662 visninger
|
Oprettet:
nyt problem med futaba 3pk {{forumTopicSubject}}
efter jeg fik det til at virke har den brændt min servo af jeg har dobbelt tjækket at ledningerne sad rigtigt men der kom røg op af den
dec 2009
Følger: 7 Følgere: 5 RC-enheder: 5 Emner: 8 Svar: 84
køb en ny servo, tjek at ledningerne vender rigtigt næste gang.
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 3 Emner: 1 Svar: 147
feb 2010
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 7 Emner: 21 Svar: 64
Degn . den sidder som styre servo den knaser og hakker når jeg smider strøm på den som om den ik kan finde den rigtige stilling og jeg har været ved at rode med at stille fjernbetjæningen og sætte servoen til osv. osv. og servoen er ikke belastet på nogen måde overhovedet det virkelig mærkeligt men der er sikkert noget jeg har overset men hvad det kan være ved jeg ikke
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 3 Emner: 1 Svar: 147
Det lyder som en afbrændt servo
feb 2010
feb 2010
første video viser at den er sat til i den rigtige kanal og ingen rør ved senderen. bip lyden kommer fra modtageren og den anden lyd kommer fra servoen
anden video viser det samme bare hvor der bliver drejet på senderen men den begynder ikke at dreje. servoen virker med anden modtager og sender ?
jul 2007
Følger: 39 Følgere: 37 RC-enheder: 6 Emner: 34 Svar: 1.080
feb 2010
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 7 Emner: 5 Svar: 347
kontroller om den står på hrs pcm eller det 3. som jeg ikke lige kan huske.
det kan være skyld i meget. Samtidig kontroller modtageren. Det letteste er at prøve en anden og se hvad der så sker.
For mig lyder det som om den giver for stort udslag, forkert sending i forhold til servo'n (digital eller ikke digitale servo'er) eller forkert spænding fra humppack'n
god fornøjelse.
feb 2010
hvad betyder dette ? "eller forkert spænding fra humppack'n"
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
Så er problemet at du har valgt den forkerte sende type, til de servoér du bruger. Der er stor forskel på om det er analog eller digital servo, med hensyn til hvad senderen skal sende ud med.
>>>ppm - pcm -hrs<<<
Du skal gå ind og vælge ppm. Når du har holdt plus og minus nede for at vælge den. Så skal du skulle senderen, og derefter tænde den igen. Først der, har den skiftet indstilling.
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 7 Emner: 5 Svar: 347
det jeg er mener er at de giver for meget strøm, hvis du normalt bruger 5 ni-mh batterier og for test tager 5 alkaline batterier har du noget højere spænding som servo'erne ikke er så glade for.
nyt problem med futaba 3pk