{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.902 visninger | Oprettet:

Reklamationsregler på båd fra rccenteret.dk? {{forumTopicSubject}}

For 10 dage siden købte jeg en kyosho sunstorm nitro båd hos rccenteret.dk. Da jeg skal ud og sejle med båden 1. Gang for jeg båden igang efter ca 20 træk i snoren. (har fløjet og kørt med nitro motore i mange år og ved alt om dem mht blanding mm).
Jeg sejler ca 1 minut hvorefter motpren dør ude i søen. 10 min efter er båden drevet ind.

Nu bruger jeg ca. 2 timer på at forsøge at starte båden. Justere, tjekker glødeeør og tømmer motoren for ikke afbrændt nitro flere gange. Hjælper ikke. Dagen efter kigger jeg på båden hjemmefra, jeg montere et nyt gløderør og efter ca 10 min justering starter båden så. Dvs det som kom med båden virker ikke. Det gløder fint men motoren kan ikke køre med det. Fair nok. På søen igen. Nu sejler den fint op til halv gas. Ved fuldgas dør motoren hver gang. Jeg justere og justere og finder det bedste resultat hvilket er at mltoren kan tage fuld gas i ca 5 sek og dør så. Bedre bliver det ikke. Jeg reklamere / nævner dette for rccenteret i en tlf samtale og de vil gerne kigge på båden på deres værksted er beskeden, men de siger også at det 100% sikkert er et justerings problem. Derfor aflevere jeg ikke båden på værkstedet men sejler med den som den er i nogle dage og justere lidt fra tid til anden. Efter ca 10 ture køre motoren 100% som den skal med hvid røg og en toptemteratur på 88 grader på topstykket.

Jeg bruger båden flittigt men en dag jeg har båden i søen for min hun fat i siden på den og hans tænder går i gennem bådens karros. Dette for jeg lavet med epoxylim som jeg lægger uden på skroget og sliber det ned og maler det. Det har ingen betydning for båden sejle egenskaber da der hvor jeg har repereret karrosen er over vandet når den sejler. Ergo kalder jeg dette for ingen skade sket andet end lidt kosmetisk på siden.

Båden sejler rigtigt godt de efterfølgene par dage og holder helt tæt ved skaden og ellers generelt.

Igår da jeg var ude og sejle efter 3 tanke nitro bemærker jeg at båden tager mere vand ind end den plejer. Da jeg tager båden op af vandet konstatere jeg at de 4 skruger som går igennem bunden af båden for at holde motoren oppe i båden har gnavet sig igennem selve karros bunden og derfor er der hul på str. Med skrugen igennem bådens bund.

Mit spøegsmål er så. Kan jeg reklamere over dette da min hun har lavet et hul i siden af båden (selvforskyldt skade) ???
Eller er hele bådens reklamTions ret forsvundet med skaden???

De to ting har intet med hinanden at gøre og jeg mener at hvos man fx køber en ny bil og laver en lille front skade, ja så dækker garantien da stadig rust i bagvognen, defekte baglygter eller fx speedometer.

Hvordan mener i at jeg skal forholde mig til dette ? Hullet i bunden bliver meget svært at reperere uden at ødelægge sejleegenskaberne da reperationen efterfølgende skal være stærk nok til at holde motoren fast ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reklamationsregler på båd fra rccenteret.dk?
  • #1   6. jun 2011 Jeg Mener han ville være i god ret til ikke at dække det, grunden til at de har gnavet sig igennem er nok at de har været løse, og hvis du lærer manualen står der nok noget om at den skal efterspændes ofte.
    Og så hjælper hundens angreb nok heller ikke, og det med motoren var jo du justerings ? Som de jo også sagde.

• #2   6. jun 2011 Jeg ville da reklamere over det du ikke selv er skyl i. Og som du selv skriver så har de to ting ikke noget med hinanden af gøre. Jeg kunne forstå af vis din hund hade kastet rundt med båden og det så var det der hade været med til af skade bunden så ville der ikke være noget reklamation.

• #3   6. jun 2011 Nu er jeg selv sælger, men det er dog inden for en anden branche end RC.
    Praktisk talt _alt_ hvad jeg køber af RC betragter jeg som noget der er uden garanti.
    Alt hvad jeg har haft problemer med har faktisk været min egen skyld, og det vil jeg også mene at løse skruer er.
    Alt bør tjekkes efter hver eneste tur, og havde du gået båden igennem inden du begyndte at tage vand ind, ville du også have set at skruerne var blevet løse og havde kunne standse problemet før det blev slemt.

Man kan heller ikke forvente at man ikke skal spænde en hjulmøtrik på en buggy, bare fordi hjulet var monteret i forvejen.

Men prøv at snakke med dem. Det kan jo være det er noget de har set før og har en nem fixer til?
    Uanset vil du til hver en tid komme længst med et smil på læben.
    Der findes ikke en eneste person i detail branchen der gider hjælpe sure folk.
    Men nu lyder det også til det er sådan du ville bære dig ad.

BTW, så ved jeg ikke noget om båd nitro motorer, men skal de ikke tilkøres ligesom dem jeg bruger i mine biler? For så er det da klart at du ikke bare kan give den fuld pedal med det samme?
    Men det er nok bare mig der er galt på den 8)

• #4   6. jun 2011 Jeg giver dig til dels ret.
    Motoren fejler ingen ting idag bortset fra at den stadig ikke vil starte med det gløderør som sad i fra standart.

Mit problem består på ingen måde i motoren længere men i en karros hvor skrugerne har gnavet sig igennem pga for svag forstærkning der hvor motoren sidder.

Enig med problemmet med hunden, hvilket også er den primære grund til at jeg spørg til råds inden jeg tager turen til vallensbæk og snakker med dem.

Men vil i ikke give mig ret i eksemplet med bilen ?
    Som ren reklamations berretigelse ?

Båden kommer 100% færdig samlet fra butikken og dwt eneste som står i de 3 medfølgende manualer omkring vedligeholdelse er at både skal skyldes og tørres af efter endt "leg" og hvis den skal stå over længere tud anbefaldes det at dryppe et par dropper olie ne gennem gløderøret. Der er ingen krav om efterspænding eller efterspændings momenter eller noget som helst.

Skrugerne sider også stadig stramt alle 4 inklusiv de 2 der er oppe gennem bunden.

• #5   6. jun 2011 Mener ikke du kan sammenligne en personbil med en rcbåd overhovedet hvad angår garanti. Men syntes da du skal ringe til dem og spørge, men som skrevet ovenover så køber jeg også mit grej uden at forvente nogen garanti, undtaget el, resten plejer jeg at opdage da jeg gerne lige børster bilen eller andet af efter en tur.

• #6   6. jun 2011 igen båden har INGEN løse skruger overhoved.
    Hver gang jeg er færdig med sejlaset er båden blevet skyldet og tørret og alle led samt aksel led osv har fået syrefrit fedt for ikke at ruste.

Dog vil jeg også mene at denne fejl er opstået pga for stramme skruger hvis det da er bespændingen den er gal med.

Som sagt jeg har ikke efterspændt eller løsnet noget på båden overhoved selv, om det er en fejl at jeg ikke har gjort det ved jeg ikke men der er stadig intet overhoved på båden som er løst eller faldet af på nogen måde.

• #7   6. jun 2011 Det er muligt at jeg ikke kan sammenligne en personbil med en rc båd. Men det var blot det første jeg kom på da jeg fik skadet min bil sidste år og stadig har fået lavet mange reklamations berretiget ting efterfølgende.

• #8   7. jun 2011 Tag evt. et kig her:
    http://nettjek.dk/?vis=vejledninger&emne=reklamationsret

Ud fra dette mener jeg helt bestemt at du reklamationsretten på din side.
    Sælger skal bevise at fejlen ikke skyldes mislighold eller lign.
    Tag en snak med dem og se hvad der sker.

//Dan

• #9   7. jun 2011 Ville nu også sige at det må være en fejl fra fabrikken af. En så ny båd burde ikke få skavanker så hurtigt. Det er evt en konstruktions fejl hvor de skruer du omtaler sidder. Som du selv skriver er det ophæng motoren er sat i for kleint og de vibrationer skabt under brug som har gjort at bunden er blevet beskadiget. Det er jo næppe en skade du selv kan forbygge da du køber båden ny og samlet fra fabrikken.

Prøv at se hva de siger til det hos RCCenteret.

• #10   7. jun 2011 Jeg mener nu at det til en hver tid er ejerens eget ansvar at skruer, møtrikker mm er rigtigt fastspædt.
    Specielt når ejeren som her har haft fat i båden (og motoren) så mange gange uden at opdage at motoren ikke sider helt fast

• #11   7. jun 2011 Sauron L - I tilfælde af du ikke har læst ovenstående. Alt ER spændt og er det stadig til trods for at skruerne er gået igennem bunden. På bagsiden af skrugerne Altså oppe i båden sider der låsemøtrikker på og de sidder også stadig fast.

• #12   7. jun 2011 Sauron, you got the point! smiley

• #13   7. jun 2011 hmmm tror ikke helt folk læser hvad der bliver skrevet...... Nu er der fire der har skrevet at det skyldes løse skruger.

SKRUGERNE ER SPÆNDT OG HAR HVERKEN VÆRET LØSNET ELLER SPÆNDT SIDEN JEG FIK BÅDEN.

Sorry for caps, men bare så folk lige for læst det.

• #14   7. jun 2011 Hvad er det du vil?
    Uanset hvad vi siger her er det en sag mellem dig og der hvor den er købt.
    Og du har pligt til at reklamere med det samme fejlen opstår, så ikke vente for længe.

Hvis en hund har tygget hyl i din bund har den sikkert også bøjet skroget så de skruer du nævner har arbejdet sig løse elelr på anden måde vredet sig, for den karosse er ikke sådan at sætte en K9 igennem

Sagen "lugter" og vil ende med en tur til importøren som sender den tilbage med en regning på 5-700.-+ til dig...

Kort sagt
    Produktet har været udsat for omstændigheder det ikke er tilrettet.
    Eller på dansk SUR RØV LEV MED DET!

• #15   7. jun 2011 Morten P
    Det er ikke fordi jeg vil beskylde dig for ikke at ha´ tjek på tingene.

Men du skal se det fra forretningens side, de har faktisk kun dit ord for at du ikke har haft hele motoren ude et par gange, eller det overhoved er den samme motor eller båd der er tale om.

Desuden er der også kun dit ord for at du ikke har brugt en kran til at hive din motor i gang smiley
    Eller om båden ikke har været udsat for en bølge som lige var en cm over det tilladte.
    Ja jeg ved godt at jeg overdriver vildt smiley

Men en RC båd er ikke forseglet så man ikke kan skifte ting ud uden man kan se det ligesom radio, tv, mm
    Og når man så oven i det ser på hvor mange idioter der kommer og klager over snart sag alt ting, så står din sag ikke alt for godt smiley

• #16   7. jun 2011 Hehe hold da op, tror lars g har en dårlig dag.
    Jeg vælger at se bort fra den dejlige tone du lægger for dagen da jeg ikke gider bruge min tid på at diskutere når jeg spørg om jeres mening.

Men nu hvor du spørg vil jeg da gerne definere hvad det er jeg vil.
    Jeg arbejder til dagligt med at løse reklamationer på biler. Her bliver stort set alt reklameret uanset hvordan kunden har behandlet bilen.

Jeg har haft rc hobbyen i nogle år og har efterhånden brugt mange tusind kr på modeller som på den ene eller anden måde ikke har duet.
    I rc hobbyens ånd høre det med at man selv reperere justere og bygger hvilket jeg er indforstået med. Men jeg mener også at industrien springer over rigtig mange steder hvor varen er reklamtions berretiget.

Nu syntes jeg at jeg ville stille spørgsmålet i forummet her for at høre hvad folks mening er omkring dette. Jeg er 95% sikker på at det som er sket med båden er en reklamations berettiget sag, men jeg er også klar over at forretningen vil stille sig på bagben for at slippe for at dække skaden. (hvilket skal godgøres af producenten).

Derfor vil jeg blot høre jeres andres erfaringer mm. Mht reklamationer på rc legetøj.
    Jeg gider på ingen måde at diskutere dette da jeg beder om meninger og alle har ret til at have deres mening. Men jeg syntes atdet kunne være intressant at få undersøgt reglerne 100% på dette område da jeg tør væde på at jeg ikke er den eneste her inde som har fået afvist reklamations berettiget sager på grund af lignene tilfælde som mit.

• #17   7. jun 2011 hejsa
    jeg har selv arb i foretning i mange år dog med fiskegrej og jagt udstyr.
    der har man lidt de samme problemmer med et fiskehjul der går i udu fordi fisken har været forstor eller hjullet ikke har været veligehold rigtigt linen er sprunget fordi den har været slidt eller forkert lavet fra producenten mange grå zoner

men har selv som hoved regl sagt at det handler om kunde service 1 så hvis der er tvivl lod jeg altid det komme kunden til gode.
    jeg fulge sefølgelig div. regler med at indsende vare til leverandøren og tog den derfra

men 1 glad kunde = mange salg frem over
    1 sur kunde= meget dårlig pr. og mange mistet penge i omsætning

• #19   7. jun 2011 Kasper
    Det er PRÆSIST det jeg mener med branchen springer nemt over reklamationer.
    Selvfølgelig skal de dække et differentiale efter 10 ture og er det inden for 6 måneder skal forretningen påvise forkert brug af bilen.

Jan h
    Jeg er enig med dig 100%. Der er rigtig mange svære situationer og samtidigt er jrg helt enig mht tilfredse kunder formere sig, men utilfredse breder sig som en ildebrand.

Jeg er pt heller ikke utilfreds med forretningen for jeg har endnu ikke reklameret båden hos dem. Det gør jeg senere i dag.

• #20   7. jun 2011 nu har jeg i for 14 dage siden købt 2 rc biler der ude den ene røg bagfjederen fra hindanden igår og olien røg ud jeg spurgte dem og hjælp idag pr fon at jeg vil komme der ud og de så kunne vise mig hvordan jeg skulle gøre på den 1 så kan jeg selv de andre men de har travlt og kunne jo nok forklare mig det hvis der var tid har lagt ca. 6k der ude på 14 dag i biler lader og batterier
    må tilstå jeg er ikke super tilfresh og den næste bliver ikke købt der

• #21   7. jun 2011 vi lagde 7000 kr der ude for de der 10 -11 dage siden til 2 både mig om min kammerat. Min kammerats båd tog de dog retur efter en lille diskution med david eller dennis christensen der ude fra.

Det viste sig at fartregulatoren var brændt af på den båd de tog retur hvilket var sket efter 1½ minuts sejlas.

Også derfor har jeg ikke nogle grubler med dem endnu, da de tilbød at tage båden retur, det syntes jeg var OK service. Men det tog dog lige en lille diskution og 3 dage på deres værksted inden handlen gik retur. Men det er OK i mine øjne.

Jeg er dog stadig spændt på hvordan de tager min sag når jeg tager ud til dem..... men jeg vil give dig ret, ham vi talte med var ikke super hjælpsom til at starte med, men efter vi havde snakket med en anden medarbejder blev sagen noget bedre.

Det skal dog ikke være beløbets str. der er afgørende for hvordan branchen / forretningen tolker reklamationer.

• #22   7. jun 2011 Morten P.
    Det er da helt klart at reklamations retten bortfalder så snart du har overvejet at købe båden smiley

Hæ hæ, jeg driller.
    Men jeg kender et eksempel hvor producenten sender en ESC ud på markedet med en konstruktions fejl der gjorde at ESC´en kortsluttede efter kort tids kørsel.
    Producenten ville kun bytte med en ESC der var magen til (med samme konstruktions fejl, og kun så længe lage haves) hvis det var beviseligt at det ikke var køberens skyld.

Selvom det helt klart var en konstruktions fejl ville producenten ikke tage ESC´en hjem igen, og pengene kunne ikke refunderes, så forhandlerne brændte inden med deres lager som ikke kunne sælges.

Grunden til at jeg skriver dette, er at så længe der ikke er den store tillid imellem forhandlerne og producenten er der stort set ikke nogen reklamations ret på noget af det du køber, kun forhandlernes velvilje smiley

• #23   7. jun 2011 Ahhh der er jeg ikke helt enig.
    Forhandlerens primære opgave må være at sikre faste reklamations retningslinier hos deres leverandør omså det er producenten eller en mellemhandler.

En dansk forhandler skal efterleve den danske købelov. Om forhandleren så for kulance hos deres leverandør er op til den aftale forhamdleren har med ham.

Du for heller ikke af vide at fordi du har købt et sony fjernsyn i bilka, ja så har du desværre kun 6 måneders reklamationsret fordi det er reglerne i japan hvor sony kommer fra. Det er muligt at det er sådan de små forretninger siger det til deres kunder, men det er bestemt ikke dansk/europærisk købelov.

Jeg har netop ringet til rccenteret og forklaret dem situationen som den er. Lars der ude fra sagde ordret at han gerne ville se skaden men sagde også at de sender båden til producenten og når de ser skaden fra hunden afviser de sagen ville han mene. Men jeg sagde jeg ville komme forbi med båden ved lejlighed.

MEN igen her mener jeg bare det er muligt at producenten afviser den i japan eller hvor kyosho kommer fra, men jeg handler i Danmark hos rccenteret og er derfpr dækket af den danske købelov.
    Eller hvad mener i ?

• #24   7. jun 2011 Det er stadig producenten der i sidste ende skal betale, og vil de ikke står du med håret ned af nakken.
    Du referere til love og regler hvor hverken forhandlerne eller producenten risikere andet end lidt dårlig omtale som folk har glemt dagen efter.
    Den slags love og regler er stort set ikke eksisterende, uanset hvor meget vi diskutere det her smiley

• #25   7. jun 2011 Jeg referer ikke til noget da jeg ikke er nok inde i loven til at citere den. Jeg skriver som tingne foregår på min arbejdsplads og som jeg mener er rigtigt. Om det så ER rigtigt, det er det jeg efterspørg svar på her i debatten ?

Det ville være rart med nogle som kender reglerne 100%

• #26   7. jun 2011 Hvis du mener 100% du ikke har gjort noget galt
    Sender du den ind til RCCENTERET og så tager i den der fra.
    Det er derfor det hedder reklamationsret.
    At diskutere stolpe og og ned her duer ikke for vi har jo ikke set på varen,
    Det som nok vil ske der, er en af 2 ting.
    1: de siger øv det her er skidt vi fikser det, alle er glade
    2: din hund har ædt den og derfor ikke dækket af reklamations retten.

Så har du 2 muligheder.
    1: Sige ØV og gå hjem med den
    2: gå videre med sagen til fordrugerrådet ca 1år.
    Så bare trist du har valgt at handle et sted der ikke er E-Mærket smiley

Du har dog en mulighed for at stille din sag stærkere, hvis du tager billeder af det og skriver til kyosho.de om de kender til problemet og når de så svare har du et input mere at forholde dig til.
    PS:
    Far er ikke sur, han er bare 4-kantet som de også er i butikekrne smiley

• #27   7. jun 2011 Hmmm.. Jeg syntes nu, at reklamationsret på rc er noget mærkeligt noget. For biler, både og flyvere for nogle tæsk med tiden, som ikke kan undgåes. Derfor at forsøge at få butikken til at dække lyder mærkeligt.

Men hvad siger du så til, hvis jeg går ned i morfars, og køber en slash. Stiller et hop op, og smadrer den 5 meter op i luften, den lander på asfalt, og chassis' knækker fælt. Skal de så betale?

Jeg kan finde video'er fra producenten, hvor man ser bilen kysse skyerne, så burde jeg altså kunne gøre det samme?'

I den tid jeg arbejdede i Holte modelhobby, kom der folk med samme problem. Skal butikken dække, eller ej? Og som udgangspunkt nej. For du kan ikke forvente at pga. du står og "sværger" på, at du ikke har udsat den for hård sejlads eller noget, skal butikken tro på det? Som Sauron L siger, du har jo i teorien kun dine ærlige ord på din side?

Jeg holder stadig fast i at, Rccenteret ikke er behøves at dække en skid smiley

• #28   7. jun 2011 Lars det er korrekt som du siger det. Som sagt er jeg 95% sikker på det er en reklamation. Og 100% sikker på at de vil stlle sig på bagben i butikken.

Jeg gider ikke gøre et stort nummer ud af det her da jeg ved jeg er dårligt stillet med hensyn til den skade min hund har tilført båden.

Men igen helt reelt mener jeg at problemmet jeg har med skrugerne er reklamations berettiget.

Om et par timer skal jeg fortælle jer hvad rccenteret.dk konkluderede.

Ps. Jeg har ikke handlet med kyosho hvilket er mit grundlag for ikke at kontakte dem. Havde jeg handlet med kyosho.de havde jeg sparet en del penge men også en del mere bøvl mht support og reklamation hvilket er mit grundlag for at handle i dk.

Ringer du til nokia i findland når din nokia telefon du har købt hos tdc ikke virker ?

• #29   7. jun 2011 Lige et input jeg bider mærke i.. Du siger du hverken har løsnet eller spændt skruerne siden du fik den, hvordan i alverden kan du så vide at skruerne var spændt ordenligt?? smiley

Tvivler på du har noget at hente da det er en skade på karossen, og siden skaden sker efter din hund har bidt i bådens karosse så ser det sku sort ud hvad angår reklamation da du umuligt kan bevise at skaden er sket grunden fejl i fabrikatet, netop fordi konstruktionen er blevet svækket efter din hunds bid. Selvom du ikke mener din hunds bid har skadet båden så har du jo som du selv nævner repareret på båden og allerede der vil man i langt de fleste tilfælde have afskrevet sig enhver form for garanti/reklamation..

Det er da helt sikkert sur røv og kan gødt følge dig i de frustrationer du måtte have omkring det...

Men held og lykke med det..

/Martin

• #30   7. jun 2011 vi venter spændt.

• #31   7. jun 2011 TD jeg kan kun give dig ret. Men hvorfor lave en video som demonstrer at bilen kan noget som den ikke kan holde til ? Jeg mener der at hvis der ikke kan konstares fejl på støddæmpere, hjul eller skrammer fordi bilen er landet på hoved ja så har du jo kun brugt bilen som producenten anviser.

Hvad er vild sejlas som skal ødelægge karrossen på en båd ? Den sejler altså "kun" 55 i følge manualen, og hvis den kommer ud i store bøljer kommer den nok ikke over 25 kunne jeg forstille mig, hvis den overhoved når at sejle der inden den er skyldet om kuld...

• #32   7. jun 2011 Jeg har selv forretning og kender selvfølgelig også en del til reklamationer.
    Hvis skruerne har gnavet sig igennem skroget. Og skruerne har været fastspændt som de skulle, er det helt bestemt en reklamationssag.

Det lyder som om det er vibrationerne der er skyld i skaden og det må jo så være dit argument. Og ifølge min personalehåndbog så er det forhandleren der skal påvise fejlagtig behandling af båden. (Det sker desværre meget ofte at kunden behandler produktet forkert og som forhandler skal man kunne skille fuskere fra de uheldige kunder) Og i din situation ville jeg nok som forhandler og i dette tilfælde eksperten kigge en ekstra gang på de skruer der havde gnavet sig igennem skroget. Og sige "Det var rigtignok uheldigt"
    Det er aldrig rart at sælge et produkt der ikke virker efter hensigten!

Men vi er alle forskellige og mit råd til dig er at snakke med forhandleren. Det har du ikke tabt noget på.

Henrik

• #33   7. jun 2011 Så har jeg været hos rccenteret.dk og talte med Lars.
    Jeg må sige at han var meget åben, ja det kunne han godt se det var noget skidt. Han forklarede at han ikke havde det store forstand på både men de ville tage den på værksted på torsdag og få kigget nærmere på den. Der er ingen tvivl om at det ikke har noget med den skade din hun har lavet var hvad han sagde helt præcist.

Vi talte lidt om, om det kunne repereres med konkluderet begge at det aldeig ville blive vandtæt samt blive godt nok til at holde fast i motoren.

Han har dog ikke sagt endnu at han vil reklamere skroget før hans værksted havde kigget på båden på torsdag. Irriterende med den vente tid man skal gå med. Men det opvejes da indtil videre med den fine service lars gav mig.

Henrik.
    Tak for din kommentar. Det du skriver ligger ret meget op af det lars fortalte mig i forretningen.

• #34   7. jun 2011 Kan jo være han har læst med her smiley
    Men håber det bedste for dig.

• #35   8. jun 2011 Købeloven gælder mellem forhandleren og køberen. Den er ligeglad med om forhandleren har sikret SIT bagland.
    Det kan aldrig blive KØBERENS problem, at forhandleren ikke har styr på sin leverandør.
    I Forbindelse med mit arbejde i IT branchen, har jeg været med til at smide en hel del resourcer i garantisager, hvor vi ikke kunne få en rød reje ud af vores leverandører, men det var bare ærgeligt. Vi er forpligtede til at overholde købeloven. Det er RC Forhandlere også.

• #36   11. jun 2011 Her kommer så en afslutning på denne reklamation hos www.rccenteret.dk

Lars ringede aldrig tilbage til mig idag som han lovede mig. Det betød at jeg måtte ringe til lars og bede om en status, det lød sådan her:

Mig: hvad fandt i så ud af med min båd igår torsdag ?
    Lars: ja vi fik skildt den ad og fik konstateret at problemmet er sket fordi motoren har været for varm. Det er ikke et problem min mekaniker nikolai mener godt at han kan lave det med noget glasfiber.
    Mig: okay, det vil altså sige at den ikke er færdig til mig idag ?
    Lars: ja vi skal først have hentet noget glasfiber ud på et af vores andre værksteder?
    Mig: hvornår kan du have den klar ?
    Lars: engang i slutningen af næste uge måske.
    Mig: Først om endnu en uge ?
    Lars: ja vi skal jo også holde weekend (griner).
    Mig: ahh men altså mener du ikke bare der skal en frisk skrog på istedet for en lappeløsning med glasfiber i et i forvejen pvc skrog?
    lars: ej det kan jeg ikke det koster 2000 kr for et nyt skrog?
    Mig: ja men det må da blive dækket af producenten hvis du har din leverandør aftale på plads ?
    Lars: nej, det kommer vi til at betale og det vil jeg ikke, det er for dyrt.
    Mig: ja men det er da en reklamation som du selv sagde da jeg indleverede båden?
    Lars (irriteret) ja men nu gør vi det sådan det bliver i øvrigt også meget bedre. Hvis du for en ny karros sker det jo bare igen.
    Mig: ja men jeg har jo ikke noget valg så må du jo gøre det også må jeg bare vente.
    Lars: ok, god weekend.
    Samtalen slutter.

3 timer efter konkludere jeg at jeg ikke gider at vente en uge mere og at jeg selv kan lave båden på en times tid. Derfor tager jeg ud til rccenteret for at hente min adskildte båd som er på deres værksted.

Da jeg kommer ud i forretningen møder jeg lars som siger, ja men vi har ikke lavet den endnu, og jeg svare nej det er ok jeg laver det selv, bare giv mig min båd.
    Efter lidt jammen jammen frem og tilbage hiver de min båd frem bag desken. Båden står i forretningen bag desken og 100% som jeg afleverede den for dage tilbage.

Det var da flot at i ikke har kigget på den som du sagde siger jeg og ryster opgivende på hoved. Jammen jammen jammen..... Det er fint gider ikke diskutere det, alt e som jeg havde forventet svare jeg mens jeg er på vej ud af hans løgnhistorier og forretning.

God weekend bliver der råbt til mig da jeg smækker døren efter mig.

Da jeg kommer hjem skilder jeg båden ad og konstatere at skrugerne på ingen måde har været varme men der i mod har plistikeb givet sig og er revnet fordu det er for skrøbeligt. Dette er nu lavet med flydende plastik så båden er så god som ny.

Tak til lars fra www.rccenteret.dk for hans løgnhistorie, ingen reklamationsret samt dårlig smag i munden.

Mit råd til jeg andre. I kan godt handle der men be til at i ikke kommer ud i reklamtioner med rccenteret. De lyver for dig og hvis de vil afhjælpe dit problem bliver det i løbet af 14 dage tid når de har været på weekend og ellers fundet en måde de kan lappe dine dyrt købte produkter på....
    Ovenstående andbefalding smides også på trustpilot.dk også anser jeg min båd for købt som beset uden noget form for reklamationsret.

• #37   11. jun 2011 hmm lyder ikke alt for godt eller god omtale

• #38   11. jun 2011 Trist...

• #39   11. jun 2011 Morten P.
    Hva´ sa´ jeg!!!!
    Reklamations retten bortfalder så snart du overvejet at købe båden.
    Det er også derfor jeg helt betænkeligheder køber mange af mine ting i udlandet når man nu alligevel ikke har nogen sikkerhed for det man køber.

Det gælder for øvrigt stort set alle vare, ikke kun RC.
    Computer branchen er endnu mere lusket med den slags, faktisk så meget at det har været oppe i folketinget smiley
    Garanti, Reklamations ret. Og problemfri ombytning er efterhånden kun reklame slogans uden indhold, og er blevet så besværligt at man bare ikke gider at gøre noget ved det.
    Forhandlerne og producenten spare massere af penge, og folk glemmer hurtigt den slags når de ser det næste gode tilbud smiley

• #40   11. jun 2011 Den er jo lige til trustpilot...

Slådser selv med proshop der ikke gav en DK manual med til et kamera og intet stod på hjemmesiden.
    De tilbyder pengene tilbage eller vi kan maile dem manualen fra CD på engelsk, og så vil printe manualen ud og det får de nok lov til...

Det er for dårligt

• #42   11. jun 2011 Kasper
    Så er det en god forhandler du har, for det er nemlig forhandlerens velvilje og ikke den garanti som du bliver lovet der virker.
    Der har her for et lille år siden været en masse bøvl med garanti på fladskærme hvor forbrugerstyrelsen gik ind og undersøgte hvor mange fladskærme der var gået tilbage til producenten i det år.
    Og det var stort set ingen, lidt mærkeligt når man så på de dynger af klagesager forbrugerstyrelsen lå inden med smiley

• #43   11. jun 2011 Løgn er noget rigtigt rigtigt grimt noget, især når det bliver opdaget på den måde.

Det lød jo til du fik en udemærket behandling indtil du direkte fangede dem i en grim grim løgn.

Man må ærligt talt håbe at det får direkte konsekvenser for omsætningen. Lav en anmeldelse på trustpilot.dk, her kan forhandleren jo vælge at give sit svar med.

• #44   11. jun 2011 altså jeg vil sig har lige været der ude idag har i de sidste 3 uger købt 2 biler slash til samlet 5000kr 2 lipo lader + 4 batterier fået lodet 4 stik stod idag og kikkede på et sende anlæg til 1500 kr skulle havde en lader + lipo batteri også spurgte om jeg ikke kunne få 250 kr i rabat på handlen idag og fik et nej sikke en servis må tilstå har lagt for mig mange penge der ude og det var første gang jeg spurgte om rabat lars kan huske mig

må tilstå jeg er noget skuffet og ente med at gå uden at købe anlæget og er egenligt ret færdig med at ligge mine penge der ude nu !!
    bistille anlæget i uk istedet til en billiger penge incl. fragt

• #45   11. jun 2011 Tja der er desværre nogle forhandlere som godt kunne trænge til at komme på kursus i kundepleje! Jeg må også indrømme at jeg handlere mere i England end i DK dels fordi det mange gange er billigere og servicen er bare bedre jeg har endnu ikke oplevet at få dårlig service af en forhandler i England og de har ALTID været villig til at ombytte hvis noget gik istykker under reklamations perioden uden nogen form for pjat.

Kan huske da en af mine temperatur målere til mit Nomadio anlæg knak i en af ledningerne der skrev jeg over til forhandleren hva der var galt og promte sendte de mig en ny temp målere plus den satte £5 ind på min konto til retur fragt til den der var gået istykker som jeg bare skulle sende retur. Se det er super service i mine øjne.
    Det var hos (link fjernet)

• #46   11. jun 2011 har lige bestilt mit anlæg i uk til 650kr ca. men opdagede at paypal likker lidt dyrt med kursen.
    paypal 100£ koster 1100kr
    danske banks valuta kurs 100£ koster 844 kr

så gik uden om paypal i denne omgang og betalte directe med kreditkort og har sparet yderliger penge XD

• #47   11. jun 2011 ja jeg har ikke så meget mere at sige til denne sag. Anmeldelsen er lagt på trustpilot og mere gider jeg ikke gørw ud af det. Båden blev lavet med flydende plastik i går og jeg har været ude og sejle i dag.

Kan kun råde jer til ikke at handle hos www.rccenyeret.dk da de direkte lyver og kryber uden om reklamationerne. Vi fik dog 100 kr i rabat på en 2 liters brændstof da vi købte 2 både til 7000 kr der ude hehe..

Fuck rccenteret....

Kommentér på:
Reklamationsregler på båd fra rccenteret.dk?

Annonce