1.139 visninger
|
Oprettet:
2 stk 2cell lipo lade sammen (KØBES??) {{forumTopicSubject}}
Hej,
hvor henne kan jeg købe et stik.
hvor jeg kan lade 2 af mine 2cells op på en gang da jeg kører erevo og syntes at det er MEGA træls at skulle vente på at begge skal lade op.
Altså det er sådan et samler stik jeg leder efter, har et til mine 3cell men mangler og kan ikke finde til mine 2cells :S
har set tat der var en herinde der havde nogle tilsalg men fik ikke slået til i tide..
Nogle der ved hva han hedder ????
Tak på forhånd..
okt 2009
Følger: 54 Følgere: 57 RC-enheder: 12 Emner: 22 Svar: 741
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 27 RC-enheder: 2 Emner: 35 Svar: 1.149
feb 2009
Følger: 15 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 66 Svar: 4.073
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
Du er desværre forkert på den her. Det er korrekt som Mads J skriver.
Da man sætter dem i serie, og derfor har flere volt, men sammen amp.
Hvis man sætter dem Paralel så er volten uændret, men amp fordobblet.
Så det spørgeren skal gøre, er at bruge et serie kabel, samt balance serie kabel, så han kan lade 2 batterier op på samme tid, og derved udnytte 4 cell balanceren på laderen (ændre volten den skal lade med) og så lade med samme amp (ikke ændre på amp der lades med)
feb 2009
Følger: 15 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 66 Svar: 4.073
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 3 Emner: 5 Svar: 265
Jeg har selv en adapter til at lade 2 stk. 3s batterier, men bruger den aldrig af samme grund.
apr 2006
Han køre jo med 2 batterier på en gang i hans E revo. Så derfor er batterierne også afladet ens. Og så kan man med fordel også oplade dem ens.
Og batterierne ville derfor aldrig kome så langt væk fra hinanden i volten.
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 3 Emner: 5 Svar: 265
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.751
Modelsport.co.uk har et multi-balance board der tar 2x2s og 2x3s til 4-5 pund. Har haft den og det virker fortrinligt.
Hobbyking har endnu større multiboards hvis det skulle være nødvendigt.
jul 2005
Følgere: 31 RC-enheder: 1 Emner: 179 Svar: 2.630
Jeg vil nu mene at 2 stk ladere er meget lettere end alt det med specielle stik og indstillinger , derfor jeg har 2 ladere i mit setup.
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 49
men jeg køber sådan et stik, da jeg tror at ezrun kører det perfekt
og det er også billigere bare at købe det stik af Kim
apr 2007
Men det lyder jo lidt som om der er et EZ150A combo i bilen, så det er ude af verden da denne tapper ens fra batterierne uanset hvad (Samme gælder MMM etc)
John J - nu kan det jo gøres med et balance board, hvilket vil sige man faktisk skal lave mindre for at lade 2 batterier. Årsagen er at der kun er 1 lader der skal sættes igang, derudover er det jo de samme stik der skal plugges i
Men man skal selvfølgelig gøre det man syntes bedst om.
feb 2009
apr 2007
Fatter helt ærligt ikke han kan sælge det uden at få en dårlig smag i munden.
http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=32573
2,9 pund + forsendelse på 3 pund = ca. 50 kr.
Worst case scenario skal du lodde et andet stik på kablet fra balance board til lader/balancer.
apr 2006
Der kommer 1 plus og 1minus ud af ESC.
Der tilslutter man så via fordeler enten 2 batterier i serie (flere volt, samme amp) eller parralel (samme volt, flere amp)
Så da der kun er 1 indgang på ESC, ville der blive brugt lige meget på begge batterier. Forskellen er så lille at det er under 0.1V forskel.
Nemmer at have 2 lader? spild af penge, hvis ens lader kan lade 4 cellet lipo batteri. Så er det billigere, fylder mindre og man lader 2 lipo batterier op på samme tid. Det er lige så simpel at bruge sådan en fordeler, som det er og sætte et lipo batteri til ladning. Intet svært eller indviklet i at bruge sådan et stik/fordeler.
apr 2006
Det board du linker til er rigtig smart, og troede faktisk ikke man kunne få det.
Men der mangler jo rigtig meget, før end han kan bruge det board.
Der mangler 1 han og 1 hun og ledning fra board og over til lader.
Og så mangler der 1 hun og 2 han (deans) stik og ledning, for at kunne sætte batterierne i serie, og ind i laderen.
Dvs. 20kr balance stik, og 36kr (deans) stik, og så lidt ledning og krympeflex ca. 14kr = 70kr plus det boad til 50kr du linker til.
Eller som det jeg sælger hvor der skal bruges 1 balanc stik mere, altså ca. 10kr. Og det giver en slut pris på 80kr. Men så har jeg brugt ca. 160kr på transport for at købe stikkene til 10sæt. Det giver 16kr plus de 80kr = 96kr.
Og det tager altså noget tid og gøre ledninger klar, lodde, krympe, og teste at de alle virker korrekt.
Så hvor er det henne, at du syntes det er dyrt for sådan stik?
Og at folk linker til udlandet, har intet at gøre med vare der er købt i Danmark da der er betalt moms af tingene.
apr 2006
Hvorfor skulle jeg have dårlig smag i munden?
Alt er nyt, samlet og klar til brug, og jeg tvinger ingen til at købe det!
feb 2009
Du lader gennem´det board??
du sætter bare balancer stik i boardet og starter det
Er det ikke rigtigt forstået Tass ?
sådan gør man hvertfald med det andet jeg har
apr 2007
I øvrigt er prisen inkl forsendelse på det board, der kan sagtens købes mere den at forsendelsen stiger.
Hvor du køber sagerne er irellevant, jeg kan købe materialer hjem til det stik du har for ca. 20 kr. Den dårlige smag hænger sammen med den netop urealistiske høje pris. Det er MIN mening.
Simon - som sagt, hvis boardets stik passer i laderen, er det plug and play. Dog skal du bruge et seriel kabel til batterierne da det er herigennem de lades.
Balance porten kan ikke lade, den aflader for at balancere cellerne.
apr 2006
Han har ikke et serie kabel, da han køre med dem paralel over hinanden, så han for flere Amp tilrådighed i bilen.
Men når der skal lades, så skal han havde dem i serie, for at udnytte volten.
Hvordan kan det være irellevant at de vare jeg bruger, er købt i Danmark? og de ting du nævner er fra udlandet.
Så det ville sige at hvis man køber noget i danmark, og sælger det vider, så skal man gå efter mindste prisen i udlandet?
Men giv venligst link til et sted hvor man kan købe matrialerne hjem til total 20kr for matriale.
Men hvor henne står der at der følger balance kabel med fra board til lader?
apr 2007
Jeg har selv haft boardet, derfor ved jeg det medfølger..
Priserne i danmark er irrellevante da det kan gøres langt billigere andre steder, og nej, jeg gider ikke til at finde links frem. Men vi skal somænd ikke længere væk end england før det kan lade sig gøre (i øvrigt kan det os gøres biligere i danmark)
Forresten er det her fuldkommen spild af tid, jeg har gevet et råd til en billigere og bedre løsning. Mere er der ikke i det.
apr 2006
Så du mener altså vi skal gå efter priserne i udlandet, selv om tingene er købt i danmark med danske priser og afgifter?
Men når du skriver det kan fås billigere pr stik. Så kom venligst med et link, da jeg ikke selv kan finde nogen firma som sælger stikkene billigere - udlandet. Ellers er det jo tom luft du lukker ud.
apr 2007
Om du mener jeg lukker tom luft ud jeg ret ligeglad med, umidelbart virker det til du bare er sur over jeg råder en bruger til at gøre andet end at købe det du har til salg... Ta det som det er istedet for at blæse det op.
2 stk 2cell lipo lade sammen (KØBES??)