{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

T H
T H
Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97

Hjælp vedr 6ch helikopter {{forumTopicSubject}}

Hej! Specielt til helikopter folk.

Jeg har byttet mig til en billig 6ch helikopter (Wasp V3 6ch).
Problemet er at jeg ikke kan få den til at lette. Kan godt se at det er pitch´en det er galt med. Har indstillet servo, servoarm pushrod længde swashplate vandring mm efter manualen. Når jeg giver den throttle kører servormene op (hvilket de skal efter manualen) det resulterer i at blades får en negativ pitch så den presser helikopteren nedad. Iflg. manualen skal pitchen være 0% throttle 0- -2%pitch 75-80% throttle 5% pitch 100% throttle 11% pitch i normal mode. Det kan jeg simpelthen ikke få den til uanset hvad jeg prøver og gør. Jo hvis jeg vender vandringen på servoerne, men det kan da ikke være rigtigt at de skal.
Vil sgu gerne prøve at flyve med den så jeg håber at der er en helikopter guru der kan give mig et godt råd (selvom helikopteren nok ikke er en de vil røre med en ildtang)

På forhånd tak
TH

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp vedr 6ch helikopter
  • #1   4. feb 2012 Kører swashplaten opad når du giver throttle? Altså hele swashplaten.
    Hvilken fjernbetjening har du til den?

• T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

#2   4. feb 2012 Ja swashplaten kører helt op pånær 1-2 mm.
    Fjernbetjeningen er denne her:

(link fjernet)

Den originale brændte af da jeg satte batterier i.

• T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

#3   4. feb 2012 Motoren kører den rigtige vej. Har vendt throttle kanalen om på fjernbetjeningen så swashplaten kører nedad, og dermed positiv pitch og fundet en manual på ESC`en så nu skal jeg bare omprogrammere throttle dir på ESC`en.

Men kan det passe at swashplaten skal køre nedad når man giver throttle?

• #4   4. feb 2012 Nu er problemet jo, at rigtige helifolk ikke flyver Wasp! Men nej, umiddelbart skal swashplaten IKKE gå nedad når du giver throttle.

Nu kender jeg ikke din sender. Men hvis det hele er sat rigtig op, så kan du gå ind i opsætningen og ændre din "swash mix", så du ændre fortegnet på din "pitch". Dvs. Står den på -60, så ændre du den til +60. Det skulle meget gerne få din swashplate til at gå den modsatte vej når du giver gas.

Mvh
    Mark.

• #5   4. feb 2012 Jeg tror altå den er bygget fysisk forkert op, hvis dine links når op til hoved, således, at du får negativ pitch når din swash går op???

Dobbelt tjek med manualen, at den er bygget rigtig op. Hvor i landet bor du?

• T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

#6   5. feb 2012 Ja jeg har også på fornemmelsen at der er noget galt med opbygningen, kan bare ikke helt finde ud af hvad det er. Min fjernbetjening er en billig en der ikke er så mange indstillinger på. Tror heller ikke på at swash`en SKAL køre nedad når man giver throttle. Den kører nedad nu og rotorbladene ser ud til at have den rigtige pitch nu, tør dog ikke at flyve med den sådan. Har spurgt en herinde der har en magen til, så må jeg lige høre hvad hans gør. Jeg bor forresten nær Herning.

PS. Det med helifolk og en Wasp var jo mest ment som lidt af en joke, da jeg godt ved at hvis man er seriøs med hobbyen så køber man ikke sådan en. Har selv en HPI Baja og har ikke meget fidus til kopier af den.

• #7   5. feb 2012 Held og lykke med den smiley

Herning er ikke lige i nærheden. Ellers havde jeg gerne kigget på den. Hvis alt går galt, så lav en lille video med problemet, så det lidt nemmere at se fejlen.

VH
    Mark

Kommentér på:
Hjælp vedr 6ch helikopter

Annonce