802 visninger
|
Oprettet:
Spørgsmål om Bruiser Hilux {{forumTopicSubject}}
Hej RCG
Hvad er forskellen på en Tamaya Bruiser, en Bruiser Classic og en Bruiser 3 speed?
Buriser Classic og Bruiser 3 speed kan købes på www.rc4wd.com.
Hvilke gode og dårlige erfaringer har i med de 3 typer?
Hilsen "Den nye hiluxbygger"
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 23 RC-enheder: 6 Emner: 12 Svar: 800
1.Bruiser Classic Edition 1/10 Scale Truck kit
2.Bruiseruptor 1/10 Scale Truck Kit
Hvis ikke du kan se forskellen på de to ovenstående kit, vil jeg anbefale at du starter med at købe en Axial SCX. Det er en god begynder bil som kører godt direkte ud af kassen.
Rc4wd er highend biler der koster en mindre formue og en god del tålmodighed at få til at køre ordentligt (larmende gearkasser)
Der var ingen kit der hed Bruiser 3 speed på den hjemme side du linkede til.
Tamiyas 3 speed biler (Hilux, Blazer, Bruiser og Mountaineer) har dannet grundlaget for de trail, trial, skala og crawler biler der findes i dag. Det er ekstraordinære biler og de kostede en mindre formue da jeg gik i korte bukser.
I dag er der jo som bekendt kommet en afløser i form af HighLiften.
Tamiyas gamle 3-speed , vil jeg ikke anbefale at købe til hård trail eller Crawl da gearkassen på den slides let (messing gear) og de er svære at få dele til.
Den nye HighLift kan med flere seriøse modifikationer (læs tid og penge) godt bruges til seriøs Trail kørsel men kan heller ikke anbefales til en nybegynder.
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.842
Det er en meget gammel bil som er lidt af et samle objekt.
Jeg har selv haft den, og kørt med den i over to år før den var slidt op.
Det er ikke gearkassen der er dens svage punkt selvom det er ret besværligt at rode med, men styretøjet.
Hvis du vil ud og køre trail er det IKKE den bil du skal købe.
Den køre rimeligt men er umulig at skaffe dele til.
RC4WD´s Bruiser 3 speed er en nyere efterligning af den gamle Bruiser, men det jeg kender til RC4WD´s ting er det heller ikke en bil jeg vil anbefale.
Kvaliteten på det stål RC4WD laver deres tandhjul af, er så dårlig at jeg til enhver tid forstrækker plastik.
Den ser godt ud, men er ikke pengene værd.
Så er der Tamaya´s nye Hi-lux, den er sådan set ok, men samlet efter brugsforvirringen kan den stort set ikke køre over noget som helt uden at side fast.
Du skal sammenligne Hi-lux´en med Tamaya´s lastbiler.
Den ser godt ud, men er ikke til andet end at køre rundt på et stuegulv.
Hvis du vil ud og mudre rundt i skoven, så glem de gear biler og køb en SCX´er.
feb 2004
Følger: 95 Følgere: 112 RC-enheder: 34 Emner: 80 Svar: 1.675
De gamle 3-gears fra Tamiya er ganske enkelt "for gamle".. Stift design, halvskrøbelige og generelt besværlige at få dele til.. Herudover er der også den lille ting, at de kun har 4wd i første gear, og baghjulstræk i andet og tredje..
Ligeledes har deres foraksler envejslejer, og derfor trækker de kun når du kører fremad, hvilket godt kan være lidt dumt, hvis man sætter den lidt fast. (Disse ting vil dog ikke afholde mig for at lege med min Bruiser, hæhæ)..
De nyere 3-gears modeller er egentlig gode baser for andre opbygninger, men er alt for kompliceret opbygget i forhold til "trial-brug" med alt for mange mærkeligt kugleledsforbindelser, cantilever-styrehuse og den slags.. Dette KAN selvfølgeligt laves om, men kræver lidt indsats. Ligeledes er ders bladfjedre ikke ret gode.. De er forstive standard, og laver man dem blødere ved at bruge færre lag i dem, får de ofte en kedelig tendens til at bøje en hel del.
Differentialehusene er for klodsede til den størrelse hjul de kommer med, så de hænger tit fast på dem, og ligeledes er gearkassen sænket laaaaangt ned i chassiset, så her er også alletiders mulighed for at hænge på maven.
Men jo, de KAN godt komme til at fungere, men igen, så ER en SCX10 langt at foretrække, da den kun er bygget med Trial-kørsel som formål, og ikke teknisk-detalje-orienteret som feks. Tamiya High Lift.
Mvh. Michael
Spørgsmål om Bruiser Hilux