{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.375 visninger | Oprettet:

Propel fly eller heli? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har haft RC før for nogen år siden (i 2007). En nitro bil.

Nu har jeg lige brugt min dejlige søndag på at youtube lidt og er faldet for fly. Om det er mig ved jeg ikke, men først er der lidt ting jeg vil hører om.

Jeg er umiddelbart faldet for en Mustang p-51 propel fly. Jeg synes den er konge fed, men også ret dyr ift det er min første. Hvordan er det med reservedele ved crash? Nemt at skaffe?

Ligeledes har jeg også kigget lidt rundt på heli. Men synes det blir så indviklet når man crasher, med de styringer til propellerne osv. Jeg havde engang en heli til 1200 kr, som jeg aldrig fik lettet. Den fløj 1 meter over jorden og så direkte ned i jorden igen med siden til, så var den fornøjelse ødelagt.

Er der andre fly i kan anbefale til en begynder, med billige res. dele?

Og hvad er nemmest at begynde med? Jeg vil mene jeg er yderst lærernem og god til at se hundrede youtube videoer inden jeg går igang smiley

Et sidespørgsmål: I hvor meget vind, kan man flyve med et propel fly ift en helikopter? Jeg er ikke interesseret i at vente dage efter dage på at vinden er under 2 ms. Jeg bor i vestjylland og her blæser det altid ca. 5 ms smiley

Hjælp en nybegynder til en god RC-fly oplevelse smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Propel fly eller heli?
  • #1   2. sep 2012 jeg kan kun anbefale en flight simulator med fly og heli, så kan du finde du af hvad du best kom lig, jeg du får god træning, så du spare penge til reserve del, når du finde du af hvad du vil have

• #2   2. sep 2012 Hvor køber man det? smiley Lyder som en ide.

• #4   2. sep 2012 Har fundet denne simulator, men det synes jeg da er rimelig pebret. 700 kr, Er det virkelig prisen, eller kan man nemt få det billigere?

http://hobbyfly.com/rc-simulator-422/realflight-basic-5338.html

• #6   2. sep 2012 du kan få http://www.dkfms.dk/ gratis, men grafikken er også der efter

• #7   2. sep 2012 Du kan jo også prøve med en quadrocopter, den er meget nem og stabil at flyve med. Jeg er lige begyndt at flyve med sådan en og efter 7 ture er der ødelagt for max 50 kr.

• #8   2. sep 2012 quadrocopter er ikk rigtig mig. Det tiltrækker mig ikk rigtig smiley

Tror jeg vil prøve Realflight Basic, selvom jeg synes det er rigtig mange penge. Men jeg vil heller ikke skyde 1800 efter et fly og så styrte den i jorden.

Kan man bruge den fjernbetjening/controller der er med til realflight basic, til et fly/heli man køber senere? Så man kan købe en bare flight-only.

Hvis i forstår smiley

• #11   3. sep 2012 Husk nu lige på, at hvis du køber Phoenix v4,0 med DX5e
    Så har du en fin 5 kanals sender.
    Men vælger du så at købe en Helikopter...
    Så mangler du altså hurtigt en kanal! De fleste rigtige heli'er kræver minimum 6 kanaler.

Jeg har Phoenix V4,0. Det er en rigtig god sim. Og der kommer gratis opdateringer til den.
    Det eneste man skal passe RIGTIGT meget på, er kablet, det er nemlig det som giver dig adgang til simulatoren.
    Uden kabel, ingen sim.
    Selve dvd'en kan downloades gratis fra phoenix's hjemmeside, kablet koster ca 900,-

Men prøv eventuelt at kikke på en Blade helikopter, model RTF, dertil følger der en Spektrum TX med. (Spektrum laves af samme firma som laver Phoenix flight sim)
    Gå efter en med en DX6e TX. (Koster ca 1300,- alene.) og kan bruges til både fly og helikopter.
    Den er mere end rigeligt avanceret til en fin helikopter og et super avanceret flyver.

Men tag ud i en seriøs hobby forretning som eventuelt har både realflight og phoenix, der kan du teste begge simmerne og få en ordentlig forklaring og mulighed for vejledning til dine valg.
    Har selv fløjet fly, er nu til heli.
    Fly er nemme, heli er monster svært, men super facinerende.

• #12   3. sep 2012 Helikopter synes jeg nok man skal starte med en blade mCX, det er en co-ax, til hjemmet og den er rigtig nem at få op i luften. Den går ikke nemt i stykker, og laver ikke rigtig nogen skade hvis du rammer noget.
    Man vokser dog desværre fra den hurtigt, men den kan købes billigt brugt.

Derefter går man måske op til en 4 kanals, 120SR, den er ikke så stor igen, men kan sagtens flyve udenfor i vindstille vejr. Når man så er rigtig dus med den, så kan man evt købe en T-rex 500, den skulle være rigtig god til begyndere indenfor 6 kanals heli. Men så skal du jo huske at den er 6 kanals, og så kan du godt sælge dx5e senderen igen med det samme.

Men på den anden side, det vil godt nok være træls at smide 1800-2500 kr for en sender til simulator, hvis du ikke vil flyve alligevel

• #13   3. sep 2012 Det er helt udelukket, at jeg køber en simulator hvor jeg også kan bruge senderen fra. Det gider jeg ikke ofre penge på smiley

En billig sim må give næsten lige så godt resultat. Det grafiske er jeg ligeglad med, og Realflight Basic ser utrolig fin ud til mig i grafik smiley

Hvilken heli osv det så ska blive er nok mere problemet. Jeg aner intet om 4 kanals eller 6 kanals eller hvad forskellen er. Så det kan jeg vel prøve i programmet?

Synes dog bare programmet + sender er halv pebret.

• #14   3. sep 2012 http://www.fg-hobby.dk/helikoptere/parrot-ar-drone/products_id-32305.htm

Så kan du se og optage hvor du flyver, alt du skal bruge er en smartphone:)

• #15   3. sep 2012 Start med et høj vinget begynder fly det får du mest ud af i starten
    Et lav vinget fly er lidt sværet at flyve, har selv fløjet brændstof fly i
    Mange år også p51 som en lækker maskine. Men det mit bedste
    Råd er at finde en klub og tag en snak med dem før du køber noget
    De fleste klubber har også noget man kan prøve

• #16   4. sep 2012 Nu må du ikke tro, at fordi du kan få noget i luften på simulator, at du er verdens mester i den virkelige verden smiley

Køb simulatoren, når du så er klar til at bruge flere penge, så finder du ud af om du vil flyve heli eller fly
    Så finder du ud af hvad 4-6 kanaler er, osv. osv.

Kommentér på:
Propel fly eller heli?

Annonce