2.171 visninger
|
Oprettet:
hjul - vinkel og hældning på FG onroad {{forumTopicSubject}}
Hej med jer!
Er der nogen der kan svare på følgende spørgsmål:
1. Hvordan skal vinklen på hhv. forhjul og baghjul være (fx. spidse lidt osv.) ?
2. Hvor meget skal hjulene hælde på hhv. forhjul og baghjul? (pt. hælder det øverste af mine bagdæk mere ud end det nederste)
Håber det gav mening, synes ikke rigtig den har ordenligt vejgreb!
Mvh.
Jonas
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 65 RC-enheder: 55 Emner: 85 Svar: 1.579
Man indstiller normalt bilen i forhold til bane, vejr og kørestil, så det er meget åbent spørgsmål!
Men til P-race vil jeg foreslå følgende:
Brug C dæk
Baghjul let spidsede fremad og ca 2gr spidsede opad
Forhjul skal skræve lidt og igen ca 2gr spidsede opad
Højden skal være ca 5mm fra asfalt
De to stræberarme skal du huske at stille så de er løse
Støddæmpere skal let fjedrende
Dette er meget løs snak, når vi kører på bane har vi gradmålere, tilpasser olier, tilpasser fjedre, stiller det hele indenfor 1/2 grad og justere hele tiden til vi er tilfredse.
Tag forbi din lokale onroadbane og prøv! Her kan de også forklarer dig hvordan, men PAS PÅ! Du bliver grebet af at kører på bane
jan 2009
Følger: 42 Følgere: 48 RC-enheder: 14 Emner: 133 Svar: 1.618
hvor meget osv er lidt en smagssag og alt efter hvad bane der køres på...
jo mere camber jo bedre greb i sving men tilgengæld mister man greb ved brems og akselration da mindre af dæk overfladen er i kontakt med asfalten når der køres lige ud... og selvfølgelig omvendt jo mindre camber man har... så er det en meget snoet bane kan mere camber være at foretrække og er der meget opbremsning fra høj fart (mange langsider) kan mindre camber være at foretrække... men igen har det også noget at gøre med personlig kørestil at gøre da alle jo har deres måde at køre på...
ang toe in/out vil jeg sige at baghjul skal altid pege en smule indad da de bliver presset lidt tilbage når der gives gas og denne vinkel giver mere greb til det yderste hjul når der drejes men dette er MEGET små justeringer vi snakker... og forhjul, er det en meget snoet bane er toe in (hjulene peger indad) at foretrække da det øger responsen på fronten, men er der mange hurtige langsider er toe out (hjulene peger ud) at foretrække da det gør bilen mere stabil på lige strækninger... men omkring toe in/out er det forhjulene der er vigtigst og justeres først...
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 66
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.318
http://users.telenet.be/elvo/
De forklarer alle setups ret godt og forstaaeligt
jan 2009
Følger: 42 Følgere: 48 RC-enheder: 14 Emner: 133 Svar: 1.618
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 66
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.318
Den side er nemlig RIGTIG god til at forklare ALT om setup af bilen!
Ogsaa hvis man körer offroad, jeg körer kun offroad og har haft MEGET gläde af siden.
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 66
hjul - vinkel og hældning på FG onroad