1.538 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
34 Svar
Første 6ch helikopter Første 6ch helikopter
Hej!
Jeg har nu besluttet mig for at jeg vil smide nogle penge efter en RC helikopter da jeg altid har drømt om at have sådan en..
Jeg har læst mig frem til at en Align Trex 450, ville være et godt køb, meeeeeeeeen..
Skal jeg købe et sæt, hvor jeg selv skal samle den, så jeg ved hvordan sådan en helikopter er bygget op, til når de første dele skal skiftes efter et styrt.. Eller er det alt for svært for en nybegynder som mig?
Giv gerne gode bud til et godt og lækkert begynder sæt som jeg ville blive glad for, og som jeg måske kan opgradere på senere hen..
Mvh. Steffen
0 synes godt om
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.206
http://www.holte-modelhobby.dk/shop/product_info.php?cPath=66&products_id=20163
Det er langt bedre givet ud.
sep 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 3 RC-enheder: 15 Emner: 23 Svar: 117
Men hvis du ingen erfaring har med helikoptere, og gene vil se hvad det er.
Så køb dig en nem lille sag, eks vis Nine Eagle Solo Pro V2.
Den kan man godt lære at flyve med, og prisen afskrækker ikke. Ca 650 kr.
Reservedelene er til at skaffe hos de fleste forhandlere eks vis hobbyfly og hobbydirect.
Men hold dig fra alle flybarless helikoptere (eks. vis Blade mCP X) eller over 4 kanaler, i starten.
Uden simulatoren (det kaldes en simulator, fordi den opfører sig som i virkeligheden) er det nærmest umuligt eller i det mindste hunde dyrt at lære at flyve med en helikopter.
Selv profferne bruger dem.
Men tag nu en test på mine foreslag.
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 49 RC-enheder: 25 Emner: 48 Svar: 280
Nu er en Align 450 ikke den dyreste i reservedele, men et styrt kan hurtigt løbe op i 1000 kr eller mere, alt efter hvor godt du crasher den.
Jeg har selv fløjet helikopter og har 7,9,13 aldrig haft et styrt med mine, men en ven jeg fløj med, styrtede med sin GAUI 550 fra 1 meters højde, og selvom han nåede at tage gassen fra den, så kostede det styrt ham 3500 kr.
Nu ved jeg ikke om du allerede flyver med fly, men hvis ikke du gør, så skal der rigtig meget tilvending med at stå med en sender hvor begge pinde kan kører i alle retninger, hvis du derimod flyver med fly, så har det med pindende siddende i dig, og kunne måske godt bevæge dig over på helikopteren, men simulatoren er godt at have alligevel.
Men hvis du ikke gider at bruge tid på en simulator, så er x3mperformance's forslag om en mindre og billigere helikopter et godt sted at starte, eller køb et billigt 4CH fly og få lært det med pindende inden du bevæger dig over på helikopteren.
Og en anden ting, jo større helikopterne bliver, så bliver de som regel også mere stabile, så hvis du har pengene til det når du skal ud og have en helikopter, så i stedet for en Align 450 så køb en 500, den er ikke meget større, men efter min mening meget mere stabil end en 450.
sep 2012
Jeg ved selvfølgelig godt at en simulator ikke er et spil, men man betaler 1500 kr for en sender som kun kan sende med via USB..
Jeg har set op til flere gange at folk bruger en Futaba eller en spektrum sender som ligger i samme prisklasse.
Så istedet for at købe simulatoren med sender, så købe en Futaba eller spektrum som jeg også kan bruge senere hen når jeg skal have en helikopter, og så bare nøjes med at købe simulator softwaren ved siden af?
Og så til det med at købe en 4ch helikopter, så har jeg lidt været der, jeg har fløjet en del med en 3ch som dog ikke er nær det samme, men som jeg havde fint styr på..
Steffen
maj 2007
Jeg syntes efter MIN mening at den ikke er lige så god som Real Flight, men jeg tror mere det er en smags sag, og så skal du bare købe en sender ved siden af.
sep 2012
Og hvilken sender ville være god til mig?
Evt. Hvis der er en herinde som kunne hjælpe mig med at sammensætte et sæt med helikopter og sender/modtager, sådan at jeg har en ide om hvad jeg skal af med og så kan gå igang med at spare sammen
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 16 RC-enheder: 17 Emner: 25 Svar: 414
jeg har lige købt en 250 pro som min første 6 kanals heli. men jeg har også fløjet meget sim og meget indendørs flyvning. og underdørs de dage hvor det har været stille nok til mine små modeller.
maj 2007
Jamen nu har jeg prøvet, futaba, spectrum multiplex og en graupner, og jeg syntes at en spectrum sender er den nemmeste at rode i, når man sætte sine modeller op.
Ang. helikopter, så havde jeg modellen før denne her : http://rotordisc.dk/shop/t-rex-500-esp-5385p.html
Og jeg må indrømme at det var den bedste helikopter jeg har haft, den flyver virkelig som en drøm.
Og så er det en forholdsvis billig kvalitets helikopter, jeg vil skyde på, hvis du køber det som ikke er med i pakken fra nyt, så kan du have den flyveklar for omkring 6000kr + -
sep 2010
Følger: 40 Følgere: 38 RC-enheder: 26 Emner: 97 Svar: 1.876
Så fik jeg en IR helikopter, sjov nok.
Men så købte jeg en mCX, flyver meget godt indendøre.
Nu har jeg så købt DX7i og en blade 120SR
Har også simulatoren Phoenix samt simulator kabel.
Har også en T-rex 450 clone til at stå, men den venter jeg lidt med, indtil jeg har fået styr på min 120SR.
T-rexen har dog også flymentor, så det bliver jo endnu nemmere
sep 2012
Vil jeg kunne bruge den sammen med en trex senere hen?
http://www.morfars.dk/rc/flysimulator-phoenix-inkl-dx5e-p-5140.html
apr 2006
Den største grund, det er at man så ikke slider sin "rigtige" sender lige så meget. For forvent et par 100 timer i simulator hvis du vil have tjek på at styre en helikopter rigtig godt.
Når du så købe en "rigtig" sender, så kan denne også sættes til din simulator.
Kan e i din profil du skrvr du er fra nordsjælland.
Så vil jeg anbefale dig at tage op til Holte Modelhobby og kigge på helikopter og simulator.
De har en pc stående hvor der er indstalleret simulator på, som kunderne kan få lov til at prøve
feb 2009
sep 2012
Skal nemlig alligevel forbi den idag med en kammerat.
sep 2012
Kunne være perfekt hvis det sæt ville være fint kun til simulering
apr 2006
Jeg har den selv, og har været rigtig glad for den, og kammeraterne der har lånt min har også været super glade for Realflight simulatoren.
http://www.holte-modelhobby.dk/shop/product_info.php?cPath=66&products_id=20163
sep 2012
Jeg kan jo altid udskifte softwaren hvis jeg ikke bryder mig om den
apr 2006
Realflight der skal man have deres orginale sender der følger med software.
Uden den orginale sender kan man nemlig ikke startet programmet.
Vil man så sætte sin egen "rigtige" sender til realflight simulatoren.
Så skal man sætte sin sender via ledning til den orginale sender der følger med til realflight, hvor deres sender så igen sidder til computeren med et usb kabel.
Det er sådan set det eneste negative ting om realflight.
sep 2012
Har dog læst mig frem til at de fleste der dlyver helikopter bruger Phoenix, så det er den jeg går efter
Så er det bare at øve sig indtil jeg føler at jeg har styr på det.
Hvis der er en venlig sjæl som har en masse erfaring med rc helikopter, som også har tid og overskud til st hjælpe med at sammensætte et sæt bestående af helikopter, sender/modtager og diverse ting, så må i meget gerne kontakte mig, da jeg stortset er helt ny i denne verden.
På forhånd tak, Steffen!
sep 2012
Jeg snakkede hurtigt med en fra morfars som selv fløj helikopter, og da jeg sagde jeg havde tænkt mig at købe en trex som første helikopter kiggede han sjovt på mig..
Det ville han stærkt fraråde da de er monster dyre i reservedele, istedet ville han starte med en E-flite 450 mener jeg den hed, da den var forholdvis billig i reservedele..
Hvad siger folket herinde?
sep 2012
sep 2012
Hvad siger de fornuftige garvede folk som har fløjet i år?
Købe en Trex 450 eller 500, samt Spektrum DX6i.
Eller, en Blade 450 X samt Spektrum DX6i.
Koster ca det samme i sidste ende, jeg ved ikke om jeg er i stand til at samle en Trex, dog ville det være et hyggeligt projekt ved siden af simulatoren
sep 2006
Følger: 6 Følgere: 6 RC-enheder: 9 Emner: 32 Svar: 120
Nr. 1:
Jeg har phonix som du kan købe for 400 kr. og jeg gætter på du kan købe det af rigtigt mange til helt ned til omkring 200 kr.
Nr. 2:
Du kan ikke bruge en Dx5 til en helikopter da en ordenlig helikopter bruger 6 kanaler.
Nr 3:
Morfars anbefalder dig en blade fordi de forhandler dem og ikke forhandler align.
NÅR det er sagt skal du vide følgende.
Blade lave fine helikoptere men det er mere legetøj end rigtigt hobbygrej. Der er ikke lige så mange forhandlere af blade stumper som du for rigtigt meget brug for som nybegynder og der er langt færre mennesker som har forstand på blade end en t-rex når du skal spørge ind til hvilke servoer der er bedst at opgradere med. Hvorfor din helikopter måske viberere ved lave omdr. Hvilke batterier folk flyver længst med osv osv osv hvad du måtte få af spørgsmål.
Med en T-rex kan du få hjælp sindsygt mange steder. Alle profferne flyver med dem FORDI DE VIRKER. De er billige i reservedele både i danmark og i udlandet. Stort set alle hobbybutikker har eller kan skafe reservedele. Din nykøbte t-rex findes med 100% sikkerhed i alle simulatore, så du kan træne med en model som du rent fysisk ejer osv osv osv.
Når valget kommer til helikopter skal du vide følgende.
Jo større helikopteren bliver, T-rex 100, t-rex 450, t-rex 500, t-rex 700 osv jo mere stabil og jo nemmere er den at flyve med. Rigtigt mange anbefalder en 450 da den er billig at reperere og flyver rigtigt godt af en lille helikopter. Men men men, den er Fucking svær at styre for en nybegynder da den er sindsyg livlig og nemt ændre kurs, højde osv pga. vind. Tager du en str 500 og opefter er din helikopter Super stabil også selvom det blæser. dvs de bevægelser helikopteren laver er dig som laver dem på senderen og ikke vind og ustabilitet der er skyld i højdeændringer, samt sidebevægelser. Ulæmpen ved str. 500 og derover er at helikopterne begynder at blive ret peperet i priser og reservedele.
Mit råd er. Købt en brugt t-rex 500 eller 600 på modelflyvning.dk (det er der alle de erfarne piloter sælger deres ordenlige grej). Træn med din nyindkøbte simulator indtil du kan flyve 100% som du gerne vil have det og ikke bare holde helikopteren i luften med held. Køb dig en Dx7 eller Dx8 da du vil blive meget gladere for dem end en DX6. De har flere indstillingsmuliheder, hvilket er altafgørende for om du kan flyve med din helikopter. Køb også din sender brugt på modelflyvning.dk.
Beregn ca. 6000 kr på køb af heli, sender, modtager og simulator BRUGT.
Beregn ca. 10000 kr hvis du køber nyt.
Hvis dit budget er omkring 3000 kr så glem at flyve med helikopter for så for du aldrig en helikopter der virker ordenligt i vind og vejr. Du for hurtigt smadret den og brugt yderligere 2000 kr på reservedele. Og lad vær med at købe de små helikoptere, for der skal du være rigtigt trænet for at styre disse, igen på grund af størrelses faktoren.
Hold da op jeg kunne blive ved. Håber det har hjulpet dig bare lidt.
sep 2006
sep 2012
Lige præcis de svar jeg ledte efter, utroligt det først skulle komme nu, men har åbenbart ikke formuleret mig rigtigt..
Jeg må lede efter en Trex 500 og en DX7/DX8..
Phoenix Pro og DX5e blev erhvervet tidligere og har idag siddet med det i 5 timer.
Jeg siger mange tak!
Og hvis du støder på noget du tænker jeg ville kunne bruge, så skriv endelig!
sep 2006
Jeg har efterfølgende haft, T-rex 250, T-rex 450, T-rex 500 og T-rex 700, og jeg har ALDRIG styrtet med en af disse helioptere hvilket skyldes at de virker !
Til din orintering er der rigtig mange som er gladest for deres rex500 hvilket også er mig selv. Den har en tilpas størrelse, er tilpas i priserne på reservedele, flyver bedst hvad enten du skal flyve sport eller 3d osv osv.
Bare mine råd, andre har nok andre meninger, men dette er hvad jeg har erfaret i de 6 år jeg har fløjet helikopter.
sep 2006
Her for du alt hvad du skal bruge, pris vil nok ligge omkring 4000-5000.
http://modelflyvning.dk/forum/showthread.php?t=67222
Super fed helikopter med alt det rigtige grej på, men ligger desværre lidt dyrt da den er næsten ny.
http://modelflyvning.dk/forum/showthread.php?t=66448
Billigt nok, men er meget syr i reservedele + at det er Nitro hvilket sviner, larmer og kræver brændstof OG batterier samt startudstyr og kenskab til nitromotore i LUFTEN. (Kan ikke sammenlignes med biler og både osv.)
sep 2012
Så bliver jeg jo nød til at købe en ny, og jeg kan ikke finde sådan en Trex 500 som er BNF.. Så skal jeg selv til at samle..
Ville jeg kunne gøre det uden den store viden bare ved at kigge efter en manual, eller er det ikke bare lige sådan at gå til?
Mvh. Steffen
feb 2009
bare man følger manualen.
sep 2012
Er der evt, et sted hvor man kan læse om de forskellige ting man skal have styr på?
feb 2009
der er garranteret nogle build videoer på youtube
sep 2012
Er der evt nogle flinke mennesker i Nordsjællands området som har fuldt ud styr på det som evt vil hjælpe mig hvis det går helt galt?
Tænker at jeg køber en Align Trex 500 ESP super combo.
http://rotordisc.dk/shop/t-rex-500-esp-5385p.html
Og så skal jeg have fundet en sender med modtager..
Tænker noget Spektrum DX6 eller måske DX7?
Syntes nemlig ikke rigtigt jeg kan finde noget brugt.
Hvad siger folk der har forstand på det?
Er stadig en del usikker på om jeg skal købe en RTF, evt noget Blade 450 eller lign, eller om jeg nok skal klare at samle en fra bunden, og få sat radio osv op..
Håber der er nogle der ude som vil hjælpe med at finde det rette til en som er næsten helt blank i denne verden.
feb 2009
og se om du ikke kan finde en model flyveklub i nærheden af dig.
feb 2009
her er en build guide
Første 6ch helikopter