19. jan 2009 Følger: 42 Følgere: 48 RC-enheder: 14 Emner: 133 Svar: 1.618
Camel Trophy... Camel Trophy...
har tænkt på at lave noget seriøst løb for os scale/trail folk... så hvorfor ikke et "camel trophy"...
her er hvad jeg har tænkt :
Regler :
Chassis Gelände eller MEX (dæmpere frit) dog INGEN vægte, lodder osv.
EL : ens (hva må vi finde ud af) sender/modtager firt
Dæk : ens (fælge frit) + 1 sæt ekstra/alternative dæk/hjul
Karosse : ens Land RoveRover D90 - gul med sort kølerhjelm, klistermærker frit.
? hvor lang justerings/øvetid? dog skal løbs karossen være ny til løbsstart, dvs øvekarosse skal benyttes til træning.
Etaper (da vi jo ikke kan køre hele løbet i et) :
hver deltager planlægger én etape i nærheden af hvor de bor (dette kan diskuteres) så alle har en "hjemmebane fordel"
Point (det handler selvfølgelig om at slutte med mindst point) :
Winch +1
trækkes fri +2
dæk skift +3 (tilbage til forhindring start IKKE etape start)
fuldstændig fast, dvs løftes ud +5
tager meget gerne imod idéer og forslag
jan 2009
Følger: 42 Følgere: 48 RC-enheder: 14 Emner: 133 Svar: 1.618
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 23 RC-enheder: 6 Emner: 12 Svar: 800
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 3 Emner: 34 Svar: 115
jan 2009
og det er jo meningen at når reglerne er blevet 100% fastlagt skal man bygge en bil til formålet... så f.eks. have 3 eller 6 mdr til at bygge bilen...
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 23 RC-enheder: 6 Emner: 12 Svar: 800
Men ellers hvis du syntes det kunne være hyggeligt med kun 2-4 deltagere - så er det da en god idé
Følger: 13 Følgere: 187 RC-enheder: 42 Emner: 94 Svar: 3.953
apr 2008
Følger: 73 Følgere: 74 RC-enheder: 31 Annoncer: 1 Emner: 47 Svar: 350
jan 2009
spørgsmål og forslag er lige præcis derfor jeg har oprettet denne her tråd, så de er meget velkomne
jo man kunne sagtens dele det ind i klasser.
og det med farven er jo pga det er camel trophy :
http://www.youtube.com/watch?v=B1PVx2soxDc&list=PL4FD01FAABBC4F0A8&feature=plpp_play_all
men farven er ikke noget jeg hænger mig så meget i, men så meget koster en karosse jo heller ikke
og planen var jo at det skulle blive en tradition med flere løb om året så man kunne jo bare tage camel trophy karossen og stille på hylden indtil næste gang og så kan man jo sagtens have en anden karosse til "hverdag"...
personligt syntes jeg det kunne være super fedt med en række identiske biler på samme rute, vi kunne få nogle rigtigt fede dage, lave nogle super fede video'er og levere et super flot event til diverse RC messer og træf rundt omkring i landet...
og grunden til at jeg vil have begrænsniger på bilens setup er jo at bilerne skal være ens så udfordringerne er ens for alle og det derved er dine køreEGENSKABER og ikke dit køreTØJ der gør forskellen
jan 2009
men syntes vi mangler noget "seriøst" at bruge vores biler til, alle andre kører på baner i klub, drifter til diverse arrangementer osv...
og ja 1000kr, men hvis man nu siger man har 6 mdr til at være klar med en bil så kan det sagtens lade sig gøre at lave en hel bil da
og igen så var det jo også lidt planen at det skulle ende med at blive en tradition, og så er det jo ikke bare 1000,- til en endags fornøjelse...
det skulle jo også være sådan at hver deltager laver en etape i nærheden af hvor de bor (eller et godt sted de kender)... så igen er det jo et løb der strækker sig hen over længere tid...
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 13 RC-enheder: 3 Emner: 4 Svar: 28
Og syntes ikke det behøver være d90 bare farven er gul
Camel Trophy...