{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

drift med bil i M STR ,, ??? fordele ,, ulemper {{forumTopicSubject}}

hey jeg har den her skøre kammerat som altid skal være anderledes . og nu har han så sat sig for og købe en m str bil til drift den er 4wd og fra abc hobby . en genetic tror jeg den hedder . men ellers bare en tamiya m bil .

men kan man det og vil det være godt . nogen der har erfaringer med sådan et projekt .
personligt synes jeg det er skørt .

har da set en del video på yt med nogen der gør det rimelig godt .. men er der nogen fordele . eller er listen med ulemper bare så lang .. at det er noget man skal lade være med .. mener han vil jop gerne drifte godt . sammen med os andre der køre normal str bil

hva er jeres meninger

mvh john h


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  drift med bil i M STR ,, ??? fordele ,, ulemper
  • #1   26. mar 2012 en fordel er ihvertfald alle de fede karosser man kan få til m biler

    men det var mere rent køreengskabs mæssigt


  • #2   26. mar 2012 Normalt vil en kortere bil blive mere ustabil på store baner, men bedre på retningsskift hvis man kører på en lille og kompakt bane. Jeg vil ikke umiddelbart anbefale en MChassis til andet drift end spas og løjer - den kommer helt sikkert til at mangle stabilitet på stort set alle udendørs anlæg.

  • #3   26. mar 2012 Kort aksel afstand ikke så stabil, altså jeg synes der er 100 gange federe karosser til alm. 1:10 smiley

  • #4   26. mar 2012 det blir nok mest gade drift han vil komme til og køre .. har ikke fået ham overbevist om at komme med på bane endnu . men prøver da ..

    men det du mener er vel at den er ustabil og vil kræve meget plads til at komme rundt i sving (tar meget brede sving )


  • #5   26. mar 2012 mr onroad ja der er selvføkgelig også mange fede til alm 1:10 især fra genki af

  • #6   26. mar 2012 nej den tager små sving skidegodt, men længere og store sving kræver korrektioner for at den ikke går i stå smiley (og det koster point i konkurrence..)

  • #7   26. mar 2012 nååh men han vil ikk køre pro kun træning / hygge . på gaderne

  • #8   26. mar 2012 Så kan det vel være hip som hap.... Han skal vide at vi har det sjovere smiley

  • #9   26. mar 2012 og han er modstander af brushless og lipo ,, så ved ikke hvordan den vil ligge den får nok en 27 T brushed motor . vill den have power nok til at køre sidelæns .. når den skal ha korrektioner i sving min bekymring vil være mangel på power . til at holde en drift .. den får t-drift slicks på ..

    men det er nok bare mig der er besat af power med mit 8,5 t og lipo ..
    for da jeg havde std tt-01 kunne den da lige og lige ligge sidelæns men var lidt svær at holde og lave combo drifts med .. kan være det er nemmere med sådan en kort bil


  • #10   26. mar 2012 Hvordan i alverden kan man være modstander af brushless og lipo? Vil han også køre med pindestyring, 27 mhz og Sorex dæk eller hvad???

  • #11   26. mar 2012 ikke helt hip som hap for da jeg kommer til at ligge og drifte med ham vil jeg og også ham jo gerne have at vores biler har nogenunde samme egenskaber .ihverfald at de kan ligge sidelæns på en pæn måde behøver ikke være lige hurtige .. men vi er et par stykker der vil starte det drift op her i esbjerg vi er 4 der er klar . og det ville være neder hvis han var udenfor .. .. men jeg vil som sagt hygge og træne med ham og de andre ,men jeg vil også være med til jeres events . vi har ikke nogen baner her i byen så træning må man jo bare lave noget med kegler eller lign,,


  • #12   26. mar 2012 Desuden er diameteren på hjulene til Mchassis anderledes, så du kan ikke sætte de rigtige T-drift på og beholde den normale hjulstørrelse. Så skal du have fælge på, som er pænt meget større end dem de normalt kommer med. Det kan sagtens lade sig gøre, men hvor pænt det er, kan diskuteres smiley

    Men der findes dæk til Mchassis drift også.


  • #13   26. mar 2012 nej han er ikke dum jo he he han viil ha 2,4 ghz og det andet kommer nok . han har bare ikke haft lipo og brushless før . og tror bare han har forbehold med lipo pga de skræk senarier der høres om nogen gange . plus hvis man kun har haft det alm brushed og nihm batt så kan det være vildt at skulle til at lære alt om det nye system , han siger jo at han er godt tilfreds med det gamle så . det er vel ok bare han er glad for det .. og især når det ikke er i konkurrence sammenhæng men ren hygge .. folk har jo forskellige meninger og han er sku glad bare bilen køre og den er nem at lave hvis det sku gå i stykker . sådan en brushless esc kan jo have mange mærkelig ticks, de ældre er mere enten virker de ellers er de døde ..

    men for jer der har kørt brushless i mange år er det jo svært at forstå hvorfor man vil vælge at blive ved det gamle .. da det nye jo er så meget mere effektivt .. men mig og også min kammerat har været ude af rc i nogen år så sidst var der ikke noget der hed brushless og lipo .. man skal jo lige lære det nye at kende .. men jeg er glad for det ihvertfald . ,,

    nogen skal jo også holde det gamle ved lige .det er jo en truet art. der er udødene


  • #14   27. mar 2012 okay god brugbar info indtil videre med ustabilitet og dæk størrelse ..

    nu kan det være han alligvel køber en alm 1:10 ..så skal det nok gå .
    men selv hvis han sku vælge at køre m chassis så kan alt vel læres at mestre . selvom den tydeligvis har sine ulemper .

    men tak for jeres input .ihvertfald .. kom gerne med flere meninger ..
    om det at drift med m str bil . . og bare lad det med hva slags el manden vil ha ligge .. det er jo op til ham selv .. fik lige en ørefuld .for at sige at han var total modstander af lipo og brushless .. touchy touchy ..
    sorry mayn ,,


  • #15   27. mar 2012 Haha, well, det hjælper en del at man tænker sig om, men det gælder stort set alt i den her verden.

Kommentér på:
drift med bil i M STR ,, ??? fordele ,, ulemper

Annonce