{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.765 visninger | Oprettet:

Danske RC forhandlere {{forumTopicSubject}}

Så i en tidligere tråd der var lidt snak om de Danske RC forhandlere....

Og sad faktisk igår og overvejede at lave en tråd om de Danske RC forhandlere! Vi er nok klar over at de fleste RC forhandlere har en hård tid herhjemme, men de har selv en hel del af skylden!

1. Priserne er skyhøje - og JO de har selv en del af skylden!
2. God Service - skal man virkelig lede længe efter!
3. Åbningstider - ved de fleste forhandlere er meget ringe!
4. Butiksindretningen - optimere oplevelsen for kunden!
5. Skabe Opmærksomhed - omkring Deres butik eksisterer heller ikke!
6. Events - Lave forskellige events, rundt omkring i landet!
7. Snakke sammen - Butikkerne er nødt til at snakke sammen og lave et "vis" samarbejde med hinanden!
8. Fragtpriserne - er faste uanset vægten på pakken! Dette er helt forkert og bør laves om, som ved alle udenlandske forhandlere, der er fragtprisen efter vægt!
9. Svartiderne - på email support er oftest ringe og kan tage flere dage, i de tilfælde hvor det kan lade sig gøre bør svar til kunden falde inden for 2-3 timer.
10. Live Support "Chat" - har jeg endnu ikke set på nogle sider.
11. Hjemmesiderne er ikke særlig indbydende, inspirerende og nogle sider umulige at finde rundt på!

ALT dette er min egen mening om de Danske RC forhandlere, og hvad de evt. kunne prøve at gøre bedre for at promovere deres forretning og gøre oplevelsen meget bedre for os ALLE...

Jeg håber selvfølgelig at der kommer flere gode ting op i denne tråd, og at nogle forhandlere vil komme med Deres egen mening og holdninger til dette.

Hvad kan vi som kunder evt. kunne gøre bedre, for VI er heller ikke altid FAIR over for forhandlerne - vi har mange krav, som forhandlerne bare har at leve op til ellers handler vi andet sted...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Danske RC forhandlere
  • #1   11. nov 2012 Smiley, I England og Tyskland har de kun 19% moms, i DK 25%, det er med til at hæve priserne, ja selvfølgelig kunne forhandlerne sætte priserne tilsvarende ned men det går ud over tidligere omtalte punkt 3,4,5,6,11

//Dan

• #2   11. nov 2012 Dan H - Nu er det jo heller ikke kun 6% de Danske forhandlere er dyrere end UK & DE - men nærmere 30-50% og i nogle tilfælde mere!

Hvorfor skal jeg give 188kr. for et slash 4x4 chassis hos www.Trisdan.dk - når jeg kan købe den til 90kr. i udlandet - der er fanme noget galt!!

Og at lavere priser går ud over åbningstider, butiksindretning, events og udseende på Deres hjemmesider, det hænger bare ikke 100% sammen i min verden -

Lavere priser = MERE SALG
    Længere åbningstider = MERE SALG (de fleste steder)
    Inspiration i butikken = MERE SALG
    Inspiration på Hjemmesiden = MERE SALG

• #3   11. nov 2012 Henrik, det er rigtigt at det ikke kun er de 6%, meget af det har også noget med mængden af varer der bliver solgt, i mange tilfælde kan man forhandle sig til bedre priser ved at aftage flere varer, der er dog ingen der gider ligge inde med alt for meget som de aldrig for solgt. Og så er der skatten af overskuddet, den er også højere i DK end andre lande.
    Det største problem med åbningstider er at alle forhandlere (jeg kender til) har job ved siden af.
    Vi kan til dels godt blive enige om at lavere priser oftest vil give mere salg, men desværre fungere det bare ikke altid sådan.

//Dan

• #4   11. nov 2012 Dan H - Vi er helt enige, der er visse ting der får priserne til at stige herhjemme, jeg vil også godt betale lidt mere for en varer herhjemme, hvis det er (lokalt), nemt, bekvemt, Service god og hurtig, lavere fragtpris, hurtigere levering end fra udlandet!

Men du kan vel godt se at det holder ikke at man skal betale 188kr. for et produkt herhjemme + 75kr. i fragt, når jeg kan få det til 90kr. i udlandet + 30kr. i fragt! Der knækker tråden for mig... Det er da Profit der siger Spar 2

• #5   11. nov 2012 Henrik, tro mig, der er nogle forhandlere der arbejder på at lave om på det, men det er ikke nemt. Det er klart hvis udgifterne skal holdes nede så snakker vi om at forhandlerne skal være rent internetbaseret, men det er knap så sjovt at se på en varer på nettet som det er at stå med den i hånden.

Kan godt se at dit eksempel fra Trisdan ser "forkert" ud, hvad årsagen er aner jeg ikke, eller om han virkelig tjener kassen på det. Men igen husk på, der er mellemled indblandet også, og de vil også tjene lidt.

//Dan

• #6   11. nov 2012 Det er ikke så meget priserne som servicen og leveringstiden jeg kigger på. De fleste forhandlere annoncerer med "varen på lager", "sendes indenfor 2 hverdage" o.s.v. Så bliver man s'gu pisse irriteret når det som oftest tager en uge eller mere at få sin vare. Og gerne først når man har skrevet og rykket for den et par gange. Mails besvares som oftest heller ikke, og hvis de gør, så tager det gerne mange dage. Det kan jo ikke være rigtigt at det skal tage 3 gange så lang tid at sende en pakke fra DK som fra UK/DE.

• #7   11. nov 2012 Namflow, der er vi enige, det var nogle punkter som meget nemt kunne rettes op på for at kunden for en bedre oplevelse.

//Dan

• #8   11. nov 2012 Det jeg vælger forhandler ud fra er, sevice, udvalg og ikke mindst at de kan levere hurtigt. Betaler gerne lidt ekstra ved en Dansk forhandler hvis jeg kan have min vare dagen efter. Er dette ikke tilfældet ja så er det jo modelsport UK hvor man direkte kan se lager status og få sin vare leveret på ca. 3 dage til en attraktiv pris.

Er der ingen service eller udvalg - ja hvorfor skal man så handle Dansk?
    Vi kan tage en tilfældig forhandler som www.vinderuprc.dk og sige at man gerne vil købe sig en El offroader - Forhandler valgt helt tilfældigt blot som eksempel.
    Forhandleren viser et udvang på ca. 24 el offroad enheder, klikker man på dem opdager man dog hurtigt at den eneste enhed der er på lager er en C.O.R.E 2WD Brushless short course truck RTR. Har man ingen varer at tilbyde kunderne ja så er det undskyld mig sgu godtnok svært at være forretning.

• #9   11. nov 2012 Og så med hensyn til porto; De skulle tage og bruge GLS eller et andet transportfirma istedet for PostDK. De er alt for dyre. Som eksempel (ved godt det ikke er RC) kan jeg nævne en fiskestang jeg købte. Den ville koste 176,- kroner at sende med PostDK, men GLS tog 60,- P.g.a. længden, men det samme gør sig jo gældende for flyvinger, bådmaste, skrog m.m.

• #10   11. nov 2012 Det med go service, har jeg altid fået de stedet jeg handler mest her i DK
    www.FG-hobby.dk Martin. Gir altid go service. Hjælper også gerne hvis du har problemer med din bil. Han plejer også have nogle af de billigste priser her i DK. Og det er i køre afstand hvor jeg er fra.
    Når jeg vælger forhandler er det efter service. Et stort plus det er tæt på.

• #11   11. nov 2012 Har været glad for Holte og såmænd også morfars gennem tiderne. Morfars udvalg bærer dog noget hen i mod HBX og Sniper, men så har de jo EZ run motorsæt osv. Deres levering har ALDRIG snydt mig, har altid fået varen dagen efter.

Da jeg skulle bruge et par lipo'er HURTIGT var Moffes også de eneste hvor man man sikkerhed kunne se om det man skulle bruge var på lager - så en fungerende logistik og online visning af status er bestemt også et vigtigt parameter.

• #12   11. nov 2012 Det er meget forskelligt hvor jeg handler, og kan jeg spare penge ved at gøre det fra udlandet, så gør jeg det smiley

• #13   11. nov 2012 8. Fragtpriserne - er faste uanset vægten på pakken! Dette er helt forkert og bør laves om, som ved alle udenlandske forhandlere, der er fragtprisen efter vægt!

Den kan så ikke rigtigt laves så meget om på. Jeg arbejder til hverdag et sted hvor vi sender for omkring 4 millioner kr varer ud om dagen. Og hvis der bare kommer en enkelt vare uden tt-nummer ud af huset, så er det en kæmpe fejl.

Sender en forhandler f.eks et støddæmpertårn til 50kr med postdanmark som brev, Så kan forhandleren ikke se om pakken er blevet leveret eller forsvundet undervejs.

Modtageren kan være et røvhul og tænke: "Jeg kan sgu godt bruge et støddæmpertårn mere. Så jeg smider en mail til forhandler og siger jeg ikke har modtaget noget."

Hvilke muligheder har forhandleren så?
    1. Forhandleren kan sende et tårn mere. Enten som brev der kan forsvinde, eller give 82kr (pågældende pris for privatperson. Erhvervspakker er billigere) og få tt-nummer på samt forsikring.
    2. nægte og få dårlige bedømmelser fra modtageren selvom modtageren allerede har modtaget det støddæmpertårn han/hun har betalt for.

Så DERFOR sender forhandlere KUN som pakkepost til enten 82kr for 0-5kg eller 105kr for 5-10kr. Om det er noget der vejer 50 gram og koster 20kr, så er fragten stadig 82kr.

• #14   11. nov 2012 Henrik [Holsted] .
    Og mht. prisen på varen så tænker du ikke på at danskere forlanger en højere timeløn end i langt de fleste andre lande. Så derfor er prisen på varen tilsvarende dyre end f.eks England.

• #15   11. nov 2012 eneste danske forhandler jeg støder er fg-hobby, men han har desværre ikke dele til mine biller, da jeg ikke køre fg mere

har aldrig fået beder service værken ind eller i udland

• #16   11. nov 2012 Ja eller også bliver man kaldt klovn af ejerens svigersøn når man kommer til at påpege ømme punkter - Måske er det svært at drive en RC forhandler i DK, men det er skisme heller ikke nemt at være kunde med de flestes holdninger og setup.

Dog hellere klovn end at have lort i hovedet.

• #17   11. nov 2012 Og vil et firma være e-mærke godkendt, så skal de sende med T&T.
    Altså ingen frimærke-varer!

Men Post.dk er total langt ude, og det er dem der tit ødelægger det.

Det er jo dybt godnat, at man kan bestille noget fra hongkong, til 14 kr., inkl fragt.
    Det billigste brev i dk koster vel 5.5 kr at sende?
    Og alligevel er det post.dk der kører tingene ud.

Jeg har fået sendt i brev i ny og næ fra en forhandler, men jeg fik også at vide, at det var mit ansvar, og det var jeg indforstået med.
    (Jeg bruger kun forhandlere der er til at stole på, efter uheld med b2b)

• #18   11. nov 2012 ka vi ikk lige få nogle links til de billige rc shops i udlandet. må indrømme at prisen betyder mest for mig

• #19   11. nov 2012 Kommer jo an på hvad man skal bruge Henrik smiley
    Altså universal grej (motor, batteri, stik, ledninger, modtagere, sendere, billige rc enheder (bil, fly, heli ) osv osv )
    www.hobbyking.com (de har jo et par eu lager også, så man kan undgå told&skvat)

www.wheelspinmodels.co.uk
    www.modelsport.co.uk
    Jamen, generelt de udenlandske shops som der popper op rundt omkring her på galleriet smiley
    Har også handlet over ebay et par gange.
    Men det kræver jo lidt arbejde fra DIN side, hvis du vil spare penge smiley Så må man jo surfe lidt rundt, og se hvor det bedst kan betale sig

• #20   11. nov 2012 samme links som Michael P, det er de 3 steder jeg køber mest fra

• #21   11. nov 2012 J - RCDrift.dk ( Dot1Drift ) - Jeg er 100% indforstået med at der er visse ting, såsom løn, import, told, moms, skat og Post dk. er med til at hæve priserne når vi køber varerne herhjemme, jeg er også villig til at betale "lidt" mere for den enkelte varer, det er ikke det jeg siger! Jeg siger bare at de Danske RC forhandlere bør gøre meget mere for at få priserne ned, gøre mere for at yde en god service overfor deres kunder, evt. lave forhandler-aftaler med post dk, så vi kan få den fragtpris lidt ned også - og ja her har post dk 99% af skylden, med de latterlige høje priser de har, men vi har sq heller ikke et system der tillader konkurrence på dette område, hvorfor så ikke boykotte postdk for deres priser og sende varerne med GLS eller TNT - whatever it takes!

Og som mit tydelige eksempel viste tidligere, skal jeg i visse tilfælde betale over 100% mere for en varer herhjemme, det er på ingen måde ok! Og det hverken vil eller kan jeg støtte op om...

Jeg har sågar taget mig den frækhed at skrive til www.trisdan.dk 2 gange for at hører ganske pænt om hvordan at en varer kan være SÅ meget dyrer her i DK end i udlandet, om det ikke er ham mulig som "Dansk Traxxas Forhandler" at skaffe sine ting lidt billigere hjem, nu hvor han er Dansk Importør af Traxxas - men har sq aldrig fået noget svar! Det mindste man kunne forvente er vel et svar om at det har han ikke i sinde at udtale sig om eller lign.

• #22   11. nov 2012 gls tnt hmmm er det så ikke og støtte polakker og andre der ikke betaler skat i dk

• #23   11. nov 2012 kenneth K - Joo det kan du jo måske have ret i, men der bør sq da gøres et eller andet!

• #24   11. nov 2012 Kigger lige med i denne tråd for god ordens skyld.

• #25   11. nov 2012 Hej Henrik.

Hvordan kan det være at du ikke starter din egen rc butik? Det lyder som om du ved lige præcis hvordan sådan noget skal køres.

• #26   11. nov 2012 Christian E - Hvorfor kommer du ikke bare med noget konstruktivt i stedet for!

• #27   11. nov 2012 Tjah høje priser i Danmark hænger sammen med det danske afgiftssystem og vores latterlige høje antal offentlige ansatte. Hvis de private virksomheder ikke skulle beskoste 850.000 ansatte i kommuner og staten så havde Danmark og forhandlere af RC været verdens billigste land at handle varer i. Simpel udregning hvis man er virksomhedsejer og komplet uforståligt hvis man er ansat i staten eller er en af de mange der ikke bidrager med skatter.

• #28   11. nov 2012 Der er da intet konstruktivt i denne tråd fra din side af, så vidt jeg kan se.
    Det er nemt at sidde som kunde og beklage sig over danske forhandlere, samt lave direkte latterlige sammenligninger med forretninger i udlandet.

Vil du have noget konstruktivt? Prøv at start din egen RC butik og se hvor længe det vil holde...

• #29   11. nov 2012 Nu ligger landet sådan at jeg har haft min egen internet firma som faktisk gik ok, og der gjorde jeg nogle af de ting som jeg har skrevet at RC forhandlerne også burde prøve at gøre for at fremme deres egen butik, men det formår de bare ikke! (Jeg måtte dog lukke butikken pga. kronisk sygdom)... Og der er da bestemt ikke noget latterligt at sammenligne priser med udlandet! Og hvis du har lagt mærke til det så kommer jeg faktisk med noget konstruktivt og brokker mig ikke "kun" - Det er dig der brokker dig over andres tråde og synspunkter!

• #30   11. nov 2012 Jeg mener selv min kritik af tråde og synspunkter er berettiget, da der endnu ikke umiddelbart har været nogen med kendskab til hvordan det er at drive en RC forretning i Danmark.
    Det virker som om der generelt set er et urealistisk billede af hvordan RC forhandlere i Danmark fungerer - hvilket kun bliver bekræftet af denne tråd.

• #31   11. nov 2012 Henrik hvis du har haft eget firma så burde du også vide at man på ingen kan lave de sammenligninger du laver.

1. Lønninger i Danmark er ca. 30% højere i Danmark end i Tyskland. Det betyder samtidig at produkter der skal sælges også skal til en højere pris for at dække lønnen ind.
    2. Danmark har nogle af de højeste afgifter på vand og el i hele Europa. og ca. 11 % højere end i Tyskland.
    Det er igen noget der skal lægges på prisen ved et salg.
    3. Danmark har de højeste priser på leje af erhvervslokaler i hele Europa. og ca. 22 % højere end i Tyskland.
    Det er noget der skal lægges oven i prisen ved et salg.
    4. Danmark har 5.5 mill. indbyggere hvoraf ca. 2 mill. har penge at købe for.
    Tyskland har 88 mill. indbyggere hvoraf ca. 40 mill. penge at købe for.
    Det giver en enorm foreskel når en forhandler skal købe et parti varer hjem.
    Foreskellen på Danmark og Tyskland er vel i øjeblikket på ca. 11 %.
    Det er noget der skal lægges oven i prisen ved et salg.
    Jeg kunne blive ved hele natten med latterlige omkostninger der gør ekstremt svært at være Dansk butiksejer.
    Jeg har slet ikke nævnt de seriøse omkostninger.
    Omkostninger til, Teller(Transaktioner via dankort, Banken(transaktioner i det hele taget. Forsikringer til butikken der er nogle af de højeste i Europa.
    Barselsfonden!(Man skal indbetale selv om man ingen kvinder har ansat., Gebyrer til kommunen der aldrig har været højere. Affald i butikken som man skal betale i dyre domme for at komme af med. Overvågning, Alarm G4S, Jeg kunne blive ved.

Damn......hvorfor gider man overhovedet at drive virksomhed!!!

• #32   11. nov 2012 Henrik P - som jeg skrev tidligere - jeg er 100% indforstået med at der er visse ting, såsom løn, import, told, moms, skat og Post dk. er med til at hæve priserne når vi køber varerne herhjemme, jeg er også villig til at betale "lidt" mere for den enkelte varer, det er ikke det jeg siger! Og jeg forlanger derimod at jeg får en god service men det ser ikke ud til at findes mange steder her i DK

Skal jeg skrive det igen!

Jeg ved at prisen VIL være højere herhjemme uanset hvad, men i visse tilfælde er det over 100% mere jeg skal betale for en varer! Det hverken kan eller vil jeg støtte. Derfor boykotter jeg lidt de Danske forhandlere, ligesom Danskerne i højere grad også boykotter Danske supermarkeder osv. for at kører over grænsen og købe billigere ind!

Og nu er det heller ikke kun priserne der er oppe her i tråden! Men også service niveau, oplevelsen i butikken, på internet siden osv.

Jeg tror de fleste har det på den måde at de vil godt betale lidt mere for en varer hvis servicen også er i top, men det er den jo langt fra hos de fleste forhandlere, desværre, og det bør der da arbejdes på hvis de have salg i deres shop!

• #33   11. nov 2012 Seneste slag i ansigtet er at når man som butik indleverer dagens omsætning i bankens døgnboks koster det fra 1.januar 2013 et gebyr på 10,- kr om dagen hvis der er mønter i posen.! Det kan godt lyde som småpenge men det giver over 3000 kr. om året. Gæt hvem der skal betale det? Det skal kunderne. Den slags gebyrer myldrer ind over mit dørtrin som hærmyrer umættelige og dødbringende på længere sigt.

• #34   11. nov 2012 Jamen det er jo så sygt som det overhovedet kan være, jeg fatter ikke hvorfor vi bliver ved med at finde os i det! Vi er sq så dumme at vi gør bare som der bliver sagt og smider gebyret på kunderne! Sygt... Sikke et land vi lever i

• #35   11. nov 2012 Tjah......Jeg håber du finder det gyldne korn der kan give kunden en totaloplevelse der samtidig gør at de er villige til at betale mere.

Det mest mærkværdige i denne debat er at Danskerne er de næstmest rigeste i Verden kun overgået af Nordmændene, og alligevel sidder vi alle og klynker. Gade vide hvorfor? Jeg læste på EPN at jeg har 339.000 kr. gemt under puden...med den slags guld burde man jo slet ikke kigge på prisen, bare fyre den af i diverse RC-butikker, og råhygge sig med alt den fritid vi som Danskere jo har :O)

• #36   11. nov 2012 Velkommen til den virkelige verden Holsted. Hvis jeg undlader at betale mit gebyr til banken kan jeg ikke længere indleverer dagens omsætning. Så skal jeg have et godkendt pengeskab. Pris 30-40.000 kr. Samtidig stiger min forsikring da jeg jo har kontanter i min butik. ca. 5.000 kr om året. Hvis jeg vælger ikke at lade kunderne betale for omkostningerne i min forretning, så har jeg færre midler til at købe varer for. Dermed går min omsætning ned da jeg ikke længere har de varer min kunder efterspørger, så er jeg nødt til at fyre en medarbejder fordi der ikke længere er løn nok til den medarbejder. Det giver dårligere service til mine kunder da jeg så ville være nødt til at løbe hurtigere, og dermed glemmer flere ting der ender med at give mig stress, jeg udover det deprimeret over at jeg ikke længere kan holde fri bare en weekend om måneden og at min pengekasse er slunken fordi jeg aldrig har varene på hylden. Tilsidst lægger jeg mig syg med en depression som jeg selvfølgelig selv må betale da jeg er virksomhedsejer. Butikken må lukke og jeg sidder og kigger ud på vejen med en bajer i hånden og tænker hvad fanden var det lige der skete?

• #37   11. nov 2012 Ja jeg ville da ønske at man kunne finde den gyldne opskrift, der kunne give kunden en totaloplevelse, men det bliver da en utrolig svær opgave hvis ikke umulig da man jo ikke kan give alle det de gerne vil have, men man kan som forhandler gøre meget for at give kunden en rigtig god oplevelse både online men også fysisk i butikken!

Et lille eksempel kunne være RCmodels som er flyttet til større butik for få år siden, han har 2 RC baner dernede, har kun set 1 el. 2 events dernede, samt har han kun åbent 1½ time hverdag - jeg ved ikke om det er færdigbygget det hele dernede, men der kunne da prøves lidt for at få folk dertil...

• #38   11. nov 2012 Henrik P - Ja vi kunne jo blive ved sådan, og jeg er bekendt med alt dette!

Essensen i denne tråd hvis du ser udover det med priserne, som kun fylder ét eneste punkt i denne tråd - er at de Danske forhandlere kan og bør gøre mere for at give sine kunder en bedre totaloplevelse.

• #39   12. nov 2012 Jeg kan virkelig ikke se noget nyt i denne tråd. Alt er dyrere i danmark, kan f.eks nævne at det er billigere at købe mad, bil, campingvogn, forsikringer mm i andre lande end DK, så hvorfor skulle RC grej være billigere eller samme pris ? Servicen afhænger af den person der står bag forretningen, og her kan jeg da rose adskillige Danske forhandlere her i DK som gør et super stykke arbejde. Men da RC forretningen typisk ikke er et fuldtids job for de personer der står bag (pga den manglende mulighed for at leve af det), så vil det også blive nedprioriteret lidt i nogle tilfælde.

Og husk så lige, at negativ/udhængning af firmaer ved navn, ikke er tilladt her på RCG hvis denne tråd skulle ende med at blive en af den slags.

• #40   12. nov 2012 Henrik, Henning er flyttet (igen) og indendørsbanen er nedlagt fordi der ingen opbakning var fra den lokale klub. Et kæmpe projekt der har kostet RCmodels kassen så jeg forstår godt hans beslutning.

//Dan

• #41   12. nov 2012 Jow.... Så kører den igen.
    Den ene side siger: det kan fa**e ikke passe at det skal være så dyrt i dk, jeg kan få samme vare meget billigere i udlandet.
    Den anden side siger: Jaaamn det er ikke forretningernes skyld, det er samfundets skyld. Der er skatter, afgifter, dyr forsendelse, høje lønninger osv osv osv.
    Faktum er at der faktisk findes danske forhandlere der er billigere, eller matcher udenlandske priser SAMTIDIG med de yder en formidabel service! En af dem er fg-hobby Martin.
    Hvad der så er skyld i, at ikke alle danske forhandlere kan dét, vil jeg ikke kloge mig med, men er da ret sikker på at det ikke gavner at sidde med tudefjæset på og gi alle andre skylden.

• #42   12. nov 2012 Hvor er det sjovt at i ikke kan se ud over det med prisen, som jeg igen må nævne, kun fylder et punkt i denne tråd? Vi vi bliver bare ved lidt endnu her så - der er rigtig stor prisforskel på RC dele her i DK - hvor jeg mener at der burde være en sammenhæng på priserne!

Ja der er forhandlere her i DK som gør et rigtig flot stykke arbejde, de skal de også have kredit for, men der er også nogle der ikke har en skid forstand på hvordan man driver en forretning og yder service, og det er da en skam for de ødelægger de jo for andre! Og jeg kan jo se at der er nogle der har ok priser på visse dele, ser ud til at der gøres noget ét par steder, så mangler vi bare resten!

"hjælpe-admin" Neej vi eller Jeg har ikke i sinde at hænge nogle som helst ud her på RCG og håber heller ikke andre gør det - Jeg synes faktisk at vi har en rimelig god debat - det er bare en skam at folk ikke kan se ud over punkt 1 på "dagsordenen"

At RC verdenen i butik ikke er et fuldtidsarbejde, kan sikkert være helt rigtigt, JEG tror at det har noget at gøre med at folk nok ikke får helt hvad der forventes når de besøger en butik, de er ofte dårlig indrettet, servicen kan flere steder blive bedre, mener at der bør laves events i bredere grad hos forhandlerne, gøre sig mere synlige, evt. ved at reklamere/skrive indlæg f.eks. her på RCG når der foregår noget nyt, har gode tilbud osv. - svartider på email kan være bedre mange steder samt er nogle hjemmesider af så ringe kvalitet at (man) Jeg ikke gider bruge tid derinde, for der er ingen inspiration, de er svære at finde ud af, samt har mange sider helt forskellige vare nr. på de samme dele, så man nogle gange kigger forgæves på siden, der bør også være en bedre sammenhæng.

• #43   12. nov 2012 Køb dig en benzin bil. Der er fg-hobby og iccom butikker som har de ting du efterlyser.
    Samme priser som resten af eu. Og fragtpriser som rent faktisk bliver lavere hvis du bare skal have småting som kan være i et brev.

• #44   12. nov 2012 Hehe - Ja det er da lige før jeg overvejer det! ;o)

• #45   12. nov 2012 Alt det du nævner som forslag hænger i bund og grund sammen med det basis grundlag der er for at kunne tjene penge på en rc forretning (Fysisk butik) Events, reklame mm. koster penge, og når det i forvejen er svært med indtjeningen, så halter det andet som regel også.

Hvis man kigger på andre brancher end lige RC, så er de danske butikker ret flotte, og har et godt udvalg, men her følger indtægterne også med.Er ening i at nogle butikker er bedre en andre, men sådan er det i et frit samfund. Og det er somregl de dårlige der lukker først, hvis der lukkes nogle.

• #46   12. nov 2012 .... Så melder der sig lige en lille tanke, er der flere rc butikker i dk end der er plads til?
    Det er nok hårdt arbejde at drive forretning, men nogen kan. -og dem der undskylder dårlig service og høje priser med dyr husleje, høj løn, dyrt varelager, høj skat osv. er måske bare ikke gode nok til at drive forretning!? Der findes jo nogen der godt kan finde ud af det.

• #47   12. nov 2012 "Hjælpe-Admin" - Vi er helt enige med alt du nævner, og jeg ved også at der er MANGE penge på spil i sådan en butik, og det er meget svært at finansere events osv. man skal helt sikkert passe på, men jeg er af den overbevisning at hvis man kan og har mulighed for at skabe en god kontakt til sine kunder og lave "events" - komme ud i det danske samfund -så vil det i det lange løb godt kunne betale sig for nogle, da sådanne ting skaber "impuls-køb"/Mersalg/interesse osv. (man må godt bruge "beskidte" tricks for at "avle" salg!!!

-v2rumble- Det er det jeg mener! Og det kan da godt være at der er for mange forhandlere herhjemme i lille DK

• #48   12. nov 2012 Tjekket lige GLS da jeg selv skal nok til at sende 2 biler afsted i en halv stor kasse. Størrelsen er nok XL. Ifølge dette link, vil det helt klart være billigere at bruge post.dk - eller tager jeg fejl. Har ikke tjekket TNT endnu.

http://www.gls-group.eu/276-I-PORTAL-WEB/content/GLS/DK01/DA/520004_-pakke-shop-priser.htm

• #49   12. nov 2012 Det kommer jo helt an på både vægt og størrelse på pakken.

• #50   12. nov 2012 Ja, men deres mål er baseret på længste + korteste side. Dvs medmindre du sender modtager antenna rør - så er prisen nok lidt høj?

Hos post.dk kan du sende op til 5kg i en meget stor kasse til "kun" 82kr, leveret til døren. 108kr op til 10kg. I forhold til GLS synes jeg de har nogle gode priser.

De sidste 2 biler jeg har modtaget var klart sendt med post.dk - why? coz they were cheaper smiley

• #52   12. nov 2012 Jeg sidder og smiler....ved tanken om at flertallet af jer der kommentere på indlægget intet ved om at drive en fysisk forretning. Der er også regionale foreskelle på hvor dyrt det er at drive en forretning.

1. Beliggenhed.
    Der skal være kunder nok i nabolaget. og prisen på forretningen skal være billig nok til at den kan forrente sig selv.

2. Beliggenhed
    Hvis forretningen ligger i et tætbefolket område så er huslejen typisk meget høj.
    Nogle steder helt op til omkring 18% af den årlige omsætning.

3. Beliggenhed
    Hvis forretningen ligger i et tyndtbefolket område så er huslejen typisk lav.
    Nogle steder helt ned til omkring 1% af den årlige omsætning.

4. Beliggenhed
    Derudover vil der være store foreskelle på eks. Kbh og alle andre steder i DK
    100 kvm butik i kbh-området koster typisk ca. 30% mere end i Århus(AArhus)

5. Kunderne
    Kunder i Kbh har typisk 10% mindre at købe for i forhold til Århus(AArhus)
    Grunden til det er at husprisindekset og priser generelt er lavere

Hvis vi lægger disse tal sammen så vil nogle kunne se enormt store forskelle i udgifter på at drive forretning i DK.

Så jo det handler i den grad om prisen!

Hvorfor tror i at de store RC-forhandlere så gerne vil have jer til at købe deres egne mærker?
    Prøv at gætte.

• #53   12. nov 2012 Nå.... men er vi så ikke ude i at det er enormt dårlig købmandskab hvis man åbner forretning i Kbh? -Du åbner jo en forretning der IKKE har mulighed for, at konkurrere på andet end service.... eller hvordan var det nu..!? koster det også? -nåmn den service skal så også være ekstremt pi**egod hvis det skal retfærdiggøre merpriser på 50-100% og det tror jeg sq ikke på virker i den rigtige verden.

Har du valgt at drive forretning et sted hvor der ikke er grundlag for at køre en sund konkurrencedygtig forretning (uanset hvilken grund) kan det ikke blive andres end din egen skyld, altså dårlig købmandskab -finito-

• #54   12. nov 2012 v2rumble....Jeps jeg kunne ikke være mere enig

• #55   12. nov 2012 Det er bestemt ikke retfærdigt at være dansker :o)

• #56   12. nov 2012 Beliggenheden er helt underordnet i denne sammenhæng. De skyhøje priser og den dårlige service gælder altså også for internetbutikker med varelager i en kostald i Nørre Snede.
    Og så talte de faktisk om netop de høje priser i TV her til aften; korrigeret for skatter, afgifter og forskelle i løn m.m. ligger danske butikker op til 15% højere end sammenlignelige lande.

• #57   12. nov 2012 Jammen jammen.. he he.. så ér 'de' altså bare no'n tudefjæs der bruger alverdens dårlige undskyldninger for at retfærdiggøre deres høje prisniveau.... smiley

• #58   13. nov 2012 Jeg så lige i fjernsynet igår at alle mærkevare leverandører har priskarteller. :o)

Den største svindler i denne sammenhæng er og bliver staten samt den offentlige forvaltning. Det er straffrit for Skagen ure at have faste priser i hele landet.
    Det er straffrit for Hummel at have faste priser i hele landet. Det er straffrit for George Jensen at have faste priser i hele landet. Det her er firmaer der holder deres priser kunstigt oppe, og konkurrencestyrelsen gør intet ved det.

Ufatteligt at konkurrencestyrelsen ikke har lagt mærke til det før. Gad vide om alle de ansatte i konkurrencerådet er i lommen på diverse storproducenter?
    Bare lige for at generalisere.(Undskylder lige til dem der ikke er i lommen)

• #59   13. nov 2012 Ja det var faktisk et ret spændende program! Gav da stof til eftertanke! Kan kun give dig ret, utroligt at konkurrencestyrelsen ikke gør noget ved det og ikke har opdaget en skid!

• #60   13. nov 2012 Jeg tror faktisk snarere det er de "store" forhandlere inden for branchen der presser importøren til at tvinge nye kunder til at overholde prisen for ikke at udkonkurrere dem. Hvis importøren får prisen for sin vare hos forhandleren kan han jo dybest set være ligeglad med hvad denne handler den videre til. Men importøren vil jo ikke miste sine store kunder.

• #61   13. nov 2012 Jeg er nærmest ligeglad med hvem der har skylden, de ansvarlige bør bare stilles til ansvar og dømmes/straffes HÅRDT!

• #62   13. nov 2012 SÅ HANDEL DOG I FG HOBBY. der får du sku den bedste oplevelse. god servise og hjælpsomhed. det er sku svært og få over internettet.

• #63   13. nov 2012 Efter alt den positive reaktion der har været omkring FG-Hobby, ville jeg rigtig gerne handle hos "ham", men problemet er bare at FG-Hobby ikke har de dele jeg skal bruge, desværre smiley

• #64   13. nov 2012 så skal du jo have en ny bil:)
    tror der er mange der ku lære noget af martin. han gør det satme godt og jeg er sku altid tilfreds når jeg går ud af døren.

tror problemet i dk er at rc endnu ikke er så stort og der er en helvedes masse der lige vil tjene nogle penge ved at banke en forretning op. men de glemmer lige hvor stor en opgave det er og hvor mange penge der skal ligges i lager.

• #65   14. nov 2012 Jamn Henrik, er det ikke fantastisk - nu ved du hvad du skal give dig selv i julegave i år.

• #66   14. nov 2012 -v2rumble- Hehe Tjaa, nu har jeg aldrig rigtig været til de FG biler, må sige at jeg er Traxxas fan! smiley

• #67   14. nov 2012 fg hobby sælger også hpi og elcon så der sku være lidt for enhver smag:)

• #68   14. nov 2012 ...og MCD. smiley

• #69   17. nov 2012 Jeg kan kun sige TC Hobby
    Alt jeg har købt til dato er købt der, jeg har fået udsøgt service hver gang, muligt man kan finde varerne billigere andre steder, men jeg vægter service højere end pris.

Og så ved Tim sq hvad han snakker om.

• #70   18. nov 2012 Det som gør at jeg har handlet meget er deres udvalg og at man har ALT det man bestiller efter 3 dage.
    Jeg køre ikke så meget mere og har prøvet at handle i DK da det er mindre ordre, men selv om at man ringer til dem først om de har det man skal bruge og de siger ja så kommer man sku alligevel til at vente på noget af det.
    Jeg betalt gerne lidt mere hvis jeg var sikker på at kunne få det jeg skal bruge.

• #71   19. nov 2012 Tja og den gode er når man mailer dem eller bestiller så kommer der 3 dage senere en mail om - det har vi sørme ikke.
    Typisk skal man så maile eller ringe tilbage for et svar om hvornår de så kan have det hjemme - er man heldig går der ekstra 3 dage og de svarer 10-21 dage.

Hvorfor ikke spare pengene og tiden og bestille fra udlandet med det samme.

Kommentér på:
Danske RC forhandlere

Annonce