805 visninger
|
Oprettet:
1/10 offroad {{forumTopicSubject}}
Hej RCG
jeg har købt en associated B44, som jeg gerne vil køre løb med til vinter.
jeg har kigget i drcmu´s relgementet, men kan ikke helt forstå det.
derfor ville jeg høre om der er en der Evt. køre 1/10 4 wd Offroad løb,(drcmu) og om i har lyst til at lave en liste til mig, hvor der står hvilke ting man skal bruge, og hvilke ting der er tilladt at bruge.
På forhånd tak
Mvh Tim
nov 2005
Følger: 24 Følgere: 46 RC-enheder: 6 Emner: 8 Svar: 149
maj 2004
Følger: 54 Følgere: 59 RC-enheder: 10 Emner: 60 Svar: 570
Dejligt du er med på at køre noget ræs.. Vi er desværre i den uheldige situation at der ikke bliver nogen indendørs offroad løb her til vinter da der ikke rigtigt har været nogle baner klar før nu her. En i esbjerg (jord) og måske en i odense (tæppe). Men til sommer kommer der ret sikkert en løbsserie på omkring 7 løb. Nok de fleste (hvis ikke alle) i Jylland/Fyn.
Da du kører med en 4wd kan du stille op i 2 klasser.
Begynder/Stock klassen: Her er både truck, 2wd og 4wd tilladt. Der er en begrænsning på 13.5 turns motor og 7.4v lipo.
4wd modified: Her er kun 4wd biler godkendte. Der er fri motor og 7.4v lipo.
Her i sommers var der kun tæppebaner i Danmark og selvom man ikke kan spå om fremtiden så er der ret sikkert en del tæppebaner næste sommer også Vi bruger de dæk der hedder Schumacher mini-pin i den gule compound. Både for og bag. Hvis bilen har for meget styring klipper vi en eller to rækker knupper af fordækkene. Dette gøres bedst med en 3-i-1'er.
Når der er regnvejr bruger vi de dæk der hedder Ballistic buggy i enten grøn eller pink compound. De kan godt være lidt svære at få fat på men burde være muligt at købe i udlandet. Alternativt kan dine orginal dæk (holeshots) sagtens bruges. De er også rigtig gode på jordbaner som du kender fra 1:8.
Når du skal til løb skal du have en lipolader med balancer. Derudover skal der lades med batteriet i en lipo-bag for at sikre mod sprængning Og så må der kun lades med 1C. Altså et batteri på 5000 mah må lades med 5000 mah/time. (5A/H)
mht. din B44. Så har den et problem med at overholde bredden i bagenden. Kan ikke lige huske hvor bred den må være men står i reglementet. Dette kan dog godt løses ved at flytte nogle skiver ude ved hjulet. Derudover er det rart at have lidt ekstra gearkasser. her tænker jeg specielt på spids/kronhjulene da de godt kan blive hurtige slidte. Det eneste jeg har købt til min er et ekstra fortårn som jeg har sat på udover det der er, for at forstærke. Husk at bruge længere skruer Og så skal der ellers bare massere af vægt i bilen. Specielt omkring batterierne. Man kan købe dertil designet vægt. Men billigere med afballanceringsklodser til rigtige biler. Til sidst så sørg for at spænde servosaveren godt til.
Jeg har kørt flere løb med kun 1 enkelt batteri og det kan sagtens fungere. Men ville nu nok anbefale at have to at væksle imellem.
Derudover er der faktisk ikke ret meget andet end at sige velkommen til den fantastiske verden af el-buggyer..
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
Jeg får helt lyst til at køre 1:10 el buggy når jeg læser den beskrivelse
mvh k
mar 2009
Følger: 39 Følgere: 38 RC-enheder: 5 Emner: 3 Svar: 679
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 27 RC-enheder: 2 Emner: 16 Svar: 59
Mange tak for de fine svar, Rene tak fordi du ville bruge din tid på at uddybe.
det lyder rigtig nemt at gå til. Det eneste der ærger mig lidt er at der ikke køres 1/10 om vinteren. jeg kører 1/8 Truggy om sommeren, og bruger alt min tid på 1/8 Truggy
Men god beskrivelse.
Mvh Tim
1/10 offroad