at snyde med toldafgift! -muligt? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige været i den lokale postbutik for at hente min hong kong kinesermand pakke, men inden jeg nåede hertil har jeg blandt andet skulle 'bevise' at jeg har købt disse varer og hvad de har kostet, med faktura og/eller kvitteringer fra paypal og ebay
I dag fandt jeg så ud af hvorfor!
Uden på pakken står der at det er en gave med en værdi af 25USD og på den seddel der ligger inden i pakken står der at motor, programbox og ESC har kostet henholdvis 10, 5 og10 USD.
Skal måske lige nævne at det er dele til mit large scale brushless projekt OG at det IKKE er mig der har bedt dem om at humbukke!!!
Så til dem der går og spekulerer i at få sendt pakker som gaver og/eller nedskrevet værdi vil jeg bare sige, at det hjælper ikke en hat
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 4 Emner: 23 Svar: 578
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Emner: 78 Svar: 762
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 5 Emner: 24 Svar: 334
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.842
Det her har været oppe i forumet flere gange, og det med at sænke pakkens pris for at undgå tolden, er faktisk bare reklame fra butikkens side for at få dig til at købe mere i den tro at du kan undgå tolden.
Det har ikke nogen indvirkning på tolden
jun 2009
Exactly, havde kinesermanden bare været ærlig og lagt en faktura i kassen med de rigtige beløb, så havde jeg undgået besværet med at sende kviteringer og halløj OG jeg havde fået pakken hurtigere.
jun 2009
ved ikke hvordan du gør og du har muligvis også bare været heldig eller har haft arb med, at få dine ting sendt afsted i en container med noget helt andet (kender jeg nogen der har gjort).
Kender også en der fik en harley gearkasse fra usa sendt igennem tyskland og halløj, han slap også for at betale moms.
jan 2008
Følger: 71 Følgere: 67 RC-enheder: 5 Emner: 29 Svar: 172
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 5 Emner: 24 Svar: 334
Det havde intet med held at gøre, det var dog nogen sjældne stumper så de var nemme at fuske med prisen på
dec 2010
Følger: 31 Følgere: 27 RC-enheder: 42 Emner: 62 Svar: 598
jun 2009
Jeg har efterhånden fået en del pakker igennem tolden, oftest fra usa.
Jeg skrev fordi jeg ofte har hørt eller set nogen spekulere i hvordan man kommer uden om tolden og nu havde jeg så modtaget en pakke hvor sælger netop havde gjort det 'alle' siger, nemli' send som gave og nedskriv værdi og det hjælper nada!
Min erfaring siger mig, at du skal være mere end almindelig heldig for at slippe uden om told hvis ikke du lige kender nogen i et firma der får plumberede containere til landet hvor du så kan få dine stumper med.
jun 2009
I princippet kommer ALT forbi tolden hvis det er sendt hertil fra ikke-eu
jan 2008
Følger: 10 Følgere: 9 RC-enheder: 8 Emner: 24 Svar: 365
jun 2009
MCD Proline
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 10
send med gls, dpd eller dhl. de åbner ikke pakker nær så hyppigt som post dk gør!
jan 2012
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 59
Følger: 13 Følgere: 186 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.944
Men pas nu på det er ikke fedt at blive anklaget for dokument falskneri bare for at spare et par 100 lapper.
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
At der engang imellem slipper pakker igennem. Det skal man blot være glad for.
Postdenmark skal tage alle pakkerne, og det giver ekstra leverings tid. Hos postdanmark har man ikke "tidlid" til kunden, og derfor skal kunden først betale regningen, inden at kunden for sin pakke.
Ang. DPD - DHL - TNT
Så åbner de som regl ikke pakkerne, med mindre der er ekstra inspecktion.
I stedet så skal afsender vedlægge 1 orginal faktura og 4 kopier af fakturaen.
Pakken ryger derfor "bare" igennem systeme og ud til kundent.
Kontoret for så bare papirne, og laver papir arbejde og sender kunden en regning. Ofte kommer denne regning 2-3 uger sender.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 13
at snyde med toldafgift! -muligt?