528 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
GM graupner lipo hvor hård ladning GM graupner lipo hvor hård ladning
Sidder og skal bestille nogle nye lipo og er faldet over nogle Lipo fra GM, men kan ikke finde data på hvor mange A jeg kan lade disse med, heller ikke på deres hjemmeside,............
99018 varenr.
V-maxx serie
2s 6800mah
/Mikael
0 synes godt om
aug 2004
Følger: 44 Følgere: 57 RC-enheder: 4 Emner: 35 Svar: 161
Hvor hårdt har du behov for at lade dem? Jeg kan ikke huske præcis hvad der står i pakken, men det er ihvertfald 2C og det vil sige 13,6 Ampere. De kan også sagtens tåle mere end det.
Mvh
Søren
jun 2007
Følger: 24 Følgere: 20 RC-enheder: 4 Emner: 15 Svar: 161
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Helt rigtigt
Alt over 1C koster i den anden ende.
Bedre og billiger at købe et batteri mere
jul 2005
Følger: 32 Følgere: 34 RC-enheder: 14 Emner: 62 Svar: 759
Att. Søren B.
Hva med dem fra CS-factory er det noget vær, de siger 600+ opladninger,......
/Mikael
mar 2009
Følger: 39 Følgere: 38 RC-enheder: 5 Emner: 3 Svar: 679
Jeg lader altid ved 2C. Jeg får stadig rigelig levetid af mine batterier. Jeg køber altid nye batterier til ny sæson, men det er ikke fordi mine gamle ikke dur mere. Det er bare for at starte ud med nyt udstyr.
Tid kan også være en "dræber" for batterier. Det kan godt være at mine batterier lever længere hvis jeg lader med 1C, men på et tidspunkt bliver de så gamle, at de alligevel begynder at dø stille og rolig. Så her skåner man et batteri ved kun at lade på 1C, og så mister de alligevel punch efter noget tid.
Lad mig sætte det sådan her op:
Ved at lade på 1C vil det tage mig ca en time at lade op (afrundet - det tager dog typisk lidt kortere, da vi ikke kører dem flade). Hvis jeg derimod lader med 2C, er jeg færdig med at lade efter 30 min (igen - fiktive tal). Jeg kan altså nå at køre dobbelt så meget, og få dobbelt så meget træningstid. Men bare fordi du lader med 2C i forhold til 1C, betyder det ikke at batterierne holder halvt så lang tid. Jeg får derfor mere ud af mine batterier ved at lade på 2C.
Det værste for batterier, er hvor mange gange de bliver brugt. Lad os sige at et batteri har 300 gode heats (fiktive tal). Hvis jeg lader med 1C (og bruger en time på at lade op), tager det måske 6 måneder at bruge de 300 runs. Hvis jeg lader med 2C og kan nå dobbelt så meget træning, tager det måske kun 3 måneder. Ja, batteriet har haft kortere levetid, men jeg har fået det samme ud af dem - bare på kortere tid.
feb 2007
Det er sådan set helt rigtigt det du siger
MEN jeg er dog af den mening at det er bedre at bruge ladere der kan oplade mere end kun et batteri, eller to af den slags opladere.
Det er jo ikke kun lade tiden der bestemmer hvor mange batterier du har til rådighed.
Og når det kommer til stykket er en oplader billiger end de batterier man køre med set over et par år.
Men det kommer nok også an på hvordan man køre og hvor meget
Noget der virkeligt kan slå et batteri ud, er at det ikke bliver brugt i et stykke tid, det æder en hel del af batteriets lade cyklusser, og så er det en god ide at gøre som du gør det.
Men køre du året rundt er det billiger med flere opladere
aug 2004
Følger: 44 Følgere: 57 RC-enheder: 4 Emner: 35 Svar: 161
>Mikael. Jeg ved ikke hvordan CS cellerne er, men de er sikkert fine nok.
mar 2009
Følger: 39 Følgere: 38 RC-enheder: 5 Emner: 3 Svar: 679
Det var skam heller ikke for at sige at alle bør lade med 2C. Grunden til at jeg skrev mit indlæg, var at jeg ofte oplever herinde at folk siger at man aldrig bør lade med mere end 1C, og at batterierne tager alvorlig skade af mere end 1C. Mit indlæg var for at fortælle at der er situationer hvor 2C sagtens kan retfærdiggøres - specielt med de nyere konkurrence-batterier der er bygget til 2-3C.
feb 2007
Det er jeg helt klar over
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 10 RC-enheder: 2 Emner: 37 Svar: 601
At køre dem under 3,0V, lade over 4,2V, lade dem være opladt/afladt i længere tid. Det er jeg sikker på der er aller værst.
Derfor undgår jeg dette, og lader dem lige før brug og i storage mode efter brug. Jeg lader som regel med 2-3C. På den måde undgår jeg at vente på at de bliver klar.
Bruger 4S batterier. Har et sæt der består af 2X2S. Dem parallel lader jeg. Dem kan jeg lade med lige under 2C. Det er lige i underkanten, men vil ikke smide batterierne væk. De fejler intet.
2 batterier på 6,5A = 13 A Og min lader kan kun lade med 20A. Derfor når den ikke helt op på 2C. Når de så kommer i bilen bliver de serieforbundet.
Men nok om det. Ha en god aften.
feb 2007
Det har du sikkert ret i
Man kan jo bare se alle de tråde der omhandler ”Mit batteri er nede på 0,3 Volt, gør det noget???” eller ”Hvorfor vil min lader ikke lade mit batteri???”.
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 10 RC-enheder: 2 Emner: 37 Svar: 601
Men det der med at have dem fuldt op-eller afladede i en dag eller derover tror jeg også er en undervurderet faktor.Jeg er sikker på at der er mange som ikke sætter deres batterier i storage mode lige efter kørsel eller flyvning.
Men der er jo lige så mange holdninger om batterier som der er RC folk, så den helt rigtige måde at gøre tingene på, bliver vi nok aldrig enige som.
GM graupner lipo hvor hård ladning