{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

e-revo rystelser {{forumTopicSubject}}

hey guys,
Min e-revo har nogen voldsomme jeg ikke helt kan gennemskue hvor kommer fra. Mit første gæt var vand i et eller flere af dækkene, men det kan dårligt være tilfældet længere.

Jeg var ude at køre i en våd skov for nogen uger siden, fik brækket en pushrod som jeg ved samme lejlighed opgraderet til traxxas røde alu type. Ingen problemer der.

Men efter jeg fik den monteret og fik bob på benene igen (det hedder den altså), har der været nogen enorme rystelser i hjulene. Jeg har prøvet at montere dem enkeltvis på bilen og det ser ud til at være ens ved dem alle. Under en formodning af at der måske stadig var væske/vand i dem smed jeg dem i ovnen på en 40 grader en times tid (må man det?) indtil jeg følte at de var helt tørre, også indvendig. Stadig det samme.
Kan skummet inde i dækket have taget skade... hvis nu jeg ikke har fået tørret/tømt dem ordentligt fra sidst? Eller er der andet der kan forårsage sådanne rystelser? Jeg havde en ide om at bore små huller i dækkene og give den gas, for endnu engang at prøve at få vandrester ud.

Det er jo fristende bare at købe et sæt nye dæk og så er det ovre, men jeg vil helst vide hvad der er gået galt først. Det er iøvrigt de originale dæk/fælge.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  e-revo rystelser
  • #1   16. jun 2010 Det er sikkert vand i dækkene/indlæggene, så det med at bore at par huller i selve dækkene er en god ide, ellers er der ikke andet at gøre end at skille dæk og fælge og rengøre/tørre det hele og så lime dem igen.

• #2   16. jun 2010 Right, det må jeg prøve. Så har jeg et rimelig lavpraktisk spørgsmål... jeg skal jo nok få dækkene af fælgen men er der en smart måde at gøre det? Går dækket ikke i stykker hvis man bare hiver til?

• #3   16. jun 2010 hvis du skal have dækkene af er det nemest hvis du lige koger dem i 10 min eller giver dem 15 min ved 150 grader i ovnen så løsner det limen så man kan få dem af relativt nemt smiley

• #4   16. jun 2010 De org dæk/fælge er iforvejen en del ude af balance ligesom de fleste andre std hjul er.
    Og men prøv at smid dem i ovnen ved 80c ca. eller tørrer dem med en føntørrer (sådan en damerne bruger til deres garn) og så skulle vandet jo gerne fordampe hvis der er noget vand i.

Ellers lav eet hul i siden af dækken, og et hul i modsatte ende af det som allerede er i fælget på indersiden.

• #5   16. jun 2010 Jeg har samme problem med min E-Maxx. Jeg kører bare 100 meter, også har vandet fordelt sig jævnt. Så går det:)

• #6   16. jun 2010 Dækkene tager normalt ikke skade af at få boret et hul i trædefladen og vandet ryger hurtigt når man kører så.
    Jeg plejer at bruge bagemetoden når jeg skifter dæk, men for det meste skal der lidt stanleykniv til at få dem helt, ihvertfald med den super dæklim jeg bruger smiley

• #7   16. jun 2010 tak for svarene gutter. Jeg forsøger mig med et par listige huller først, hjælper det ikke må jo prøve ovn tricket så jeg kan se hvad der sker derinde.

• #8   16. jun 2010 Min far har sådan en varmeblæser, som kan blæse med 350C og 500C (mener jeg).
    20 sek med 350C så kan man tage en tang (og handsker) og pille det stille af uden at ødelægge... Men det ved jeg self ikke om du har, Sådan noget.

• #9   16. jun 2010 ▄██████████████▄▐█▄▄▄▄█▌ ██████▌▄▌▄▐▐▌███▌▀▀██▀▀ ████▄█▌▄▌▄▐▐▌▀███▄▄█▌
    ▄▄▄▄▄██████████████▀ f

• #10   16. jun 2010 Morfars har et komplet sæt Nanda NRT-3 hjul med dæk + fælge.

4 stk for 297 (sælges i pakke med 2 i hver til 149,-)

De kan holde til 6s li-po hvis det skal gå så vidt, og der er masser af greb i dem + de har en fornuftig balance.

• #11   16. jun 2010 Det er dem her Smashbash mener (link fjernet)

Ved ikke om han har prøvet dem selv, men de ser godt ud.

• #12   16. jun 2010 Yes, lånte lige et sæt ude i klubben smiley
    De kører altså fint i løst underlag. Og det fede er de er billige!

• #13   16. jun 2010 ja hold da op, det skal jeg love for de er. Havde egentlig selv kig på et sæt badlands og (formentlig) nogen axial wicked retro 5 spoke fælge, men jeg vil da lige så gerne prøve dem fra morfars. De er godt nok billige. Der står ikke noget om hex størrelse men det er vel 17mm ?

• #14   16. jun 2010 Jep det er 17mm HEX. Passer perfekt til E-Revo mht. Høje, Diameter og bredde.

• #15   16. jun 2010 Der er lige et ups ved de hjul, dels 17 mm hex også skal man ha buggy-møtrikker, men de skal også lige som alle andre hjul afbalanceres, hvis der skal fart over feltet.
    brian

• #16   16. jun 2010 Buggymøtrikker?

Ja alle hjul burde afbalanceres, men man kan næsten ikke mærke det ved de nanda hjul her. Og meget få der har en afbalancerings maskine stående smiley

• #17   16. jun 2010 Ja man skal jo have et sæt 17mm hexadaptere til den alm E-Revo , da den er født med noget mindre.

Hehe jeg har købt mig en hjulbalancer, for med 6s lipo så skal der altså ikke meget ubalance i hjulene/dækkene til at det går galt smiley

@ ™ SmashBash ™ , hvor meget balloner de dæk med 6s lipo ? Hvis du da har prøvet det endnu, eller kørte du kun med 4s? og hvad med offset i forhold til std hjulene ?

• #18   17. jun 2010 John; Kun med 4s, 6s er lige for kraftigt til mig smiley
    Men på 4s balloner de minimalt i luften. Og når man kører er der intet.
    En god ide er at give dækket noget Gorilla Tape på indersiden af dækken så det stiver dækket lidt, og så burde det slet ikke ballone hverken på 4 eller 6s smiley

• #19   17. jun 2010 Haha tror du da smiley , næste gang jeg lige får tid, så skal jeg optage lidt video med mine original Traxxas dæk, med gaffatape og ekstra lim, så skal du se ballondæk med 6s smiley

• #20   17. jun 2010 Jo, traxxas dækkende har jo en lidt anden blanding af gummiet. De Nanda der der noget Racing Compound og de giver sig altså ikke ret meget smiley

Vil gerne tro at de org dæk nærmest flyver af fælgene ved 6s smiley

• #21   17. jun 2010 kan vel også være trækakslerne som er blevet skæve, som så giver masser af rystelser i bilen. hvis altså det andet ikke var løsningen smiley

Kommentér på:
e-revo rystelser

Annonce