{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lipo batteri -- død ?
  • #1   18. jan 2011 Bravo, du har nu et totalt ødelagt batteri smiley
    En LiPo celle må aldrig komme under 2,8volt og over 4,2volt, ellers kolapser cellerne.

• #2   18. jan 2011 ud til farlig affald med den smiley

• #3   18. jan 2011 Jacob, kan du ikke lade nogel minutter med nimh og se hva der sker, sys jeg har læst det et eller andet sted på nettet, at man måske kunne vække et Lipo til live med denne metode........

/Mikael

• #4   18. jan 2011 Smid den i en lade pose eller noget så ...

• #5   18. jan 2011 TeamNitro Mikael D:
    Det er kun når det er under normal spænding. Når den ene celle er på 5.37V, er han heldig at det ikke er brudt i brand. Han skal for gud skyld ikke prøve NiMH program.

• #6   18. jan 2011 Virker batteriet som før det gik i udu, er der noget liv i det,......

/Mikael

• #7   18. jan 2011 Mikael D - Lipo er utrolig farligt møg - og med spændingerne der er så afvigende fra fakta, er der ingen grund til at lege byggemand bob med det.

Ingen grund til at risikere utrolig farlige situationer.

Et nyt batteri kan erhverves for omkring 200 kroner pp.

• #8   18. jan 2011 Helt enig! Ikke brug batteriet mere!

Vil dog gerne høre om du lader med balancer. Uanset hvad er den ene celle nok død, og den anden er nok også nu hvor den er nået den ekstreme spænding.

Hvis du lader uden balancer kan det forklare den store forskel, da laderen så ikke vil kigge på cellernes spænding, men kun den samlede spænding. Med en død celle, vil den anden celle blive overladet.

Hvis du dog har brugt balancer, så er jeg utrolig glad for at jeg har skrottet min Imax lader og skiftet til en kvalitets Orion TwinSpec lader. Jeg vil bestemt ikke have en lader der kan lade min celler op over 4.2V per celle. Det kan ende i brand!

• #9   18. jan 2011 brugte ikke balancer, da den melder fejl med balancer stikket i

men altså den var på 8,4 og så har han kørt og så laver den det om til under 3 og over 5 ? smiley

• #10   18. jan 2011 ALTID brug balancer!

Det kunne tænkes at den fejl den kommer med, handler om at batteriet ikke har det for godt. Du har været heldig at det ikke er brudt i brand!

• #11   18. jan 2011 Nej det er en ledning, i stikket der er lidt løs tror jeg,,

jeg har holdt øje med det hele tiden :),, og det er ikke havet eller noget..

men nu er jeg ved at aflade det.

• #12   19. jan 2011 efter afladning, prøv at give det lidt på laveste ladestyrke på NIMH programmet... når det så er kommet på 2,8v på begge celler så giv det en tur med balancer.. jeg har reddet 2 batterier sådan.
    Det anbefales dog og brug lipo pose.
    Hvis ikke smid batteriet i saltvand og så på genbrug med det.

//Dan

• #13   19. jan 2011 Grunden til at man en gang imellem bruger NiMH program, er fordi at LiPo programmet kun vil lade batterier over en bestemt spænding. Der er ikke noget magisk i NiMH programmet der kan redde batterier - det er udelukkende et fix til at snyde laderen. Så der er ingen grund til at bruge det, hvis laderen gerne vil lade det på lipo-program.

• #14   19. jan 2011 grunden til man bruger nihm til at lade et lipo en smule op, er fordi et lipo er blevet kørt længere ned end det som laderen vil tillade, som niklas siger, nihm kan ikke redde liv, når man så har ladet batteriet lidt er der rimelig stor chance for at det puster sig op

• #15   19. jan 2011 Du skal INTET göre ved batteri inden du har faaet fikset den balancer !!!

Saa länge du bliver ved med at aflade og lade, uden balaner, saa vil din lader ikke have en kinamands chance for at faa de celler rettet ind igen.
    Laderen aner kort sagt ikke at der er noget galt, da den kun kender den samlede spänding.
    Hvis du er heldig saa sker der ikke andet end at pakken bliver ladet op til max spändings igen. Präcis som för og med lige saa stor forskel paa cellerne.
    Er du uheldig bliver den ene celler overladet. Eller du aflader igen den ene celle til langt under hvad der er sikkert.
    Worst case, er at skidtet bryder i brand, og jeg mener virkelig brand med stort B.

Saa faa en balancer paa, og faa cellerne til at väre ens igen. ALT andet er simpelthen saa dumt og ignorant at det er til fare for dig selv om omgivelser..........

Tippet med NiMH, er KUN naar man har afladet sine LiPo'er saa meget at laderen ikke vil starte pga for lav spänding.
    Det er en SIKKERHEDS foranstaltning i laderens program. Igen for at modvirke risikoen for brand.
    Tricket virker fordi at NiMh programmet ikke har samme tolerancer som LiPo (eller samme fare), i princippet kan du ogsaa lade med NiCd program, men da lade profilen for den type celler eller lidt "voldsommere" end NiMh, välger man ALTID NiMH og man bliver ved batteriet mens man gör det !! Man lader heller ikke paa NiMh program mere end höjest nödvendigt. Saa snart spändingen er over den nedre gränse for LiPo programmet, saa skifter man over paa det program.

Til sidst tänk dig nu om naar du leger med LiPo, de er farlige hvis man behandler dem forkert !
    behandler man dem efter forskrifterne, er de nok ikke mere farlige end saa mange andre batteriet.

Kommentér på:
lipo batteri -- død ?

Annonce