Mål/størrelse på batteri? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Kan man stole på de mål en producent opgiver på deres batterier? Jeg tænker helt præcist på det her batteri:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14485
Det har målene: 145 x 49 x 25mm
Bilen det skal klemmes i har målene: 166 x 49,5 x 25mm Ihvertfald ifølge manualen til den.
Er det for tæt på, eller burde det gå? Bilen der er tale om er en Traxxas Slash Ultimate.
Jeg havde først set mig lun på det her batteri:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14391
Men det er sq for stort: 143x51x28mm
Det er de 51mm det kniber med. De 28mm kan være der, hvis man køber et ekstra stykke plastik til bilen. Desværre kan det ikke være der, for det er 75kr. billigere og på flere mAh
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.749
En detalje jeg syntes du skal tænke på før du køber bløde batterier (har dog ikke set 3s i hardcase endnu..)
Størrelses angivelserne hos hobbyking kan lige så let være fejlbehæftet som andre steder. Har selv købt batterier derfra hvor størrelsen ikke passede. Så det er lidt et spørgsmål om du vil tage chancen.
Eller evt gå ind under discussion og spørg efter reelle målinger på batteriet.
apr 2004
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 2 Emner: 28 Svar: 406
Jeg køber minimum 2batterier derfra, så jeg er ikke meget for at "tage chancen"
Hardcase er nok at fortrække, men man vil jo også gerne køre med 3s på sådan en Slash, når nu den kan
okt 2006
Følger: 96 Følgere: 94 RC-enheder: 8 Emner: 10 Svar: 403
apr 2004
okt 2006
apr 2004
Jeg mener, 4700mAh koster 998kr. det er 21øre pr. mAh
Den dyreste jeg linker til, der koster 5000mAh 343kr., det er 7øre pr. mAh.
Man kan altså købe 3stk af det billige kina pis. Kan det batteri du henviser til være bedre end 3stk kina lort, så vil jeg da bestemt overveje dem.
okt 2006
okt 2006
apr 2007
Og hvilke data er det lige som turnigy ikke overholder i forhold til opgivelserne??
Det er ret useriøst at komme med sådan en kommentar når du intet belæg har for det.. Og hvis du endeligt ville søge lidt rundt, ville du os finde ud af at zippy, turnigy og enerland alle sammen er opgevet til mindre end de reelt præstere.
Hvor gode team orion er skal jeg ikke kunne udtale mig om, men de kan på ingen måde være det 3. dobbelte værd
Husk lige at at holde udtalelserne til noget reelt, vi foretrækker alle sammen bestemte mærker, men derfor er der ingen grund til at gå imod andre producenter. Medmindre man da har erfaringer eller data at læne sig op ad
okt 2006
apr 2007
Men jeg tror da jeg vil købe lidt team orion hjem næste gang, og så give dem en fuldbelastning på arbejde og se om de er så gode som du siger, tror dog næppe forskellen er tilstrækkelig til at være det 3 dobbelte værd
okt 2006
Det er min mening. Det er jo helt op til Klaus hvilke batterier han køber, det skal jeg nok lade vær med at blande mig i. Jeg siger bare at jeg ikke har haft nogle gode oplevelser med de batts jeg har købt fra Turnigy.
Folk må selv bestemme om de gider høre på hvad jeg skriver/siger, da jeg siger min mening lige ud og det har jeg fuld ræt til så længe jeg ikke sviner andre til
MR:Tamiya
apr 2007
Der er mange der slynger tomme kommentarer ud, og det er bare ikke i orden da det giver misforståelser konstant, hvilket i sidste ende kan koste folk penge.
Hvis du har dårlige erfaringer med dem er det da uheldigt, men rigtigt nok din gode ret at påtale.
Pointen er ikke at fratage dig nogen ret, men derimod at få skrevet det der vedkommer sagen. Det du havde skrevet førhen kunne jo sagtens være et udtryk for noget du havde hørt eller lignende. At det ikke er tilfældet er jo så kun godt, det betyder jo at du har lidt baggrund til din udtalelse
Du kan sikkert nikke genkende til at der ofte er for mange der snakker om en masse udstyr uden at have viden herom, hvilket i sig selv os er i orden, bare de for skrevet at det er noget de har læst, hørt eller hvordan de nu har fundet frem til en given konklution.
okt 2006
Jeg kan godt følge dig på den Tass
apr 2007
Men som sagt tor jeg da at jeg vil hente lidt orion hjem næste gang, jeg har nemlig adgang til en "modstand" som bruges til at belaste og teste batterier.
okt 2006
Men man må jo bare komme videre og prøve noget andet.
Ha en god aften de herrer
Mål/størrelse på batteri?