528 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

GM graupner lipo hvor hård ladning GM graupner lipo hvor hård ladning

Sidder og skal bestille nogle nye lipo og er faldet over nogle Lipo fra GM, men kan ikke finde data på hvor mange A jeg kan lade disse med, heller ikke på deres hjemmeside,............

99018 varenr.
V-maxx serie
2s 6800mah

/Mikael


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GM graupner lipo hvor hård ladning
  • #1   11. jun 2012 Hej Michael
    Hvor hårdt har du behov for at lade dem? Jeg kan ikke huske præcis hvad der står i pakken, men det er ihvertfald 2C og det vil sige 13,6 Ampere. De kan også sagtens tåle mere end det.

    Mvh
    Søren


  • #2   11. jun 2012 Men som altid: Jo hårdere ladning, jo kortere levetid på batteriet. smiley

  • #4   11. jun 2012 Martin H og peiter
    Helt rigtigt smiley
    Alt over 1C koster i den anden ende.
    Bedre og billiger at købe et batteri mere smiley


  • #5   11. jun 2012 Skal bruges til løb, i 1/8 buggy offroad så jeg skal jo bruge 2 a gangen (4s)

    Att. Søren B.
    Hva med dem fra CS-factory er det noget vær, de siger 600+ opladninger,......

    /Mikael


  • #6   12. jun 2012 Angående 1C vs 2C.

    Jeg lader altid ved 2C. Jeg får stadig rigelig levetid af mine batterier. Jeg køber altid nye batterier til ny sæson, men det er ikke fordi mine gamle ikke dur mere. Det er bare for at starte ud med nyt udstyr.

    Tid kan også være en "dræber" for batterier. Det kan godt være at mine batterier lever længere hvis jeg lader med 1C, men på et tidspunkt bliver de så gamle, at de alligevel begynder at dø stille og rolig. Så her skåner man et batteri ved kun at lade på 1C, og så mister de alligevel punch efter noget tid.

    Lad mig sætte det sådan her op:
    Ved at lade på 1C vil det tage mig ca en time at lade op (afrundet - det tager dog typisk lidt kortere, da vi ikke kører dem flade). Hvis jeg derimod lader med 2C, er jeg færdig med at lade efter 30 min (igen - fiktive tal). Jeg kan altså nå at køre dobbelt så meget, og få dobbelt så meget træningstid. Men bare fordi du lader med 2C i forhold til 1C, betyder det ikke at batterierne holder halvt så lang tid. Jeg får derfor mere ud af mine batterier ved at lade på 2C.

    Det værste for batterier, er hvor mange gange de bliver brugt. Lad os sige at et batteri har 300 gode heats (fiktive tal). Hvis jeg lader med 1C (og bruger en time på at lade op), tager det måske 6 måneder at bruge de 300 runs. Hvis jeg lader med 2C og kan nå dobbelt så meget træning, tager det måske kun 3 måneder. Ja, batteriet har haft kortere levetid, men jeg har fået det samme ud af dem - bare på kortere tid.


  • #7   12. jun 2012 Niklas H
    Det er sådan set helt rigtigt det du siger smiley
    MEN jeg er dog af den mening at det er bedre at bruge ladere der kan oplade mere end kun et batteri, eller to af den slags opladere.
    Det er jo ikke kun lade tiden der bestemmer hvor mange batterier du har til rådighed.
    Og når det kommer til stykket er en oplader billiger end de batterier man køre med set over et par år.

    Men det kommer nok også an på hvordan man køre og hvor meget smiley
    Noget der virkeligt kan slå et batteri ud, er at det ikke bliver brugt i et stykke tid, det æder en hel del af batteriets lade cyklusser, og så er det en god ide at gøre som du gør det.
    Men køre du året rundt er det billiger med flere opladere smiley


  • #8   12. jun 2012 Det kommer skam også helt an på hvad batteriet skal bruges til. Der er jo forskel på om det er til konkurrence kørsel hvor man slås om de sidste 0,01 sek pr omgang, eller om det "bare" er til lidt hyggekørsel.
    >Mikael. Jeg ved ikke hvordan CS cellerne er, men de er sikkert fine nok. smiley


  • #9   12. jun 2012 Sauron L
    Det var skam heller ikke for at sige at alle bør lade med 2C. Grunden til at jeg skrev mit indlæg, var at jeg ofte oplever herinde at folk siger at man aldrig bør lade med mere end 1C, og at batterierne tager alvorlig skade af mere end 1C. Mit indlæg var for at fortælle at der er situationer hvor 2C sagtens kan retfærdiggøres - specielt med de nyere konkurrence-batterier der er bygget til 2-3C.


  • #10   12. jun 2012 Niklas H
    Det er jeg helt klar over smiley


  • #11   12. jun 2012 Jeg vil tro at der er flere batterier som bliver smadret ved mishandling end ved høje ladestyrke.
    At køre dem under 3,0V, lade over 4,2V, lade dem være opladt/afladt i længere tid. Det er jeg sikker på der er aller værst.

    Derfor undgår jeg dette, og lader dem lige før brug og i storage mode efter brug. Jeg lader som regel med 2-3C. På den måde undgår jeg at vente på at de bliver klar.

    Bruger 4S batterier. Har et sæt der består af 2X2S. Dem parallel lader jeg. Dem kan jeg lade med lige under 2C. Det er lige i underkanten, men vil ikke smide batterierne væk. De fejler intet.
    2 batterier på 6,5A = 13 A Og min lader kan kun lade med 20A. Derfor når den ikke helt op på 2C. Når de så kommer i bilen bliver de serieforbundet.

    Men nok om det. Ha en god aften.


  • #12   12. jun 2012 Morten B
    Det har du sikkert ret i smiley
    Man kan jo bare se alle de tråde der omhandler ”Mit batteri er nede på 0,3 Volt, gør det noget???” eller ”Hvorfor vil min lader ikke lade mit batteri???”.


  • #13   12. jun 2012 Ja det er jo netop det. De tråde ser man også mange af på internationale sider. smiley
    Men det der med at have dem fuldt op-eller afladede i en dag eller derover tror jeg også er en undervurderet faktor.Jeg er sikker på at der er mange som ikke sætter deres batterier i storage mode lige efter kørsel eller flyvning. smiley

    Men der er jo lige så mange holdninger om batterier som der er RC folk, så den helt rigtige måde at gøre tingene på, bliver vi nok aldrig enige som. smiley


Kommentér på:
GM graupner lipo hvor hård ladning

Annonce