949 visninger
|
Oprettet:
Defekt Lipo? {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg tabte uheldigvis et af mine hardcase 2S 5000 mah Lipo batterier på jorden. Nu har jeg problemer med at lade batterier helt op. min Hyperion lader fortæller at den ene celle er på 4.2 og den anden på 4.05. Ligeledes kan jeg se på laderen at modstanden ryger op over 600 hvor de andre batterier ligger på 1-5 stykker i modstand. Er batteriet kaput eller skal jeg prøve at aflade og lade det igen? Kan jeg overhovedet bruge det nu eller er det for farligt?
PS: er ny i RC verdenen så bær over med mig
sep 2012
Følger: 1 RC-enheder: 2 Emner: 5 Svar: 49
Så lader det til at cellen der ikke vil højere op end 4.05 er beskadiget desværre.
Også når det har så høj modstand.
Det giver dig også en lavere total spænding, så det vil performe dårligere.
Jeg vile ikek selv recikere noget, hvis det pludselig lækker mens du bruger det i din enhed, så er udfaldet jo at du måske brænder din enhed total ned.
Og jeg ville slet ikke lade det ligge uden opsyn nu, eller et sted hvor det kan forsage brænd i hus eller lign.
Man skal have respekt for dem, for de er meget uberegnelige.
Så jeg ville spille safe og få smidt det ud.
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 7
Hvor opbevarer i jeres lipo batterier generelt set? Har i dem i ndenfor eller altid i et skur eller lignende? Jeg kunne forstå at de har bedst af at ligge i kølige omgivelser?
sep 2012
Jeg har dem liggende indenfori huset, men altid i de specielle brændfaste poser.
Og så ligger de et sted hvor der ikke er let antændelige materialer i nærheden selvf når de skal lades.
Og ellers opbevare jeg dem i sådan et metal skab som man kender det fra større indkøbs centre hvor man kan opbevare sine ting mens man handler.
Så i vinduskarmen under gardinet er ikke optimalt
Men måske en lille pengekasse kan bruges til opbevaring.
kølige er nok så meget sagt, alm. 16-20 grader er helt ok.
Helst ikke FOR køllige da det tærer på deres kapacitet hvis du kommer under 5-6 grader.
Og udsæt dem ej heller for frost da det kan danne rim/fugt og deraf overgang/krybestrøm
sep 2012
http://www.google.dk/search?q=lipo+bag&hl=da&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=0LtqUM-fDMTrsgaZ4oHwDg&ved=0CCcQsAQ&biw=1396&bih=645#hl=da&tbm=isch&sa=1&q=lipo+bag&oq=lipo+bag&gs_l=img.12...0.0.0.8610.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0...0.0...1c.Mf5jDZdGyHQ&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=2d8222245a2ddffc&biw=1396&bih=645
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 7
Er der andre der vil melde ind hvor og hvordan de opbevarer deres batterier?
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 6 RC-enheder: 1 Emner: 51 Svar: 310
sep 2012
Så er det bare ved at være træt af livet, det er ikke farligt
Det er vel relativt brugt mange gange og af ældre dato.
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 6 RC-enheder: 1 Emner: 51 Svar: 310
sep 2012
Defekt Lipo?