953 visninger
|
Oprettet:
TT-01 og SNIPER....bedst..?? {{forumTopicSubject}}
Hey alle...
Sådan en Tamiya TT-01
http://www.morfars.dk/rc/tamiya-tt01d-drift-spec-chassis-p-3002.html
Er SNIPER´en ikke en "kopi" af den..?? (tænker om de passer dele sammen)
http://www.morfars.dk/rc/sniper-drift-d1rc-p-5123.html
Hvordan er kvalitet hvis man sammenligner dé to..??
(f.eks om der er kuglelejer, metal.diffs OSV......)
Og hvad synes folket herinde om at smide BL på de to modeller...??
Søger også selv lidt i forum også, men vil gerne lige høre nogle friske kommentare hér også
På forhånd tak, håber i kan og vil hjælpe
jan 2007
Følger: 56 Følgere: 54 RC-enheder: 4 Emner: 10 Svar: 955
Langt bedre plastikkvalitet, lækre CVD-aksler og oliestøddæmpere fra start af + kuglelejer hele vejen rundt (Det er kun TT-01D'eren der har kuglelejer fra start af.
- og så er Sniperen endda billigere
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 6 Emner: 20 Svar: 142
Lyder da umiddelbart super fint til prisen så.......
Troede kvaliteten på SNIPER var ligesom på en HBX....
Men vel du eller om bilerne er "ens" (altså passer dele sammen) ???
jan 2007
jun 2006
jun 2006
Er DIFF´et låst på sådan en D spec...??
:-S
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.842
Sniper´en er bygget så den passer tun dele med en TT-01, men det er ikke en kopi af en TT-01.
Det er altså en ”cros over bil”
Morfars har fået bygget den for at få en mere solid bil en de HBX´er der er blevet lavet.
Og for det skulle være nemt at få tundele til den med det samme, blev den lavet så den passer tundele med TT-01´eren som er den bil som man kan få flest tundele til.
Så vil du spøge hvorfor lave en ny bil nå nu der er til TT-01 på markedet i forvejen
Svaret er at TT-01´eren er for dyr og ikke solid nok til BL motorer og nybegynder der ikke kan holde bilen på vejen
Det kan Sniper´en holde til
jun 2006
Med andre ord, der er gear osv kraftigere så..??
jun 2006
Håber at i alle kan komme med lidt argumenter, så jeg kan træffe det rette valg for mig....
Skal siges, at jeg siger efter en topfart på nok max 60km´t, og at den primært nok skal drifte.....
feb 2007
F,eks kan man næsten slå en mand ned med den centeraksel der sider på den til at starte med
Derfor er det smat hvis man skifter centerakslen med det samme, lige som de aksler der går ind i gearkasserne både ved centeraksel og hjul.
Smiley
Det er netop centerakslen og de aksler der går ind i gearkasserne der er et problem på Sniper´en.
Men det er noget man kan skifte for 200kr, så kan du smide en motor i Sniper´en der er over dobbelt så stor end hvad TT-01´eren overhovedet kan holde til.
Prøv at sætte en 5,5T i din TT-01 og køre den op i topfart, så smadre den oprindelig TT-01 centeraksel nemlig batteriet der ligger ved siden af
Hvis altså ikke tandhjulene bliver kvast først
jun 2006
Kan du forklare dette nærmere..??
Er de for tunge eller hvad..??
"Ja alt er kraftigere på Sniper´en hvilket er lidt af et problem.
F,eks kan man næsten slå en mand ned med den centeraksel der sider på den til at starte med
Derfor er det smat hvis man skifter centerakslen med det samme, lige som de aksler der går ind i gearkasserne både ved centeraksel og hjul."
jun 2006
Det er nok bare lige vildt nok måske....... Måske
Vi er "bare" to gutter der skal drifte sammen, så det ville være rart at have ens biler......
feb 2007
Det er fuldstændig rigtigt, den oprindelige centeraksel er ALT for tung, når den kommer op i omdrejninger går det hele i vibrationer så vognen er ved at splittes ad
Men en tun kulfiber centeraksel til en 100kr hjælper ret meget, og skifter du også de aksler der går ind i gearkasserne fro og bag, er du ret godt kørene.
Men når jeg siger at det godt kan være et problem at den er så kraftigt bygget, er at de roterende dele i vognen generelt er ret tunge.
Men det er først et stort problem når du kommer over de 100 – 120 kmt.
Noget andet er at hverken Sniper´en eller TT-01´eren står særligt godt fast på vejen, det er begge begynder biler.
Skal du ha´ noget der ligger rigtigt godt på vejen, så er det andre vogne du skal se efter, f.eks den
Mikkel G linker til
Hvis du vil se lidt mere til min egen Sniper, så se her, det er den første Sniper i landet
02-12-2009
http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=30778
: smiley :
Hvis du køre med en 4,5T motor i din TT-01 har du godt nok fåret skiftet meget ud af dele i den, for det er ikke noget den normalt kan holde til
feb 2007
Hvis du går ind og ser i mine album kan du se hvordan mine bile ser ud da jeg lage dem ud, hvordan de ser ud efter et par dage er noget helt andet
Og jeg regner med at andre folk også gør det samme som mig og laver deres biler om
Det jeg ser på, er hvor mange der har problemer med deres biler.
Og der er Sniper´en en af de biler der har meget få problemer i forhold til HBX og TT-01 som jeg selv ikke gider at rode med.
Hvis du går 2 – 3 aå tilbage i tiden her på galleriet, vil du se at der var rigtig mange tråde der handlet om hvordan man tunede TT-01´eren op til at den skulle kunne klare selv de små Bl motorer.
Det var et meget stort problem at akslen slog sig skæv og høvlede en del af batteriet af
Hvis tamiya har fået forstærket det er det da helt fint, men det ændre ikke på at man kan købe en Sniper og tune den helt vildt op for den samme pris som du kan købe TT-01´er alene for uden tun.
jan 2007
Heldigvis kan man for 79,- undgå det, ved købe sådan et sæt: http://www.morfars.dk/rc/center-outdrives-steel-p-4914.html
Ps. På den nye Sniper RTR er den opgraderet med steel outdrives fra start af, og det kommer højst sandsynligt også på de fremtidige snipere.
feb 2007
Helt rigtig det centeraksel + outdrives var en fejl fra starten af og det er noget alle skifter, så hvorfor ikke skifte det fra fabrikkens side.
jan 2007
Men den kører klart bedst hvis man samtidigt skifter til en alu- eller kulfiberkardan, da man nedsætter vægten på den roterende masse gevaldigt
feb 2007
Og jeg som troede at den centeraksel kun kunne bruges til at brække sig vej ind i et hus, eller slå gamle damer ned med
Jeg køre kun med kulfiberakslen da jeg ikke syndes at prisforskellen er så stor at det gør noget
Hvilken af modellerne er det du har????
Jeg selv har kun de første kit modeller der kom, det er noget man for vabler af at samle
jan 2007
Men udover mine egne, har jeg efterhånden haft en del Snipere mellem hænderne
mar 2009
Følger: 29 Følgere: 26 RC-enheder: 2 Emner: 5 Svar: 42
men TT-01 kan også sagtens tage 9t ezrun...
Så jeg syntes TT-01 med ezrun--
jun 2006
Så er jeg lige blevet anbefalet denne:
(link fjernet)
Nogen der kender dén..??
:-S
jun 2006
Vores valg blev så to Snipere...
Vi var rundt i forskellige butikker og kigge, samt diverse shops på nettet.......
Syns nu den så OK ud, og har jo masse udstyr til den fin pris........
Desuden er den nok hurtigst "ud af kassen" af dem vi har kigget på......
Så det blev så vores valg.........( der bliver så købt lidt forstærkninger til den)
TT-01 og SNIPER....bedst..??