Great planes F14 .60 - center of gravity ? Great planes F14 .60 - center of gravity ?
Hej gutter,
Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal balancere mit ny indkøbte fly og kan ikke finde noget på nettet andet i manualen.
Manualen siger:
Accurately mark the balance point on the BOTTOM of the wing on both sides of the air intakes. The balance point is shown on the plan CG and is located 8-1/4" inches forward of the aileron trailing edge at rib W7. This is the balance point at witch your model should balance for your first flight.
Jeg forstår det ikke helt. Rib W7 har jeg kigget i manuallen og jeg kan se de er de der horisontale ripper vinger er bygget op af. Så er det nummer 7 inde fra kroppen og ud. Problemet er bare at jeg ikke kan tælle ribberne da flyet er 100% samlet og har coat på. jeg kan skyde sådan ca men jeg kan ikke være 110% sikker da jeg ikke kan se dem alle sammen.
Aileron trailing edge. Hvad betyder det ? er det krængrorets bagerste kant ? Mener den forreste hedder leading edge.
8-1/4" inches vil i ikke også mene det skal være 24,5 cm ud fra den her aileron kant ?
Jeg sætter pris på jeres expertise.
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Great planes F14 .60 - center of gravity ?