{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.570 visninger | Oprettet:

Smøring af EL-motor {{forumTopicSubject}}

Hej RCG

Jeg var forleden ude at køre på stranden mde min bil(HBX Surge TruggY XT). Og da jeg så kommer hjem vil jeg gøre min bil ren. Det gør jeg på den måde at jeg skiller min bil af i atomer og derefter tørrer alle delene ved 50 grader i ovnen ved varmluft. Jeg gør det samme ved elektronikken for at være sikker på at der ikke er salt i elektronikken. Mit spørgsmål er så hvad kan jeg evt. smøre min motor med så den ikke kommer til at køre lidt mere "smooth" efter denne omgang. Jeg har hørt at nogle bruger symaskine olie.

Håber i kan og vil hjælpe

PS: ALT elektronikken virker, jeg skyllede dog heller ikke modtager under vand da jeg ikke kun se at der var kommet vand på den, og jeg kører med nihm batterier så ingen fare der heller:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smøring af EL-motor
  • #1   1. mar 2011 Du skal da købe noget helt specielt lejeolie til 342,- pr. milliliter smiley
    Det bedste er at rengøre lejerne med motor rens. Hvorefter du opvarmer lejet til på en gammel stegepande og kun lige nok til at det nye højhastigheds skf lejefedt kan smelte sig ned i lejet igen.
    Dette duer kun med rene stållejer.

Hvis du mener at alt dette er omsonst. Så renser du lejerne i motorrens - og smører dem op med en krybende sprayolie. Dette gøres uden at fedte på kummentatoren hvis det er en kulmotor.

• #2   1. mar 2011 Teflon olie tror jeg det hed det vi brugte sidst i firserne.
    Motorrens og teflon olie

• #3   2. mar 2011 Hej

Det er en standard HBX motor så der er vist ikke lejer men istedet bøsninger.
    Jeg kan sagtens få fat i noget teflon olie, men kan det olie man bruger til lejer på en cykel så ikke også bruges.

tak for hjælpen

• #4   2. mar 2011 Du skal være meget forsigtig når du smøre din motor, kommer der så meget som den mindste smule olie ind på kullene er de ødelagt og du skal ud og købe ny motor.
    Motorrens er en rigtig god ide, og du kan købe olie hvor der sider en kanyle på så du nemt kan give lejerne en meget lille smule olie.
    Det er det du skal ha´ fat i smiley

• #5   2. mar 2011 Hej

synes det lyder lidt indviklet. Men kan man ikke bare køre med den udan at smøre den hvis det er?

tak for hjælpen

• #6   2. mar 2011 Jeg kan godt forstå at du syndes det her er lidt forvirrende smiley
    Du har et leje der skal ha´ olie for at kunne køre godt, og mindre end 2mm væk fra lejet sider der et sæt kul der slet ikke må få noget olie, for ellers kokser de til og vil slet ikke kunne fungere smiley

Det er lidt af et dilemma som mange før dig har bandet over, og alligevel er der ikke nogen der kan give dig et rigtigt godt råd om det her.
    Det kommer nemlig kun an på hvor dygtig du er til at smører din motor.
    Kan du bare det der, køre din motor super godt, kan du ikke er din motor lige til skraldespanden smiley

Når ja, du kan jo også bare skifte til BL motorer, der slipper du helt for den slags problemer smiley

• #7   2. mar 2011 Hej

Det lyder som om jeg bare må prøve, det er jo alligevel kun en HBX:)
    Jeg har lige kørt lidt kundt i stuen med den i dag, og der kører den fint uden nogle motor problemer. Det er det samme når man bare drejer på motoren alene så virker den som om den har den samme modstand som den havde før.

Tak for svarene alle sammen:)

Kommentér på:
Smøring af EL-motor

Annonce