{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.327 visninger | Oprettet:

1:8 El buggy løb 2011 {{forumTopicSubject}}

Hej RCG

Jeg har oprettet denne tråd fordi jeg syntes det er vildt underligt at der ikke er nogen officelle el buggy løb i DK.
Når der er en masse nitro buggy/truggy løb næsten hele året.

Er der en bestemt grund til at der ikke er nogle danske klubber i DK der vil arrangere løb for el buggy.

Regner med det er fordi der er flest der kører nitro, meen syntes nu nok der er en del el buggyér rundt i DK og der komme ikke mindre tværtimod...

Hvad er jeres holdning til sådan et løb?

Man kunne samtidig mixe det med SC løb, når man alligevel har gang i timer anlægget.....

Ville det ikke være muligt at arrangere bare et enkelt løb, måske hvor reglerne ikke er ligeså "strænge" som DASU´s?

Hvade Jyllandscuppen ikke gang i noget sidste år.?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1:8 El buggy løb 2011
  • #2   10. jan 2011 Så har vi i DRCMU's 1:8 Offroad Udvalg haft møde omkring Jyllands Cuppen 2011.

På mødet var flg. personer tilstede:

Jan Larsen - DRCMU formand

Niels Vangsøe - Skanderborg

Carsten Lylloff - Skanderborg

Jesper Jakobsen - Skive

Varde Rc var desværre forhindret, men Niels havde fået besked om at de gerne vil afholde to løb.

Der blev vedtaget flg. ting, dog med forbohold for at det stadig kan ændres.

Løbs datoer:

•JC 1 12. -13. Marts - Varde RC
    •JC 2 28. -29. Maj - Skanderborg RC
    •JC 3 3. -4. September - RC Center Skive
    •JC 4 5. -6. November - Varde RC
    Der bliver lavet en Sportsmands klasse hvor flg. vil gælde:

•Tilmelding gebyr 50kr.
    •Alt der minder om 1:8 vil kunne køre her (inkl. Revo, Genesis m.m.)
    •3 x 5 minuters kvalifikation, 2 tællende.
    •10 minuters delfinale og 15 minuters finale.
    •Der køres samme dag som truggy.
    •Mulighed for at tvinge en kører op i "pro" klassen, hvis der køres tider der er sammenligende med denne klasse.
    •Dette vil ikke være en løbsserie hvor der køres om et samlet mesterskab, der vil kun være en stilling til de enkelte løb.
    Buggy og Truggy kører videre som nu, vi kalder det dog "Pro-klassen" og flg. vil blive ændret:

•De tekniske krav vil stort set forsvinde, så der ikke er regler der skal kontroleres.
    •Point systemet i den samlede løbsserie vil blive ændret, så de 10 bedste vil få point fra 100 og ned efter med et spring på 2, dvs. 100, 98, 96, 94, 92 ovs. Deltagere der er placeret dårligere end 10 vil får point fra 80 og nedefter, men et spring på 1, dvs. 80, 79, 78, 77, 76 osv.
    •TQ giver 3 point
    •Truggy kører stadig om lørdagen, og buggy om søndagen.
    Så bliver der lavet en 1:8 el-klasse, hvor flg. vil gælde:

•3 x kvalifikation á 10 minuter, 2 gældene
    •3 x finale á 10 minuter, ABC struktur
    •Alle 1:8 el-biler kan køre i denne klasse
    •Der køres om lørdagen
    Vi har flg. ændringer til løbsafviklingen:

•Den samlede kvalifikation bliver fundet på antal omgange, ikke på point.
    •Der skal være en langside, der er lang nok til at starte finalerne fra, foran køretårnet.
    •Det er en deltageres eget ansvar at ha' korrekt nummer på bilen, og at det er klart og tydligt.
    •Der vil være pokaler til de tre bedste i hver klasse, størrelsen vil variere alt efter deltager antallet.
    •Der skal være minimum 5 i en klasse for at den bliver oprettet.

• #3   10. jan 2011 jo og i jyllands cuppen er der osse noget i år

El truggy og buggy kører sammen iår

håber på jeg skal være med med en truggy i år

• #4   10. jan 2011 Du kan læse det på varderc.dk

• #5   10. jan 2011 Kanon bare mig der ikke har været grundig nok i min søgen......

Beklager..... smiley

• #6   10. jan 2011 Der er desværre bare ike nok el køre til at kunne afholde et løb smiley
    Mange der har el biler, men de vil desværre bare ikke stille op når det endelig er.

Det er altså begrænset hvad der er af DASU regler.

Sidste år afholdte jeg også et prøve løb, hvor vi mixed el og nitro, sådan at både nye folk og el kørerne kunne køre lidt løb.

• #7   11. jan 2011 "Kim"
    Vil det eventuelt også blive prøvet i år at arrangere?
    Vil det så evt stå på SOS's hjemmeside når/hvis det bliver arrangeret?

• #8   11. jan 2011 Jeg har da bestemt intentioner, om at køre 1-8 EL igen i år. Håber da der er et par andre der har samme hensigt

Mvh Tommy

• #9   11. jan 2011 Jeg satser da også stærkt på at deltage i jyllands cuppen med min 8ight T 2,0 E.. Ihvertfald i Skanderborg..

• #10   11. jan 2011 Jesper *Søf* S
    Meget sikkert vil det blive prøvet i år igen, hvis folk ellers bakker op om det.
    Men kræver at nogle folk siger frem, at de ønsker det, og samle lidt folk til det.
    Og i tilfældet, ja så vil det stå på sosrc.dk hjemmeside smiley

• #11   12. jan 2011 Lyder godt.
    Hvis det er en weekend der passer i vores kalendere er jeg sikker på jeg og Peter "coolspeed" Seyfarth er klar med vores HB Ve8'ere som blev erhvervet sidste efterår lige før sneen faldt så de ikke rigtigt har fået kørt endnu.

• #12   12. jan 2011 Min Ve8 vil helt sikkert gerne prøve at komme på bane i år, også gerne i en løbssammenhæng smiley

Hilsen
    Peter

• #13   13. jan 2011 Ronni j det nemmeste er hvis du ver medlem af en klub men ellers kommer der altid en invitation inde på Varderc.dk eller en af de mange andres rc's klubbers hjemmeside

• #14   9. feb 2011 Tror squ jeg håbber på vognen med el-buggy, der er flere og flere hernede som har anskaffet sig en.... regner da med at jeg kan komme med på Søndag Ronni J......... Men det kræver jo en bil. smiley

• #15   9. feb 2011 Ronni, inde på DRCMU er der nu åbnet for tilmelding, og som begynder kan du stille op i Sportsman klassen.
    Du må selvfølgelig også gerne stille op i den rene el klasse, men så kommer du til at køre mod nogle hårde drenge 8)

Jeg stiller selv op til JC1 med nitro buggy (min nye Durango), da jeg ikke kan komme om lørdagen. Ellers havde jeg også kørt med min truggy i el klassen.

• #16   9. feb 2011 jeg kommer også til JC1 med min E-agama

• #17   9. feb 2011 Jesper S. jeg har en HB VE8 på hånden, med mamba monster og spectrum DX3S, smiley

• #18   9. feb 2011 jeeg overvejer birkeligt at komme til jc1 med min losi 8ight TE det er bare en lang køre tur

• #19   10. feb 2011 Brian L
    Lækker bil den Ve8. Har du tænkt dig at køre med den og få den oprettet eller er det fordi du vil af med den at du skriver du har den på hånden ?
    Har selv Ve8 så det er ikke fordi jeg er interesseret i din ud over erfaringerne osv. smiley

• #20   10. feb 2011 Hvor finder jeg reglerne for disse løb?
    Har bladret DRCMU's hjemmeside igennem og kan kun finde lidt i forum der beskriver El buggy og Sportsman men ikke noget jeg kan sammenfatte til reel info smiley
    Link til et sted med en oversigt over div klasser ville være at foretrække. Tak
    Hvis det overhovedet er skrevet ned et sted smiley

• #21   10. feb 2011 (link fjernet)
    Det ligger lidt info på forsiden bare rul siden lidt ned.

• #22   10. feb 2011 Takker. Havde ikke tænkt at skulle finde dem på en klubside smiley

• #23   10. feb 2011 Søf. Det er en kammerat der har den og han kommer aldrig til at køre med den, derfor "en på hånden"

Har set den køre 1 gang og den vil gerne frem. smiley

• #24   12. feb 2011 Reglerne kommer, men du bliver ikke disket hvis din bil er en anelse udenfor norm, modsat DASU. Ligner det en buggy eller truggy, så er den god nok - sådan vil holdningen til det tekniske reglement være i år i alle klasser og i sportsman f.eks. er der ikke nogen regler - mød op og kør, efter betaling af tilmeldingsgebyr selvfølgelig. Sportsman er for begyndere og det bringer mig også til det eneste punkt vi sådan set vi koncentrere os om, nemlig pokalryttere. Kommer der sådan en, så bliver han smidt op i de hurtigere klasser.

Vi er ligeglade om du kommer med en .12 eller .40 størrelse motor da .21 motorerne er de hurtigste. Vi er ligeglade med om din karrosse ikke er malet, om hjulmøtrikker stikker udenfor fælgen, om du kører 100% nitro i tanken (giver bare os andre lidt underholdning når kølehovedet springer i kredsløb), om din bil er for bred osv osv. Det handler om at køre noget godt ræs, ikke vinde sejre på skrivebordsafgørelser.

Det eneste jeg vil holde øje med omkring det tekniske er vægten. Hvis folk begynder at gå amok med vægtbesparelse (udfræser chassiset, bruger eksotiske materialer såsom magnesium, udhuler alle alu delene og den slags), så vil vi måske sætte en vægtgrænse på omkring de 3200g som er standard for klassen omkring i verden. En vægtgrænse er også nem at tjekke i teknisk kontrol. Men som det er nu, så er vægten fri.

Mht. til el klassen - jeg kører i den og gjorde det også sidste år. Jeg er bedøvende ligeglad med hvad du kører med, bare det er en 1:8, eller noget der har samme dimensioner som 1:8'ere. Det handler om at få folk ud at køre, ikke hvad de skal køre efter.

Jan Larsen
    DRCMU

• #25   12. feb 2011 Ja, nogengange kunne man jo godt ønske at Jylland ikke var så langt væk smiley

Lyder virkeligt fedt, og håber nogle sjællandske klubber vil pøve noget af det samme.

Hilsen
    Peter - også Ve8 ejer smiley

• #26   12. feb 2011 +1 til den Peter

• #27   12. feb 2011 Peter

Det er da bare ind i bilen også afsted det går, der kommer da mange fra øen af.
    Der er da mange jyder der har kørt til sjælland for at være med i DM. Så der er jo ingen undskyldning for ikke at komme til løb i jylland, det kan jo være at du kan finde nogen at kører med for der er mange der allerede har tilmeld sig fra sjælland

• #28   12. feb 2011 Jeg ved godt at min kommentar kan virke lidt lad, men det er nu ikke fordi jeg ikke ville tage min bil og køre, hvis bare tiden tillod det (hvilket den ikke gør lige nu).

Jeg bor indenfor en halv times kørsel af to 1/8 buggy klubber (Søllerød og Hillerød). Det ville være fedt at kunne komme til et løb hos en af dem, især når man som jeg er helt ny indenfor denne klasse, og derfor måske lige så gerne bare ville kigge forbi, uden at køre.

Den dag børnene er store nok til at køre med, så tager vi gerne til løb der er længere væk end 20 km smiley

Hilsen
    Peter

• #29   10. apr 2011 Jeg og en ven er også klar på arrangeret løb på evt søllerød banen.. mere for lige at vise vi er en del derude..

Og lets face it.. el buggyer ER kommet for at blive.. smiley

Kommentér på:
1:8 El buggy løb 2011

Annonce