{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.267 visninger | Oprettet:

Hjælp, jeg er helt ny... ;-) {{forumTopicSubject}}

Så skete det endelig, efter 31 sommere blev jeg ejer af en fin lille nitro bil.
Det er en Traxxas revo 3.3 og ja efter min meget dårlige viden om denne verden, så syntes jeg nu den køre mega godt og er pisse sjov.
Men igen da jeg er helt ny her inde i denne verden kunne jeg godt bruge lidt rådgivning.
Mit batteri i min EZ starter virker ikke ordenlig efter min mening, jeg sætter det til at lade, og det tager ikke særlig lang tid for det den lyser grøn.
Men så når jeg skal starte biler, så kan jeg nok bruge det til at starte den med ca 4 gange. ER DET NORMALT???
Men hvis jeg nu skal have nyt batteri til den, er der så nogle mærker man skal holde sig fra eller gå efter, og kan man upgrade og sætte et større batteri i?

Håber der er nogle venligt sjæle som vil dele deres viden lidt.
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, jeg er helt ny... ;-)
  • #1   1. mar 2013 Jeg har et rigtig godt råd. Skidt over til el, så slipper du for alt det bøvl;)

  • #2   1. mar 2013 det kommer aldrig til at ske. smiley elsker at pille med sådan noget, og så lyder af en motor kan jeg ikke undvære... smiley

  • #3   1. mar 2013 Hehe det bliver desærre også nødvendigt.. har selv haft tre smiley

  • #4   1. mar 2013 Men den må jo ikke være helt tosset hvis de to første ikke skræmte dig.. smiley
    Hvad havde du af problemer med dine som jeg måske skal være opmærksom på.


  • #6   1. mar 2013 Det er så der jeg er helt ny, ved det faktisk ikke.
    Synes ikke at jeg kan se det på det batteri, men det hedder rocket pack orion 4500
    mere kan jeg ikke fortælle desværre.


  • #7   2. mar 2013 For det første kan jeg godt følge dig med nitro.. køre nitro hele sommeren og lidt el om vinteren og nitroen trækker klart mest. Lyden og føelsen af rigtig motor er bare noget andet. Samtidigt når jeg køre el kan jeg køre 5-8 min så skal mit batteri skiftes og motoren skal køle ellers brænder den af, for så at holde en halv times pause, når jeg køre nitro træner jeg til jeg ikke orker mere og så holder jeg pause, STOR forskel smiley

    Og så lige en kommentar til Tom. Han har et 4500mah batteri og du anbefaler ham et på 3600 så har han lidt ekstra skriver du ?? Er man begyndt at få mere saft med mindre antal mah smiley


  • #9   2. mar 2013 Jeg kører selv Revo 3.3.
    Ja, der er tale om 7,2 volt NiMH batterier.
    Kapaciteten er ikke kritisk. Med et 3700mAh batteri er jeg aldrig løbet tør for strøm i starteren.
    Der er to muligheder - enten er dit bateri dødt, eller din lader lader ikke ordentligt op.
    Når du lader et NiMH batteri skal det blive håndlunt til sidst. Ellers er det ikke ladet op. Nogle ladere kan godt vise at de er ladet op ved en fejl. Så hvis det ikke er lunt, når laderen lyser grønt så lad det igen (...og igen...).

    Hvis du er sikker på at det ikke er laderen, så køb et nyt batteri. De der 4600mAh fra Iccom har jeg gode erfaringer med.


  • #10   2. mar 2013 Og ja jeg vil også have lyden og lugten af en rigtig motor.
    Kører nu også el, men nitro og benzin er bare det fedeste.


  • #12   2. mar 2013 Tak for alle de gode råd.
    Jeg begynder at tro på at det er mit batteri der er ved at dø for mig, jeg føler ikke at det bliver varmt når den lader, selvom jeg slukker og tænder for min lader mange gange for at være sikker på at der kommer strøm på. Min lader er en turbo lader fra carson sport, om det er en god eller dårlig lader ved jeg ikke.

    Ja det skal noget lyd og lugt til, ellers gider jeg sku ikke. Min motorcykel fik også andet udstødning på inden jeg overhovedet fik den på plader, har benzin i blodet.

    Alle folk siger at nitro biler er hårdt arbejdet, men hvorfor siger de ikke, kun at man skal skrue hele tiden i dem. Men hvad skal der skrues i???
    Flere anbefaler en FG bil, forbi det bare er start og kør igen og igen.
    Hvis den er så meget bedre og mere bruger venlig, kan man så lave en revo om til FG?


  • #13   2. mar 2013 Og den der blå ledning til min gløde starter, den virker ikke, så bruger en gløde starter. Men hvis det bare er at skifte den blå ledning, så skal jeg da have gjort det. smiley

  • #14   2. mar 2013 Michael:
    Det er næsten sådan en batteri pakke, men min har kun 6 celler og et andet stik.


  • #15   2. mar 2013 Jeg havde også købt et lipo til starteren på 2 celler. det koster vel ca 100kr på hobbyking.
    Og så en buzzer på købt samme sted. Hvis han ikke har lader til lipo kan det selvf komme helt op og koste det samme som et nyt nimh i dk


Kommentér på:
Hjælp, jeg er helt ny... ;-)

Annonce