804 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

HK-250GT Helicopter Kii hvilket el? HK-250GT Helicopter Kii hvilket el?

Hej

Min ven vil gerne prøve noget heli og vi har kigget på den her og er det et godt valg: HK-250GT Electric Helicopter Kit

og vi aner ikke hvad der skal i af Servos, brushless motor, esc, gyro, modtager? så er der nogen der ville være søde og linke til det vi mangler for at komme ud og flyve

Magnus F

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HK-250GT Helicopter Kii hvilket el?
  • #1   25. dec 2009 det er den her: http://hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9974
    og det skal være fra hobbyking og det skal heller ikke være for dyrt;D

• #2   25. dec 2009 du mangler de ting her

Required items.
    Brushless Outrunner Motor
    Servos
    Gyro
    Receiver
    ESC
    Lipoly Battery (800mAh 3S)

servo og gyro er nok nogle af de dyreste ting der skal til, men det andet løber også op..

så i skal ikke regne med at i kommer billigt ud og flyve 3d heli..

mener i kan få t-rex 250 super combo med esc, motor, 4 servoer og gyro for 2300 kr..

men regn med 4000 kr, før i har alt, hvis ikke i har en del af tingene i forvejen, og billige servoer er ikke et hit i helikoptere..

• #3   25. dec 2009 Han har ikke penge til t-rex det er alt for dyrt.. vi fandt den her der var billigere: http://hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10060
    også hvis man ruller helt ned så står der hvad man mangler for at kunne flyve..

• #4   25. dec 2009 Nogen der ved hvad topfarten er på den vi lige har linket til også det der er helt nede i bunden?

• #5   25. dec 2009 ja er naturligvis dyrere..

men prøv lige og regn ud hvad der mangler i den du linker til..

så render det altså også hurtigt op i en del penge..

her er lidt du kan gå videre med

heli 400 kr inkl porto
    Brushless Outrunner Motor 200 kr
    Servos min 500 kr for 4 vil jeg mene du skal regne med
    Gyro 900 kr, fåes sikkert billigere flere steder
    Receiver inkl sender omkring 1000 kr, hvis du vil have god kvalitet
    ESC 200 kr
    Lipoly Battery (800mAh 3S) 200 kr

omkring 3400 kr, plus evt lipo lader hvis du ikke har en sådan..

så 2500 skal du mindst regne med, før du er igang og i luften, og ville nok selv vælge en større model hvis jeg aldrig har fløjet heli før.

• #6   25. dec 2009 Jeg ville også se efter noget 450 i stedet. Det koster meget lidt mere at bygge og evt. styrte en 450. Den er en del mindre livlig, hvilket er en stor fordel som begynder.
    Nu har jeg aldrig prøvet en T-rex 250, men har haft en SJM180 som er samme størelse. Den er meget levende for en begynder sådan en lille heli.

• #7   25. dec 2009 Okay.. Men hvad for noget el skal i det skal være fra hobbyking

• #8   25. dec 2009 kig eventuelt på det el der sider på min hk450 det er købt ved hobyking bortset fra gyro til 900.- og sender til 1200.- den løb ca op i 3000.-

• #9   25. dec 2009 Jeg kan ikke finde de ting kan´du ikke ligge linke til det

• #10   25. dec 2009 jeg skal lege med børnene og deres julegaver nu så kan ikke side og finde links lige nu, men der er en søge funktion på deres side

• #11   25. dec 2009 Ja den har jeg os brugt smider dig en pm en anden dag så:D

• #12   25. dec 2009 du skal regne med mindst 3000 kr for heli osv, uanset hvor du køber og hvad du køber..

du kan evt få din kammerat til at se på denne http://rcgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=48018

men hvad er hans budget, når det hele er klar til at flyve med, og hvad har han selv af sager, skal der også købes lipo lader osv..

• #13   25. dec 2009 man skal jo ikke over 3000!.. man behøves jo ikke købe alt det bedste vel?

• #14   25. dec 2009 jamen hvis du selv ved hvad der skal i, for at den ikke kommer over 3000 kr..

hvad er spørgsmålet så, men en gyro og sender og modtager i sig selv render altså nemt op i 1500 kr alt i alt, så er der ikke meget tilbage..

er trist og få en servo som strejker fordi man købte for billigt, og det koster et crash..

• #16   25. dec 2009 men skal du bare have en heli, og er lige glad med kvalitet af komponenter osv, så kan det vel gøres til en pris der ligner noget i den her stil

heli 400 kr inkl porto
    Brushless Outrunner Motor 200 kr
    Servos 4 stk 200 kr i alt
    Gyro 500 kr
    Receiver inkl sender 500 kr
    ESC 200 kr
    Lipoly Battery (800mAh 3S) 200 kr
    lader 200 kr

i alt 2400 kr, men så får du også en heli som efter en tur bliver smidt direkte på hylden, da kvaliteten af komponenterne er for ringe til den er til at styre..

så ville klart give de sidste penge, og få noget i en rimelig kvalitet..

• #17   6. jan 2010 Jeg ved ikke om det er 3d-snobberi eller bare manglende viden, men 3-d flyvning er blevet ganske 'demokratiseret' takket være priskrigen på klon-markedet. HK byder på fantastiske priser, og så længe man køber i små portioner, kan man fedte grejet til DK uden om moms og gebyrfascisterne hos FjolsDK. HK-450GT er forholdsvist nyt, men 450 versionen har et udmærket ry, men CopterX anses for at være et nøk bedre: www.ehirobo.com/shop/product_info.php?cPath=334_174&products_id=5578 eller 250 versionen: www.ehirobo.com/shop/product_info.php?cPath=334_174&products_id=8721
    450 klassen anses for at være noget mere tilgivende for begyndere, men til gengæld er risikoen for at skamfere naboens kat (eller dig selv) også noget større... Et ansvarsforsikring dækker normalt ikke... Du skal af med 500 pisk om året og melde dig ind i modelflyvning.dk for at være dækket, men tjek lige de konkrete vilkår. Om du har god plads at boltre dig på, bør indgå i dine overvejelser. Evt. kan du overveje en 4G6 på under 100g, men den er røv svær at flyve 3-D...

450 klassen har et kæmpe bagland, med oceaner af guides, blogs, YT-kanaler etc. Desuden er der billig adgang til dele fra eg. www.giantcod.co.uk Herfra får man (forholdsvis) hurtig levering, til fragtpriser som ofte er lavere end de danske forhandlere.

• #18   6. jan 2010 Lige et par kommentar mere:

JA, det er muligt at samle en 3D-heli til omkring en tusse fra HK eller GC. Nej, man kommer ikke til at udfordre Alain Szabo Jr. til VM med denne birdie, men til gengæld kan man lære utrolig meget, og os vulgære dødelige mennesker lærer man faktisk HURTIGERE på en klon til 1000kr end på en 'original' Align eller Gaui, da man man ved at man kan købe en hel stak nye blade til en halvtræller, eller få en SPRIT ny barebone til døren for 320kr...

Og ja, GC er i realiteten et 'bufferlager' for HK i England. Noget dyrere, men så længe at FjolsDK opkræver 155kr for at skrive en regning, er det i praksis ofte billigere (og hurtigere).

Kommentér på:
HK-250GT Helicopter Kii hvilket el?

Annonce