér på:
nitro vs. benzin

Annonce