{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Bjarke B
Bjarke B
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Ansmann Macnum Hop Up/tuning? {{forumTopicSubject}}

Hej alle på RCG

Jeg har idag lige modtaget min første bil, Ansmann Macnum, men jeg syntes den er lige lidt sløv (kører nogenlunde som en HBX Stealth 09).

Link til bil
(link fjernet)

Der står at den har justerbar slipper-clutch, hvad er det præcist der sker ved at justere den?

Er der nogen der har nogen forslag til hvordan jeg får lidt mere ud af bilen uden at tømme pungen? eller andre erfaringer der kunne være nyttige?

Jeg har kørt bilen med et 7.2V 2000mAh NiMh batteri jeg har lånt.

Jeg overvejer at købe sådan et lipo batteri:
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8578
Samt sådan en lader:
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8578

Vil det nye batteri give extra power? Vil det kunne betale sig at købe et batteri med højere C-tal?
Er der andre produkter jeg hellere skulle kigge på? hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg ved godt der er 1000 andre tråde lige som denne, jeg syntes bare lidt svært ved at putte de svar over i min egen bil.

Hvis i har tid og overskud til at komme med uddybbede svar må i meget gerne dette smiley

mvh
Bjarke

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ansmann Macnum Hop Up/tuning?
  • Bjarke B
    Bjarke B Tilmeldt:
    maj 2010

#1   9. jun 2010 Hov jeg glemte at skrive at jeg selvfølgelig vil montere noget lipo cutoff til esc'en da den ikke har det.

mvh
    Bjarke

• #2   9. jun 2010 For at tage det første spørgsmål først så hvad er en slipper-Clutch det var meget brugt førhen især på mange tamiya hvor motoren sad helt omme i bag ikke fordi det havde nogen betydning hvor motoren sad men en slipper clutch er en form for glidekobling, hvis du for eksempel kører et sted hvor der er meget græs og det vikler sig ind i de bagerste kadanner så kan den glide i koblingen eller hvis der kommer noget i klemme ved baghjulet kan den glide i koblingen dette sparer dig for at dit diff tandhjul vil blive revet i stykker.

Andet spørgsmål den er lidt værre jeg plejer at se på fabrikantens hjemmeside hvad der kan sidde i af motor esc og så videre at du montere en Lipo giver ja højere acceleration og højere fart du skal køre med lipo cut off når det ikke er i din esc for at skåne dit batteri, du skal have en oplader der passer til batteriet samt en balancer så er du godt dækket ind,

• #3   10. jun 2010 jeg har den samme, bare i buggy

og kan fortælle at den køre 28km/t med RTR motor og 7.2v
    jeg har sat et 9T ezrun i og så køre den 35km/t, begge målt med GPS

jeg har et 7,4v lipo på vej, og så må vi se hvad slutresultatet bliver, men forventer ikke så meget.

• Bjarke B
    Bjarke B Tilmeldt:
    maj 2010

#4   10. jun 2010 Preben, ved at justere den så ændre jeg på hvor let koblingen glider? Vil der kunne mærkes nogen forskel f.eks acceleration eller andet ved forskellige indstilliger?

Søren, jeg gættede på at den kørte max 30km/t så det passer meget godt med mine forventninger. Tilgengæld skræmmer det mig lidt at du ikke får mere ud af den ved at montere ezrun, det er sådan her et set du har monteret ikke? (link fjernet)

Jeg overvejer lidt at købe nye bearings til bilen,

http://www.rcbearings.co.uk/index.php?
    main_page=product_info&cPath=15_59&products_id=639

Det koster 11£ (ca.100kr). Tror i det vil være en god ide, eller er det købt for billigt, jeg aner ikke hvad sådan noget skal koste.

mvh
    Bjarke

• #5   10. jun 2010 der er kugle lejer i den fra start, så ser ingen grund til at købe nye

men 9t ezrun sættet er jo ikke verdens bedste, men måske det hjælper lidt med lipo

• Bjarke B
    Bjarke B Tilmeldt:
    maj 2010

#6   10. jun 2010 Måske spørger jeg dumt, men hvorfra ved du der der sidder "rigtige" kuglelejer som standart, jeg kan nemlig ikke se nogen spec liste hvor de angiver det. Det ville da være normalt at skrive smiley

mvh
    Bjarke

• #7   10. jun 2010 hvad er rigtige kugle lejer? forstår ikke dit spørgsmål

• #8   10. jun 2010 Det er kun Pro versionen (den som hedder XT pro), som har lejer i hjulene og gearkasse. standard versionen er "født" med messing bøsninger.

• #9   10. jun 2010 nu er jeg ikke hjemme, så jeg kan ikke lige tjekke det, men ifølge manualen er der nu kuglelejer i både x-pro og madrat

(link fjernet)
    (link fjernet)

• Bjarke B
    Bjarke B Tilmeldt:
    maj 2010

#10   11. jun 2010 Hvor svært er det at skifte de lejer?

mvh
    Bjarke

• #11   15. jun 2010 har netop lige åbnet transmissionen, og ja der er bøsninger i hele bilen

så kuglelejer er nok en god opgradering

• #12   15. jun 2010 ps, købte lige til madrat, der er 15% rabat, og jeg er sikker på at det er det samme sæt.

og 1£ i fragt er sku billigt.

• #13   15. jun 2010 Søren P
    Hvor købte du den med rabat ?

Kommentér på:
Ansmann Macnum Hop Up/tuning?

Annonce