1.152 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Trail Finder 2 chassis med Range Rover karosse?? Trail Finder 2 chassis med Range Rover karosse??

Da jeg var en ung mand var min første bil en alt for dyr gulplade Range Rover V8 benziner, fra omkring 1982 så vidt jeg husker...

Den var alt for fed og jeg brugte den i terrænet sammen med Dansk Land Rover klub hvor vi var på ture sammen osv.

Den tid er forbi og nu holder der en C5 fra 2002 med plads til 3 unger på bagsædet.

Jeg kunne dog godt tænke mig at genskabe den, og jeg tænkte at lave den på en Trail Finder 2 chassis, alene pga den lækre gearkasse der følger med, men jeg er stødt ind i flere større problemer.

Jeg kan simpelthen ikke finde en Range Rover Karosse.

En Range Rover har ikke bladfjedre, men normale fjedre, kan jeg få normale fjedre på Trail Finder chassiset?

Er der nogen af jer eksperter derude der har nogle forslag til hvordan jeg kan komme igang med mit projekt og få genskabt min tabte ungdom?? :-P..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trail Finder 2 chassis med Range Rover karosse??
  • #1   25. maj 2013 Jeg leder også efter en Range Rover karosse, så jeg er lige med på en lytter...

• #2   25. maj 2013 Kamtec i UK laver en simpel udgave af Range Roveren - både i lexan og ABS plast.

Jeg kan ikke forestille mig at der ikke fås 3-4 link til trailfinderen.

• #3   25. maj 2013 du kan sagtens lave TF2'eren om til 4 link med almindelige dæmpere... og du skal jo alligevel ændre lidt på akselafstanden for at den kan passe til karossen...

range rover karosser findes, dog kun i lexan... (så hut jeg visker)

mener der for ikke så længe siden har været en karosse til salg her inde dog bare i noget hvid lexan, dvs vinduer skal skæres ud eller bare males sort...

har du søgt på e-bay?

profilbillede
  • #4   25. maj 2013 Har kigget på kamtecs side, men kan simpelthen ikke finde en Range Rover karosse...

Defenderen er der i massevis og det er også en lækker øse, men nu var det jo en Range Rover jeg kastede alle mine hårdt tjente penge i den gang for mange år siden.

Akselafstanden skal ændres, men hvordan og hvor meget?

• #5   25. maj 2013 hvor meget ved du først når du har både undervogn og karosse... og det gøres meget simpelt ved enten kortere eller længere links... og når du alligevel skal ændre til 4 link setup istedet for bladfjedre er det bare at måle dig frem til hvad længde links du skal bestille smiley

• #6   25. maj 2013 Okay, så så det er et 3 link setup foran og et 4 link bagved som jeg ser det og så mener du at jeg kan ændre længden af stængerne for at ændre aksel afstanden til den karosse jeg så først og fremmest skal finde.

Og den karosse der er på det billede du har sat ind er lige i øjet forresten, det billede bringer minder frem smiley

• #7   25. maj 2013 3 eller 4 link, det bestemmer du selv... men ja lige præcis, kortere eller længere links (stænger) ændrer akselafstanden... ændrer man for meget på det kan man blive nødt til også at skulle flytte støddæmper tårnene så dæmperne ikke står alt for skrå...

men ja først og fremmest skal du have karosse og undervogn, så kan du se hvordan karossen sidder på undervognen og hvad der skal forlænges/forkortes...

• #8   25. maj 2013 f.eks. er det gjort på alle de Axial SCX10 Land Rover'e der er...

• #9   25. maj 2013 Jeg udnytter lige din viden, kan mærke at du ved hvad du snakker om.

Dette vil blive mit første kit jeg bygger selv og jeg er derfor helt på bar bund med hvad jeg skal vælge osv.

Jeg har lavet små modifikationer/ombygninger og rodet med biler og heli'er i et stykke tid nu og føler at nu er tiden kommet til at kaste sig over mit første store projekt.

Jeg har søgt rundt om på nettet bla rccrawler.com og på rc4wd.com's forum og der er en masse nyttigt at læse på de sider kan jeg se.

Jeg er dog helt ny når det gælder crawlere (er vel det man også kalder det på dansk), kits og fast aksel biler.

Jeg er dog ikke bleg for at kaste mig ud i det og TF2 ser ud til at være forholdsvis let at samle inkl. det der 3 og 4 link sæt.

Men altså jeg er en noob, ingen tvivl om det, så jeg skal nok lige først have styr på nogle ting, så vi starter lige forfra ;-)...

Altså, målet er at lave en kopi af min gamle Range Rover Classic, jeg har kigget på TF2 kit'et og det ser forholdsvis let ud at bygge.

Der er bladfjedre på TF2 ud af kassen, dem vil jeg ændre til almindelige fjedre. jeg kan se at rc4wdcom sælger noget de kalder for et "link kit" der er med til at ændre den måde at akslen bliver holdt fast på.

Før, som jeg forstår det, blev akslen holdt på plads af bladfjedren, ønsker man normale fjedre (coil springs) skal man altså bruge noget andet til at holde akslen på plads og det er altså her at de såkaldte link sæt skal bruges.

rc4wd sælger dette sæt som tilsyneladende er designet til at sidde foran:

http://store.rc4wd.com/3-Link-Kit-For-Trail-Finder-2-Front-Axle-wPanhard-Setup_p_2471.html

og det her sæt til den bagakslen:

http://store.rc4wd.com/4-Link-Kit-For-Trail-Finder-2-Rear-Axle_p_2258.html

Som jeg forstår det, så vil det nemmeste være at købe deres standard TF2 sæt
    http://store.rc4wd.com/Trail-Finder-2-Truck-Kit-wMojave-Body-Set_p_2108.html
    og så efterfølgende købe de to link sæt til henholdsvis for- og bagaksel.

Links'ne (stængerne) skal så tilpasses i længden så akslerne kommer til at passe (skubbe dem frem, eller tilbage) til det karroseri jeg så også skal ud og finde.
    "Problemet" med denne løsning er at de nye fjedre/støddæmpere kan komme til at stå i en skæv vinkel i forhold til hvordan de stod normalt da akselafstanden på en Toyota Hilux karrosse og en Range Rover Classic ikke er den samme.

Puha, det var et langt indlæg, men jeg håber du kan hjælpe en uvidende skolelærer som mig smiley

Har jeg overhovedet forstået noget af det korrekt, eller er jeg helt skudt ved siden af?

Ville det give mening at starte med et helt andet chassis, feks. SCX10 fra Axial og så modde en Landrover karrosse til at sidde på det chassis?

• #10   25. maj 2013 Hvis du vil køre med den efterfølgende så klart en SCX.
    TF II kommer du til doble op i pris for stumper der gør den først brugbar så kørbar og slutteligt holdbar.

Hvis den blot er til kigge på så er TF II glimrende og en spændende bil

• #11   25. maj 2013 Okay, jeg er ret vild med ideen om at have en gearkasse som TF2'eren har og jeg kan se at rc4wd sælger en gearkasse man kan sætte i en SCX10, dog ikke uden modifikationer.

Er den gearkasse bare bling, eller har den en reel værdi jeg vil kunne mærke?

Er det til at sætte andre karosser på SCX10 modellen, mener at have læst et sted at udvalget af karosser til SCX10 er meget lille, eller kan de fleste karosser modificeres så de kan komme til at passe ned over?

• #12   25. maj 2013 Du har forstået helt rigtigt smiley

SCX'en er RIGTIGT populær og også en rigtigt god bil, startede selv med sådan en i sin tid... derefter blev det en Gelände fra RC4WD og nu har jeg en MEX fra rcmodelex.com og den vægt der er i en stål ramme giver nogle helt andre køreegenskaber, så jeg går aldrig tilbage (selvom jeg dog har taget mig selv i kraftigt at overveje den nye jeep rubicon fra Axial)

hvis der er 2 gear du er ude efter kan det sagtens fås til en SCX10... det kan med lidt snilde sættes i alle biler smiley det er også en stor del af det at køre trail...

og så kan man altså sagtens køre med en TF2, spørgsmålet er hvor meget man er villig til at ofre... scx er fin bevares, men min har da rundet de 10.000 og den bliver da kørt hårdt!

• #13   25. maj 2013 Uha, jamen så tror jeg at jeg holder mig til TF2 ideen.. Kender jeg mig selv ret, så kommer jeg ikke til at rende rundt ude i skoven hver eftermiddag, det er mere det at bygge bilen der fascinerer mig, selv om jeg og sønnike da nok skal komme til at køre en del med den.

Er forresten ret glad for at høre at jeg ikke har misforstået det hele :-D.

Er der nogen af jer der ved om TF2 sælger i DK, eller vil det give mest mening at handle direkte hos rc4wd og få de links med jeg søger til at give den coil fjedre?

• #14   26. maj 2013 Fås ikke I DK så rc4 eller eBay.
    Du kan lave en konto og putte alle sagerne i kurven så får du total beløbet.
    Beregn total beløb med told moms og gebyr her http://www.toldpriser.dk/toldberegner

• #15   26. maj 2013 for at spare told og moms vil jeg foreslå du skriver en mail til rc4wd.se og til rcmodelex.com og finder ud af hvad prisen bliver den vej igennem... bestiller du direkte fra rc4wd.com ender prisen i næsten det dobbelte pga told og moms... det kan du selv tjekke med den toldberegner som Jan linker til... bare husk at vælg kategorien "fjernstyrede biler - RC"

• #16   26. maj 2013 med hensyn til Range Rover karossen er den vist udgået og rimelig svær at få fat i. der har været en til salg men den ved jeg er blevet solgt, jeg kenner ham der købte det. om han vil sælge det tror jeg er tvivlsomt... men prøv ebay og måske googel..

• #17   26. maj 2013 Ham her har fået specialfremstillet sin Peugeot S207
    http://www.rcgalleri.dk/galleri/44395-bil_tamiya_tt_01e_peugeot_s207

- af en tjekkisk webshop
    http://www.rc-auta.eu/

- som jeg selv har skrevet til, om de kan specialfremstille en heeeeelt speciel karosse, som jeg først vil løfte sløret for, hvis det kan lade sig gøre smiley

• #18   26. maj 2013 de blev i sin tid (2008) fremstillet af en gut i tjekkiet...

har sendt hans mail adresse til Anders i en PB så må vi se om han får noget svar smiley

Kommentér på:
Trail Finder 2 chassis med Range Rover karosse??

Annonce