931 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Drifting cars hvilke? Drifting cars hvilke?

Hej

Jeg har overvejet en drifting bil, med led belysning. Men desværre ved jeg ingen ting omkring drifting biler, jeg er nybegynder!

Hvilke mærke er godt; HPI E10, HPI sprint 2 drift, Tamiya eller Kyosho?

Jeg kunne godt tænke mig de samme, som nedenstående biler, kan disse købes som RTR kit? Eller skal de bygges selv?
http://www.youtube.com/watch?v=m_BCCbUnpl8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=v0UW7GhuXpM&feature=related

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.
  • Ophængning lampe 900 kr.
  • Hænge lampe op (2 i 1) (se foto) + hænge 2 billeder op + hylde + 2 spejle 700 kr.
  • No hot water from the tap. 1.999 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drifting cars hvilke?
  • #1   15. dec 2010 Hmm skal det nu være EL? smiley
    Jeg valgte den anden vej istedet og satte min nitro op til drift og den kørte bedre end nogen el drifter jeg har prøvet smiley

Vh Peter

• #2   15. dec 2010 Peter - har du nogensinde prøvet en ordentlig elbil? Anyway, der er kun ham om at køre nitro i danmark, så vælg en elbil.

E10 er håbløs uden kuglelejer i hvert fald, jeg ville undgå den under alle omstændigheder. Der er også meget slør i den ud af kassen. Man kan gøre noget ved sløret med lidt fingersnilde.

HPI Sprint 2 kender jeg ikke så meget til, men jeg har set nogle stykker køre, de gør det ganske fint med en ordentlig opsætning, og de er meget holdbare.

Tamiya er mit eget foretrukne mærke, men undgå TT01. Jeg vil anbefale dig en TB03 eller TA05 til at starte på, husk at købe to låste differentialer (spools) til den. Kuglelejer er ligeledes et must, kan ikke huske om det er med dem standard nu.

Skriv endelig en PB hvis du har flere spørgsmål, jeg skal gerne hjælpe.

• #4   15. dec 2010 tamiyas TA05-VDF Drift er for lækker

• #5   15. dec 2010 Mange tak for de fine indlæg!

Jeg kigger på el pga. den lave støj - nitro er meget fint med røg fra udstødning, men i længden kan jeg ikke anvende en nitro bil, da den larmer utrolig meget.

Som nævnt er jeg nybegynder, jeg vil meget gerne have en super lækker drifting bil, med led belysning.

Hvor meget skal budgettet være på, hvis jeg ønsker en god drifting bil med led belysning? Og er der stor forskel på en 2WD eller 4WD? Der skal vel også investeres i en drifting box, for at gøre det lettere???

• #6   15. dec 2010 El vs. nitro skal du ikke kigge på støj, nærmere besvær smiley Det kræver en vis mængde indsigt at køre med nitrobiler, og masser af vedligehold. En elbil er plug and play, meget mindre justeren.

Lyskit kan du købe ved siden af, det er super nemt at sætte i. Det skal i hvert fald ikke være argumentet for at vælge en god bil fra.

2WD holder ikke til drifting, det er ikke til at styre. Drifting box er ligemeget, jeg har aldrig set nogen køre med den, hvorfor det er 500 kroner ud af vinduet at købe en smiley

Budget? Kommer meget an på dine forventninger, skal du have en top nice konkurrencebil kigger du nok på 7000 kroner, hvor en god bil til villavejen og eventuelt en konkurrence i ny og næ kan skaffes til cirka 2000-3000 kroner RTR.

Som sagt, skriv, jeg skal nok hjælpe dig på vej smiley

• #7   15. dec 2010 Der er både for og imod el og nitro
    Har kørt nitro bil i mange år og er nemt når man bare sætter sig ind i det NP El ja det larmer jo ikke men så er der så mange andre ulember ved el
    Batterier esc osv osv

• #8   15. dec 2010 skal også siges hvis der køres offroad på bane er nitro klart langt foran El .
    Men igen alt efter hvad man vil og hvorfor

• #9   15. dec 2010 NMRACING: det kommer an på hvad der er en ordenlig El-bil? smiley Hader stort set bare el så kan ikk se at nogen el biller kan være ordenlige i den forstand...

• #10   15. dec 2010 Bil til 2500 komplet køreklar max, så nakker min stealth enhver nitro vil jeg roligt sige smiley el er kommet utroligt lagt

• #11   15. dec 2010 Køber du en nitro-drifter så har du udelukket digselv fra alle drift-events rundt om i landet.

El er bare vejen frem. Og som NMRacing skriver så er TB03 eller TA05 vejen frem. Der findes utroligt mange Tamiyaforhandlere i danmark. Så dele kan hurtigt skaffes hjem. HPI Sprint2 er også en fin bil, men opgraderingsdele og reservedele skal man lede længe efter.

Og en D-box (drift-box) er fuldstændig spild af penge. Det er bare et påfund fra en producent (HPI) som skulle tjene nogle penge og smed en gyro i en drift-bil.

Nu kan jeg ikke se hvor i landet du kommer fra, men der findes flere "klubber" rundt om hvor du eventuelt kunne kigge forbi og få en snak om RCDrift.

Du kan finde nogle af dem på www.RCDrift.dk

• #12   15. dec 2010 Hvad synes I om denne?
    (link fjernet)

• #13   15. dec 2010 Peter - du kan da kigge forbi til et driftevent næste år, så kan du da prøve en smiley

• #15   15. dec 2010 Ville holde mig til efter min erfaring det mest holdbare og driftsikre mærke - Tamiya!

TB03 og TA-05 har std kuglelejer i, så allerede der er du godt på vej. Som NMRacing siger så skal du hvertfald have mindst 1 spool alt efter din kørestil, og 2 er at anbefale smiley Få opgrades og et ordenligt set-up så kan en TB03 drifte og justeres som et chassis til 3000kr hvis det skulle være smiley

• #16   15. dec 2010 få dig det TA05-VDF Drift chassis
    Så kører det for dig

• #17   15. dec 2010 tjaaaaa, sige manden der kan lave 98 point i kval med en HBX. smiley

• #18   15. dec 2010 Nu er det jo også sådan at du har de rette skills til at sætte den ordentligt op, og kører som de fleste andre drømmer om at kunne køre.

• #19   16. dec 2010 hold dig fra pakken med pølser (TA05-VDF).
    Som alle de andre siger så er både TB03 og TA05 et godt valg, men du kan eventuelt også finde dig en Kyosho, Yokomo, Robitronic, Associated eller Schumacher

• #20   16. dec 2010 hold dig fra pakken med pølser (TA05-VDF). ??? øhh what

Det er gude bil

• #21   16. dec 2010 Det en TA05...

• #22   16. dec 2010 at jeg kører med en selv

• #23   16. dec 2010 max J
    Man kan ikke sige en bil er god uden at have prøvet andre tilsvarende biler.

Det vil være det samme som en 14 årig knægt (Eller Mr. Onroad) mener at HBX er den bedste bil nogensinde. Uden at have prøvet nogle andre

• #24   16. dec 2010 Mr. Onroad .
    Shh! smiley

Jeg har også prøvet lidt af hvert efterhånden. Og ens opsætning har jo også meget at sige. Min TA05 drifter jeg rimelig godt med (på trods af den ikke er helt i balance) Men Brinkers TA05 med countersteer kunne jeg slet ikke styre. Og det kan jeg heller ikke med Conrads TA05IFS.

Så det har lige så meget med opsætning at gøre.

• #25   16. dec 2010 Korrekt smiley

• #26   16. dec 2010 Hvis jeg lige må blande mig igen, så vil jeg stadig mene at det meste ligger i justering, og at have mulighed for at justere på tingene. Derfor kan en HBX nemlig sagtens køre godt, og det burde næppe være raketvidenskab at få den til at virke. Jeg agter i hvert fald at lave den ægte HBX - altså TL01 med det hele, så må vi se hvad den kan smiley

• #27   18. jan 2011 HBX er nu vejen frem hvis man har prøvet alt det andet.. Den giver selv den bedste mand en god udfordring smiley

Mr. Onroad du viste os da at den sagtens kunne køre smiley

Men DK nu ved jeg ikke om du har købt en bil..

Men vil råde dig til at følge de andre, man får ikke så meget ud af at købe den billigste og letteste bil man kan få fat i.. Det har jeg fundet ud af..

Jeg er endt ud med en TB03 - let og overskuelig bil. Kan fåes for 1000kr som kit. Og der er et hav af ombygnings muligheder.

Samtidig med er det lukket diff huse, og med kardan. Hvilket har hjulpet mig en del. Da jeg ikke lige har haft lyst til at kaste mig ud i et rem trukket køretøj endnu..

Kommentér på:
Drifting cars hvilke?

Annonce