{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

Short Course - 1/8 eller 1/10 {{forumTopicSubject}}

Hej Drenge og Piger,

Jeg spurgte tidligere indtil hvilken bil jeg skulle vælge og de fleste af jer mente at associated eller Losi var vejen frem. Der blev dertil sagt at Hpi var mere en basher bil, det har jeg så undersøgt og de udenlandske sider er ikke helt enige her. De siger at Sc8 fra ASSO ligger på samme plan som Hpi Apache SC Flux..

Når det så er sagt, så er jeg lidt i tvivl om hvilken bil jeg skal bestille. Fordi der jo på mange baner er regler for størrelsen af bilerne på indendørs banerne, hvilket jeg ikke helt forstår, fordi forskellen på 1/8 og 1/10 i SC er ikke ligefrem stor.

SPECS: Vehicle 1/8;
Length: 24.4" (620mm)
Width: 11.8" (300mm)

SPECS: Vehicle 1/10-
Length: 21.6" (550mm)
Width: 11.5" (293mm)

Men Anyways, det er ikke reglerne jeg skal brokke mig over. Jeg skal have jeres råd om i mener at 1/8 er vejen frem i SC eller om det er 1/10 der er vejen frem. Der er ingen tvivl om at der er penge at spare ved en 1/10!!... Hvad siger i?

Jeg overvejer stærkt:
Hpi Apache SC Flux / Associated SC8e - Peger dog mest på HPI, da jeg selv har en Vorza og der er ikke noget pis, det virker og er bygget godt...

Inden for 1/10:
Associated SC10 4x4 RockStar-Makita og det er såmen det!.. Synes at der er ALT for mange som køre losi, så det gider jeg simpelthen ikke!.

Hvad er jeres tanker og uddyb venligst, istedet for bare at skrive en bil... !! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Short Course - 1/8 eller 1/10
  • #1   20. mar 2012 Jeg har haft en SC8e, og den kørte sindsygt godt, så den kan du rolig købe. Jeg ville til enhver tid vælge Associated fremfor HPI, hvis det drejer sig om banekørsel.

• #2   20. mar 2012 Nææ, der er ikke den store forskel på størrelsen af en 1/8 og1/10 Sc, men der er ret stor forskel på vægten. Ihvertfald hvis vi taler asso.
    Skal det være 4x4 i 1/10?

• #3   20. mar 2012 Ja, det skulle gerne være 4x4...! smiley

• #4   20. mar 2012 1/10 bilerne er lidt skrøbelige på 1/8 baner vi er mange i sos der har bygget losi 8 om til sc. Kig under min profil

• #5   20. mar 2012 Det kommer and på hvor du skal køre.
    Er det indendørs bør du kigge på 1/10 2WD
    Er det udendørs bør du kigge på 1/8 4WD

Og at kigge hvad de køre med i udlandet. Det kan man desværre ikke bruge til så meget, da det dels er anden type bane de køre på og luft fugtighed og temperture er noget andet.
    Så hvad der er godt et sted i verden, kan være noget skod i en anden del af verden.

Skal du køre i klub. Så kig hvad de mest køre med i klubben.
    Der er en grund til at folk vælger som de gør.
    Og køre man med det samme som de andre. Så kan man typisk også låne stumper af hinanden hvis bilen gør i stykker. Det er så øv at køre hjem fordi man mangler en dum lille stump.

Ang. Losi bilen. Så er der en grund til der er mange der køre med dem.
    De er billige i indkøb og dele, og så køre de rigtig godt og nemt.
    Hvorfor betale mere for design når den skal tæskes rundt?
    hvorfor tage en bil der stiller større krav til setup og køre dygtighed?
    Frem for at få så meget "hjælp" som man kan.
    For den der kommer hurtigst og stabilt rundt på banen. Det er ham der vinder!

• #6   20. mar 2012 Kim
    Lyder fornuftigt...... Og kedeligt... smiley

• #7   20. mar 2012 Hej Mikkel. Har rørt ved og set en Losi TEN-SCTE køre. Uha, den var fed! Du kan også overveje at bygge den onde LCG racer med et fuldt carbon/magnesium kit (chassis, arme og tårne) fra www.t-rce.com og drive shafts fra Tekno. Det er dele i den ypperste kvalitet, og kan varmt anbefales herfra. Jeg tror t-rce.com har stor succes med race i USA. /Gregers

• #8   20. mar 2012 Det er lækkert med alle de indlæg, det hjælper mig faktisk lidt. Men okay, det er nu bestemt.. Det bliver 1/8, eftersom mit hovedpunkt var at køre udendørs.. Hvilken af de to ... Sc8 eller Apache sc?..

• #9   21. mar 2012 Hvis du har tænkt dig at køre på 1/8 baner vil jeg anbefale dig at købe en 1/8 buggy og så ellers selv konvertere den til sc som jeg har gjort med min losi. Vi havde en sidste år der søgte med en sc8 me. Den havde problemer med de forskellige hop der er på buggy banerne. Et normalt 1/10 sc kaross passer perfekt på på en 1/8 buggy så det er nemlig nemt at konvertere. Vi har b

Kommentér på:
Short Course - 1/8 eller 1/10

Annonce