1.670 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Martin BJ .
Martin BJ .
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Hjælp til HPI Truggy Stikker af med fuld gas. Hjælp til HPI Truggy Stikker af med fuld gas.

Hej RC galleri.

Jeg har en HPI trophy truggy som jeg har lidt problemer med, det er den her (Gamle ejers billeder) http://www.rcgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=35972

Jeg har nu 3 gange oplevet at den er stukket af og heldigvis har det været på en stor marke hvor så den har baldret ind i en forhøjning og så gået ud.

De første 2 gange havde jeg ikke fail safe, har så fundet ud af min modtager havde failsafe i sig så har fået den sat til så den bremser når sender går ud.

Idag kørte jeg så med den med ca. ½ gas og lige pludselig gav den selv fuld æde og stak af kunne ikke styre den den var ikke mere end 15-20 m væk fra mig og ville da mene den burde gå bremse om sender dør for strøm, mister signal eller bilen har for lidt strøm på batterierne.

Heldigvis ramte den imellem to træer og væltede så ingen skade sket, men er dog ikke meget for at køre med den mere nu.

Håber der er nogen der kan hjælpe jeg kan godt køre ud til folk hvis de vil hjælpe med at løse problemet jeg har nemlig ikke meget viden på dette område overhovedet, kommer fra aalborg området.

På forhånd tak.

Mvh
Martin.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle lounge sæt 270 kr.
  • Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til HPI Truggy Stikker af med fuld gas.
  • #1   22. mar 2012 er det fm sender og modtager du har? hvis ja så ville jeg gå over til 2,4 ghz sender

• #2   22. mar 2012 Der er flere ting der skal tjekkes. Det kan selvfølgelig godt være en sender/modtager fejl, men så burde failsafen virke.
    Det kan være en dårlig gas/brems servo, eller en karburator der binder. Måske er der et eller andet der kommer i klemme ved fuld gas, så den ikke kan komme tilbage til nul. Det kan også være en kombination af flere ting.

Den skal tjekkes godt igennem. Både mekanisk og elektrisk, for en løbsk truggy er ikke godt. Tænk hvis den ramte nogen på den måde.

• Martin BJ .
    Martin BJ . Tilmeldt:
    mar 2012

#3   22. mar 2012 Det er en ansmann 2,4 ghz sender/modtager der er på med indbygget failsafe.

Gassen satte sig ikke da jeg kørte med halv gas lige ud og så gav den selv fuld gas accellerede og forsvandt.

• #4   22. mar 2012 jeg gætter på batteriet, i så fald... kunne du stadig styre den (højre, venstre) mans den stak af?

• Martin BJ .
    Martin BJ . Tilmeldt:
    mar 2012

#5   22. mar 2012 kunne ikke styre noget som helst, men burde den ikke selvom bilen går død for batteri bremse som failsafen skal ?

Kan man koble en anden failsafe over som så stopper bilen når batteri går under et hvis volt ?

• #6   22. mar 2012 Prøv at komme den på en stander eller kasse så hjulene er fri fra jorden. Så "køre" bilen for at se hvad det kunne være. Gør det både med og uden karosse, som Bjarke Team Durango G skrev, kan noget være kommet i klemme.

Hvis ikke du finder ud af noget, så bytte servoer rundt - det er bedre bilen drejer kun til højre eller venstre frem for at ramme en person ved fuld gas. Eller se om du kan låne/købe en anden gas/brems servo.

Ved ikke om din failsafe påvirkes om du f.eks har valgt at reverse din gas/brems på senderen - måske virker den, bare med det modsatte...? Tjekke manualen?

By the way, jeg går ud fra alle batterier er fuld opladt smiley

• #7   22. mar 2012 Hvis der er ikke er strøm på batteriet virker failsafe naturligvis heller ikke.

• Martin BJ .
    Martin BJ . Tilmeldt:
    mar 2012

#8   22. mar 2012 der er ikke noget som har sat sig i klemme da den alle gangene selv har gasset op til fuld gas fra omkring halv gas så den er på plads.

Batterierne virker og er strøm på men kunne godt tænkes dem i bilen måske er ved at være brugt op, men en eksterne jeg har fået skulle når den kom ned under et minimum bare gå i "failsafe" og så stå stille men ved ikke om den indbygget kan gøre det ?

Failsafe virker som den skal slukker jeg sender bremser bilen så det virker også.

• #9   23. mar 2012 Jeg har selv prøver det og jeg skiftet batt i bilen og det virket ... For den gør det vel ikke med det samme?

• ian d
    ian d Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #10   23. mar 2012 her er løsningen måske

der er også beskrevet nederst i teksten under videoen hvordan man indstiller korrekt
    http://www.rcgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=16719

• #11   23. mar 2012 du kan også montere en elastik på dit gasspjæld så den bare går i tomgang hvis du skulle miste dit batteri elller sådan noget

• #12   23. mar 2012 sådan her
    http://www.rcgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=10856

• #13   23. mar 2012 Hvis du kan komme til Holstebro med den så kan jeg se på det

• #14   23. mar 2012 1 så virker en elastik ikke hvis servoen giver fuld gas, hvis den gør er den for stærk og så kommer man jo aldrig ud at køre.
    2 så er det ikke alle failsafe der overvåger strømmen på bilen.
    3 hvis du har ekstrem ringe batterier i bilen kan det nemt være at
    strømmen dykker så hurtigt at failsafe ikke får tid til at reagere, eller der er kræfter nok tilbage til at få servoen retur.

//Dan

• Martin BJ .
    Martin BJ . Tilmeldt:
    mar 2012

#15   23. mar 2012 Kuno.
    Tror ikke det er løsningen i dette tilfælde servoen er jo stærk nok til at give gas selvom elastik er på.

Henrik
    Desværre for langt væk, men tak.

Dan H
    Har købt nyt batteri så jeg må ud på en stor mark og tjekke synes dog det er ret risikabelt at den lige pludselig kan stikke af det kan jeg ikke li'.

Jeg kunne ikke koble en ekstern failsafe på den fandt jeg ud af.

• #16   23. mar 2012 Inden du kører igen, bytte rundt på de to servoer - så render den jo ingen steder.

• Martin BJ .
    Martin BJ . Tilmeldt:
    mar 2012

#17   23. mar 2012 så skal jeg jo dreje med gassen og give gas med styrehjulet ??

• #18   23. mar 2012 Jeg mener bytte rundt på de fysiske servoer i bilen smiley
    Mht antal kilo den trækker er det lidt ligemeget når du kun skal se om den anden servo kører fint, så ved du den oprindelig gas servo er på dødens rand. Ellers er det dit radio grej eller failsafe'en.

• Martin BJ .
    Martin BJ . Tilmeldt:
    mar 2012

#19   23. mar 2012 ahh okay, det vil jeg prøve. Tak.

• #20   24. mar 2012 Skriv lige når du har fundet ud af det, vil gerne høre hvad der var galt.

• #22   11. jul 2012 Har du fundet fejlen?

Kommentér på:
Hjælp til HPI Truggy Stikker af med fuld gas.

Annonce