1.220 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Niklas P
Niklas P
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28

Del2, Afgørelsen: Losi mini 8ight vs. Anderson Competition MB4 Buggy Del2, Afgørelsen: Losi mini 8ight vs. Anderson Competition MB4 Buggy

Tak for alle de gode råd på min anden tråd.

Nu skal det afgøres.
Feltet er nede til Losi Mini 8ight vs. Anderson MB4 Buggy (Competition udgaven)

Prisen er ca. 2000 kr. vs. 1600 kr.

Jeg har følgende spørgsmål tilbage:
A) Er der enighed her på RCGalleri om, at Motorerne i disse 2 modeller, begge er bedre end Mamba 8000kv (og er de også hurtigere - topfart)
smiley Hvilken af de 2 biler bør man købe, hvis man ikke køber opgraderinger efterfølgende? (Jeg tænker, at Mini 8ight har et stykke op til Anderson'en når det gælder opgradering i fx alu/holdbarhed - er det korrekt forstået, eller?)
C) Hvis B er korrekt forstået, hvad skal man så opgradere på Mini 8ight, for at den er super holdbar (alu), og hvad vil det koste?
D) Er der nogen forslag til opgraderinger til de 2 biler mht. motor?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Del2, Afgørelsen: Losi mini 8ight vs. Anderson Competition MB4 Buggy
  • #1   4. feb 2013 tjek min mini 8 den er ikke til at skyde i gennem men tag dig ikke at elektoniken den bliver brugt på bane så derfor det hele bare skal spille men kan gøres billiger smiley

• #2   4. feb 2013 Mini 8ight kommer køreklar til 2000kr
    Anderson er IKKE køreklar til 1600kr - Der skal ligges ydereligere penge før end den er køreklar.

A - Har jeg svaret på smiley

B - Hvorfor har mini 8ight et stykke op til Anderson?
    Der kan fås alt muligt opgraderinger/gejl til mini 8ight. Men der er ingen grund til det, for den kan holde som den kommer ud af kassen.

C - Jo det eneste vi faktisk "opgradere" på mini 8ight er plastik øjerne i bunden af støddæmper pinden. Der tager vi dem fra traxxas hvor man for 6stk for ca 36kr. Disse holder super godt. Ellers er der ikke behøv for at opgrader noget for at den kan holde. Det er ren "gejl" hvis man opgradere noget på den smiley

D - Absolut ingen grund til at udskifte motorne på de 2 biler. For de køre super godt og der er masser krafter i motorne. Jeg tror næsten ikke man finder mere stabile motor end dem smiley

• Niklas P
    Niklas P Tilmeldt:
    feb 2013

#3   4. feb 2013 Kim P. Hvordan kan det være, at Anderson ikke kommer køreklar?
    Det er jo competitionudgaven ?

Det er den her jeg mener:
    http://iccom.dk/rc-hobby/anderson/anderson%20C1009C.htm
    Jeg er jo ikke ekspert, men jeg synes der er en del opgraderinger i forhold til standard-udgaven og pro-udgaven!?

• Niklas P
    Niklas P Tilmeldt:
    feb 2013

#4   4. feb 2013 @fat-erick > Din Mini 8 ser skarp ud. Hvad har du skiftet ud på den i forhold til standard-udgaven?

• #5   4. feb 2013 http://www.youtube.com/watch?v=HcHjbkO9HJw

ret meget men det den behøves er traxxas rod ends på alle 4 dæmpere også Aluminum C Hub Caster Blocks
    http://thetoyz.com/Losi/Mini-8ight/Steering-Drivetrain/Hot-Racing/15004/

• #6   4. feb 2013 Niklas - Hvorfor den ikke er køreklar? Det er fordi der mangler nogle ting for at den kan køre (sorry, men kunne ikke helt lade hver med at skrive det)
    Men som der står i vare teksten, så mangler der følgende for den er køreklar
    >Der er ikke servo, batt, sender og modtager med til denne bil<

Men bilen skal opgraderes med følgende, da du ellers vil blive rigtig irreteret over at det falder fra hinanden:
    258322 - Da tårnet ellers bøjer sammen med det samme
    258373 - Ellers ryger dæmperen af i toppen konstant
    258386BK - Ellers kan du ikke få servo til at sidde ordentlig fast
    258398 - Er ikke helst sikker om den kommer med alu aller plastik. Men hvis den ikke har alu på, så bør man sætte det på da hjulet ellers vil presse hex ind i lejet og det vil give mega modstand så elektronikken brænder sammen
    258419 - Hvis man ikke har den på i alu, så vil øverste foreste bærearme "stang" blive ved med at falde ud så man taber bærearmen.
    Xray servo safe - Den servo safe der følger med virker overhovedet ikke. Man har ingen mulighed for at få bilen til at køre nogen lunde lige ud samt umulig at få til at dreje korrekt.
    Og så bør man bore trækakslerne gevind op. Det er 2.3mm skruer der følger med. Disse bøjer/brække utrolig nemt og det er næsten umulig at finde de skruer. Så det kan kun anbefales at bore dem op og lave 3mm gevind i akslerne i stedet for.
    ESC i bilen er ikke særlig god, faktisk temmelig skod. Så næsten alle andre ESC vil være bedre (her kan jeg stærkt anbefale at købe Mamba micro pro ESC og montere i stedet for)

• #7   4. feb 2013 fat-erick - Arhh det er da mest gejl med "Aluminum C Hub Caster Blocks"

Min far´s, min søn´s, min bil og 6 kammeraters biler køre alle med standardt plastik på dem uden at have haft ødelagt dem.
    Og bilerne har alligevel fået nogle bank og selv i frostvejr smiley

• Niklas P
    Niklas P Tilmeldt:
    feb 2013

#8   4. feb 2013 Kim P. Hehe, den del af køreklar var jeg godt klar over smiley
    Jeg troede, at du mente upgrades før den var værd at køre med.
    Jeg fatter ikke, at der er SÅ meget der skal opgraderes på deres competition-model!?
    Det er da nærmest pinligt.

Hvad med Losi Mini 8? Hvis nu den skal være top lækker, hvad ville du så anbefale at opgradere på den?
    Da jeg har kontrol, reveiver (SR3300t), så overvejer jeg at høre forhandleren, om han vil pille dette ud af kassen, til fordel for lidt rabat eller lidt opgradering.
    Hvad med motor, ESC og servo i Losi'en. Kunne man med fordel skifte noget af det ud fra start. Jeg har før "forhandlet" med den butik, som jeg har tænkt mig at købe den i, så der er mulighed for at betale forskellen på det i kassen og den opgradering jeg smider i.

Jeg tror, at jeg er nået frem til, at det bliver Mini 8, og at jeg så får skiftet servo i min TA 1/18 buggy. Den trækker til den ene side. Har tjekket støddæmpere og towers, som er i alu, og de ser ud til at sidde lige og virke fint. Den hænger heller ikke i den ene sidde, og står fint og lige, når man dropper den.
    Nogen forslag til, at den trækker skævt?

• #9   4. feb 2013 Det er ingen ting Anderson skal opgraderes med, i forhold til da vi (jeg) startede med at køre med dem.
    For den gang kunne man ikke få Anderson modellen. Så der skulle den købes under LRP shark 18 eller Duratrax vendetta.
    Og der skulle man opgrader næsten alt på dem.
    Så inden man have en nogen lunde køreklar bil. Ja så havde man smidt over 4k for den.

Top lækker mini 8ight?
    Nu er jeg jo mest til den "ultimative bane bil"
    Dvs. at så meget som muligt i plastik (da det kan give sig ekstrem)
    Men de udsatte steder og steder hvor plastik ikke kan holde. Der må man så have alu på.
    Ulempen med for meget alu er det vejer og det kan ikke give sig. Men bliver i stedet skævt.
    Så derfor vælger jeg så lidt alu som muligt, dog uden bilen ikke kan holde.
    For sådan at skære det "kort" ned.

Motor vil jeg beholde da den køre rigtig godt.
    ESC er der nogle der syntes ikke er det bedste. Men jeg har ingen problem med den og syntes den køre som den skal. Så selv om jeg har dyre og langt bedre ESC liggende (fra min tid hvor jeg kørte med Anderson 1/18 bilerne)
    Ja så har jeg valgt at blive ved med at køre med standardt ESC.
    Servo - tja.. Den fungere sådan set fint. Ikke den bedste på marked, men den køre som sagt fint.
    I stede hvis man endelig skal gøre noget. Så kan man udskifte servo safen til den fra Xray m18 - m18t biler. Det er den bedste servo safe på marked til de "små" biler.
    Men som tidligere skrevet og som fat-erick skrev.
    Så skifter vi plastik "link" i enden af dæmperen til dem fra traxxas mini e-revo. Mener det er 6stk for 36kr hos Holte.
    Så holder de som de skal smiley

Ang. Din TA 1/18 buggy. Så er det et stort kendt problem og derfor folk skiftede væk fra dem fordi det næsten var umulig og fjerne.
    For let bil - påvirkning fra motoren rotation - dårlig styrtøj system helt generelt

• Niklas P
    Niklas P Tilmeldt:
    feb 2013

#10   4. feb 2013 Kim P.
    Det er virkelig fedt, at der er nogle som dig, som i den grad hjælper nybegyndere som mig, som ikke ved nok, men som godt kan mærke forskel på godt og dårligt.

Jeg har en nabo (hej Nabo, hvis du læser med).
    Han pressede mig også hen imod Losi Mini 8ight.
    Mit udgangspunkt var jo, at jeg ville forsætte med 1/18. Både pga. vane, fordi jeg synes, at det er en god størrelse til villavejen og stierne i parken. Og så havde jeg en drøm om, at jeg kunne "genbruge" min Mamba 8000kv, som jeg troede var toppen af poppen.

NU ER JEG HER.
    Det bliver ikke en 1/18. Det bliver som minimum Losi Mini 8ight.
    Min gamle 1/18 bliver frisket lidt op, så den kan køre nogenlunde lige. Ved godt jeg ikke kommer af med slør i styrtøj osv. men lige nu trække den kraftigt til den ene side, som hvis det ene hjul sad skævt.

MEN, naboen bliver ved med at hviske i mit øre, at jeg får MEGET mere bil, hvis jeg går op i 1:10 (Losi TLR 22 2WD Racingbuggy).

Jeg bor selv i Gentofte, så kender rigtigt godt til Holte M H. Så det bliver nok også der, at jeg køber min Losi.
    Hvis dit budget var 2000 kr., du have kontrol og receiver, lader til LIPO og et enkelt 2S 7,4v 1600 mAp LIPO (har laderen da jeg også flyver)... og du ville kunne skifte dele ud og opgradere til rimelige penge... hvad ville du så købe af Holtes udvalg?

A) Blandt de "mindre/små", går jeg ud fra, at dit valg ville være Losi Mini 8ight?
    smiley Ville du vælge 1/14 til 1/18, eller ville du vælge 1/10?
    B2) Hvis du ville vælge 1/10, hvorfor og hvilken?
    C) Hvis man ser bort fra størrelsen og det, at mange mener at 1/10 føles mere som en rigtig bil - får man så ikke mere kvalitet, når man giver 2000 kr. for en fx mini 8ight, frem for 2000 kr for en Losi LRT 22?

• Niklas P
    Niklas P Tilmeldt:
    feb 2013

#11   4. feb 2013 Kim P - Sorry
    Min fejl, har lige set, at 1/10 (Losi TLR 22 2WD Racingbuggy) er uden elektronik.
    Så det siger sig selv.

Det bliver en Losi Mini 8ight (og det er dig der har rykket mig til den, jeg takker mange gange)

Håber at du vil hjælpe mig med en sidste ting.
    Kan du hjælpe mig med varenumre eller links til de dele, som jeg ligeså godt kan købe med, når jeg står i Holte Hobby om et par dage? (forstærkninger/alu/kulfiber og evt. servo saver)

• #12   4. feb 2013 Det var skam så lidt.
    Så hvis du bare kan bruge noget af det jeg skriver, så har det jo været umagen værd smiley

Trækker skævt - Hvis du giver stille og rolig gas - trækker den så stadig skævt?
    Ofte så er det når man giver meget gas at bilen trækker skævt og det er på grund af opbygningen. Men hvis den stadig gør det når man giver langsom gas og køre i "ens" langsom tempo.
    Så kan det være den skal trimmes lidt eller også slidt servo safe / servo som gø der er slør i systemet.

Hvilken størrelse?
    Hvis du skal have en 1/10 bil. Så skal du op med over 4000kr for at have noget fornuftig at køre med da batterier er dyre - dæk slides meget meget hurtigt osv.
    Motor/esc/servo skal også kunne klare meget mere i 1/10
    Jeg vil nok vende det rundt på denne måde:
    Vil man have en god bil som kan klare tæskene og man behøver ikke spare på alt omkring den?
    Eller vil man pesse citronen og købe en større bil hvor man bliver nød til at gå på kompromi med en lang række ting?
    - Så vil jeg vælge første mulighed smiley
    Og som du selv er inde på. Så er de "små" en super god størrelse da man kan have dem med over alt og de intet fylder.
    Med 1/10 begynder de pludselig og fylde en hel del og koste noget mere i indkøb + løbende udgifter.

Hvis jeg skulle "opgradere" noget andet på mini 8ight... Hmm så skulle det være nogle ekstra lipo batterier så man kan køre noget mere smiley
    Og ellers kunne det være et VW Bobbel karos som stort set passer lige på (man skal dog lige modifiser nogle karos holder)

A - Ja helt sikkert mini 8ight
    B - Jeg har begge størrelser og har også haft flere 1/10 buggy biler. Jeg syntes de "små" er sjover og MEGET billigere at holde kørende.
    B2 - Skulle jeg vælge at købe en ny 1/10. Så vil det være Losi 1/10 SC bil
    C - Jeg syntes IKKE at 1/10 føles mere som en rigtig bil. Jeg vil nok først vælge en 1/8 bil - derefter de "små" mini 8ight og derefter 1/10. Jeg syntes jeg har fået meget mere kørsel og "sjovhed" med de "små" end jeg fik/før med 1/10 bilerne.

• #13   4. feb 2013 http://holte-modelhobby.dk/product_info.php?products_id=9866
    Det er de plastik ender som vi skifter på støddæmper stangen

Og Xray servo save har vare nr- 38 2500

• Niklas P
    Niklas P Tilmeldt:
    feb 2013

#14   4. feb 2013 Kim P.
    Jeg kan bruge langt størstedelen af det du har skrevet.
    Jeg er både blevet en del klogere på, hvad jeg skal være opmærksom på.
    Har tilegnet mig god viden og lidt mere forståelse for RC-biler.
    Men vigtigst af alt er, at jeg nu er sikker på, at jeg skal have en Mini 8 smiley

Jeg fik i øvrigt hjælp mht. til min TA RC18B, som trak til højre. Den vrikker en del, når jeg lige giver den lidt hurtigt gas, men den kører lige ved moderat acceleration. Vi byttede rundt på differentiale for/bag. Så det ser ud til, at det er det, som jeg skal have skiftet ud, inden den kan tåle lidt mere fart.

Mange tak for alt hjælpen.
    Du må skrive, hvis du en dag vil have lidt viden om mobilabonnementer eller fladskærme smiley

• #15   4. feb 2013 Jamen det er jo det vi er her for - Nemlig for at hjælpe hinanden smiley

Det med at bytte rundt på diff. Det har jeg så aldrig hørt for.
    Men hvis dette kan afhjælpe problemet. Så skulle det jo gerne være nemt at ordne smiley

Det var så lidt.
    Så håber jeg du bliver lige så glad for bilen som alle vi andre er for Losi mini 8ight smiley

• Niklas P
    Niklas P Tilmeldt:
    feb 2013

#16   9. feb 2013 Så er der købt:
    1 stk. Losi Mini 8ight
    1 stk. Lipo 3S (har i forvejen 2S).
    1 post ROD ENDS SHORT (6) HOLLOW BALL Traxxas

Overvejelser / nok på vej:
    1 stk. servo-safe
    Bærearme (hørte Holte Hobby, hvilke reservedele de solgte mest af til Mini 8eight, bærearme lå i toppen)
    1 stk. gear cover. (synes gear er åbent, og kan huske hvor træt jeg var af at pille små sten eller sandkort ud af gearet på min RC18B fra Team A.)
    Overvejer en af dem her: http://thetoyz.com/search2.lasso?keyword=mini-8ight+gear+cover
    Formålet er ikke at det skal se smart ud. Det skal bare holde snavs ude af gearingen. Så det blive nok det her: http://thetoyz.com/Driven-Productions/Driven-Productions/Gears-Covers/Driven-Productions/15297/

Når nu jeg alligevel skal betale for forsendelse, så kom gerne med forslag til opgraderinger som giver mening ud fra den her liste: http://thetoyz.com/losi/mini-8ight/1895/
    Det kan være ting, som vil forbedre bilen, eller blot reservedele, som jeg kommer til at skifte ud før eller siden, eller noget der kan gøre bilen mere holdbar.

Det skal siges, at jeg kommer til at køre med Lipo 3S batt, så det åbner nok op for, at nogle dele kan betale sig at forstærke - fx spur gear.
    Jeg har hørt, at det skulle være nok at løsne "koblingen" lidt !?

• #17   9. feb 2013 Det bliver du glad for
    Servo safe kan du bruge den fra xray m18t og m18 - Bedste der er lavet på marked.
    Gearcover - Jeps kender problemet fra RC18B og xray m18t
    Men både på Anderson og mini 8ight har jeg aldrig haft problemet - selv om vi har kørt i grus og jord.
    Plastik spur gear kan uden problem holder. Det går kun i stykker hvis man ikke har lavet den korrekte afstand eller det rykker sig fordi en skrue løsner sig (husk at bruge låselim/locktight)

Jeg har på både søn´s og min far´s bil sat T-Bone front og bagkofanger på.
    Dette har beskyttet dæmper og bærearmene rigtig rigtig meget. Så da det giver max gas og tit rammer noget. Så er de kofanger taget alle slagne. Så dette kan godt anbefales.
    Nu jeg tænker på bilerne. Så køe min søn´s dæmper langt bedre end mine egne. Det eneste der er gjort med hans, er at der er sat Losi bløder fjedre på dæmperne. Det giver lige en lille smugle i forhold til min egen.

Hvis du endelig vil opgrader noget og nu du vælger 3 cellet lipo.
    Så vil jeg nok kigge på disse ting (jeg selv køre standardt og gider ikke opgrader det. Men hvis man var "tvunget" til det, vil det være følgende)
    - Losi Mini 8ight Black Aluminum C Hub Caster Blocks
    - Losi Mini 8ight Front Aluminum Suspension Mount
    - Losi Mini 8ight Front Aluminum Spindle Knuckle Set
    - Losi Mini 8ight 12mm Aluminum Axel Wheel Hex Hub
    - Losi Mini 8ight Rear Aluminum Suspension Mount
    - Og et klar body så man kan male den i andre farver, så den ikke ligner alle andre smiley

• #18   9. feb 2013 evt en proline baja bug smiley det er for hård på en mini 8

• #19   9. feb 2013 Ja lige præcis.
    Jeg vil næsten heller købe 5 Proline baja karos VW bobbel karos og male forskelligt til min bil, end jeg vil opgrader tingene på bilen smiley

Kommentér på:
Del2, Afgørelsen: Losi mini 8ight vs. Anderson Competition MB4 Buggy

Annonce