{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
353 visninger | Oprettet:

Arealer uden for RC flyveklubber, søger ligesindet {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg vil høre om der er nogen der har fundet nogle gode steder i Odense området, som overholder kravene til mindre modelflyvere (under 7 kg) mht. afstande til bebyggelse, etc.
Jeg har fløjet simulator de sidste 2 år og en smugle på diverse marker som jeg har fået lov til at flyve på.

Jeg er ikke meget for modelflyveklubber, da jeg ikke bryder mig om helimodelfly. Desuden er jeg studerende så 500 kr. hist og her (kontingenter og forsikringer), vil jeg hellere bruge på hobbyen.

Jeg søger desuden en ligesindet hobbypartner, som eventuelt har bil og har mulighed for at fragte os rundt i weekender, modelflyveklubber kan eventuelt komme på tale senere, synes på nuværende at det virker for fremmet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arealer uden for RC flyveklubber, søger ligesindet
  • #1   27. apr 2013 Personligt syntes jeg det er fint at flyve fra marker osv, og lege lidt med det, men vær opmærksom på at selvom du overholder kravene omkring afstande og bebyggelse, er du stadig ikke forsikret hvis du laver noget lort, medmindre du er medlem af modelflyvning danmark. Men dyrk hobbyen, og kontakt en klub hvis du får smag for det. det bliver hurtigt det halve af flyvningen, at komme i klubben, sammen med de andre, og træf osv. Ps lad ikke helimodelflyene skræmme dig, de flyver jo også bare for at hygge sig.. : )

  • #2   27. apr 2013 Det er begrænset hvor meget lort man kan lave ude på en braklagt mark, men du har ret.

  • #3   27. apr 2013 Dækker ens almindelig ansvars forsikring ikke?
    Eller betegnes det som groft uagtsomt ?


  • #4   27. apr 2013 Forsikringsselskaberne undtager modelfly fra deres forsikring, dette gælder også mindre modelfly/legetøj købt i bla harald nyborg/netto osv. SLV s regler omkring modelfly er ret skrappe i forhold til de helt små fly s størrelse.
    i kan evt læse bla denne tråd omkring emnet. (link fjernet)

    Alt dette er ikke skrevet for at banke nogle oven i hovedet, men bare for at gøre opmærksom på det. jeg vil ikke blande mig i hvad folk gør.. : )


  • #5   27. apr 2013 Flyver på 2 år på en nedlagt fodboldbane i bredden, og 2 baner i længden. Vi har folk der kommer forbi og snakker, selv politiet har været forbi og kigget med stor int. Har crashet masser af gange, har dog aldrig lavet andet skade end på mine egne fly. Så jeg fortsætter med min hyggeflyvning, og det skal siges vi er 4 mand der flyver der, så bare afsted og find et godt sted smiley GO JAGT smiley

Kommentér på:
Arealer uden for RC flyveklubber, søger ligesindet

Annonce