{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.698 visninger | Oprettet:

Overvejer EL bil {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg går og overvejer at købe en el-bil. Men da jeg ikke har den fjerneste forstand på dem, kunne jeg godt tænke mig at høre jer hvad jeg skal vælge ? Det skal være en god kvalitet/mærke, samt noget der er til at skaffe reservedele til. Det skal også gerne være str.1/8
Sætter man forresten fail-safe på sådan en el-bil ?
Glæder mig til at høre fra jer.

MVH

Steen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejer EL bil
  • #1   24. aug 2010 Hej igen

    Skal forresten også være RTR smiley


  • #2   24. aug 2010 Hej Steen.
    Hvor mange penge har du ca til rådighed?


  • #3   24. aug 2010 Check evt. min Mugen annonce. Der mangler du kun batteri og lader for at være kørende med en af de bedste 1/8 truggies på markedet.

  • #4   24. aug 2010 Hejsa

    Jonas# Jeg vil helst ikke meget over 3000,- da jeg ikke rigtig ved, om det fanger mig.

    Jesper K# Rigtig lækker bil du har til salg, men nok desværre for dyr til mig smiley

    En sidste ting (Tror jeg nok) Det skal være off-road smiley


  • #5   24. aug 2010 om et øjeblik for du 17stk KØB TRAXXAS beskeder + et par stylkker med andre mærker.. Mit bedste råd er helt klart, find en forretning eller klub i nærheden og få vejledning der. Du har mulighed for at se/røre måske endda prøve. 3000kr er en pæn sjat penge og det kan sagtens give en fornuftig bil.

    //Dan


  • #6   24. aug 2010 Noget af det mest fornuftige RTR til 3000 må næsten være denne her:

    (link fjernet)

    Lige meget hvordan man vender og drejer det, så er DET et godt tilbud!


  • #7   24. aug 2010 hpi blitz

  • #8   24. aug 2010 Prøv at se denne her: (link fjernet)

    Eller denne her: (link fjernet)
    Det er begge to rigtig fede biler, som kører fantastisk.....
    Priserne er svenske kroner, så du skal gange med 0,8 så har du det i dk kr.
    Buggyen løber ca op i 2400,- RTR + fragt som er ca 85,-


  • #9   24. aug 2010 Hej igen

    Thomas# Den ser rigtig godt ud, den du henviser til. Men de har den desværre ikke hjemme. Og det med at vente, er ikke min stærke side smiley

    Hvad mener i om denne her (link fjernet) Den er godt nok ikke 4WD, ved ikke om det er ligegyldigt

    Der er også denne her (link fjernet) som jeg er noget hooked på, men den har ikke brushless motor, ved heller ikke om det er noget jeg skal tænke på mht. Brushless eller ej ?

    Glæder mig til at høre fra jer igen


  • #10   24. aug 2010 Revo'en er nok det lækreste "legetøj" du kan få idag, og den er noget billigere her:

    (link fjernet)


  • #11   25. aug 2010 Hej igen

    Tror sgu det bliver Revo´n. Men er det et must at det er brushless, eller kan en newbee som jeg, nøjes med den version der ikke er det og dermed 1300,- billigere ?

    Hvad mente i forresten om denne her (link fjernet) ?


  • #12   25. aug 2010 Revo´en kan varmt anbefales, langt den bedste bil af alle der er blevet forslået. Men du vil hurtigt få lyst til og få noget mere power i den, hvis du ikke køber den i brushless udgaven. Og det er betydeligt billigere og købe den i brushless fra start, fremfor og opgradere den billige udgave.

  • #13   25. aug 2010 Hej Thomas

    Kan se du bor i midtjylland, er det evt. i nærheden af Silkeborg hvor jeg selv bor ? Hvis ja, kender du så nogle steder hvor man kan køre ?


  • #14   25. aug 2010 Ikast, Herning, Holstebro (på vej), Roslev, det er hvad jeg lige kender til den vej op ad. Den anden vej er der måske en der kan svare på.

    //Dan


  • #15   25. aug 2010 Viborg Rc Racing har 2 udendørs baner, og en indendørs onroad bane.

    www.vrcr.dk


  • #16   25. aug 2010 Hej igen

    Jeg bliver altså lige nødt til at spørge jer en ekstra gang. Vil det være total overkill for en newbee som mig, og som ikke engang er sikker på, at jeg vil få den brugt. At købe E-Revo Brushless http://www.traxxas.dk/e_revo_brushless_edition_rtr-p-2473.html
    i forhold til Slash Ultimate (link fjernet) Hvilket jeg syntes virker som et godt tilbud, bryder mig bare ikke rigtigt om designet, og der er jo trods alt 2000,- at spare. Men er E-Revo´n mere holdbar og sjovere, så vil jeg hellere bruge de flere penge smiley
    Håber i bærer over med mig, da jeg er i syv sind


  • #17   25. aug 2010 Vil mene det er to ret forskellige biler. Har selv en E-maxx som jeg er super glad for, så jeg ville sætte mine penge på E-revoen.

  • #18   25. aug 2010 Hej alle

    Så er der kun tilbae at vente, for nu er E-Revo Brushless bestilt smiley
    Tak for alle jeres indput.
    Thomas A# Kan se du også har en, må jeg skrive til dig hvis jeg har nogle spørgsmål ?


  • #19   25. aug 2010 Steen:

    Ja det skal du være meget velkommen til. E-Revo´en er rigtig lækker, og det er meget sjældent den går i stykker. Det er en sjat penge men den er også det værd smiley


  • #20   25. aug 2010 Forslag til opgradering:
    (link fjernet)

    Krængningstabilisator, det er de bedste 200.- du kommer til og bruge på den. Giver en tydelig mærkbar forbedring af hvordan den tager sving.

    Og et usb kabel så kan du opsætte ESC´en nemt som du vil via PC:
    http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=32321


  • #21   25. aug 2010 Hej Thomas

    Ja den blev godt nok noget dyre, end jeg havde satset på. Men hvad pokker vi lever jo kun en gang smiley
    Jeg vil helt klart kigge på det kit, men nok først når jeg har trillet lidt med den som standard. Jeg har også læst lidt om noget der hedder Lipo batterier, dem må jeg nok også ha et par stykker af.
    Kablet til ESC´n ved jeg ikke hvad gør, jeg er som sagt total newbee, så jeg ved ikke engang hvad en ESC er. Men det lærer jeg sikkert.


  • #22   26. aug 2010 ESC bliver også kaldt for fartregulator. Den leverer strømmen til motoren. Med USB kablet til ESC´ en kan du indstille mange ting, f.eks. hvor hårdt bilen bremser og accellererer. Fra fabrikken er brakepower sat lidt højt til 50%, og med den indstilling vil bilen have tendens til og tippe forover og lande på taget når du bremser. Derfor er det rart selv at kunne lege med den slags. Syntes faktisk det burde være med bilen når man køber den.

    Du kan godt nøjes med de medfølgende batterier i starten, men når du får nogle Lipo vil du få længere køretid og endnu mere power i bilen.


  • #23   26. aug 2010 Ok, må ha kigget lidt på det kabel så.
    Har lige bestilt Krængningstabilisator smiley Så håber jeg, det er til at montere.


  • #24   26. aug 2010 Så varer det ikke længe inden jeg modtager min revo smiley
    Men lige et par spørgsmål mere, inden den skal ud på dens første tur.

    1. Skal sådan en motor køres til, inden man giver fuld gas ?
    2. Når man skal bremse, slår man så bare bak ?

    Ved godt det måske er nogle mærklige spørgsmål, men er som sagt total newbee.


  • #25   26. aug 2010 Hej Steen A , velkommen i 'klubben' , du bliver helt sikkert glad for din E-Revo.

    Du skal ikke køre motoren til inden du giver den gas, men du skal lige sikre dig et par ting , inden du smider batterierne i og kører med den.
    Et rigtig godt tip er at gå hele bilen igennem, tjek at skruerne er skruet rigtigt i og at alt kan bevæge sig som det skal , affjedring, styring og især at pinion/spurgear/motoren er justeret rigtigt, dvs tandhjulene skal kunne dreje let rundt, men ikke med for meget afstand.

    Når du bremser med en elbil, så trykker du bare bak/bremse som du gør på en nitrobil, men på en elbil så bremser den først og efter et sekund eller to så bakker den. Ved ikke hvordan en Brushless E-Revo er indstillet fra fabrik, men jeg har aldrig været over 55% bremse på min og 50% bak. Hvis du køber Esc-kablet med også, så kan det være en fordel at sætte Dragbrake til 0, hvis du har tænkt dig at hoppe med bilen, for ellers vil den bare bremse og dykke når du slipper gassen, da Dragbrake bremser en smule når man slipper gassen, hvis den altså ikke er sat til 0.

    Hvis du har tænkt dig at købe lipobatterier til den (anbefales kraftigt da nimhbatterier ikke kan tåle brushless ret lang tid) , så kan Hobbyking varmest anbefales, du får batterier og ladere til under halvdelen af hvad de koster i EU

    F.eks. de her kan anbefales til E-Revo hvis du bare vil køre med 2c 2x7,4v
    http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10305

    En god lader (man kan jo ligeså godt købe 2)
    http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11060

    Når du har øvet dig lidt, så kan du jo prøve med 3s lipo (2x11,1v) smiley
    f.eks. dem her
    http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9932

    Vedr. hvad reservedele du bør have liggende så er det lidt svært, men komplet kobling er altid rart at have, ekstra hjulmøtrikker, bærearme (RPM kan anbefales, meget stærkere og mere fleksible)

    Kig evt her for hopups/forbedringer til din bil
    (link fjernet)

    ps. hold til fra alu, ihvertfald på bærearme m.m.


  • #26   26. aug 2010 Af reservedele kan også nævnes aksler i stål, da de medfølgende i plastik har det med at krumme sig lidt ved sådan et Mamba Monster sæt på Lipo.

    http://rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=13820


  • #27   26. aug 2010 @ Morten I , det vil jeg så ikke give dig ret i Morten, jeg har nu kørt ihvertfald 30 opladninger på 3s og har haft bilen i snart 2 år. Først nu er det nødvendigt at skifte de originale plasttrækaksler, og det er på grund af 'sandblæsning' og slid.
    At stålakslerne så er mange gange pænere og sejere, det kan ikke diskuteres. smiley


  • #28   26. aug 2010 John J tror det kommer an på flere ting om de originale trækaksler holder eller ej. Faktum er ihvertfald de ikke holdte mere end et 1års tid på min, og der havde jeg nok kun kørt en 20-25 opladninger på 4 celler. Asfaltkørsel er nok den største "dræber", men punch control har selvfølgelig også meget og sige om man kører med det eller ej, samt hvilken gearing man kører med.

  • #29   26. aug 2010 John@ De der pinion/spurgear/motoren som de nævner, hvor finder jeg de ting henne ? Er der noget jeg skal skille ad, for at komme derind ?
    Har været ude at trille med den her til aften, er du gal den er fed. Men også enorm hurtig til at tappe strømmen smiley Tror jeg kørte omkring 15-20 min på fuldt opladte batterier.
    Regner med at oprette den i morgen.

    Thomas@ De der Krængningstabilisatorer, er de nemme at montere ? Jeg får mine i morgen.


  • #30   26. aug 2010 Det står i vejledningen, det er bare at læse lidt på 'lektien' smiley men nej, det er ikke svært at finde/justere.

    En god ide , som jeg skrev er at gå hele bilen igennem, kigge på 'eksplosionstegningerne' og se hvordan det hele virker sammen, det gør det meget lettere for dig at finde fejl, og reparere den når der går noget galt.

    15-20 minutter er da ganske fint, regner med du kører med nihm batterier?


  • #31   26. aug 2010 Hej John

    Jeg har som du sagde spændt alle skruer efter, men kan bare ikke finde de tandhjul. Må hellere se, om jeg kan finde de tegninger du nævner smiley
    Mht. Batterier, ja det er bare dem som følger med (Endnu)


  • #32   27. aug 2010 Det er rimelig lad sig gørligt med det sway bar kit. Det tager dog mere end 5 min og montere det smiley Men der følger vejledning med.

  • #33   27. aug 2010 Thomas@ Ha ha, vi er måske helt oppe på 6 min smiley Nej spøg til side, er godt klar over det tager lidt tid. Men er heldigvis tidligere smed/maskinarbejder, så mon det ikke går smiley

  • #34   27. aug 2010 Hehe, tidligere maskinarbejder er klart en fordel smiley Der følger et bor med til og lave et hul i Rocker armene. Det kan anbefales og bruge et bor som er 0,1-0,2 mm mindre end det medfølgende, ellers kan man nemt skrue skruen over som skal der i. I nødstilfælde er der dog lige plads til en lille møtrik på bagsiden af rocker armen, hvis den bliver skruet over.

    Og generalt når du skruer på bilen, sørg altid for og finde det oprindelige gevind så holder de plastik gevind faktisk rigtig længe. Men det er også en god ide og have noget Locktite til og stå, helst noget som ikke ætser plastik smiley


  • #35   27. aug 2010 John@
    Hvis jeg nu køber sådan nogle LIPO´r Er det så ok, at lade ESC´n stå til Auto-Lipo ? Hvilket jeg kan læse i manualen, at den står til default.
    Kan det forresten passe, at jeg skal ind og ændre ESC´ns cut off voltage til setting 1 (None) Så længe jeg kører med de medfølgende nihm batterier ?
    En sidste ting, kan man køre længere tid på Lipo´r, eller giver det bare en hurtigere bil ?


  • #36   27. aug 2010 Om du kører længere tid på LIPO end Nihm afhænger jo af hvor store batterier du køber. Du kan få 3300 mAh lipo, lige som dem der følger med bilen. Så bliver din køretid ikke længere. Men du kan også få 5200 mAh, så får du jo næsten det dobbelte i køretid.

    Auto-cut-off er lidt en smagssag. Der er nogen der mener at auto mode hvor den skærer ved 12 volt er fint, mens andre hellere vil have den ved 12.8 volt.

    Tror ikke du behøver at slå cut off fra på dine nihm, for de burde ikke blive afladet helt ned til 12 volt.


  • #37   27. aug 2010 I praksis giver det altid længere køretid bare og skifte til Lipo, også selvom de er på samme antal mAh. Det har noget og gøre med at det store spændingsfald kommer betydeligt senere på Lipo, end det gør på Nimh.

    Så længe du kører med de originale batterier behøver du ikke og bruge cutoff. Men når du får lipo er det derimod meget vigtigt og få den sat til minimum 12.8V ved 4 celler. Mange Lipo celler har ikke særlig godt af og komme under 3.2V, hvis altså man går op i hvor længe de skal bevare deres kapacitet. Jeg lader faktisk allerede min cutte af ved 13,6V, da man næsten ikke mister noget køretid på det alligevel. Når de først er dernede i spænding går det sidste stykke nemlig meget hurtigt.

    Et andet tip til forlængelse af Lipo batteriers levetid, opbevar dem i køleskabet. Ligger de fuldt opladt i 20 graders varme mister de 20% af kapaciteten om året. I køleskabet er du nede på 5%. Hvis man så ovenikøbet opbevarer dem ca 50-60% opladet (istedet for fuldt) kommer du ned på kun 2%.


  • #38   27. aug 2010 Hejsa

    Dem jeg overvejer at købe, er de her http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9932
    som John foreslog. Vil jeg der kunne lade den stå på auto cut off, som den jo står til defalt.
    Hvad er det lille hvide stik på dem til ?
    Går ud fra, at hvis jeg køber dem. Så skal jeg også købe 2 af de her (link fjernet) og så selv lodde på ?


  • #39   27. aug 2010 Tag dem her i stedet for, hvis du har plads til dem i bilen, de er væsentligt billigere, og sendes fra Tyskland, så ingen told og moms oven i.

    http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=13398

    Men husk at tjekke, at de kan være der.


  • #40   27. aug 2010 Jeg ville også tage dem Morten linker til. 6 celler er for vildt som nybegynder efter min mening, og desuden totalt "overkill" hvis du primært skal bruge bilen til offroad kørsel. Det sætter meget større belastning på mange stumper, og man ender med og køre på baghjul 90% af tiden. Desuden giver den øgede vægt ikke bedre køreegenskaber til f.eks. ræs på bane, hvis man går op i den slags.

    Btw husk lige et par Lipo ladere også:
    http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10452


  • #41   27. aug 2010 Ok, tak for jeres råd. Så bliver det nok dem.
    Thomas@ De er da kun 3 celler dem jeg linker til ;-/ Men det skal måske ganges med 2 ? (1 gang for hvert batteri)
    Kan da ikke forstå du syntes 6 celler er for meget smiley Jeg er da kun kørt ind i kantstenen 2 gange, samt kørt min datter ned 1 gang på 15 min med standard bat. Heldigvis uden der skete noget ved det, med alle de implicerede ting (Bil,kantsten & vigtigst af alt min datter)
    Håber i får en super weekend c",)


  • #42   27. aug 2010 Du har jo 2 batterier af 3 celler i = 6 celler i alt.

  • #43   27. aug 2010 Godt at høre din datter & Revo ikke led overlast smiley

    Altså når jeg siger 6 celler så mener jeg 6 celler i serie. Kan også forkortes til 6S. Så ja jeg ganger med 2, da det er to 3 cellet pakker i serie = 6 celler smiley

    Tag og nup 4 stk nu du er i gang, så kan det ene sæt lade mens du ræser rundt på det andet sæt. Kæmpe fordel hvis du er ude til et arrangement, og ikke gider og holde 1½ times pause for hver afladning.

    Og jo tak, go´ weekend til dig også. Så må vi se om der kommer noget i fjerneren omkring hærværk på kantsten i Silkeborg området smiley


  • #44   27. aug 2010 4 celler med et gear der hedder 20/68 - så burde den gå 65 km/t. Min E-maxx er i hvert fald vild nok til mig der.

    på 6 celler ved den gearing går den nok 90, og ryger bagover hver 2. gang du starter. Men jeg skal da også selv prøve 6 celler på et tidspunkt, tror bare ikke det er noget man kan bruge til andet end lir. På bane er 4 celler rigeligt.


  • #45   27. aug 2010 Ok, tak til jer begge. Jeg napper 4 celler så.
    Ved desværre ikke hvor meget ræs der bliver, dækket på mit en hjul ryger hele tiden af, selvom jeg har limet det med loctite smiley
    Det der med at skifte gearing, er nok desværre ikke noget for mig, har været ved at studere tegninger idag, og det ser godt nok meget kompliceret ud. Så jeg frygter den dag, at noget går i stykker.


  • #46   27. aug 2010 Det behøve du nu ikke, det er sku ret lige til. Min E-maxx var selv min første bil, og den smadrede jeg efter en uge, og hele fordelen skulle stort set pilles af, for at skifte dele. Men det er virkeligt let på Traxxas. Man skal bare kaste sig ud i det, og så giver det altså sig selv.

    Hvis dækkene ryger af, så ring til dem der har solgt dig bilen, så må de skaffe dig et nyt.


  • #47   27. aug 2010 Til og lime dæk skal du bruge dette:
    (link fjernet)

    Og det med og geare den om skal du ihvertfald ikke frygte. Til min fulgte der et 54 tands spurgear med, og det er alt du behøver at skifte. Det sidder som det allerførste når du skruer låget af ved motoren. Tager ikke meget mere end 5 minutter og skifte. Men tag og vent til du får Lipo, da det kommer til og æde mere strøm. Ellers kan du komme til Viborg en dag ind på Vrcr´s offroad bane. Det koster 50kr for ikke medlemmer og køre en hel dag på banen, så kan vi hurtigt få skiftet det tandhjul smiley


  • #48   27. aug 2010 Morten@ Det lyder fortrøstningsfuldt, tak for det smiley

    Er lige blevet færdig med at oprette bilen her på seiten, så nu må vi håbe den bliver stemt ind.


  • #49   27. aug 2010 Thomas@ Det lyder kanon, kan sagtens være jeg tager dig på ordet smiley Nu er der vel ikke for mange jeg kan køre ned, he he

  • #50   27. aug 2010 Nej, derinde skal vi nærmere passe på vores biler ikke bliver kørt over. De fleste offroad gutter i Viborg kører nemlig 1:5 benzin biler, dem skal man helst undgå nærkontakt med smiley

  • #51   27. aug 2010 Ha ha, nej dem må jeg hellere passe på smiley

  • #52   28. aug 2010 Hej igen allesammen

    Er ved at bestille de her http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=13398 Men er stadig i tvivl om man så skal købe 2 stk. af de her (link fjernet) og så selv lodde på ?
    Og så har jeg lige opdaget, at den lader http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10452 som du linker til Thomas, den er desværre i restordre, er der nogle alternativer ?


  • #53   28. aug 2010 Jeg vil mene det er de rigtige stik du har fundet til og lodde på batterierne, så det ser fornuftigt ud.

    Mht lader kan du også bruge sådan nogle her:
    http://www.morfars.dk/rc/performance-charger-p-3383.html

    Jeg kan se der er Traxxas ladestik med og de er også med indbygget strømforsyning, så de kan tage 230V direkte, hvor mange andre ladere kræver ekstern 230V adapter.


  • #54   28. aug 2010 Forresten hvis du køber laderen ved Morfars kan du ligeså godt bestille stik derfra også:

    (link fjernet)


  • #55   28. aug 2010 Der er også en fin lader her:
    http://www.rcgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=60923


  • #56   30. aug 2010 Hej Thomas

    Når jeg trykker på det link til laderen, ryger jeg bare om på forsiden :-|
    Det der hvide stik, som der er på liporne, hvad er det forresten til ?


  • #57   30. aug 2010 Det er et balancestik. Det sørger for at alle celler på batteriet er ladet lige meget op. Det er også derfor at du skal have en speciel lader til Lipo. (stort set alle lidt bedre ladere har det i dag)

  • #58   30. aug 2010 Ja den lader jeg linkede til er vist allerede solgt.

    Men som Morten siger, er det lille stik et balance stik. Så når du lader dine Lipo op, skal du både tilslutte balancestikket og det primære strømstik. På laderen skal du huske og vælge et Lipo balance program.

    Her er en video der viser hvordan man bruger forgængeren til den lader jeg linker til på Morfars. Den minder en del om den nye i interfacet:

    http://www.youtube.com/watch?v=CeOFqzTS7uU


  • #59   31. aug 2010 Hey Thomas@ Ser jo umiddelbart fin ud den lader, ved du om det er noget der kan anbefales ?

    Morten@ Æv altså, du skulle da ha sagt, at du havde nogen af de Lipo´r til salg smiley Så havde jeg da nappet dem smiley


  • #60   31. aug 2010 Hvis du mener laderen fra Morfars, så kan jeg ikke forestille mig at den skulle have nogle skavanker. Den kan du roligt købe. Selv billige yamakawa ladere fra kinesien til 5 yen, samlet af små drenge, fungerer ganske udemærket. Og det er formentlig samme sted den kommer fra smiley

  • #61   31. aug 2010 Kanon, så snupper jeg da en af dem smiley

    Fik forresten min swaybar i lørdag´s. Ser dog noget kompliceret ud :-I
    Utroligt, giv mig noget rustfrit stål og noget værkstøj, og jeg skal lave dig et osteri. Men giv mig en RC og nogle smådele, og jeg går fuldstændig i panik :`(


  • #62   2. sep 2010 Hej igen

    Jeg vil lige høre jer, om man kan købe de original malede karosser nogen steder ? Jeg kunne nemli godt tænke mig den sorte og røde, som bla. Thomas A har på hans.


  • #63   2. sep 2010 Der er vist kun de 2 her og vælge imellem hvis det skal være den originale karrosse:

    http://www.traxxas.dk/system/applications/advanced_search_result.php?keywords=5611


  • #64   2. sep 2010 Hej Thomas

    Det kabel du tidligere linkede til, tror du at det er det samme som dette http://www.rotordisc-rc-helicopter.dk/shop/castle-link-usb-4838p.html ? Ville jo være rart at kunne bestille det i DK smiley
    En ting mere, hvordan hulen forbinder man det til ESC´n ?


  • #65   2. sep 2010 Yes, det er det samme kabel. Du skal forbinde det med 3 pins stik der går fra ESC over i radio modtageren. Så du løsner de 2 skruer ovre på boksen til modtageren, og der sidder der så 3 stk 3-pins stik ned i modtageren. De 2 af dem kommer fra servoerne og har samme farver. Det 3. kommer fra ESC´en. Det hiver du op og forbinder med castle link kablet. Husk og vend plus & minus rigtigt. Sort ledning er minus. Og så vidt jeg ved skal du ikke have batterier koblet på ESC´en, mens du "piller" i indstillingerne. Du skal også downloade noget software på castle link´s hjemmeside. Tag og download i stedet for og bruge den medfølgende cd, så har du den nyeste version af softwaren.

  • #66   2. sep 2010 Hvis du vil slippe for at skulle skille modtagerboksen ad hver gang du vil indstille din esc, så kan du købe et forlængerkabel, så samlingen sidder udenfor boksen.
    Evt dette (er dog lidt langt) http://www.rotordisc-rc-helicopter.dk/shop/servo-extension-lead-2527p.html



  • #67   2. sep 2010 Kanon, kabel er hermed bestilt smiley Nogen der kan be eller afkræfte at batterier ikke skal være koblet til ?

  • #68   2. sep 2010 Hmm, prøvede lige at fjerne de 2 skruer på toppen. Men det eneste der kunne tages af ved det. Var en eller anden holder til blæser/ESC. Gad vide om jeg nogen sinde lærer det smiley
    Må nok snart en tur til Viborg, så håber jeg du vil give mig nogle tip´s Thomas A smiley


  • #69   2. sep 2010 Shit jeg er en spade. Jeg havde overset det var på modtager boksen, så kan jeg bedre fostå. Jeg var ved at afmontere ESC´n. Det var da vidst godt jeg ikke fik den skilt ad smiley

  • #70   2. sep 2010 Hehe, du skal nok lære det smiley

  • #71   2. sep 2010 Jamen du siger bare til når vi skal mødes ude på vrcr´s bane. Det er ikke en så kompliceret bane med hop og den slags, så den er nok fin og starte på. Så skal jeg nok prøve og komme med alle mine fif smiley

    Træningsdage:
    Tirsdage kl. 17:00 - 21:00.
    Torsdage kl. 17:00 - 21:00.
    Lørdage kl. 10:00 – 17:00.


  • #72   9. sep 2010 Wow, så modtog jeg endelig mine lipo´r http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=13398 igår. Shit de er store, kan lige præsis moses ind på plads. Så jeg håber ikke det gør noget, at de sidder helt stramt i batteri rummet ? Var for øvrigt også nødt til at slibe/dremle større huller til ledningerne, da de ellers ikke kunne være der smiley
    Har i andre også været ude for det ?
    Lige et spørgsmål, hvis jeg nu programmer ESC´n til cut-off ved 3,2V. Vil jeg så stadig kunne bruge de medfølgende ni-hm batterier ? Dem har jeg nemli tænkt mig at bruge, når jeg kun ligger og fræser rundt i vila kvarteret.


  • #73   9. sep 2010 Drop nimh batterierne, du risikerer kun at de brænder af og/eller esc'en gør det samme, så er det bedre at sælge dem. Brushless skal have lipo, nimh kan ikke klare presset og futter af.

    Jeg havde samme problem med nogle af mine batterier og har også dremlet lidt, og det er kun godt at batteriene ikke ligger og rasler rundt.


  • #74   9. sep 2010 Du kan med fordel føre ledningerne ud igennem luftkanalerne i stedet for. Det kræver bare lige du klipper lidt i dem med en skævbidder. Det originale ledningehul har det med og afisolere ledningerne (pga skarpe kanter) når man laver store hop osv.

  • #75   9. sep 2010 Hej John & Thomas

    Tak for svarene begge 2. Men som jeg lige har skrevet til John, så har jeg været ved at skifte bullet stikkene til TRX. Det var på ingen måde nogen succes, da jeg ikke kunne få de kraftige kabler ned i TRX stikket. Hvilket resulterede i at et afisoleret stykke ledning stak frem. Eller rettere mange små fnuller af ledningen både på + & - Og så kan det altså gnistre ret meget smiley Så jeg skyndte mig at klippe det af igen. Så håber jeg der er nogen herinde, der kan fortælle mig hvordan de/i har løst det problem ?

    Det er ikke let at være newbee, når man så gerne vil det hele på en gang smiley


  • #76   9. sep 2010 Du kan skifte til Deans. Der er ikke noget med at du skal proppe ledningen ned i et plastic stik. Der skal du bare isolere lodningen med krympeflex.

    (link fjernet)

    Og det der med og kortslutte et Lipo batteri, er ikke en særlig god idé smiley Men det fandt du vel ud af smiley


  • #77   9. sep 2010 EC5 stik er de letteste at lodde store ledninger på og hvis man afisolerer ledningerne rigtigt, så skal der slet ikke bruges krympeflex eller andet.

    http://www.youtube.com/watch?v=-qXKSghfWSQ


  • #78   9. sep 2010 Thomas@ Ha ha, jo tak, det fandt jeg ud af. Så nu er batterierne smidt ind und låget på Weberen. Skal ikke risikere de eksplodere i nat

Kommentér på:
Overvejer EL bil

Annonce