1.181 visninger
|
Oprettet:
traxxas t-maxx ødelægger gløderør {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en traxxas t-maxx som ødelægger gløderørene meget hurtigt.
jeg kan måske kører 15-20 minutter og så har den brændt tråden over. jeg kører med originale LONG-MEDIUM gløderør
Nogle der kan svare på mit problem.... er det fordi den ikke er indstillet ordenlig i karburatoren? for høj nitroprocent (25%)
jul 2006
Følger: 32 Følgere: 56 RC-enheder: 4 Emner: 8 Svar: 1.219
Traxxas anbefaler ikke over 132grader (270F).
Det kunne godt tyde på at du kører den lige varm nok.
Start med at checke slanger, tank og efterspænd skruer i motoren så du er sikker på at den ikke er utæt.
Sørg for at få justeret motoren så den giver en pæn blå røg ud af udstødningen, også ved max gas. Du skal ikke stole 100% på din temp gun ved justering.
//Dan
jan 2010
Følger: 32 Følgere: 31 RC-enheder: 10 Emner: 61 Svar: 584
Nåååååååååår nej. Som om jeg ikke ved hvad jeg taler om!' ? Hvor i al verden skulle jeg vide at en traxxas motor må blive 132 grader? Det jeg nævnte var bare hvad almindelige motorer må blive med hensyn til temperatur.
jul 2006
Følger: 32 Følgere: 56 RC-enheder: 4 Emner: 8 Svar: 1.219
Du skriver også at der skal justeres med ½omgange, er det ikke lidt meget måske ?
//Dan
jan 2010
Følger: 32 Følgere: 31 RC-enheder: 10 Emner: 61 Svar: 584
apr 2008
Følger: 39 Følgere: 40 RC-enheder: 4 Emner: 8 Svar: 303
Hvis din motor brænder gløderør af som du beskriver, kører den for mager - og dermed også ret sansynligt - for varmt.
Karburatorjustering er det første du kan prøve. Altså fede den ud på HS
Den kan også køre for mager pga for lavt brændstoftryk - som det også nævnes: check slanger for utætheder, check din tank for revner, check fjederen og pakningen i dit tanklåg.
Flancen ved karburatoren og bagpladen bag startakslen kan også med fordel tætnes med silicone for at undgå utætheder her.
selve karburatorhuset er af plastik, og messing banjo skruen som sidder ved studsen til brændstofslangen, kan NEMT blive utæt. Check den også.
Din motor kan også have et for højt kompressionsforhold. Enten fordi din toppakning ( head shim ) er for tynd eller mangler, eller pga sod belægninger i forbrændingskammer / stempeltop.
Et tilstoppet luftfilter vil - alt andet lige - gøre lige det modsatte: motoren vil køre fed pga den mindre luftmængde gennem det stoppede filter.
Held og lykke med fejlfindingen.
Med venlig hilsen
Niels Nitromekanikeren Vangsøe
traxxas t-maxx ødelægger gløderør