Danske RC forhandlere {{forumTopicSubject}}
Så i en tidligere tråd der var lidt snak om de Danske RC forhandlere....
Og sad faktisk igår og overvejede at lave en tråd om de Danske RC forhandlere! Vi er nok klar over at de fleste RC forhandlere har en hård tid herhjemme, men de har selv en hel del af skylden!
1. Priserne er skyhøje - og JO de har selv en del af skylden!
2. God Service - skal man virkelig lede længe efter!
3. Åbningstider - ved de fleste forhandlere er meget ringe!
4. Butiksindretningen - optimere oplevelsen for kunden!
5. Skabe Opmærksomhed - omkring Deres butik eksisterer heller ikke!
6. Events - Lave forskellige events, rundt omkring i landet!
7. Snakke sammen - Butikkerne er nødt til at snakke sammen og lave et "vis" samarbejde med hinanden!
8. Fragtpriserne - er faste uanset vægten på pakken! Dette er helt forkert og bør laves om, som ved alle udenlandske forhandlere, der er fragtprisen efter vægt!
9. Svartiderne - på email support er oftest ringe og kan tage flere dage, i de tilfælde hvor det kan lade sig gøre bør svar til kunden falde inden for 2-3 timer.
10. Live Support "Chat" - har jeg endnu ikke set på nogle sider.
11. Hjemmesiderne er ikke særlig indbydende, inspirerende og nogle sider umulige at finde rundt på!
ALT dette er min egen mening om de Danske RC forhandlere, og hvad de evt. kunne prøve at gøre bedre for at promovere deres forretning og gøre oplevelsen meget bedre for os ALLE...
Jeg håber selvfølgelig at der kommer flere gode ting op i denne tråd, og at nogle forhandlere vil komme med Deres egen mening og holdninger til dette.
Hvad kan vi som kunder evt. kunne gøre bedre, for VI er heller ikke altid FAIR over for forhandlerne - vi har mange krav, som forhandlerne bare har at leve op til ellers handler vi andet sted...
jul 2006
Følger: 32 Følgere: 56 RC-enheder: 4 Emner: 8 Svar: 1.219
//Dan
jan 2009
Følger: 15 Følgere: 60 RC-enheder: 15 Emner: 32 Svar: 543
Hvorfor skal jeg give 188kr. for et slash 4x4 chassis hos www.Trisdan.dk - når jeg kan købe den til 90kr. i udlandet - der er fanme noget galt!!
Og at lavere priser går ud over åbningstider, butiksindretning, events og udseende på Deres hjemmesider, det hænger bare ikke 100% sammen i min verden -
Lavere priser = MERE SALG
Længere åbningstider = MERE SALG (de fleste steder)
Inspiration i butikken = MERE SALG
Inspiration på Hjemmesiden = MERE SALG
jul 2006
Det største problem med åbningstider er at alle forhandlere (jeg kender til) har job ved siden af.
Vi kan til dels godt blive enige om at lavere priser oftest vil give mere salg, men desværre fungere det bare ikke altid sådan.
//Dan
jan 2009
Men du kan vel godt se at det holder ikke at man skal betale 188kr. for et produkt herhjemme + 75kr. i fragt, når jeg kan få det til 90kr. i udlandet + 30kr. i fragt! Der knækker tråden for mig... Det er da Profit der siger Spar 2
jul 2006
Kan godt se at dit eksempel fra Trisdan ser "forkert" ud, hvad årsagen er aner jeg ikke, eller om han virkelig tjener kassen på det. Men igen husk på, der er mellemled indblandet også, og de vil også tjene lidt.
//Dan
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 16 Emner: 26 Svar: 340
jul 2006
//Dan
Følger: 13 Følgere: 186 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.944
Er der ingen service eller udvalg - ja hvorfor skal man så handle Dansk?
Vi kan tage en tilfældig forhandler som www.vinderuprc.dk og sige at man gerne vil købe sig en El offroader - Forhandler valgt helt tilfældigt blot som eksempel.
Forhandleren viser et udvang på ca. 24 el offroad enheder, klikker man på dem opdager man dog hurtigt at den eneste enhed der er på lager er en C.O.R.E 2WD Brushless short course truck RTR. Har man ingen varer at tilbyde kunderne ja så er det undskyld mig sgu godtnok svært at være forretning.
nov 2011
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 17 RC-enheder: 19 Emner: 24 Svar: 330
www.FG-hobby.dk Martin. Gir altid go service. Hjælper også gerne hvis du har problemer med din bil. Han plejer også have nogle af de billigste priser her i DK. Og det er i køre afstand hvor jeg er fra.
Når jeg vælger forhandler er det efter service. Et stort plus det er tæt på.
Da jeg skulle bruge et par lipo'er HURTIGT var Moffes også de eneste hvor man man sikkerhed kunne se om det man skulle bruge var på lager - så en fungerende logistik og online visning af status er bestemt også et vigtigt parameter.
sep 2010
Følger: 40 Følgere: 38 RC-enheder: 26 Emner: 97 Svar: 1.882
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 105 RC-enheder: 38 Emner: 341 Svar: 4.886
Den kan så ikke rigtigt laves så meget om på. Jeg arbejder til hverdag et sted hvor vi sender for omkring 4 millioner kr varer ud om dagen. Og hvis der bare kommer en enkelt vare uden tt-nummer ud af huset, så er det en kæmpe fejl.
Sender en forhandler f.eks et støddæmpertårn til 50kr med postdanmark som brev, Så kan forhandleren ikke se om pakken er blevet leveret eller forsvundet undervejs.
Modtageren kan være et røvhul og tænke: "Jeg kan sgu godt bruge et støddæmpertårn mere. Så jeg smider en mail til forhandler og siger jeg ikke har modtaget noget."
Hvilke muligheder har forhandleren så?
1. Forhandleren kan sende et tårn mere. Enten som brev der kan forsvinde, eller give 82kr (pågældende pris for privatperson. Erhvervspakker er billigere) og få tt-nummer på samt forsikring.
2. nægte og få dårlige bedømmelser fra modtageren selvom modtageren allerede har modtaget det støddæmpertårn han/hun har betalt for.
Så DERFOR sender forhandlere KUN som pakkepost til enten 82kr for 0-5kg eller 105kr for 5-10kr. Om det er noget der vejer 50 gram og koster 20kr, så er fragten stadig 82kr.
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 105 RC-enheder: 38 Emner: 341 Svar: 4.886
Og mht. prisen på varen så tænker du ikke på at danskere forlanger en højere timeløn end i langt de fleste andre lande. Så derfor er prisen på varen tilsvarende dyre end f.eks England.
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 5 RC-enheder: 21 Emner: 35 Svar: 731
har aldrig fået beder service værken ind eller i udland
Dog hellere klovn end at have lort i hovedet.
sep 2010
Altså ingen frimærke-varer!
Men Post.dk er total langt ude, og det er dem der tit ødelægger det.
Det er jo dybt godnat, at man kan bestille noget fra hongkong, til 14 kr., inkl fragt.
Det billigste brev i dk koster vel 5.5 kr at sende?
Og alligevel er det post.dk der kører tingene ud.
Jeg har fået sendt i brev i ny og næ fra en forhandler, men jeg fik også at vide, at det var mit ansvar, og det var jeg indforstået med.
(Jeg bruger kun forhandlere der er til at stole på, efter uheld med b2b)
sep 2012
Følger: 16 Følgere: 15 RC-enheder: 4 Emner: 21 Svar: 96
sep 2010
Altså universal grej (motor, batteri, stik, ledninger, modtagere, sendere, billige rc enheder (bil, fly, heli ) osv osv )
www.hobbyking.com (de har jo et par eu lager også, så man kan undgå told&skvat)
www.wheelspinmodels.co.uk
www.modelsport.co.uk
Jamen, generelt de udenlandske shops som der popper op rundt omkring her på galleriet
Har også handlet over ebay et par gange.
Men det kræver jo lidt arbejde fra DIN side, hvis du vil spare penge Så må man jo surfe lidt rundt, og se hvor det bedst kan betale sig
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 5 RC-enheder: 21 Emner: 35 Svar: 731
jan 2009
Og som mit tydelige eksempel viste tidligere, skal jeg i visse tilfælde betale over 100% mere for en varer herhjemme, det er på ingen måde ok! Og det hverken vil eller kan jeg støtte op om...
Jeg har sågar taget mig den frækhed at skrive til www.trisdan.dk 2 gange for at hører ganske pænt om hvordan at en varer kan være SÅ meget dyrer her i DK end i udlandet, om det ikke er ham mulig som "Dansk Traxxas Forhandler" at skaffe sine ting lidt billigere hjem, nu hvor han er Dansk Importør af Traxxas - men har sq aldrig fået noget svar! Det mindste man kunne forvente er vel et svar om at det har han ikke i sinde at udtale sig om eller lign.
jul 2006
Følger: 13 Følgere: 20 RC-enheder: 10 Emner: 21 Svar: 70
jan 2009
mar 2011
Følger: 16 Følgere: 25 Emner: 91 Svar: 322
jan 2007
Følger: 56 Følgere: 54 RC-enheder: 4 Emner: 10 Svar: 955
Hvordan kan det være at du ikke starter din egen rc butik? Det lyder som om du ved lige præcis hvordan sådan noget skal køres.
jan 2009
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 13 RC-enheder: 3 Emner: 22 Svar: 262
jan 2007
Det er nemt at sidde som kunde og beklage sig over danske forhandlere, samt lave direkte latterlige sammenligninger med forretninger i udlandet.
Vil du have noget konstruktivt? Prøv at start din egen RC butik og se hvor længe det vil holde...
jan 2009
jan 2007
Det virker som om der generelt set er et urealistisk billede af hvordan RC forhandlere i Danmark fungerer - hvilket kun bliver bekræftet af denne tråd.
okt 2007
1. Lønninger i Danmark er ca. 30% højere i Danmark end i Tyskland. Det betyder samtidig at produkter der skal sælges også skal til en højere pris for at dække lønnen ind.
2. Danmark har nogle af de højeste afgifter på vand og el i hele Europa. og ca. 11 % højere end i Tyskland.
Det er igen noget der skal lægges på prisen ved et salg.
3. Danmark har de højeste priser på leje af erhvervslokaler i hele Europa. og ca. 22 % højere end i Tyskland.
Det er noget der skal lægges oven i prisen ved et salg.
4. Danmark har 5.5 mill. indbyggere hvoraf ca. 2 mill. har penge at købe for.
Tyskland har 88 mill. indbyggere hvoraf ca. 40 mill. penge at købe for.
Det giver en enorm foreskel når en forhandler skal købe et parti varer hjem.
Foreskellen på Danmark og Tyskland er vel i øjeblikket på ca. 11 %.
Det er noget der skal lægges oven i prisen ved et salg.
Jeg kunne blive ved hele natten med latterlige omkostninger der gør ekstremt svært at være Dansk butiksejer.
Jeg har slet ikke nævnt de seriøse omkostninger.
Omkostninger til, Teller(Transaktioner via dankort, Banken(transaktioner i det hele taget. Forsikringer til butikken der er nogle af de højeste i Europa.
Barselsfonden!(Man skal indbetale selv om man ingen kvinder har ansat., Gebyrer til kommunen der aldrig har været højere. Affald i butikken som man skal betale i dyre domme for at komme af med. Overvågning, Alarm G4S, Jeg kunne blive ved.
Damn......hvorfor gider man overhovedet at drive virksomhed!!!
jan 2009
Skal jeg skrive det igen!
Jeg ved at prisen VIL være højere herhjemme uanset hvad, men i visse tilfælde er det over 100% mere jeg skal betale for en varer! Det hverken kan eller vil jeg støtte. Derfor boykotter jeg lidt de Danske forhandlere, ligesom Danskerne i højere grad også boykotter Danske supermarkeder osv. for at kører over grænsen og købe billigere ind!
Og nu er det heller ikke kun priserne der er oppe her i tråden! Men også service niveau, oplevelsen i butikken, på internet siden osv.
Jeg tror de fleste har det på den måde at de vil godt betale lidt mere for en varer hvis servicen også er i top, men det er den jo langt fra hos de fleste forhandlere, desværre, og det bør der da arbejdes på hvis de have salg i deres shop!
okt 2007
jan 2009
okt 2007
Det mest mærkværdige i denne debat er at Danskerne er de næstmest rigeste i Verden kun overgået af Nordmændene, og alligevel sidder vi alle og klynker. Gade vide hvorfor? Jeg læste på EPN at jeg har 339.000 kr. gemt under puden...med den slags guld burde man jo slet ikke kigge på prisen, bare fyre den af i diverse RC-butikker, og råhygge sig med alt den fritid vi som Danskere jo har :O)
okt 2007
jan 2009
Et lille eksempel kunne være RCmodels som er flyttet til større butik for få år siden, han har 2 RC baner dernede, har kun set 1 el. 2 events dernede, samt har han kun åbent 1½ time hverdag - jeg ved ikke om det er færdigbygget det hele dernede, men der kunne da prøves lidt for at få folk dertil...
jan 2009
Essensen i denne tråd hvis du ser udover det med priserne, som kun fylder ét eneste punkt i denne tråd - er at de Danske forhandlere kan og bør gøre mere for at give sine kunder en bedre totaloplevelse.
mar 2011
Og husk så lige, at negativ/udhængning af firmaer ved navn, ikke er tilladt her på RCG hvis denne tråd skulle ende med at blive en af den slags.
jul 2006
//Dan
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 4 Emner: 23 Svar: 578
Den ene side siger: det kan fa**e ikke passe at det skal være så dyrt i dk, jeg kan få samme vare meget billigere i udlandet.
Den anden side siger: Jaaamn det er ikke forretningernes skyld, det er samfundets skyld. Der er skatter, afgifter, dyr forsendelse, høje lønninger osv osv osv.
Faktum er at der faktisk findes danske forhandlere der er billigere, eller matcher udenlandske priser SAMTIDIG med de yder en formidabel service! En af dem er fg-hobby Martin.
Hvad der så er skyld i, at ikke alle danske forhandlere kan dét, vil jeg ikke kloge mig med, men er da ret sikker på at det ikke gavner at sidde med tudefjæset på og gi alle andre skylden.
jan 2009
Ja der er forhandlere her i DK som gør et rigtig flot stykke arbejde, de skal de også have kredit for, men der er også nogle der ikke har en skid forstand på hvordan man driver en forretning og yder service, og det er da en skam for de ødelægger de jo for andre! Og jeg kan jo se at der er nogle der har ok priser på visse dele, ser ud til at der gøres noget ét par steder, så mangler vi bare resten!
"hjælpe-admin" Neej vi eller Jeg har ikke i sinde at hænge nogle som helst ud her på RCG og håber heller ikke andre gør det - Jeg synes faktisk at vi har en rimelig god debat - det er bare en skam at folk ikke kan se ud over punkt 1 på "dagsordenen"
At RC verdenen i butik ikke er et fuldtidsarbejde, kan sikkert være helt rigtigt, JEG tror at det har noget at gøre med at folk nok ikke får helt hvad der forventes når de besøger en butik, de er ofte dårlig indrettet, servicen kan flere steder blive bedre, mener at der bør laves events i bredere grad hos forhandlerne, gøre sig mere synlige, evt. ved at reklamere/skrive indlæg f.eks. her på RCG når der foregår noget nyt, har gode tilbud osv. - svartider på email kan være bedre mange steder samt er nogle hjemmesider af så ringe kvalitet at (man) Jeg ikke gider bruge tid derinde, for der er ingen inspiration, de er svære at finde ud af, samt har mange sider helt forskellige vare nr. på de samme dele, så man nogle gange kigger forgæves på siden, der bør også være en bedre sammenhæng.
dec 2004
Følger: 14 Følgere: 33 RC-enheder: 19 Emner: 102 Svar: 2.162
Samme priser som resten af eu. Og fragtpriser som rent faktisk bliver lavere hvis du bare skal have småting som kan være i et brev.
jan 2009
mar 2011
Hvis man kigger på andre brancher end lige RC, så er de danske butikker ret flotte, og har et godt udvalg, men her følger indtægterne også med.Er ening i at nogle butikker er bedre en andre, men sådan er det i et frit samfund. Og det er somregl de dårlige der lukker først, hvis der lukkes nogle.
jun 2009
Det er nok hårdt arbejde at drive forretning, men nogen kan. -og dem der undskylder dårlig service og høje priser med dyr husleje, høj løn, dyrt varelager, høj skat osv. er måske bare ikke gode nok til at drive forretning!? Der findes jo nogen der godt kan finde ud af det.
jan 2009
-v2rumble- Det er det jeg mener! Og det kan da godt være at der er for mange forhandlere herhjemme i lille DK
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.281
http://www.gls-group.eu/276-I-PORTAL-WEB/content/GLS/DK01/DA/520004_-pakke-shop-priser.htm
nov 2011
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.281
Hos post.dk kan du sende op til 5kg i en meget stor kasse til "kun" 82kr, leveret til døren. 108kr op til 10kg. I forhold til GLS synes jeg de har nogle gode priser.
De sidste 2 biler jeg har modtaget var klart sendt med post.dk - why? coz they were cheaper
okt 2007
1. Beliggenhed.
Der skal være kunder nok i nabolaget. og prisen på forretningen skal være billig nok til at den kan forrente sig selv.
2. Beliggenhed
Hvis forretningen ligger i et tætbefolket område så er huslejen typisk meget høj.
Nogle steder helt op til omkring 18% af den årlige omsætning.
3. Beliggenhed
Hvis forretningen ligger i et tyndtbefolket område så er huslejen typisk lav.
Nogle steder helt ned til omkring 1% af den årlige omsætning.
4. Beliggenhed
Derudover vil der være store foreskelle på eks. Kbh og alle andre steder i DK
100 kvm butik i kbh-området koster typisk ca. 30% mere end i Århus(AArhus)
5. Kunderne
Kunder i Kbh har typisk 10% mindre at købe for i forhold til Århus(AArhus)
Grunden til det er at husprisindekset og priser generelt er lavere
Hvis vi lægger disse tal sammen så vil nogle kunne se enormt store forskelle i udgifter på at drive forretning i DK.
Så jo det handler i den grad om prisen!
Hvorfor tror i at de store RC-forhandlere så gerne vil have jer til at købe deres egne mærker?
Prøv at gætte.
jun 2009
Har du valgt at drive forretning et sted hvor der ikke er grundlag for at køre en sund konkurrencedygtig forretning (uanset hvilken grund) kan det ikke blive andres end din egen skyld, altså dårlig købmandskab -finito-
okt 2007
okt 2007
nov 2011
Og så talte de faktisk om netop de høje priser i TV her til aften; korrigeret for skatter, afgifter og forskelle i løn m.m. ligger danske butikker op til 15% højere end sammenlignelige lande.
jun 2009
okt 2007
Den største svindler i denne sammenhæng er og bliver staten samt den offentlige forvaltning. Det er straffrit for Skagen ure at have faste priser i hele landet.
Det er straffrit for Hummel at have faste priser i hele landet. Det er straffrit for George Jensen at have faste priser i hele landet. Det her er firmaer der holder deres priser kunstigt oppe, og konkurrencestyrelsen gør intet ved det.
Ufatteligt at konkurrencestyrelsen ikke har lagt mærke til det før. Gad vide om alle de ansatte i konkurrencerådet er i lommen på diverse storproducenter?
Bare lige for at generalisere.(Undskylder lige til dem der ikke er i lommen)
jan 2009
nov 2011
jan 2009
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 26
jan 2009
jun 2012
tror der er mange der ku lære noget af martin. han gør det satme godt og jeg er sku altid tilfreds når jeg går ud af døren.
tror problemet i dk er at rc endnu ikke er så stort og der er en helvedes masse der lige vil tjene nogle penge ved at banke en forretning op. men de glemmer lige hvor stor en opgave det er og hvor mange penge der skal ligges i lager.
jun 2009
jan 2009
jun 2012
jun 2009
sep 2012
Følger: 14 Følgere: 29 RC-enheder: 7 Emner: 12 Svar: 83
Alt jeg har købt til dato er købt der, jeg har fået udsøgt service hver gang, muligt man kan finde varerne billigere andre steder, men jeg vægter service højere end pris.
Og så ved Tim sq hvad han snakker om.
nov 2004
Følger: 5 Følgere: 24 Emner: 142 Svar: 265
Jeg køre ikke så meget mere og har prøvet at handle i DK da det er mindre ordre, men selv om at man ringer til dem først om de har det man skal bruge og de siger ja så kommer man sku alligevel til at vente på noget af det.
Jeg betalt gerne lidt mere hvis jeg var sikker på at kunne få det jeg skal bruge.
Typisk skal man så maile eller ringe tilbage for et svar om hvornår de så kan have det hjemme - er man heldig går der ekstra 3 dage og de svarer 10-21 dage.
Hvorfor ikke spare pengene og tiden og bestille fra udlandet med det samme.
Danske RC forhandlere