710 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Tamiya M05 pro Tamiya M05 pro

Hejsa,
Jeg har efterhånden set mig en smule varm på Tamiya mærket, og kigget lidt på deres M05 pro udgave. Bilen skal bruges for sjov på en indendørs tæppebane. Kan man få fornuftig fart i den lille model, og vil man have en chance mod lidt billigere 4x4 udgaver? Og hvad med dette motorsæt her (link fjernet) vil det egne sig til den lille bil? Evt. link til andre sæt. Hvilken servo skulle man vælge?

På forhånd tak, og god jul til alle...

Mikael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tamiya M05 pro
  • #1   23. dec 2011 Vælg samme motor sæt bare i 13T og kør med i funnyracing, der er rigeligt skub i det motorsæt.

• #2   23. dec 2011 Det motorsæt er nok lige i overkanten tror jeg.
    Vi kører FunnyRacing med 13T og tunede gearsæt og der er pænt med fart på uden at bilen også skal total renoveres hver gang man har kørt et løb.

For bedre greb kører vi så med skumdæk. Egentlig beregnet til Nitro biler men vi drejer dem ned til 60mm i diameter og så spiller det bare. Ellers kan det være lidt en udfordring at få greb nok med den fart.

Jeg har kørt med standard servo i noget tid og der er helt fint. Men en ny servo med hastighed omkring de 0.1 sek ville være bedre smiley

• #3   23. dec 2011 Reinforced Gear Set 54277 ville nok være godt at lægge i, hvis du kommer den motor i. Men som jesper "coolspeed" s skriver, kom en 13t i og kør med i FunnyRacing. Vi køre d. 29.01.12. meld dig ind i vores gruppe. Og det er en rigtig fin lille bil.

• #4   23. dec 2011 Tak for de fine svar. Hvis man køber pro udgaven, er der så forskellige gearinger med til motoren? Man skifter vel ikke spurgearet, det er vel kun motor tandhjulet man ændre på? Hvilken tandhjul skal bruges til henholdsvis det motorsæt i anbefalder, samt det jeg linker til? Og kan jeg ikke bruge det sæt jeg linker til? Det var mere fordi det så også kunne bruges til en anden banebil på et tidspunkt. Hvad med lipo, kan M05 pro udgaven tage dem, hvis ikke hvad plejer i så at gøre for at skabe plads?

Jeg ved godt der er masser af spørgsmål, men prøver at finde ud af så meget som muligt inden beslutningen skal tages. Jeg havde også kigget lidt på deres FF03, men det er jo en helt anden snak...

Mikael

• #5   23. dec 2011 Det du nemmest skifter er Pinion. 16,18og 20 tandspinion passer i bilen.
    Man kan købe hi-speed gear sæt til den hvilket er at skifte "spur" gearet ud med et mindre.
    Vi kører 20T pinion og 13T motoren er på 3000kv. Så kan man vel regne lidt på det med at bruge 9T motoren hvis man kender gearingen for bilen. Kan sikkert googles.
    Så længe du finder de LIPO'er med runde kanter også kaldet race packs passer de lige i bilen.

• #6   24. dec 2011 Jesper "Coolspeed" S,

Dvs. der er 16T, 18T, samt 20T piniongear med i pro kittet? Hvis jeg vælger det ezrun sæt 13T i anbefaler, kan jeg så køre med hvilken som helst af de 3 tandhjul på motoren uden at skade motor og esc?

Er der evt. et godt link til en side hvor gearinger bliver beskrevet?

Iøvrigt god jul herfra...

Mikael

• #7   25. dec 2011 nej der er så vidt jeg huske kun 1 pinion gear med

• #8   25. dec 2011 Det er rigtigt, der er kun et 20T pinion med.
    Jeg bruger selv dette gearsæt, og jeg ved der også er flere der benytter det i funnyracing, og det er også rimeligt holdbart.
    Jeg køre selv med den hurtigste gearing fra sættet.
    http://www.rcmart.com/rc-3racing-m0502-fast-gear-p-29752.html

Kommentér på:
Tamiya M05 pro

Annonce