{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Fragtpriser - What the fuck! {{forumTopicSubject}}

Har lige modtaget min forsendelse fra et dansk firma (Navn hemmelighold, indtil de har mulighed for at forsvare sig!).
For det første, var det en del-ordre, som skulle komme sammen med en anden afgivet ordre.
Derved kunne jeg spare fragten på den ene forsendelse.
Til min forskrækkelse har de så lige opkrævet fuld fragt (80Kr), for en forsendelse som kom i en prøvekuvert, med et 8kr frimærke.

Synes I det er fair service, at kræve 10x faktiske fragtomkostninger?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fragtpriser - What the fuck!
  • #1   9. sep 2011 Ska lige siges, at jeg blev så røvsur, at jeg ku knuse en tvebakke, med de bare næver! Og havde brug for at komme af med mine frustationer herinde....

• #2   9. sep 2011 nej det syntes jeg ikke er fair :S

• #3   9. sep 2011 det er sku ikke fair! KLAG!

• #4   9. sep 2011 Magnus, det gjorde jeg også med det samme smiley Venter stadig svar fra dem.

• #5   9. sep 2011 Var det rc du bestilte?

• #6   9. sep 2011 Jep. Først bestilte jeg lidt værktøj og en stand(Ordre nr. 1). Så havde jeg glemt at bestille lidt deansstik og trx-stik. Disse lavede jeg en aftale om, at skulle pakkes med i første bestilling. Skulle bare lave en notits om det, ved bestillingen.
    Hørte så ikke noget fra dem i 8 dage som var leveringstiden for alle vare. Rykkede for varende. Hørte intet svar fra dem, udover pakken blev sendt samme dag... og til den forkerte adresse...
    Så mangler stadig ordre nr. 1

• #7   9. sep 2011 Ikke B2B! smiley Ham har jeg haft blandede oplevelser med, men har ALTID fået det jeg bestilte derfra smiley Dog ikke til tiden....
    Håber også de tar den til efterretning, for ellers er det sidste gang jeg har handlet der! Og vælter gerne forretningen smiley

• #8   9. sep 2011 Ville også føle mig snydt hvis det var en prøvekuvvert til et frimærke, og skulle betale fragten som en pakke.... Det er sku dyrt nok i forvejen.
    Egentlig har jeg fået forsendelser fra Hobbyking, nogle gange billigere end ved en forsendelse fra Sjælland til Jylland. Lidt tankevækkende med de PostDanmark priser.

Men klag for pokker, og håber du får medhold, og penge tilbage.

• #9   9. sep 2011 Benny Bomstærk.

Nu er Postdanmark jo ikke en socialt hjælpeforening, men en virksomhed som tjener penge.
    Men jeg tænker mere på afstanden fra Hongkong og til DK, i forhold til Sjælland og Jylland. Og ved forsendelsen fra Hongkong er der en del flere håndteringer en indenfor DK.

• #10   9. sep 2011 Har lige haft handlet hos kullagergrossisten.se - Fik mine vare dagen efter de skrev, at delene var afsendt. Det gav jeg også 80kr for smiley Selvfølgelig skal Postdanmark tjene penge, men der må vare grænser for galskaben.

• #11   9. sep 2011 Ja klag og evt. tru med at du skriver herinde, hvor du på det kraftigste anbefaler, ikke at handle i deres butik. Det må da give noget smiley Men self først, hvis de nægter at de har taget røven på dig...

Vh Jacob

• #12   9. sep 2011 Alle advokater er hermed, på Marcus opfordring, blevet pudset på firmaet... smiley Afgørelse afventer.

• #13   10. sep 2011 klart du skal klage og de vil også tabe hvis du agter at gå videre med dette har selv nogle mærkelige forsendelser her i dk. men du skriver at du har snakket med dem.og så gider de ikke engang at sige at de ikke har det på lager det du bestilte først. tja DÅRLIGT SERVICE men de kan da også have haft en dårlig medarbejder det sker jo også men det er helt klart ulovligt at kræve 10 gange fragten pris
    forbruger rådet og så vil jeg skide på om det kun er for 50 kr eller om det er 10 kr snyd og fusk skal stoppes . ang det med hvad det koster med post Danmark GG ja de er dyre men lad os høre hvad der sker

• #14   10. sep 2011 Gad godt høre hvem det var så man er fri for og handle der!

• #16   10. sep 2011 Nissen, du får det at vide, hvis de ikke er til at hukke eller stikke i smiley

• #17   10. sep 2011 Du kan jo start her: (link fjernet)

Det er ikke fair du skal betale, men hvis du kun har modtaget 1 "pakke" kan det være du har ikke skal betale fragt for nr. to. Det er først der du skal blive sur hvis de også opkræver 80 kr for nr to.

• #18   10. sep 2011

Er du sikker på der ikke er tale om et håndterings gebyr? Lidt ala liquid rc har? Så uanset hvad du bestiller koster det altid det samme at få til sendt...

Normalt når man bestiller nogle steder fra ja så betaler man for shipping AND HANDLING, dvs det er et samlet gebyr for både at dække porto, at forsendelses kuvert/kasse og løn til personen der finder tingene frem, notere adresse på emnet, og sender, dig en mail om at tingene er på vej.

Så hvis man nu leger med tanken om at, en bobbelkuvert koster 22.- og frimærket 8.- så kunne man ligge sagen frem på 2måder:

1 du er blevet franaret 50.-2 for de 50 kroner har du fået, en til at finde dine ting frem og pakke dem, informere om at dine ting er på vej, afleveret din forsendelse i en postkasse
    OG NÅR JA SPARET DIG BESVÆRET, AT LÆTTE DIN RØV FOR AT FINDE VEJ NED I EN BUTIK FOR SELV AT GØRE DINE INDKØB, som du jo ikke har tid til fordi, du har travlt med at sidde på nettet og gøre opmærksom på hvor uretfærdig verden er?..

• #19   10. sep 2011 Du skal jo lige huske den håndtering der er omkring forsendelse, skal jo også betales, og her snakker jeg ikke kun okring Post DK håndtering, men også det firma du har bestilt varen ved.
    Manden der skal pakke forsendelsen og holde styr på din ordre nr. 2 vil jo også gerne have løn.

• #20   10. sep 2011 Den går i hvertfal ikke til husleje som ganske nemt ligger på 400-500 pr M2 om måneden, og for måske en 250m2 butik og den høje moms vi har i Danmark, den går bestemt hellere ikke til at der er varme i butikken eller sikkerhed på vinduerne og alarmer.
    Ej hellere skal man jo huske at hobby handlere jo er robotter, der som IKKE som alle spiser eller har børn, der gerne vil i Tivoli eller have tøj på kroppen.
    Når ja hobby handlere er jo også fritaget fra skat på 50% på det de tjener,

Så Benny det er da godtnok en gåde hvor pengene forsvinder hen.

Måske er det kun de hobby handlere jeg kender som har flere porscher og lamboginier stående i garagen på deres strandvej villa...?

• #21   10. sep 2011 Thunder og Allan, I siger altså, at når jeg sælger en reservedel til jeres 1:1 biler, så skal jeg huske at lægge et ekstra håndteringsgebyr på prisen? Hva ville I sige til, at en bærearm der står til 500kr, lige pludselig skal koste 600kr? Bare fordi jeg skal ud på lageret og hente den? Det er derfor man altid har en avance på et produkt. Internethandel er tit billigere, fordi de ikke behøver en stor dyr forretning, for at sælge varen. Og husk på, at der er forskel på et gebyr (F.eks for håndtering) og fragt (Forsendelse med 1. fremmede fragtmand, des lige). En lokalkøbmand, med en omsætning på ca. 10mill om året og 7 ansatte, skal ha en gennemsnitsavance på ca. 30% for at det kan løbe rundt - Strøm, forsikring, lønninger osv. Skoforretninger ganger indkøbsprisen med over 56, for at finde bruttoprisen. Tænk på hva en lille plastikdims til 100kr har kostet forretningen smiley

• #22   10. sep 2011 Martin H: Hvis vi ser bort fra ordre nr. 1, og jeg kun havde bestilt ordre nr. 2, så havde jeg stadig givet 80kr på fragten, for prøvekuverten til 8kr smiley

• #23   10. sep 2011 Danny R Jeg køber tit fra kullagergrossisten. og jeg vælger fragten til 30kr. det er også dag til dag levering smiley super service. og husk nu de 30 og 80kr man kan få sendt for er svenske kr, så en del billigere..

Super sted!

Håber du får en fair behandling det ukendte sted, ellers ser jeg frem til en pm om hvad sted det er smiley

God weekend

• #24   10. sep 2011 Tak

• #25   10. sep 2011 Arh... Skoforretninger ganger ikke med 56... smiley Der sku kun ha stået 6 smiley

• #26   15. sep 2011 Hej Alle: Nu er der kommet svar i sagen. Det hele har været en episode af uheld og fejl. Både teknisk og menneskeligt. Så nu er det løst og ude af verden. Tak for jeres mange inputs! Navnet på firmaet vil stadig blive hemmeligholdt, da de var venlige og beklagede ved telefonsamtalen.

• #27   16. sep 2011 okay fedt

Kommentér på:
Fragtpriser - What the fuck!

Annonce