{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

chrgorm
chrgorm
Tilmeldt:
17. aug 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11

helt ny i det her. {{forumTopicSubject}}

hey er helt ny i det med RC biler, men har længe gået om drømt om at komme igang med det. Nu skal det være. Skal jeg vælge nitro eller EL eller hvad skal jeg vælge? det må selvfølgelig gerne kunne køre bare lidt hurtigt;) men ellers hvad kunne være godt at starte med som helt ny?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  helt ny i det her.
  • #1   17. aug 2012 Hvor er du fra ??

  • chrgorm
    chrgorm Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #2   17. aug 2012 værløse


  • #3   17. aug 2012 EL..!

    Nitro og benzin sætter sine begrænsninger i forhold til hvor du kan køre med mindre du har rigtig venlige naboer, eller bare gider at køre i skoven eller lang fra tæt beboelse hvergang du skal lege..

    Der er sikkert nogen der er uenige her, men det er min optik på.


  • chrgorm
    chrgorm Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #4   17. aug 2012 så blev nitro lige udelukket helt bor i bolig kompleks

  • #5   17. aug 2012 Jeg startede ud med en Benzin bil. Og den er jeg glad for. Men dyr i indkøb kontra el og nitro.
    Og hvor jeg bor er der masser steder at køre. Så ingen problem her.

    Og der fordele og ulemper ved dem alle sammen smiley Det bare hvad du selv syntes.


  • #6   17. aug 2012 Men jeg ville altid vælge en El frem for nitro.. at det ene grundlag, at nitro kan kun købes i hobby butikkernes åbningstider. træls stå kl 19 om aftenen og have lyst til køre, og man har glemt at købe nitro.

    men igen er der prisforskel smiley


  • #7   17. aug 2012 Hvad er dit budget.?

  • chrgorm
    chrgorm Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #8   17. aug 2012 det ved jeg ikk så billigt som muligt men ikk så billigt at det er noget lort...


  • #9   17. aug 2012 Du kan jo kigge ned til Greve rc klub
    i dag og frem til søndag er der DM i rc.
    http://dmsu.dk/images/p/grcc_inv-dm12-offroad.pdf
    Det kan måske give dig en ide om det er sådan noget rc du vil køre...
    Mit råd.. Køb ikke en billig ny bil, den bliver hurtig dyr i ødelagte dele.
    Køb hellere en dyre brugt bil.
    Vælg en hvor reservedele er nemme at få fat i.


  • #10   17. aug 2012 Gør op med dig selv om det er ón/off road du vil køre...
    Dit budget....


  • chrgorm
    chrgorm Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #11   17. aug 2012 off road tror jeg. er det ikke de mest robustE?

  • chrgorm
    chrgorm Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #12   17. aug 2012 og ved det ikk kan man ikke får noget til 1500? eller er det for lidt

  • #13   17. aug 2012 Jeg vil også foreslå el frem for nitro, mest fordi det er muligt at det er dyrere at anskaffe sig en ordentlig el slæde til at starte med, hvor nitroen måske er billigere i anskaffelse, men så køber man sig fattig i brændstof i stedet....... Det er også nemmere at finde et sted at køre uden at genere nogen med en el bil som andre vist også skrev, og hvis det er farten der er problemet, så kan elbiler skam også godt køre stærkt.....

  • #14   17. aug 2012 køreklar, så tror jeg 1500 er i underkanten.....

  • chrgorm
    chrgorm Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #15   17. aug 2012 takker. Det skal være en El bil til off road. men hva skal man se efter eller nogen links til en god begynder bil til maks 1500.. hvis man kan få noget til den pris må gerne være brugt

  • #16   17. aug 2012 Off road 1500 kr = brugt.
    Du kan oprette en købe annonce hvor du skriver "off road max 1500kr"
    jeg vil foreslå en off road el brushless bil.
    Husk sender skal være 2.4 GHz ikke 27mhz da det giver for mange forstyrelser.


  • #17   17. aug 2012 jeg tror jeg ville kigge efter en losi TLR 22 eller en associated B4 eller sådan noget, 2wd buggy 1/10, men som nævnt i en tidligere post, med 2,4 ghz radioanlæg..... prisen taget i betragtning

  • #18   17. aug 2012 Hvis du vil have noget der kan holde til noget så kan du købe min Ansmann Terrier 2,0 Brussless

    Den er køreklar med 2,4Ghz sender/modtager og batteri


  • #19   17. aug 2012 El er helt klart en god løsning. Du kan køre uden at naboer klager over støjen og du slipper for at skrue i motor. En nitromotor kan godt være lidt en djævel at då til at gå godt hvis ikke man ved noget om motorer.
    Jeg vil foreslå at kikke efter en traxxas emaxx eller erevo. De er forholdsvis billige i indkøb og er af en rigtig god kvalitet. Der er også mange fine brugte at finde her på galleriet.


  • chrgorm
    chrgorm Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
  • #21   17. aug 2012 Det er en baghjuls bil...stejler meget nemt...!!!
    Ville hellere kigge på denne..
    http://www.rcgalleri.dk/marked/rc-enhed/90769-off_roader_e_maxx_brushless


  • #22   17. aug 2012 Jeg vil mene der er en anden ting der også bør tages i betragtning, og det er om det er til bash eller banekørsel, det var derfor jeg foreslog det jeg gjorde før, men når det er sagt, så vil jeg kun give ret i at det er nemmere at køre 4wd end 2wd..........

  • chrgorm
    chrgorm Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #23   17. aug 2012 det er ikke til banekørsel det er bare som fritids hobby

  • #24   17. aug 2012 Jeg valgte nok også E-maxxen frem for stampeeden..........

  • #25   18. aug 2012 Nu har jeg snart haft lidt af det hele igennem flere år, af de biler jeg har haft kan nævnes

    FG monster Beetle Pro
    Sinyih 1:8 Nitro Onroad
    E-Revo Brushless

    Som sagt er det at køre RC Bil jo en hobby for jeg og mange andre herinde, men at folk fravælger og ikke anbefaler nitro kan jeg alså ikke rigtigt forstå, hvor er den del af hobbyen blevet at med at lytte, justere og pille blevet af?? Bestemt, El(Brushless) er utroligt hurtigt og sjovt at køre, jeg er meget imponeret over min E-revo, men er det kun mig snart der har det sådanne at få gang i sin nitrobil og dufte, lytte og se bilen køre alså er meget mere underholdende, jeg er sikker på min nitrobil holder lysten oppe, El er alså også lidt kedeligt, at høre 2 metalhjul køre op mod hinanden er bare lidt tamt i længden. Man skal self gide sætte sig ind i sin nitromotor, men gør man det så får du alså også en fed oplevelse, desværre er der mange der tror en nitromotor er lige så nem at indstille som en El motor, men det er det self ikke.

    Der er da ikke noget mere hyggeligt en regnvejrsdag med god musik sidde og ordne sin lille motor, rense karburator, stempel, cylinder osv, min elbil står bare oppe i skabet og venter på næste kørsel konstant, det syntes jeg er lidt kedeligt.

    Så inden du køber så tænk lige grundigt over din nye hobby, hvad forventer du med den? Hvad kan du lide ved den? og omvendt, det er ikke altid nok bare at tænke over om det skal være Nitro/el/benzin jeg syntes der ligger flere ting bag. Det er blevet lidt en "mode" at det skal være el og helst Brushless.

    Husk, du er bundet til de 20 min sjov der er i et sæt batterier, så skal du bruge et par timer opladning til 20 min kørsel igen, man kan self invistere sig væk i dette problem men det bliver DYRT, og udgifterne i trækaksler, og dæk der vrider sig af fælgen pga det voldsomme moment og kræfter der er i Brushless kan godt sætte en dæmper på ens hobby smiley man skal hvert fald være lidt varsom med gassen med Lipo og brushless, og køb en dæklim med det samme smiley du får brug for det.
    Også er det bare lidt mere Macho med nitro, og imponerende over sådanne noget finmekanik kan fræse med 30-40.000 omdrejninger i minuttet.

    Held og lykke med det, men håber du lige bruger 5 min på at tænke over det jeg har skrevet selvom du måske har besluttet dig, jeg har brugt 15 min på at skrive det her. smiley




  • #26   18. aug 2012 jeg synes nitro er det arveste lort, det stinker, sviner man bruger en krig på at justere og prøve at få lortet i gang, får vabler på fignerne af at hive i en åndssvag snor der knæger, bryder ned konstant, sku ikke noget jeg ville anbefale til en nybegynder, det kan der kun komme dårlige oplevelser ud af:)

  • #27   18. aug 2012 Har ikke haft nitro kun el.
    Men i bolig område og til nybegynder vil jeg til en hver tid forslå EL.
    Så kan du altid skifte til nitro hvis du får lyst til at køre i klub.
    For det er vel det eneste sted hvor nitro hører til og ikke genere nogen.


  • #28   18. aug 2012 Ingen af disse erfaringer kender jeg til. Folk syntes det er spændende og sjovt. køre self ikke inde i et boligkompleks, ville jeg da heller ikke gøre på el. Ud i et industrikvater eller et sted nogle 100 meter fra andre huse, der er massere af steder, bor selv i avedøre, der har jeg kørt med nitro uden problemer. Og nej man behøver ikke være i en klub for at kære nitro. smiley det ved jeg ikke hvorfra man får det fra.

  • #29   18. aug 2012 Og til folk der er bange for vabler findes der både biler med ez start og starterboks. Men man skal nok være typen der har rodet med knallerter og kan finde ud af mekanik, var kæden svær at få på den trehjulet cykel skal man nok vælge el. smiley undskyld kunne ikke lade vær

  • #30   18. aug 2012 Med en ordentlig lader og gode batterier tager det altså ikke et par timer at lade op. Jeg er klar efter 20 min. Dvs med 2 sæt batterier kan jeg køre konstant.

  • #31   18. aug 2012 Ronny A: Ja det har du ret i, gad jeg også godt at have det til min E-Revo. Har da en lader til en 600 kr der lader 5 Ampere. Men så er der for 1200 kr i batterier hvert fald, og en lille tusse i lader, også har du også et setup på over 2000 kr for bare at få bilen til at køre konstant??!!!?? Du har mange penge Ronny A..! Eller også har du ikke, hvis du har brugt dem alle på Lader og batterier smiley Hvilken lader har du??

    køb en dunk nitro til 250 kr så er du kørende i laaang tid.


  • #32   18. aug 2012 For mig handler det ikke så meget om at være bange for at få vabler eller ikke ku finde ud af mekanik, ned arbejde familie børn osv . Så har jeg ikke for meget tid til min hobby, nÅr heg endeligt for tid så skal jeg lege og Ikke side og skrue:)

  • #33   18. aug 2012 Taste fejl er gratis, alt for store fingere til iPhone taster:)

  • #34   18. aug 2012 Lars S: Det er også rigtigt, jeg forstår dig godt, blev selv gift sidste år og det sætter i sig selv en begrænsning smiley Men det handler jo bare om hvor i man kan lide sin hobby, og det er vigtigt at vide inden man køber ting til den, kan man kun lide at køre? Eller er man lige så vild for at sidde og justere og smøre lidt engang imellem som lidt afveksling? Ellers går luften hurtigt at fløjten hvis det skulle blive kedeligt kun at køre hver gang. Og det var det min pointe med mine indlæg at fortælle, istedet for at give ordene i munden på manden, at give ham nogle erfaringer uden at fortælle ham hvad han skal købe men selv lade ham finde ud af det. Alle 3 ting er jo sjove på hver deres måde, en benzin bil minder jo lidt om El, utrolig lidt velligeholdelse ved motor generelt, og intet justering næsten af den.

    Hverken Nitro, Benzin eller El er noget lort, man skal finde ud af hvad man vil med det, ellers køre man død i det. Min E-Revo er super sjov, men der går ikke lang tid imellem hvor jeg dropper en køredag med den og nusser lidt om min nitro.


  • #35   18. aug 2012 Jeg har nogle orion ladere fra da jeg kørte touringcar med sub-c celler. Dem har jeg bygget en balancer på så de er nemme at bruge til lipo. De lader 10A hver.
    Så har jeg en anden 4 dobbelt lader der kan lade med 20A.
    Har man 4 sæt batterier og sørger for de altid er ladet op så kan man køre rigtig længe. Så snart et sæt er kørt flad sætter man dem til at lade og bruger det næste sæt der ligger klar. Jeg er klar over det er en stor udgift på en gang men jeg har købt mine ting gennem 10 år og lipo holder rigtigt længe, så i løbet af nogle år har man mange gode sager.


  • chrgorm
    chrgorm Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #36   19. aug 2012 Stealth X09 Truggy 2.4GHz, DeLuxe hva med sådan en?

  • #37   19. aug 2012 neeej...ikke en Stealth X09 Truggy 2.4GHz,
    Den kan ikke holde til sjov kørsel.
    Og hvis du ikke tror på mig så prøv at søge hbx stealth i dette forum smiley
    Tag nu den e-maxx, den kan holde til sjov kørsel.


  • chrgorm
    chrgorm Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #38   19. aug 2012 ja den er bare meget langt væk;)

  • #39   19. aug 2012 Intet er længere væk end 24 timer i postmandens varetægt smiley

  • chrgorm
    chrgorm Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #40   19. aug 2012 point taken har bare ufattelig dårlige erfaringer med sådan noget. ikke pointet på nogen herfra

  • #41   19. aug 2012 sku aldrig blevet snydt herinde og har handlet en hel del. hel klart en emax frem for en råden hbx

  • #42   19. aug 2012 Hejsa

    Ved ikke om det helt er det du søger, men jeg har en helt ny og ubrugt Ansmann Short Course til salg.
    Den er med 2,4Ghz og brushless motorsæt.
    http://www.rcgalleri.dk/marked/rc-enhed/89432-bil_ansmann_sc2_brushless

    Måske ikke så holdbar som en Traxxas, men rigeligt fint til "hyggekørsel"

    (og så bor jeg i nærheden af Værløse) smiley
    Venlig hilsen Claus


Kommentér på:
helt ny i det her.

Annonce