{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

Mål/størrelse på batteri? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Kan man stole på de mål en producent opgiver på deres batterier? Jeg tænker helt præcist på det her batteri:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14485
Det har målene: 145 x 49 x 25mm

Bilen det skal klemmes i har målene: 166 x 49,5 x 25mm Ihvertfald ifølge manualen til den.

Er det for tæt på, eller burde det gå? Bilen der er tale om er en Traxxas Slash Ultimate.

Jeg havde først set mig lun på det her batteri:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14391
Men det er sq for stort: 143x51x28mm
Det er de 51mm det kniber med. De 28mm kan være der, hvis man køber et ekstra stykke plastik til bilen. Desværre kan det ikke være der, for det er 75kr. billigere og på flere mAh smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Service stiga håndplæneklipper 1.500 kr.
  • VVS opgave 1.500 kr.
  • Fikse dørhåndtag i terrassedør 800 kr.
  • Skift af udløbs ventil i toilet 850 kr.
  • Tv ophæng 500 kr.
  • Samle Ikea sofa 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mål/størrelse på batteri?
  • #1   19. sep 2010 Det er fint nok at der er 49 mm imellem væggene på btterikassen, men bunden er ikke plan, dvs batteriet har ikke en lige flade at ligge på, dvs batteriet vil blive twisted nr det er monteret.
    En detalje jeg syntes du skal tænke på før du køber bløde batterier (har dog ikke set 3s i hardcase endnu..)

Størrelses angivelserne hos hobbyking kan lige så let være fejlbehæftet som andre steder. Har selv købt batterier derfra hvor størrelsen ikke passede. Så det er lidt et spørgsmål om du vil tage chancen.
    Eller evt gå ind under discussion og spørg efter reelle målinger på batteriet.

• #2   19. sep 2010 Tak for input.

Jeg køber minimum 2batterier derfra, så jeg er ikke meget for at "tage chancen" smiley

Hardcase er nok at fortrække, men man vil jo også gerne køre med 3s på sådan en Slash, når nu den kan smiley

• #3   19. sep 2010 Team Orion laver 3S i hardcase. Ved at RCCenteret har dem

• #4   19. sep 2010 Ja, men har du set prisen? o_O

• #5   19. sep 2010 Ja det har jeg, men det er vel ca 100000000000000 gange bedre enn de kina batts, det synes jeg

• #6   19. sep 2010 Har du noget der kan dokumentere det?

Jeg mener, 4700mAh koster 998kr. det er 21øre pr. mAh
    Den dyreste jeg linker til, der koster 5000mAh 343kr., det er 7øre pr. mAh.

Man kan altså købe 3stk af det billige kina pis. Kan det batteri du henviser til være bedre end 3stk kina lort, så vil jeg da bestemt overveje dem.

• #7   19. sep 2010 ved bare at de Team Orion jeg kører med som er de samme, bare 2S de holder da i det minste hvad der bliver skrevet om dem

• #8   19. sep 2010 men det er bare min side af sagen. Det er jo helt op til dig at bestemme hvad du selv køber

• #9   19. sep 2010 MR:Tamiya [Silkeborg] .
    Og hvilke data er det lige som turnigy ikke overholder i forhold til opgivelserne??

Det er ret useriøst at komme med sådan en kommentar når du intet belæg har for det.. Og hvis du endeligt ville søge lidt rundt, ville du os finde ud af at zippy, turnigy og enerland alle sammen er opgevet til mindre end de reelt præstere.
    Hvor gode team orion er skal jeg ikke kunne udtale mig om, men de kan på ingen måde være det 3. dobbelte værd smiley

Husk lige at at holde udtalelserne til noget reelt, vi foretrækker alle sammen bestemte mærker, men derfor er der ingen grund til at gå imod andre producenter. Medmindre man da har erfaringer eller data at læne sig op ad smiley

• #10   19. sep 2010 Nu skal du da vidst lige ta en lille slapper der mester. Jeg har begge typer batterier, og for at sige det lige ud, jeg bruger aldrig de turnigy batterier da de er ikke er gode i forhold til mine andre og en god del dyrere batterier

• #11   19. sep 2010 Der er forskel på hvad man syntes er godt, og så til at påstå de ikke overholder hvad de lover..

Men jeg tror da jeg vil købe lidt team orion hjem næste gang, og så give dem en fuldbelastning på arbejde og se om de er så gode som du siger, tror dog næppe forskellen er tilstrækkelig til at være det 3 dobbelte værd smiley

• #12   19. sep 2010 måske du glemte at læse det jeg skrev lige over dit indlæg?

Det er min mening. Det er jo helt op til Klaus hvilke batterier han køber, det skal jeg nok lade vær med at blande mig i. Jeg siger bare at jeg ikke har haft nogle gode oplevelser med de batts jeg har købt fra Turnigy.

Folk må selv bestemme om de gider høre på hvad jeg skriver/siger, da jeg siger min mening lige ud og det har jeg fuld ræt til så længe jeg ikke sviner andre til

MR:Tamiya

• #13   19. sep 2010 Det er da bestemt også i orden, men jeg kan ikke helt forstå hvorfor du ikke begrunder det med det samme..
    Der er mange der slynger tomme kommentarer ud, og det er bare ikke i orden da det giver misforståelser konstant, hvilket i sidste ende kan koste folk penge.

Hvis du har dårlige erfaringer med dem er det da uheldigt, men rigtigt nok din gode ret at påtale.
    Pointen er ikke at fratage dig nogen ret, men derimod at få skrevet det der vedkommer sagen. Det du havde skrevet førhen kunne jo sagtens være et udtryk for noget du havde hørt eller lignende. At det ikke er tilfældet er jo så kun godt, det betyder jo at du har lidt baggrund til din udtalelse smiley

Du kan sikkert nikke genkende til at der ofte er for mange der snakker om en masse udstyr uden at have viden herom, hvilket i sig selv os er i orden, bare de for skrevet at det er noget de har læst, hørt eller hvordan de nu har fundet frem til en given konklution.

• #14   19. sep 2010 Jeg blev bare meget skuffet da jeg endelig fik min batterier og skulle prøve dem. Men han nu bestemt mig for at prøve et sæt nye batts fra hobbyking så må jeg se hvad det briger smiley

Jeg kan godt følge dig på den Tass smiley

• #15   19. sep 2010 Nu har jeg ikke prøvet de dyre klasser batterier, så det kan sagtens være jeg ville få en positiv overraskelse der. Jeg er bare for nærig til det lige PT smiley

Men som sagt tor jeg da at jeg vil hente lidt orion hjem næste gang, jeg har nemlig adgang til en "modstand" som bruges til at belaste og teste batterier.

• #16   19. sep 2010 Jeg var så for nærig da jeg bestilte 4S lipo, da jeg vidste at jeg måske ikke kom til at bruge dem så meget, det er nok en af grundene til at jeg måske har været lidt "uheldig".

Men man må jo bare komme videre og prøve noget andet.

Ha en god aften de herrer

Kommentér på:
Mål/størrelse på batteri?

Annonce