Hvad falder jeres valg på, når der skal købes biler {{forumTopicSubject}}
Ja det godt det er et ret så åben spørgsmål, men er faktisk kun intresseret i offroad
Men har ja indtil i dag regnet med min bil blev en traxxas, et eller andet, men her i dag Lørdag, var jeg en smut ude forbi Greve Rc, havde hørt der var løb og tænkte det må da være noget for mig, så tog en 5 årige søn med og så kørte vi, må sige han var godt nok solgt, både løbet og se alle dem der stod og samlede deres biler - men nok om det.
Men faldt så i snak med en derude, og spurgte hvorfor man slet ikke så en Traxxas derude, hvor efter han svarede jamen de kan sku ikke holde til at køre på det her underlag - skuffet og trist måtte jeg så køre hjem en time efter, og har så sidde og tænkte lidt og forsøgt og søge lidt, men det er en smule svært, da man intet ved om de forskellige mærker.
Så spørgsmålet lyder lidt, hvad hedder de mærker folk falder over når man fx køre de løb der var i dag ude i Greve ?
Og hvis man som mig gerne vil køre lidt for sjovt også derude måske et par gange om året, ellers så skovbund, græs og stranden og andet kuperet terræn ?
/Jonas
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 18 RC-enheder: 5 Emner: 65 Svar: 1.005
Hvad er budgettet?
aug 2011
Følger: 44 Følgere: 73 RC-enheder: 35 Emner: 20 Svar: 413
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 14 RC-enheder: 6 Emner: 70 Svar: 528
Min personbil kan heller ikke klare en WRC stage, men til daglig kører den sgu lige godt
apr 2004
Følger: 54 Følgere: 75 RC-enheder: 105 Emner: 78 Svar: 1.604
Du kan sagtens køre en Traxxas bil på en bane, men mange af dem der kører løbene, har nok ikke det store til overs for Traxxas. De holder sig til Losi, Mugen, Xray, Associated osv. Faktum er dog at dengang man kørte monstertruck race, der var det stort set Traxxas Revo der nappede alle førstepladser.
mar 2013
Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 64
Men bare når man sidder som ny og fx kigger priser på danske hjemmesider, i 1/10 så virker traxxas bare også så en af de dyre mærker, og hvis de så alligevel ikke kunne holde til bane kørelse, så blev jeg bare bange for man fx også betalte en del for navnet.
Så jo en par rigtig fede el biler derude, både i 1/10 men også i 1/8, så tænkte hvis man alligevel skulle købe og så smed 5-6000 i stedet for de 4000 man havde tænkt, ville man så få en meget bedre bil eller...
Bare hvis man kigger på andet end traxxas, så er der jo hpi der virker det også som om man kommer langt for ens penge.
apr 2004
Jeg er mest til monstertrucks, og har gennem de sidste 10 år bygget en del custom E-maxx's, som er min favorit, men har også haft en bred vifte af Traxxas andre biler, samt 2 HPI Savage Flux. Der er ikke rigtig nogen der ikke fungerer godt, så det er bare et spørgsmål om at starte et sted.
Hvis du vil spare lidt, så check evt. www.modelsport.co.uk som er en netshop i England, med fornuftige priser ift. de danske. Garantien er minimum ligeså god og servicen i top.
sep 2011
Følger: 46 Følgere: 69 RC-enheder: 47 Emner: 23 Svar: 608
Hvis det skal være offroader, vil det inden for Traxxas enten være E-Maxx eller E-Revo. Mit problem med Traxxas er, at du betaler omkring 6-7.000 for en E-Maxx eller E-Revo, og det første du kan gøre, er at udskifte bærearme ud med RPM, eftersom dem der sidder på bilen som standard ganske enkelt ikke er gode nok. Derefter kan du få lov til at købe stål-aksler og opgraderede differ, hvis det skal kunne køre ordentligt offroad. Dette vil sige, at du ender med at have en bil der koster på den anden side af 8.000 kroner.
Hvis du køber HPI, f.eks. Savage Flux HP, så smider du kr. 5.500, og til gengæld har du en bil der er født med stålaksler, bullet-proof diff og holdbare bærearme.....
apr 2004
Feks. denne:
http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/98507-truck-traxxas-e-revo-brushless-edition-skal-saelges
Der er allerede opgraderet på RPM og ståltrækaksler, samt Proline Trencher dæk, som er blandt de bedste til denne type biler. Kender ikke sælger eller aktuel stand på bilen, men ud fra billederne ser den fin ud.
maj 2012
Følger: 63 Følgere: 56 RC-enheder: 6 Emner: 11 Svar: 261
er selv fra kbh sv så hvis det er kan du kigge forbi og prøve dem har traxxas og buggy bare smid en besked hvis det er
maj 2012
slash ville jeg vælge
og ved at johnny b snart har en slash til salg her snart med alt
har haft revo den var for ustyrlig så den måtte vidre
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 3 RC-enheder: 6 Emner: 1 Svar: 83
de buggyer folk køre med er for det meste Losi, Hong nor, Koyoshi og RB.
Jeg har både en RB One som er nitro udgaven den fås også i en RB Eone som er EL udgaven.. og en Traxxas stampede og jeg køre på greve banen med min RB og min traxxas er til pjat, pjank, sjov og bashing.. jeg har haft min Traxxas med på banen det gik ikke så godt den kunne slet slet ikke komme rundt.. den er meget sjovere at have med på stranden andet steds hvor man kan lave hop og sådan..
maj 2012
og det fede er at den er total vand tæt så nem at gøre ren og kan køre i alt vejr
har også losi og vorza og rally så du er velkommen til at prøve dem
men ja andre dæmpere på slash gir rigtig meget
jan 2012
men det gik ikke så godt med den på bane.. men til sjov på vejen eller hop på stranden er den fed
maj 2012
jan 2012
en E revo kan vidst også sagtens køre på bane hvis man udskifter nogle fjedre og differ eller noget jeg så en video med det den anden dag linket her inde på galleriet
maj 2012
og de har for meget kræft men ok man kan også lade vær med at køre på 2x3 s
jan 2012
De der EL buggy'er har også alt alt for meget kraft.. på greve banen har jeg hørt historier om en el buggy som er landet ved den lille asfalt bane efter at personen havde givet den fuld gas på tæppe hoppet.. den fløj bare =)
maj 2012
jan 2012
maj 2012
mar 2013
http://www.modelsport.co.uk/associated-sc10-short-course-4x4-kit/rc-car-products/39468
Så virker 229 £ jo ikke extrem overdrevet, hvis det er et mærke der kan holde til at blive misbrugt, men igen der står så der mangler en del ting før den kan køre:
•R/C 2-channel surface frequency radio system
•Battery pack (6 cell NiMh or 2 cell LiPo)
•Battery charger (peak detection charger recommended)
•Electronic speed control
•R/C electric motor (550 size recommended)
•Pinion gear
•Tire glue
•Paint for body
•Steering servo
Hvad vil det sådan ca koste af anskaffe, bare hvis det er 2000 oven i, jo så er det lige i overkanten
Lige en sidste ting, men hvad jeg kunne se så var alt 4x4 ude i Greve, er det krop umuligt at køre på sådan en bane med kun baghjultræk ?
maj 2012
mar 2013
mar 2013
http://www.modelsport.co.uk/associated-rival-monster-truck/rc-car-products/375224
Koster jo i teorien ikke meget mere end små 4500 kroner, plus hvad de nu vil have for at sende den herover til mig
jan 2012
jan 2012
så skal du bare have lader og batterier
aug 2011
http://www.modelsport.co.uk/hpi-savage-flux-hp-2.4ghz/rc-car-products/35796
Du kan helt sikkert også finde den herhjemme til næsten samme pris, eller en lettere brugt i god stand til 3K
maj 2012
http://holte-modelhobby.dk/product_info.php?products_id=19302
http://holte-modelhobby.dk/product_info.php?products_id=20723
maj 2012
mar 2013
Vil de alle til at købe ny bil, og så skal det så være 1/8 i stedet for.
Men er næsten sikker på mit valg falder på den her:
http://www.modelsport.co.uk/hpi-trophy-truggy-flux-2.4ghz/rc-car-products/39701
HPI Trophy Truggy Flux 2.4GHz
Sådan et hurtig bud, men vil den ikke kunne klare dagligdagen plus et par ture til Greve et par gange om året, uden jeg skal købe ny bil hver eneste gang
Skal lige siges sætter extrem pris på alt den hjælp i kommer med, så 1000 tak for det
mar 2013
http://holte-modelhobby.dk/product_info.php?products_id=29757
e-MTA 1:8 4WD Brushless ULTIMATE-MONSTER THUNDERTIGER
Ved ikke lige hvad den store forskel på de 2 biler er, da Holte Hobby har valgt at holde til igen med deres info
maj 2012
maj 2012
aug 2011
Hvad falder jeres valg på, når der skal købes biler