512 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

nybegynder, med håb om mere. nybegynder, med håb om mere.

mojn

har gået i lang tid, og tænkt over at jeg gerne vil tage min hobby Nitro (buggy/truggy) skridtede videre, og begynder at køre løb. (i det nye år altså)

MEN

jeg synes at havde den forståelse at man kan komme til nogen "amatør" løb, men synes ikke at havde kunne finde noget om enten hvor/hvornår/og hvordan?
finders der ikke hjemmeside hvor man kan holde øje med sårn noget?

og har læst lidt om en jyllandcuppen, kan det passe at det er så kun i jylland den er, og hvad kan det bruges til?
i forhold til feks DM.

og så kommer der det stor spørgsmål.
hvad for en buggy skal man køre med ( evt krav)
har en Ansmann virus, (skal dog lig havde ny motor, og en gasservo)

personligt vil jeg mene at den er udmærkedet at starte med, men hvad synes i?
faldt over den her, og synes at den da kunne være næste skridt, men ellers hvad synes i?
for synes ikke der er den store forskel på den her, og så min Ansmann virus.

(link fjernet)

og hvad for en motor vil i anbefalde til en Ansmann virus?
og gasservo?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med køleskab 1.125 kr.
  • Hjælp til opsætning af TV på væg 500 kr.
  • 2 stk grille - en Weber kul grill med bord og en CharBroil gas grill med 6 tændere 700 kr.
  • Elektrikker 500 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Køleskab køler ikke 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nybegynder, med håb om mere.
  • #1   4. dec 2011 Hej.

Hvis ikke du har prøvet det, skylder du dig selv at prøve at køre løb, så er man først solgt.

Jyllandscuppen blev startet af nogle personer og klubber i jylland, derfra navnet, så man ikke var afhængig af at skulle over broen hver gang for at køre løb, hvor der på det tidspunkt kun blev kørt løb under Dasu og på det tidspunkt var der kun baner på sjælland.

Dels blev den også lavet for at det skulle være muligt for flere at komme ud og køre, uden det var et hav af krav,regler til bilerne.

Det er så senere kommet ind under Drcmu, se evt. mere her www.drcmu.dk

Det sidste nye er at der er kommet en ny union, så har til formål at samle hele DK i en union, det er stadig ret nyt, men følg evt med her. www.dmsu.dk eller www.1-8.dk

Med hensyn til bil, vil jeg la det være op til dig selv, da det jo helt er op til dig selv hvor meget du vil bruge på det, men en forkert/billig bil kan nemt blive dyrere i længden.

Alternativt kunne du prøve at deltage i et løb med den du har nu, og så se om det er noget for dig, så kan du jo opgradere derefter.

Skulle du blive bidt, ville jeg nok kigge efter noget Hong Nor, Losi, Mugen eller en anden pro bil.

Hvor omkring bor du ? der er jo fler klubber i det jyske.

• #2   5. dec 2011 Allan siger det sådan set det der skal siges.. men når man spørger så elsker man jo flere svar..

Under drcmu.dk er der pro serie og en begynder serie. Men der er intet der forhindre nye i at starte i pro serien. Det første man køre er træning og kval og løbs lederen deler altid folk ind bedst muligt så en ny vil aldrig ende i heat
    med toppen af poppen. Med mindre han går hele vejen, så vil han selvfølgelig støde ind i dem. Men gør man det så høre man nok også til der..

Din bil kan sagtens bruges til at køre lidt løb med eller mere. Men vil du et skridt vidre så skal du op i en pro bil som også er en tak stærkere. Om du køre med den du har eller den du linker til gør ingen forskel. Andet end der er tale om to forskellige klasser. Den ene er en buggy den anden en truggy. Buggy klassen er dog klart størst..

• #3   5. dec 2011 takker for de gode inputs, så blev jeg så meget klogere, så jeg kan forstå sårn at jeg vil starte med nogen begynder løb, men kommer de også op under drcmu? eller hvor ellers. og hvis jeg så bliver bidt af det, så tager jeg næste skridt (jyllandscuppen) så må vi se hvad der sker smiley

jeg regnet også med at jeg ville bruge min virus, men så skal jeg bar havde en motor og gasservo, er der nogen i kan anbefalde?

jeg bor i midtjylland (viborg området)

Morten K:
    nu skriver du at buggy klassen er størts, hvad mener du? at der er flest der køre med dem?
    for at være ærlig, kan jeg nu bedst lig truggy klassen ((link fjernet)
    men kan de to klasse godt køre sammen, eller hvordan?

• #4   5. dec 2011 Buggy er konge klassen. Og ja Der er langt flere deltagere i buggy.. Sportsmands klassen er dog lidt anderledes her må man stille op både med buggy og truggy, da det er og bliver en begynder klasse og ikke er helt så seriøs ser man hellere flere der køre end regler skal holde nogen uden for...

Kan godt forstå du synes truggy er sjovt, ofte skyldes det mere sjov at den er svære at vælte og dermed lidt sjovere når man står alene og skal rende efter den.. til løb er dette dog lidt anderledes da der er påsættende som vender bilen for en, så her giver man bare max gas og lader andre løbe smiley

Motor tja jeg ville kigge hos rcmodels efter en rb og en 21er hvis jeg var dig. Og helst en Pro motor men dette kræver en startkasse som du helt sikkert også vil komme til at sætte utroligt meget pris på, hvis ikke du allerede har sådan en..

Kommentér på:
nybegynder, med håb om mere.

Annonce