Axial scx10 {{forumTopicSubject}}
Hej RCG!
Jeg er ved at bestille en SCX10 trail ready, og ville lige høre:
1: om man kan bruge 2s Lipo istedet for 7.2 nimh uden det hele futter af?
2: Jeg har hørt lidt om at std 27t motor er lidt for kvik (svært at regulere gassen) kan nogen smide et link til en bedre motor der fungerer med bilens ESC.
3: Er der andet jeg bør bestille sammen med bilen (must have upgrades, eller dele der hurtigt går i stykker)
4 Hvad er Jeres erfaring med RC-centeret, får de sendt tingene man betaler for og er de iorden? (skriv gerne PB da man ikke må hænge forhandlere ud her)
Bilen er kun til lidt hygge i haven og på stranden, så det behøves ikke være ultimativt pro-grej. Det er derfor jeg har valgt den trail ready version.
Mvh Bo
feb 2009
Følger: 15 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 66 Svar: 4.073
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.842
Er det sådan en motore du kikker efter, jeg ved ikke noget om den motor, da jeg selv køre med BL.
(link fjernet)
Nej der er ikke noget du behøver at købe med det samme, men inden der er gået et år, har du skiftet alt elektronikken i vognen, for det er lige som alt andet RTR, noget være lort.
Jeg har ikke noget at udsætte på RC-centeret, men jeg har helle ikke købt noget det per post.
Det kan godt være at det kun er til hygge kørelse, men det gør ikke elektronikken bedre.
Jeg har kun set en anden vogn med dårliger ESC, og det er HPI´s Wheely King
sep 2006
Følger: 23 Følgere: 59 RC-enheder: 39 Emner: 23 Svar: 750
feb 2007
Der findes ikke et komplet brushless-sæt jeg kan anbefale
Det jeg køre med er hovedsagelig en lille Ezrun ESC, samt en helikopter eller fly motorer alt efter hvor hurtig vognen skal køre.
Men det var nu heller ikke det jeg mente med at elektronikken i den vogn er noget lort.
Det er mere det at den knap nok kan holde til den motor der sider i vognen fra starten, har svært ved at regulere, og allerværst, der er ikke bakke brems i den ESC som bremser vognen når man slipper gassen.
sep 2006
feb 2007
De billige ezrun 35 og 25 AMP ESC´er er mere end rigelig til din vogn, man skal bare slå ESC´en over på crawler mod, så virker det
Jeg køre med motorer der er Ø28mm og så lange som muligt, f.eks 30mm, og den må gerne være så hurtig som muligt f,eks 1100kv.
De små motorer har mere end trækkraft nok, men der er lidt svære at skrue i vognen fordi motoren er meget mindre end den motor vognen er beregnet til.
Så hvis du kan lave noget så du alligevel kan sætte motoren i din vogn, får du ikke noget der er bedre eller billiger end sådan en fly motor
Denne her er en rigtig god motor, den har en enorm god trækkraft og bruger næsten ikke noget strøm.
Vi snakker om 3 – 4 timers kørsel på et batteri
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5686
det her er nok den jeg selv ville sætte i din vogn, den får en topfart på ca 10kmt og en trækkraft der er lige så god som fly motoren kan levere.
Køretiden bliver så kun det halve
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8138
du kan naturligvis bruge andre motorer end disse motorer, det var bare for at vise nogen af de motorer vi har afprøvet.
Du har faktisk over 100 motorer at vælge imellem, de vil alle være stækere end selv de beste kulmotorer du kan få fat i.
De 650 wat den sidste motor kan levere, er noget mere end de ca 50 wat de bedste kulmotorer kan give.
Selv de slappeste out-runner kan give godt 200 wat, så man skal ikke være nervøs for at det ikke vil kunne fungere, det kan det helt sikkert
sep 2006
Axial scx10