LRP Brushless 15,5t vs. EZRUN Brushless 8,5t {{forumTopicSubject}}
Hej RCG
Jeg har en kraftigit modificeret HBX surge(magen til stealth) med firhjulsstyring. Jeg har lavet ny gearkasse og ny drivline fra gearkasse ud til differne.
Jeg skal så nu til at købe motor og ESC til bilen, og kravet var at de skulle være næsten eller helt vandtæt, da jeg højst sandsynligt kommer til at køre i alt slags vejr. Derfor kommer jeg også til at køre med NiHm batterier og ikke LiPo.
Jeg har med hensyn til motor og ESC fundet disse to combo'er, og mit sprøgsmål er så hvilken en der er bedst til prisen.
LRP 15,5t Brushless combo.
http://www.holte-modelhobby.dk/shop/product_info.php?products_id=18301
Jeg har hørt herinde at der ikke er nogen tænd/sluk knap, på denne ESC, og det kan selvfølgelig være en ulempe. Er der evt. nogle er jer som har erfaringer/løsninger på dette problem.
EZRUN Brushless combo 8,5t.
(link fjernet)
Jeg ved at der er en del herinde som kører med dette sæt, og det må vel betyde at det et eller andet sted virker. Jeg har selv 9t versionen og det virker ihvertfald fint.
Lidt fakta om bilen:
Nuværende vægt er cirka 1800-1900g, og der mangler stadig at blive monteret to suspect power serov'er, et NiHm batteri, et upperdeck, og så selvfølgelig motor og ESC. Regner med en slut vægt på 3000g +/- 200g.
ønsker/krav til sættet.
Bilen skal gerne have en topfart over 50km/t, men den skal stadig have en del trækkraft. sættet skal som sagt være næsten eller helt vandtæt, men hvis ikke dette er tilfældet er det jo muligt at give det lidt "liquid tape". Elektronikken skal helst virke, da der i forvejen er nok mekaniske problemer med bilen.
Bilen skal hovedsageligt bruges til bash på græs - jord - grus og sne.
Håber i kan/vil hjælpe
God Jul
v.h. Jacob
Der
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.842
Der er lige et lille problem mere som du måske ikke lige har overvejet.
HBX har en mani med at gear deres biller alt for højt, så motoren er lige ved at brænde af hele tiden.
Så du skal købe en motor med meget trækkraft, ellers fungere det ikke, og jeg tvivler på at de to motor sæt kan klare det.
jan 2010
Følger: 1 RC-enheder: 1 Emner: 44 Svar: 409
Det havde jeg faktisk ikke lige tænkt over, men jeg har dog hørt det før:)
Kan det ikke løses ved at geare bilen lidt længere ned, med mindre pinion?
Eller er det nødvendigt at fikse nogle andre diff gear i bilen eller hvad?
Når du siger motor med mere trækkraft, har du så noget bestemt i tankerne?
v.h. Jacob(ved ikke lige hvor "Der" kom fra)
feb 2007
Stealth´en standart er faktisk højere gearet end f.eks. Nanda Sniper standart på trods af de kæmpe hjul den køre med, så almindelige motorer tror jeg ikke du skal regne med.
Nej, du hørte ikke galt
Stealth´en er faktisk højere gearet end fleste on-road biler
jan 2010
Selv hvis jeg montere traxxas slash diff ring og pinion gear, og geare spur og pinion så lavt så muligt, er det ikke muligt at montere en normal motor?
feb 2007
Derfor kan du heller ikke gear den meget lavere end det den er nu.
Kan du sætte en center gearkasse på med kødben hen til diff´erne ville det være meget bedre, Men så vil den sikkert blive for lavt gearet
Så vidt jeg kan huske er den gearet til ca. 1/8, og du skal ned på ca 1/15 før det køre eller måske lidt lavere.
jan 2010
Burde man ikke kunne tage en reduktionsgearkasse fra en crawler/scala bil og montere imellem motor ong pinion?
feb 2007
Men du har sådan set selv løst problemet ved at sætte traxxas slash aksler ud til differne.
Så skal du bare sætte et så stort spurgear i som muligt, et 90 – 100T ville være godt, så har du et chance for at komme ned i den gearing du skal bruge, og så en Ezrun ESC/motor, de er stort set vandtætte
jan 2010
Så er det bare et problem, hvor finder jeg et spur gear, som bliver monteret på akslen, på samme måde som mit nuværende spur gear. Er der forskellige monterings måder for hvert mærke, eller findes der kun en?
feb 2007
Gå efter tandhjule i den størrelse, dem er der ikke mange af.
Jeg ved at X-ray lavet engang nogle på 91T 48dp som jeg har brugt på mine crawlere, ellers ved jeg det ikke.
jan 2010
De der X-ray som du snakker om, bliver de monteret på samme måde som på min HBX, altså lidt ligesom man montere en hjul-hex
jan 2010
(link fjernet)
Ved du om jeg vil kunne bruge den og så nogle HPI spur gear, med ca. 95t
feb 2007
Tjek lige om det er 64dp spur gear du ser på, dem kan du ikke bruge
Hvis det er 48dp så få fat i et 100 eller 110 t spur gear til at starte med
jan 2010
http://www.happysale.dk/6538-p050-plastic-spur-gear69t-antenna-retainer-p-2657.html?osCsid=q6ae7vovfi2elmks82m26v25n0
(klik på billedet, den anden plastik dims er bare til antennen)
Jeg skal alligevel have nyt pinion så købet det mindste 48dp´s pinion og et 100t + 110t 48dp's spur fra HPI. Hvis jeg så også køber adapteren som jeg linkede til så burde det virke, kan det ikke passe?
feb 2007
For spurgear til split er der ikke mange af, de holder ikke til de voldsomme motorer
jan 2010
Det ryger på ønskelisten
Tak for hjælpen
LRP Brushless 15,5t vs. EZRUN Brushless 8,5t