405 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Varmeprobemer Varmeprobemer

Ja som overskriften lyder har jeg en del problemer med varm motor med karosse på min bil.

Uden karosse og fed blanding ligger jeg på en 110-130 grader alt efter om tanken er fuld eller tom eller om den får lange strækninger at køre på osv. Men når jeg har karosse på ligger den mellem 130-155 grader og der syntes jeg det bliver kritisk for min motor!!

Jeg har skiftet mellem forskellige gløderør og brændstof men det er ikke noget der hjælper det vildeste smiley

Borer i hul i jeres karosser omkring motoren? Det klart med karosse på bliver der ret vindstille ved motoren end hvis karossen er af. Havde tænkt mig at skære vinduerne ud men inden jeg gik igang med dette tænkte jeg på om der var en anden løsning på problemet???

Jeg kan give den så fed en blanding på topskruen så den 4-takter så holder jeg motoren under 130 grader. Men det er ikke sjovt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle lounge sæt 270 kr.
  • Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varmeprobemer
  • #1   30. dec 2011 1. Hvad måler du med? (Jeg havde lidt hen af det samme problem, men lånte så to andres digitale målere, og fandt ud af min målte 15-20 grader for meget

2. Hvad med din bundskrue?

/LN

• #2   31. dec 2011 Hej Lars.

1. Jeg måler med en varmepistol fra Onkel Harald. Men når den har vist de høje temperaturer har jeg prøvet at spytte ned ved gløderøret også er det tydeligt at se det koger godt dernede.

2. Jeg har justeret bundskruen så når man klemmer på brændstofslangen ved kaburator går der et par sekunder før den stiger en smule i omdrejninger og går ud. Jeg investerede i nitrobogen som har været et godt værktøj for mig.

Jeg har kørt meget FG og der er motoren blæserkølet så der smækker man jo bare karosse på og kører.

• #3   1. jan 2012 Hej,

Nu skriver du ikke hvilken motor det drejer sig om...der er rimelig stor forskel på, hvor høj en optimal arbejdstemperatur en RTR motor til 700 kr. og en Novarossi til 3.000 kører med. Men når det så er sagt, kunne det tyde på at du har et andet problem, som giver dig en for høj arbejdstemperatur.
    1. Kompressionsforhold: et din motor monteret med det korrekte antal / mm shims til topstykket så det passer til den nitroprocent du kører med ?. Mega vigtigt. Du kan jo lyn-hurtigt prøve at smide 0,10 mm shim ( toppakning )mere i og på den måde sænke kompressionsforholdet lidt. Det kan sagtens sænke din arbedstemperatur med op til en 20-25 grader.
    2. Utætheder: alle siger: nej - MIN motor osv. er 100 procent tæt. Men jeg har bare set det et utal af gange: systemet fra udstødnings studsen på motoren, gennem potten, slanger, tank, karburator og ind i krumtaphuset har en lille bitte utæthed - og det er nok til at systemet trækker en smule falsk luft - specielt ved WOT - og så løber motoren mager og dermed for varm.. Jeg kan lige give dig et par eksempler på, hvad jeg ofte ser som folk ikke opdager: 1. krumtaplejet bag svinghjulet - her skal tætningen i lejet jo ikke kun tætne så der ikke kan komme brændstof UD - men også så der ikke kan komme luft IND. Sådan et tætning kan nemt ligge og tørre ud, hvis motoren ikke bruges og/eller har fået korrekt ARO. 2. Tankdækslet fjeder: selvom den virker OK skal den jo også kunne holde trykket ved WOT. Jeg kan fortælle dig at f.eks. de ældre udgaver af CEN Genesis .45 er født med en tankdæksel fjeder som åbner dækslet ved 12 PSI. MEN - sådan en 7,5 ccm motor som er korrekt justeret og korrekt pakket hele vejen igennem, trykker med op til 18 PSI ved WOT. Så kan man jo selv regne ud, hvad der sker smiley
    3. Slangen fra udstødningen til tanken: bare en mikroskopisk revne / hul er nok. Og man kan tit ikke se det. Jeg sætter altid ny slange på her - uanset hvordan den gamle ser ud.
    Og så alt det indelysende med udstødningspakninger, revne i tank, utæt karb osv.osv.
    Prøv at checke ovenstående og se, om du ikke finder en løsning smiley
    Med venlig hilsen
    Niels Nitromekanikeren Vangsøe

• #4   1. jan 2012 Hej Niels V
    Wow, 100 tak for den lange fine vejledning.!! Der er virkelig nået at gå i krig med at kigge efter. Jeg skrev ikke Info om bil fordi jeg troede folk kiggede i min profil og kunne se alle Info om min bil der. Men det handler om en 3.5CCM motor af mærket SinYih. Det er en motor til en 1600 kr ca.
    1000 tak for den tid du brugte på det, jeg vil få tjekket alle ting efter imorgen, også skylder jeg vidst lige at melde tilbage hvad jeg finder ud af smiley brændstofslanger er helt nye da de andre var møre selvom bilen var ny, tankdækslet er også iorden. Men jeg vil få tjekket lejer og kaburator osv.

Kommentér på:
Varmeprobemer

Annonce