køb af rc bil {{forumTopicSubject}}
Hej RC
Jeg skal ud og ha en ny bil men er lidt i tvivl om hvad det skal være.
Jeg har kigget på E-revo vxl 1/16 og har også kørt med den og er imponeret over hvor god og vild den er.
Så har jeg kigget på Revo 3.3 og Jato 3.3
Jeg er bare i tvivl om hvad der passer bedst til mig. kan godt lide "lugten" og lyden af en nitro bil. men er ikke typen der har lyst til at bruge flere timer om ugen på at rense motor osv. så derfor ville det self passe bedst hvis jeg købte el bil. men er bare helt vild med nitro biler.
Hvor meget arbejde er der med en Nitro bil? hvad er bedst at køre med? er lidt til både onroad men bestemt os til offroad. vil gerne har en der kan klare lidt af hvert og ik går i stykker fordi den køre over et hul i vejen hvis i forstår:)
håber nogen kan give lid gode råd?
på forhånd tak.
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
Du skal bare skyde lidt WD40 i motoren når du kommer hjem og så rense luftfilteret(luftfiltrene).
Så er den klar til næste gang.
Der er skal selvfølgelig holdes lidt øje med den når du kører (Blandingsskruerne - temperaturen) men det er da bare så fedt med lyden og lugten.
Og så står man ikke der efter 30 minutter og har ikke flere opladede batterier.
Nææ, man hælder bare mere nitro på og kører igen.
Revo 3.3 er en fin bil med EzStart som altid har fungeret rigtig godt for mig.
Jeg hader trækstart.
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 6 RC-enheder: 3 Emner: 30 Svar: 97
WD40 I motoren? hvorfor det?
Jeg gider heller ik trækstart. købte en winner pro for 4 år siden. og den kan ik mere nu. det var en go begynderbil. men er træt af den aldrig virker helt optimalt. men hvad kan man os forvente af en bil til 1000 kr:)
Holder den revo 3.3 til noget? eller er den smadret hvis den triller rundt? tænker på motor og andre dele?
Hvordan fungere det Ezstart? skal man ha en starter sat til den? eller er det kun første gang?
okt 2007
EzStart fungerer ved at du har en enhed med et 7,2 volt batteri i. Den stikker du ned i et stik på bilen og trykker på knappen. Så er der strøm på gløderøret og en startmotor som starter den:
http://www.youtube.com/watch?v=-jbnrcpDTmQ
http://www.youtube.com/watch?v=c0bVhL7ozN8&feature=related
WD40 er for at der ikke kommer rust i motoren. (Der er store diskussioner omkring hvorvidt WD40 er godt eller om man skal bruge specielt afterrun olie, men Traxxas anbefaler WD40, så det tror jeg på)
http://www.youtube.com/watch?v=LoLFuoL09ko&feature=related
aug 2007
Hvordan er det med at køre den til?
1 tank fuld hvor motoren køre uden man selv gør noget og så 1 fuld tank med halv gas? og så fuld smadre på den 3 tank?:)
okt 2007
Man skal trille lige så stille første tank.
Men igen - manualen.....
Ang. vedligehold, så bruger jeg meget mere tid på at rengøre, reparere osv. end på selv nitromotoren. Og det er jo det samme uanset om det er El eller Nitro
aug 2007
tak for alle dine svar.. pænt af dig;)
Go søndag.
køb af rc bil