922 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Dårlig attitude? Dårlig attitude?

Hej RC.
Jeg synes jeg har følt en dårlig attitude herinde, jo der er såmæn nogle der har hjulpet men begrænset, kan godt være jeg har oprettet mange topics, men er somsagt helt ny, og jeg vil meget gerne lære. Jeg lærte ikke at lave biler og scootere på 1 dag, jeg måtte også spørge mig frem og prøve.
- Jeg ved man kan læse rundt på nettet men det er sku noget andet når folk har selv stået med problemet...
Jeg fik så en rigtig god beskrivelse af det hele PB. Som også skrev at han ikke gad skrive det offentligt da der er så mange ''Kloge hoveder'' der tror de kan det hele.
Jeg kommer selv fra scootergalleri og jo der kan også godt være dårlig attitude, men folk hjælper da meget gerne... ved ikke om det bare mig der lyder som en kælling eller om der er noget om det...
Slasker @

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.
  • Samling af skoskab 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig attitude?
  • #1   2. jan 2011 Det der nok gør det - er at der er mange 10-12 årige unger der ikke gider sætte sig ind i tingene og opretter emne på emne om ting de burde have sat ind i før de købte bilen smiley

• #2   2. jan 2011 Jeg er så ikke 12 men dermod 17, og jeg gider ikke de brugsforviringer..
    og jeg syntes det er lettere at spørger folk der roder med det ligenu, der kan findes 2000 måder at gøre de forskellige ting på.

• #3   3. jan 2011 Nej, men de er skyld i at folk ikke magter at folk ikke sætter sig ind i forskellige ting via. tidligere fora eller deres brugsvejledning.

• #4   3. jan 2011 ved ikke hvilken hjælp du fik men syntes nu selv du kommer med en dårlig atitude lyder lidt som om du siger gider ikke læse brugsforviringer meget hellere spørge andre det er nemmere istedet for at sætte sig lidt ind i det

• #5   3. jan 2011 brugsforviringer Du kommer med ordet selv.. DERFOR smiley

• #6   3. jan 2011 Det er træls at være nybegynder hvis ikke der er hjælp at få og det er ligemeget om det er med RC eller andet og det kan være meget træls hvis man har nogle spørgsmål og man faktisk har læst og søgt på nettet men stadig ikke lige helt kan finde det svar som bare får det hele til at falde på plads og det er så lige meget om man er 17 eller 50. Alt er nemt for den som kan, men for andre kan det være forbandet kompliceret.

Som Morten H skriver så kommer der mange emner fra folk som i bund og grund ikke har sat sig ind i de ting som de roder med og det kan være en irritations faktor at istedet for at søge i forummet eller lige prøve med google om man kan finde ud af noget ja så spørger man om ting som har været oppe og vende 100 gange og nogle gange flere gange om ugen. Det resultere til sidst i at folk bliver trætte af de mange gentagelser og der så ikke ska alverden til at de fare i flint.

Det som er rart at have er en kammerat som også roder med samme hobby, om det så er biler, RC, scooter eller noget helt andet er jo lige meget bare man har en at spørge til råds, at man så nogle steder er så heldig der er klubber man kan finde folk som også brænder for en hobby er lykken. Dog er der nogle steder hvor det kan være svært at finde en klub eller andre som også har samme hobby.

Jeg var så heldig da jeg startede med Rc at en af mine kammerater havde fløjet med modelfly i nogle år også ville prøve biler så der har jeg hjælp at få når jeg døjer med et problem.

Jeg vil altid gerne hjælpe hvis jeg kan, så det forsøger jeg så godt det nu er muligt.

Jeg håber du med tiden finder nogle gode venner herinde og/eller i en klub som kan hjælpe og vejlede dig med de spørgsmål og problemer som vil opstå hen ad vejen.

• #7   3. jan 2011 Slasker, det er ikke fordi folk ikke vil hjælpe, men den seneste uge er forummet blevet spammet af alle dine forskellige indlæg som egentligt bunder i samme problem. I alle dine indlæg har du fået henvisninger til flere sider hvor du kan læse en masse, hvorefter du så spørger om noget du netop er henvist til at læse.
    For mig viser det at du slet ikke gider sætte dig ind i tingene.
    I det aller første indlæg hvor du spurgte om du skulle købe bilen blev du anbefalet at sætte dig ind i tingene inden du købte, nogle anbefalede endda EL bil til dig (måske slet ikke så dumt)

Du skriver selv du ikke gider læse men vil hellere spørge for det er nemmere, Helt forkert holdning, sådan for man ingen hjælp. ALLE er startet et sted¨det er jeg klar over, men man må gerne selv yde lidt.

//Dan

• #8   3. jan 2011 Da jeg var ny, brugte jeg alle mine aftner ¨på at søge i forum,

søgte på alt hvad jeg ikke vidste og kunne jeg ikk få svar her, søgte jeg på google.

den dag idag, ved jeg en masse om det,, og så har jeg set alle film fra morfars,, og jeg syntes faktisk du skal købe den der hedder begynder eller sådan noget..

Der forklare de mange gode ting hvis man INTET ved smiley og de forklare på baby sprog "fjernbetjening" = sender. osv. sådan kommer du stille og rolig ind i det.

• #9   3. jan 2011 Selv har jeg sat mig ind i alle former for biler i denne hobby - EL - nitro og benzin.

Det er allerede de første par hundrede timers læsning. Jamen flere hundrede? er det ikke lidt voldsomt - jo det er skam - men jeg gør det fordi jeg kan li det!

Hvis du ikke gider sætte dig ind i sagen, brænder du kun for halvdelen af hobbyen "Nitro Biler". Så må du nedgradere til det nemme stuff.

"Jamen jeg vil have motor lyden med, lugten af afbrændt nitro osv"
    - så må du sætte dig ned og sige: "Hvad er det jeg ikke forstår 100%"
    og læse op på det - der er mange der har linked dig geniale sider, som jeg selv har brugt dengang jeg kørte nitro. Der er sågar også udgivet bøger til folk som dig.

Det kan godt være det er nemmere for dig at bare spørge. Men vi andre har brugt mange timer på at læse op på stoffet og gider ikke sidder og forklare en rookie alt i små detaljer - bare fordi han ikke gider læse selv.

Piece of mind smiley

• #10   3. jan 2011 TILFØJELSE:

Folk klager over du klager over din nyindkøbte bil ikke vil starte.
    Problemet er at - som du ville have fundet ud af hvis du læste op. Du har simpelthen købt en for billig bil. I sidste ende er nitro motorer en ædel kunst at gøre sig klog på, og du har købt det billigste skrammel man kan få for brugte øldåser. Uden at have set tråden omkring hvad du er blevet rådet til og ikke blevet rådet til, ville jeg havde købt noget ordenligt fra start af. Som nitro rookie købte jeg selv i første omgang en Traxxas - 2 tryk på elstart og svinet var i gang.

Få den grundindstillet, køb et nyt originalt gløderør - oplad alle former for enheder (kontrol, modtager og glødestarter). giv fuld hane og ryk 3 gange, slip den og hiv svinet i gang - evt. med lidt gas variationer.

Eller fyr den i havnen smiley

• #11   3. jan 2011 Jamen hvis jeg giver den gas går den ud efter lidt, så det må være tegn på den mangler at blive kørt til eller dvs stå i tomgang med 4 tanke, men nedkøling mellem hver som jeg har læst mig til smiley

• #12   3. jan 2011 det kan sagtens være dårlig justering eller forkert gløderør.
    4 tankfulde lyder af meget syntes jeg.
    kig hos Niels (nitromekanikkeren) han er meget dygtig og ved hvad han snakker om.

Eller følg beskrivelsen i manualen.

//Dan

• #13   3. jan 2011 Slasker: jeg tror du gerne vil for meget, for hurtigt...vi er alle sammen forskellige på den måde vi lærer på og indhøster erfaringer på.
    Nogle skal bare læse en ting een gang, eller prøve det een gang - så husker de det for evigt og står aldrig med det samme problem igen.
    Det som pisser en del folk lidt af herinde er, at du ikke hører efter hvad de skriver til dig !. Du skal tænke over at dem som svarer på dine indlæg, jo har sat sig ned og brugt tid på at gerne ville HJÆLPE dig....
    Når du så 4 nano sekunder efter opretter en ny tråd med ca. det samme spørgsmål igen, igen - kan jeg godt for stå dem som har prøvet at HJÆLPE dig - at de sidder med en træls følelse...."knægten gider jo ikke høre efter hvad jeg lige har forsøgt at HJÆLPE ham med"
    Forstår du hvad jeg mener ?
    Hvis du bor i nærheden, er du velkommen til at kigge forbi mig - du kan se min hjemmeside i min profil ( jeg må ikke nævne den i tråden ) - så ved du hvem jeg er.
    Så skal jeg forklare dig tingene med bilen "i hånden" - så skal den nok fise ind på lystavlen :-). Det er ikke noget du skal give noget for.
    Jeg bor i Storring, 8464 Galten, lidt uden for Århus.
    Du skal ikke begynde at ringe - du skal kigge forbi så du kan se - og forstå - hvad jeg mener - eller vente til vejret bliver bedre og tage ud i en klub i nærheden.

Med venlig hilsen
    Niels Vangsøe

• #14   3. jan 2011 Man kan heller ikke lære alt via forum
    find en klub og meld dig ind. Det er klart det nemmeste og hurtigste

• #15   3. jan 2011 Jeg må indrømme at min første tanke til OP var at hvis du ikke vil læse manualer, og du ikke vil læse referencer til diverse web sider med info.... vil du så overhovedet læse de svar som folk giver dig?

Der er himmelvid forskel på at spørge om hjælp, og spørge om løsningen. Men når man er 17 år, så har man endnu ikke lært den ædle kunst af problemanalyse og fejlsøgning. Det er det man har de højere læreanstalter og lærepladser til smiley

Held og lykke fremover.

• #16   3. jan 2011 Jeg har fulgt med på sidelinien gennem den sidste uges tid. Jeg har 0 forstand på Nitro. Og derfor holder jeg mig til el.

Men... Så vidt jeg har kunne se på diverse spørgsmål du har stillet har du virkelig ikke analyseret dit valg af bil specielt godt. Man vælger normalt ikke en nitrobil medmindre man kender en som kan hjælpe med det grundlæggende (eller har en klub i nærheden)
    Nitro kræver en masse indstilling som du har fundet ud af. Og når man ikke har en skid forstand på det så virker det uoverskueligt og man dropper hobbyen igen.

Derfor vil jeg til enhver en tid anbefale en el-bil eller måske endda en benzinbil til nybegyndere. For nitro er noget pisse skrøbeligt stads. Ment i den forstand at de mindste temperaturforandringer og du skal indstille den igen. El og benzin kører bare smiley

Men på trods af dette så håber jeg virkelig for dig selv at du vil igang med at gøre med bilen og ikke bare stille spørgsmål omkring den.
    Og bedste måde at gøre det på er at læse hvad folk skriver og derefter gøre det. Eventuelt investere i nitrobogen (kan ikke huske det rigtige navn, men du ved hvad jeg mener) Og hvis det går helt galt så køb den dvd fra morfars.

• #18   3. jan 2011 Konklusion - Skil dig af med din bil og få hele effekten med af motor og larm, ved at købe en benzin bil. Hvis pengene ikke er store - så køb brugt, men gå efter noget nyrenoveret og lig mærke til om følelsen af at sælger er ærlig og ved hvad han snakker om er der smiley

Mvh Morten H

• #19   3. jan 2011 Synes nu ellers folk herinde plejer at være med flinke og hjælpsomme.

• #20   3. jan 2011 Willy - og tit utrolig overbærende med sådan ting - men alt har sin grænse.

• #22   3. jan 2011 folk skulle bare lære at opføre sig/skrive ordenligt herinde istedet for hele tiden at svine folk ved mindste chance
    *ignor da de indlæg der er 2 af
    *lad vær med at skriv om noget du er i tvivl om
    *lad vær med at byde / købe ting du ikk har penge til
    *mon ikk folk kan huske da de startede og havde problemer
    *google er din ven mht manualer tegninger osv
    *de forskellige grupper er nemmere at spørge mht et bestemt enme

• #23   3. jan 2011 hej igen igen igen osv.... smiley

hvis du har mulighed for det, skal du tag må
    Niels V´s tilbud, det er den aller bedste måde at lære det på

hvis der er noget du er i tivl om så spørg......
    knæk og bræk med din nye hobby

Vh. Tommy

• #24   3. jan 2011 Slasker: du kan jo så spørge dig selv om det er GOD ATTITUDE - overhovedet ikke at kommentere bla. det tilbud jeg har givet dig her i denne tråd.....
    Nej - i stedet kører du videre og opretter endnu en tråd.
    Held og lykke skal du have med på vejen.
    Med venlig hilsen
    Niels Vangsøe

• #25   3. jan 2011 Niels, det er fordi det er en "engangs tråd" man kan kun svare én gang i den smiley

Det bliver en besværlig hobby, for tvivler da på at der er mere hjælp at hente for ham her.

//Dan

• #26   3. jan 2011 Tvivler på du overhovedet kommer videre.

• #27   3. jan 2011 Well... det er jo den attitude man har på scootergalleri smiley Har man levet en tråd og fået svar i den. Så skal man da ikke takke folket. Der i mod skal man oprette en ny med et spørgsmål som er 90% magen til det første.

• #28   5. jan 2011 og hva fik morten så ud af denne kommentar ?? fjols
    og dem der får et ordenlig svar plejer sgu også skrive tak men skal man hakke sig igennem 20 dårlige kommentare er det lidt svært at takke de rigtige

Kommentér på:
Dårlig attitude?

Annonce